Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ekspresowe odłączanie usług - nowa polityka UPC?
Autor Wiadomość
patryk_waw 
light master


Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2011, 16:51   Ekspresowe odłączanie usług - nowa polityka UPC?

Faktura za luty płatna była do 21/02/2011 z powodu mojego gapiostwa zapłacona została dopiero 25 wieczorem czyli przelew wyszedł 28 rano, dzisiaj chciałem zamówić nowe usługi i dowiedziałem się że mam zaległość. Miła pani w dziale windykacji, do której zostałem przełączony z automatu, poinformowała mnie że odnotowała informację o wpłacie, następnie bezproblemowo złożyłem zamówienie na kolejne usługi. Po powrocie do domu zauważyłem że nie działa internet, zostałem odłączony za zaległość. Czy to jest jakaś nowa polityka windykacyjna? Odłączanie w kilka dni po terminie płatności?
 
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2011, 17:02   

Spóźniać się z płatnościami nie warto, ale skoro się już zdarzyło, to i tak nie mają prawa bez uprzedniego wezwania do zapłaty wyłączyć usług. Podobny problem opisałam w tym wątku: http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=75366
 
 
petryk 
ultra master

Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 13 Wrz 2005
Posty: 830
Wysłany: 02-03-2011, 17:03   

Ja od kilku miesięcy mam zaległość na koncie 15 zł jakość jeszcze mnie UPC nie odłączyło
UPC wobec klienta jest coraz bardziej chamskie
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2011, 17:07   

Kodeks cywilny, art. 491 - nie można tak sobie odłączać usług bez uprzedniego prawidłowego wezwania do zapłaty z wyznaczonym określonym terminem do uregulowania należności.
 
 
patryk_waw 
light master


Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2011, 17:19   

Nie dostałem, żadnego powiadomienia od UPC.

@Susane - i co z tego, ze jest taki art. kodeksu cywilnego jak UPC ma to gdzieś. Odłączają bo tak, ale jak widać moja kilkudniowa zaległość nie przeszkadza w zamawianiu kolejnych usług
 
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2011, 17:30   

patryk_waw napisał/a:
@Susane - i co z tego, ze jest taki art. kodeksu cywilnego jak UPC ma to gdzieś.
Nie sądzę, aby UPC stało ponad prawem. Po prostu wyłączyli Ci usługi całkiem bezprawnie, a jeśli umiesz dochodzić swoich praw, to będziesz wiedział co z tym można zrobić dalej. Mała podpowiedź - za takie odłączenie usług należy się odszkodowanie.

Też mi kiedyś wyłączyli. Nie będę dublować swoich wpisów, szczegóły masz tu: http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=5589
 
 
Hand 
plus master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 373
Skąd: warszawa, goclaw
Wysłany: 02-03-2011, 17:34   

hmm ja kiedys mialem nadplate przez kilka miechow bo wydawalo mi sie ze nie zaplacilem
potem zdazylo mi sie ominac jedna fakture (jakos "niedawno" - 2 polowa zeszlego roku chyba)
zauwazylem dopiero po tym ze internet ze 100 megsow zjechal mi do 512k - zaplacilem - next day wszystko smiga
swoja droga dobry patent bo moglem sie dostac do banku nie kombinujac z telefonem komorkowym
_________________
 
 
Precelos 
ultra master


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 1433
Skąd: K-K
Wysłany: 02-03-2011, 19:27   

patryk_waw, po kilku dniach po przekroczeniu daty zaplaty wysylany jest mail z przypomnieniem o przekroczeniu terminu.
W zasadzie blokada uslug nastepuje po miesiacu (ja raz nawet dostalem list w ktorym sa zaniepokojeni tym ze nie zaplacilem :mrgreen: )
_________________
  precel@wtw.im
 
patryk_waw 
light master


Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2011, 19:35   

Precelos napisał/a:

