Ekspresowe odłączanie usług - nowa polityka UPC? |
Autor |
Wiadomość |
patryk_waw
light master
Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 144 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2011, 16:51 Ekspresowe odłączanie usług - nowa polityka UPC?
|
|
|
Faktura za luty płatna była do 21/02/2011 z powodu mojego gapiostwa zapłacona została dopiero 25 wieczorem czyli przelew wyszedł 28 rano, dzisiaj chciałem zamówić nowe usługi i dowiedziałem się że mam zaległość. Miła pani w dziale windykacji, do której zostałem przełączony z automatu, poinformowała mnie że odnotowała informację o wpłacie, następnie bezproblemowo złożyłem zamówienie na kolejne usługi. Po powrocie do domu zauważyłem że nie działa internet, zostałem odłączony za zaległość. Czy to jest jakaś nowa polityka windykacyjna? Odłączanie w kilka dni po terminie płatności? |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2011, 17:02
|
|
|
Spóźniać się z płatnościami nie warto, ale skoro się już zdarzyło, to i tak nie mają prawa bez uprzedniego wezwania do zapłaty wyłączyć usług. Podobny problem opisałam w tym wątku: http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=75366 |
|
|
|
|
petryk
ultra master
Pomogła: 6 razy Dołączyła: 13 Wrz 2005 Posty: 830
|
Wysłany: 02-03-2011, 17:03
|
|
|
Ja od kilku miesięcy mam zaległość na koncie 15 zł jakość jeszcze mnie UPC nie odłączyło
UPC wobec klienta jest coraz bardziej chamskie |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2011, 17:07
|
|
|
Kodeks cywilny, art. 491 - nie można tak sobie odłączać usług bez uprzedniego prawidłowego wezwania do zapłaty z wyznaczonym określonym terminem do uregulowania należności. |
|
|
|
|
patryk_waw
light master
Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 144 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2011, 17:19
|
|
|
Nie dostałem, żadnego powiadomienia od UPC.
@Susane - i co z tego, ze jest taki art. kodeksu cywilnego jak UPC ma to gdzieś. Odłączają bo tak, ale jak widać moja kilkudniowa zaległość nie przeszkadza w zamawianiu kolejnych usług |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2011, 17:30
|
|
|
patryk_waw napisał/a: | @Susane - i co z tego, ze jest taki art. kodeksu cywilnego jak UPC ma to gdzieś. | Nie sądzę, aby UPC stało ponad prawem. Po prostu wyłączyli Ci usługi całkiem bezprawnie, a jeśli umiesz dochodzić swoich praw, to będziesz wiedział co z tym można zrobić dalej. Mała podpowiedź - za takie odłączenie usług należy się odszkodowanie.
Też mi kiedyś wyłączyli. Nie będę dublować swoich wpisów, szczegóły masz tu: http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=5589 |
|
|
|
|
Hand
plus master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 373 Skąd: warszawa, goclaw
|
Wysłany: 02-03-2011, 17:34
|
|
|
hmm ja kiedys mialem nadplate przez kilka miechow bo wydawalo mi sie ze nie zaplacilem
potem zdazylo mi sie ominac jedna fakture (jakos "niedawno" - 2 polowa zeszlego roku chyba)
zauwazylem dopiero po tym ze internet ze 100 megsow zjechal mi do 512k - zaplacilem - next day wszystko smiga
swoja droga dobry patent bo moglem sie dostac do banku nie kombinujac z telefonem komorkowym |
_________________
|
|
|
|
|
Precelos
ultra master
Pomógł: 42 razy Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 1433 Skąd: K-K
|
Wysłany: 02-03-2011, 19:27
|
|
|
patryk_waw, po kilku dniach po przekroczeniu daty zaplaty wysylany jest mail z przypomnieniem o przekroczeniu terminu.
W zasadzie blokada uslug nastepuje po miesiacu (ja raz nawet dostalem list w ktorym sa zaniepokojeni tym ze nie zaplacilem ) |
_________________
|
|
|
|
|
patryk_waw
light master
Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 144 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2011, 19:35
|
|
|
Precelos napisał/a: |
W zasadzie blokada uslug nastepuje po miesiacu (ja raz nawet dostalem list w ktorym sa zaniepokojeni tym ze nie zaplacilem ) |
W moim przypadku blokada nastąpiła po 9 dniach od terminu płatności. Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Jak dzisiaj sprawdzałem w eboku datę wystawienia faktury to zobaczyłem że mam dziwny wpis w "Podłączone usługi" Fiber Power 120Mb/s x2, Po blokadzie usług wpis zmienił się już na prawidłowy tzn. bez dopisku x2. Niestety wyjaśnienie czegokolwiek na partyline graniczy z cudem, bo na wszystkie pytania mają jedną odpowiedz - "Na Pana koncie występuje zaległość" |
|
|
|
|
Józek
light master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 148
|
Wysłany: 02-03-2011, 20:31 Re: Ekspresowe odłączanie usług - nowa polityka UPC?
|
|
|
Mnie w lutym w ogóle nie wystawili faktury, a jak sie zaloguję to mam wpisane "zaległość" dokładnie na kwotę faktury z lutego. |
_________________
|
|
|
|
|
KeFaS
ultra master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 25 Lut 2006 Posty: 1286
|
Wysłany: 02-03-2011, 22:35
|
|
|
Mi raz odłączyli, ale miałem zaległość za 2 miesiące i już chcieli uruchamiać postępowanie windykacyjne Po puszczeniu przelewu i telefonicznej informacji o nim za kilka godzin włączyli z powrotem.
Teraz się chyba już przepisy zmieniły, że można w takim przypadku wpisać kogoś na listę dłużników, więc lepiej pilnować tego, albo zrobić sobie stałe polecenie zapłaty w banku. |
|
|
|
|
patryk_waw
light master
Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 144 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-03-2011, 05:15
|
|
|
KeFaS napisał/a: | Teraz się chyba już przepisy zmieniły, że można w takim przypadku wpisać kogoś na listę dłużników, więc lepiej pilnować tego, albo zrobić sobie stałe polecenie zapłaty w banku. |
Na listę dłużników wpisać mogą tylko w po spełnieniu określonych warunków:
Zadłużenie powyżej 250 PLN i zaległość ponad 60 dni, do tego muszą Cię poinformować pisemnie że mają zamiar wpisać cię na listę dłużników itp.
[ Dodano: 03-03-2011, 09:00 ]
O a teraz mam w "Podłączone usługi" Fiber Power 120 Mb/s x3
[ Dodano: 03-03-2011, 09:02 ]
Minęły dwie minuty i mam Fiber Power 120 Mb/s x2 |
|
|
|
|
stardar
Klikacz
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 8
|
Wysłany: 20-04-2011, 13:36
|
|
|
To ja mam lepiej! Od kilku miesięcy szarpię się z tymi idiotami. A na zakończenie tematu - dzisiaj - dostałem informację z gdańskiego BOK'u:
"Nie mam podstaw aby kwestionować odpowiedzi które klient otrzymał z działu korespondencji. Sposób rozpatrzenia reklamacji nie budzi moich zastrzeżeń
Dział specjalistyczny określił, że należy się korekta 20 % naliczeń więc zakładam, że zostało to dokładnie sprawdzone i po sprawdzeniu została określona należna kwota korekty."
20% upustu dostałem na jedną fakturę, podczas gdy internet nie działał mi w okresie promocyjnym. Uznaję, że nie działał, bo piki w upstreamie skutecznie utrudniły moją radochę z szybkiego łącza.
Cztery interwencje technika, niekończące się brednie w mailach, powalająca niekompetencja i indolencja. To wystarczający pretekst do tego, żeby złożyć skargę do UKE, RPK (Rzecznik Praw Konsumenta). W tym tygodniu, jeszcze przed świętami zamierzam również złożyć pozew w sądzie. Z natury nie jestem wojowniczy, ale - proszę wybaczyć - nie będę Paniom i Panom z działu korespondencji udowadniał, że nie jestem wielbłądem. |
|
|
|
|
|