|
|
Rezygnacja w ciągu 10 dni |
Autor |
Wiadomość |
winforGD
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 360 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-02-2011, 21:50 Rezygnacja w ciągu 10 dni
|
|
|
Witam.
Czy to prawda, że mogę zrezygnować usług UPC w ciągu 10 dni od podpisania umowy?
10 dni roboczych czy włącznie z sobotą i niedzielą?
Czy mam zabrać ze sobą dekoder i resztę kabli i oddaję go natychmiast przy rezygnacji?
Czy obowiązuje jakiś okres wypowiedzenia w tym wypadku?
Prosiłbym o szczegóły bo TV N ma znacznie lepszą ofertę i lepszy dekoder więc chcę zrezygnować z UPC.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-02-2011, 22:17
|
|
|
Liczy się 10 dni kalendarzowych (chyba, że nie zostałeś poinformowany o możliwości rezygnacji to się okres wydłuża).
Nie ma żadnego okresu wypowiedzenia - rezygnujesz i od razu oddajesz wszytko co dostałeś przy zawieraniu umowy. |
|
|
|
|
Precelos
ultra master
Pomógł: 42 razy Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 1433 Skąd: K-K
|
Wysłany: 27-02-2011, 22:23
|
|
|
winforGD napisał/a: | Czy to prawda, że mogę zrezygnować usług UPC w ciągu 10 dni od podpisania umowy? |
Jeśli umowa była podpisywana poza LBOK to masz prawo odstapic od umowy(w formie pisemnej) w ciagu 10 dni od momentu podpisania(wlacznie z weekendami).Sprzet oddaje sie w ciagu 7 dni od momentu zakonczenia swiadczenia uslugi, przekroczenie tego terminu skutkuje naliczaniem kary umownej za nieterminowe zwrocenie sprzetu. |
_________________
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-02-2011, 00:27
|
|
|
Precelos, rezygnacja w ciągu tych 10dni anuluje całą umowę - nie ma więc żadnych kar umownych ani niczego podobnego co było zapisane w umowie. Jednak ta sama ustawa która daje prawo się rozmyślić określa warunki jakie trzeba spełnić - w tym przypadku zwrócić rzeczy które otrzymało się przy zawieraniu umowy (i to niezwłocznie, bez żadnych 7 dni, po prostu najszybciej jak to będzie możliwe) |
|
|
|
|
Precelos
ultra master
Pomógł: 42 razy Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 1433 Skąd: K-K
|
Wysłany: 28-02-2011, 12:06
|
|
|
Marek, czytaj uwaznie
Jak nie zwroci sprzetu z terminie to to obowiazuje go kara umowna - to ze skorzystal z 10 dniowego okresu wypowiedzenia nie upowaznia go go do nie oddania sprzetu.
W upc masz 7 dni na zwrocenie sprzetu oczywiscie mozna to zrobic od razu, kara jest tylko wtedy kiedy przekroczy sie termin 7 dni albo sie go w ogolne nie odda |
_________________
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-02-2011, 12:16
|
|
|
7 dni i ewentualne kary za ich przekroczenie są tylko wtedy gdy jest umowa i któraś ze stron postanowi ją rozwiązać, gdy umowy nie ma, nie można powoływać się na zawarte w niej zapisy.
W przypadku rezygnacji w ciągu 10 dni - nie ma żadnej umowy zostaje ona anulowana (tak jak by nigdy nie została zawarta) jednym z warunków jaki trzeba spełnić w celu unieważnienia umowy jest zwrot sprzętu - nie zwrócisz sprzętu umowa będzie obowiązywała (będziesz musiał płacić normalny abonament). |
|
|
|
|
Precelos
ultra master
Pomógł: 42 razy Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 1433 Skąd: K-K
|
|
|
|
|
winforGD
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 360 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-02-2011, 14:30
|
|
|
A czy przy rezygnacji w ciągu 10 dni będę musiał uiścić opłatę instalacyjną w wysokości 100 zł? |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2011, 14:41
|
|
|
winforGD napisał/a: | A czy przy rezygnacji w ciągu 10 dni będę musiał uiścić opłatę instalacyjną w wysokości 100 zł? | Nie. |
|
|
|
|
winforGD
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 360 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-03-2011, 09:57
|
|
|
Jest problem. Jestem chory z temperaturą i nie chcę w taką pogodę wychodzić z domu i jechać z Gdyni do Gdańska. Czy ktoś może za mnie wypowiedzieć tę umowę jeżeli przekażę tej osobie mój dowód osobisty i upoważnienie (jest jakiś wzór)? |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2011, 14:13
|
|
|
Wyślij poleconym za potwierdzeniem odbioru albo wydrukuj 2 egzemplarze wypowiedzenia i poproś kogoś, żeby zaniósł do BOK i złożył w Twoim imieniu jako zwykłe pismo (na kopii poświadczą jego wpłynięcie). Możesz tej osobie napisać odręcznie upoważnienie do złożenia takiego pisma, ale wątpię, żeby to było do czegoś potrzebne. Inna jest sytuacja, kiedy za jednym zamachem chcesz zwrócić sprzęt, ale przecież nie ma pośpiechu, w ciągu 7 dni możesz osobiście im dostarczyć. Jeszcze inna ewentualność: piszesz upoważnienie na piśmie dla znajomego, on składa wypowiedzenie i zwraca modem. Dowód możesz mu dać, bywa potrzebny. W razie trudności możesz ewentualnie nadać pismo wraz z modemem paczką z potwierdzeniem nadania.
[ Dodano: 07-03-2011, 14:27 ]
Pamiętaj, żeby w piśmie zawrzeć wszystkie wymagane dane (ID, adres świadczenia usługi itd.). |
|
|
|
|
gomi
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2006 Posty: 108 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: 07-03-2011, 20:58
|
|
|
Warto zwrócić uwagę, że uprawnienie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni wynika z Regulaminu, a nie z przepisów prawa. W myśl przepisów, odstąpić od umowy można jedynie, jeżeli świadczenie usługi nie zostało jeszcze rozpoczęte. Cyfra+ nawet dołącza do umowy glejt, w którym potwierdza się, że nie ma się prawa do odstąpienia, od momentu rozpoczęcia świadczenia usług.
Czyli w UPC to taka jakby promocja "weź na próbę i zdecyduj", aż dziwne, że tego tak nie sprzedają. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2011, 21:51
|
|
|
Doczytałam, że w ustawie (art. 7, punkt 3) okres czasu na zwrot sprzętu wynosi 14 dni, a UPC wyznaczyło sobie 7 dni, ale chyba tylko w ramach propozycji, bo zastosować należy ustawę w pierwszej kolejności, a nie ich wytyczne ze strony. Można oczywiście dla świętego spokoju odnieść modem w ciągu tych 7 dni albo od razu, ale niekoniecznie.
gomi napisał/a: | Warto zwrócić uwagę, że uprawnienie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni wynika z Regulaminu, a nie z przepisów prawa. | Wynika właśnie z przepisów, a żaden regulamin nie stoi wyżej niż nadrzędne prawo. Wątpię, czy jakakolwiek firma dobrowolnie zostawiłaby możliwość rezygnacji klientom przy umowach zawartych poza lokalem, gdyby nie było takiego zapisu w ustawie.
gomi napisał/a: | Cyfra+ nawet dołącza do umowy glejt, w którym potwierdza się, że nie ma się prawa do odstąpienia, od momentu rozpoczęcia świadczenia usług. | Tak, ale pod warunkiem, że umowa została zawarta np. w sklepie, czyli lokalu dystrybutora. Jeśli zamówisz Cyfrę+ przez telefon, Internet itp. to jak najbardziej taką umowę można rozwiązać w ciągu 10 dni. A wszelkie zapisy w regulaminie, które tego zabraniają nadają się tylko do rejestru klauzul niedozwolonych.
[ Dodano: 07-03-2011, 22:07 ]
gomi napisał/a: | Czyli w UPC to taka jakby promocja "weź na próbę i zdecyduj", aż dziwne, że tego tak nie sprzedają. | Raczej wręcz przeciwnie, zależy im na tym, żeby nie było zbytniego rozgłosu o tej możliwości "weź na próbę i zdecyduj", bo przecież ponoszą koszty (wizyta technika, świadczenie usługi), których klient nie musi im zwracać jeśli się rozmyśli w ciągu tych 10 dni. Gdyby tak to reklamowali, to pewnie sporo osób chciałoby mieć przez 10 dni darmowy szybki Internet albo pooglądać dobry pakiet TV. Do tego jeszcze należy wliczyć nowe kable w mieszkaniu i gniazdko. I to wszystko gratis, oczywiście tylko dla klienta, bo dla operatora to tylko zbędne wydatki. |
|
|
|
|
gomi
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2006 Posty: 108 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: 10-03-2011, 13:03
|
|
|
Oczywiście wszystko zależy od tego, gdzie została zawarta umowa:
1. Jeżeli poza BOK-iem UPC, to uprawnienie wynika z Art. 2. 1. Ustawy. Ale już umowa zawarta w lokalu oficjalnego dystrybutora nie uprawnia do odstąpienia - to akurat kiedyś potwierdziłem w UOKiK, jak chciałem się wykręcić z zakupu dekodera od Cyfry+.
2. Jeżeli na odległość (internet, telefon, dekoder), to rozpoczęcie świadczenia usług za zgodą konsumenta, znosi uprawnienie do odstąpienia od umowy, zgodnie z art. 10 ust. 3 pkt 1 Ustawy.
Susane napisał/a: | Jeśli zamówisz Cyfrę+ przez telefon, Internet itp. to jak najbardziej taką umowę można rozwiązać w ciągu 10 dni. |
Z wyjątkiem przypadków wymienionych w art. 10 ust. 3 Ustawy, tj. m.in.:
1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1,
5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
Czyli np. od zakupu pakietu Premium przez telefon lub dekoder (jeśli już włączyli usługę), albo kupna filmu w "UPC na żądanie" nie da się odstąpić. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 11-03-2011, 08:49
|
|
|
Przepis wyłączający prawo do odstąpienia od umowy zawarty w art. 10. 3 (Ustawy konsumenckiej), odnosi się do rozpoczęcia świadczenia usługi na nowych warunkach (aneks do istniejącej umowy), tak samo jest interpretowany w prawie telekomunikacyjnym: Cytat: | Art. 56 punkt 7
Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków
umowy, o którym mowa w ust. 6, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta,
rozpoczął świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy. |
Zawierając nową umowę poza lokalem zawsze jest prawo do jej rozwiązania w ciągu 10 dni od jej zawarcia na odległość. Czym innym jest zmiana (przedłużenie już istniejącej umowy aneksem), a czym innym zawarcie zupełnie nowej umowy. Aneks nie jest samodzielną umową, tylko zmianą istniejącej już umowy, dlatego nie da się od niego odstąpić.
Jeśli posiadasz już aktywną umowę z operatorem i przed jej całkowitym wygaśnięciom zechcesz ją przedłużyć , operator może Ci odmówić prawa do rozwiązania takiej umowy w ciągu 10 dni. Ale jeśli poczekasz, aż stara umowa wygaśnie i zawrzesz nową, to takiego prawa do odmowy operator już nie ma. Kluczowe jest to, czy świadczenie usługi na nowych warunkach (w wyniku przedłużenia, zmiany aneksem) rozpoczęło się zanim skończył się okres obowiązywania poprzedniej umowy.
Trochę odmienna sytuacja jest z Cyfrą+, tu w pierwszej kolejności nie będą miały zastosowania przepisy prawa telekomunikacyjnego tylko przepisy kodeksu cywilnego. Można bazować na tym, że zawarcie jakiegokolwiek porozumienia na odległość bez potwierdzenia tego na piśmie jest nieważne (art.77 k.c.). To tyle w tej kwestii, żeby nie robić zamieszania.
Wracając do UPC, pakiet Premium i "UPC na żądanie" to nie są usługi niezależne tylko dodatkowe, bo wymagają aktywnych usług podstawowych. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,81 sekundy. Zapytań do SQL: 13 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|