W zasadzie blokada uslug nastepuje po miesiacu (ja raz nawet dostalem list w ktorym sa zaniepokojeni tym ze nie zaplacilem :mrgreen: )



W moim przypadku blokada nastąpiła po 9 dniach od terminu płatności. Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Jak dzisiaj sprawdzałem w eboku datę wystawienia faktury to zobaczyłem że mam dziwny wpis w "Podłączone usługi" Fiber Power 120Mb/s x2, Po blokadzie usług wpis zmienił się już na prawidłowy tzn. bez dopisku x2. Niestety wyjaśnienie czegokolwiek na partyline graniczy z cudem, bo na wszystkie pytania mają jedną odpowiedz - "Na Pana koncie występuje zaległość"
 
 
 
Józek 
light master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 148
Wysłany: 02-03-2011, 20:31   Re: Ekspresowe odłączanie usług - nowa polityka UPC?

Mnie w lutym w ogóle nie wystawili faktury, a jak sie zaloguję to mam wpisane "zaległość" dokładnie na kwotę faktury z lutego.
_________________
 
 
KeFaS 
ultra master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 1286
Wysłany: 02-03-2011, 22:35   

Mi raz odłączyli, ale miałem zaległość za 2 miesiące i już chcieli uruchamiać postępowanie windykacyjne :P Po puszczeniu przelewu i telefonicznej informacji o nim za kilka godzin włączyli z powrotem.

Teraz się chyba już przepisy zmieniły, że można w takim przypadku wpisać kogoś na listę dłużników, więc lepiej pilnować tego, albo zrobić sobie stałe polecenie zapłaty w banku.
 
 
patryk_waw 
light master


Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-03-2011, 05:15   

KeFaS napisał/a:
Teraz się chyba już przepisy zmieniły, że można w takim przypadku wpisać kogoś na listę dłużników, więc lepiej pilnować tego, albo zrobić sobie stałe polecenie zapłaty w banku.


Na listę dłużników wpisać mogą tylko w po spełnieniu określonych warunków:
Zadłużenie powyżej 250 PLN i zaległość ponad 60 dni, do tego muszą Cię poinformować pisemnie że mają zamiar wpisać cię na listę dłużników itp.

[ Dodano: 03-03-2011, 09:00 ]
O a teraz mam w "Podłączone usługi" Fiber Power 120 Mb/s x3 :mrgreen:

[ Dodano: 03-03-2011, 09:02 ]
Minęły dwie minuty i mam Fiber Power 120 Mb/s x2
 
 
 
stardar 
Klikacz

Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 8
Wysłany: 20-04-2011, 13:36   

To ja mam lepiej! Od kilku miesięcy szarpię się z tymi idiotami. A na zakończenie tematu - dzisiaj - dostałem informację z gdańskiego BOK'u:

"Nie mam podstaw aby kwestionować odpowiedzi które klient otrzymał z działu korespondencji. Sposób rozpatrzenia reklamacji nie budzi moich zastrzeżeń
Dział specjalistyczny określił, że należy się korekta 20 % naliczeń więc zakładam, że zostało to dokładnie sprawdzone i po sprawdzeniu została określona należna kwota korekty."

20% upustu dostałem na jedną fakturę, podczas gdy internet nie działał mi w okresie promocyjnym. Uznaję, że nie działał, bo piki w upstreamie skutecznie utrudniły moją radochę z szybkiego łącza.

Cztery interwencje technika, niekończące się brednie w mailach, powalająca niekompetencja i indolencja. To wystarczający pretekst do tego, żeby złożyć skargę do UKE, RPK (Rzecznik Praw Konsumenta). W tym tygodniu, jeszcze przed świętami zamierzam również złożyć pozew w sądzie. Z natury nie jestem wojowniczy, ale - proszę wybaczyć - nie będę Paniom i Panom z działu korespondencji udowadniał, że nie jestem wielbłądem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: