Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rezygnacja w ciągu 10 dni
Autor Wiadomość
winforGD 
classic master

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 281
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-02-2011, 21:50   Rezygnacja w ciągu 10 dni

Witam.

Czy to prawda, że mogę zrezygnować usług UPC w ciągu 10 dni od podpisania umowy?
10 dni roboczych czy włącznie z sobotą i niedzielą?
Czy mam zabrać ze sobą dekoder i resztę kabli i oddaję go natychmiast przy rezygnacji?
Czy obowiązuje jakiś okres wypowiedzenia w tym wypadku?

Prosiłbym o szczegóły bo TV N ma znacznie lepszą ofertę i lepszy dekoder więc chcę zrezygnować z UPC.

Pozdrawiam.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-02-2011, 22:17   

Liczy się 10 dni kalendarzowych (chyba, że nie zostałeś poinformowany o możliwości rezygnacji to się okres wydłuża).
Nie ma żadnego okresu wypowiedzenia - rezygnujesz i od razu oddajesz wszytko co dostałeś przy zawieraniu umowy.
  marekd@jabberpl.org
 
Precelos 
ultra master


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 1433
Skąd: K-K
Wysłany: 27-02-2011, 22:23   

winforGD napisał/a:
Czy to prawda, że mogę zrezygnować usług UPC w ciągu 10 dni od podpisania umowy?

Jeśli umowa była podpisywana poza LBOK to masz prawo odstapic od umowy(w formie pisemnej) w ciagu 10 dni od momentu podpisania(wlacznie z weekendami).Sprzet oddaje sie w ciagu 7 dni od momentu zakonczenia swiadczenia uslugi, przekroczenie tego terminu skutkuje naliczaniem kary umownej za nieterminowe zwrocenie sprzetu.
_________________
  precel@wtw.im
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-02-2011, 00:27   

Precelos, rezygnacja w ciągu tych 10dni anuluje całą umowę - nie ma więc żadnych kar umownych ani niczego podobnego co było zapisane w umowie. Jednak ta sama ustawa która daje prawo się rozmyślić określa warunki jakie trzeba spełnić - w tym przypadku zwrócić rzeczy które otrzymało się przy zawieraniu umowy (i to niezwłocznie, bez żadnych 7 dni, po prostu najszybciej jak to będzie możliwe)
  marekd@jabberpl.org
 
Precelos 
ultra master


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 1433
Skąd: K-K
Wysłany: 28-02-2011, 12:06   

Marek, czytaj uwaznie 8)
Jak nie zwroci sprzetu z terminie to to obowiazuje go kara umowna - to ze skorzystal z 10 dniowego okresu wypowiedzenia nie upowaznia go go do nie oddania sprzetu.

W upc masz 7 dni na zwrocenie sprzetu oczywiscie mozna to zrobic od razu, kara jest tylko wtedy kiedy przekroczy sie termin 7 dni albo sie go w ogolne nie odda ;)
_________________
  precel@wtw.im
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-02-2011, 12:16   

7 dni i ewentualne kary za ich przekroczenie są tylko wtedy gdy jest umowa i któraś ze stron postanowi ją rozwiązać, gdy umowy nie ma, nie można powoływać się na zawarte w niej zapisy.

W przypadku rezygnacji w ciągu 10 dni - nie ma żadnej umowy zostaje ona anulowana (tak jak by nigdy nie została zawarta) jednym z warunków jaki trzeba spełnić w celu unieważnienia umowy jest zwrot sprzętu - nie zwrócisz sprzętu umowa będzie obowiązywała (będziesz musiał płacić normalny abonament).
  marekd@jabberpl.org
 
Precelos 
ultra master


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 1433
Skąd: K-K
Wysłany: 28-02-2011, 12:59   

Marek, mylisz sie ;)
tutaj jest to opisane
https://obsluga-klienta.upc.pl/app/answers/detail/a_id/177/~/rezygnacja-w-termine-10-dni-po-podpisaniu-umowy-abonenckiej
_________________
  precel@wtw.im
 
winforGD 
classic master

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 281
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-02-2011, 14:30   

A czy przy rezygnacji w ciągu 10 dni będę musiał uiścić opłatę instalacyjną w wysokości 100 zł?
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2011, 14:41   

winforGD napisał/a:
A czy przy rezygnacji w ciągu 10 dni będę musiał uiścić opłatę instalacyjną w wysokości 100 zł?
Nie.
 
 
winforGD 
classic master

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 281
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-03-2011, 09:57   

Jest problem. Jestem chory z temperaturą i nie chcę w taką pogodę wychodzić z domu i jechać z Gdyni do Gdańska. Czy ktoś może za mnie wypowiedzieć tę umowę jeżeli przekażę tej osobie mój dowód osobisty i upoważnienie (jest jakiś wzór)?
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2011, 14:13   

Wyślij poleconym za potwierdzeniem odbioru albo wydrukuj 2 egzemplarze wypowiedzenia i poproś kogoś, żeby zaniósł do BOK i złożył w Twoim imieniu jako zwykłe pismo (na kopii poświadczą jego wpłynięcie). Możesz tej osobie napisać odręcznie upoważnienie do złożenia takiego pisma, ale wątpię, żeby to było do czegoś potrzebne. Inna jest sytuacja, kiedy za jednym zamachem chcesz zwrócić sprzęt, ale przecież nie ma pośpiechu, w ciągu 7 dni możesz osobiście im dostarczyć. Jeszcze inna ewentualność: piszesz upoważnienie na piśmie dla znajomego, on składa wypowiedzenie i zwraca modem. Dowód możesz mu dać, bywa potrzebny. W razie trudności możesz ewentualnie nadać pismo wraz z modemem paczką z potwierdzeniem nadania.

[ Dodano: 07-03-2011, 14:27 ]
Pamiętaj, żeby w piśmie zawrzeć wszystkie wymagane dane (ID, adres świadczenia usługi itd.).
 
 
gomi 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 108
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: 07-03-2011, 20:58   

Warto zwrócić uwagę, że uprawnienie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni wynika z Regulaminu, a nie z przepisów prawa. W myśl przepisów, odstąpić od umowy można jedynie, jeżeli świadczenie usługi nie zostało jeszcze rozpoczęte. Cyfra+ nawet dołącza do umowy glejt, w którym potwierdza się, że nie ma się prawa do odstąpienia, od momentu rozpoczęcia świadczenia usług.

Czyli w UPC to taka jakby promocja "weź na próbę i zdecyduj", aż dziwne, że tego tak nie sprzedają.
  gomi
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2011, 21:51   

Precelos napisał/a:
Marek, mylisz sie ;)
tutaj jest to opisane
https://obsluga-klienta.upc.pl/app/answers/detail/a_id/177/~/rezygnacja-w-termine-10-dni-po-podpisaniu-umowy-abonenckiej
Doczytałam, że w ustawie (art. 7, punkt 3) okres czasu na zwrot sprzętu wynosi 14 dni, a UPC wyznaczyło sobie 7 dni, ale chyba tylko w ramach propozycji, bo zastosować należy ustawę w pierwszej kolejności, a nie ich wytyczne ze strony. Można oczywiście dla świętego spokoju odnieść modem w ciągu tych 7 dni albo od razu, ale niekoniecznie.

gomi napisał/a:
Warto zwrócić uwagę, że uprawnienie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni wynika z Regulaminu, a nie z przepisów prawa.
Wynika właśnie z przepisów, a żaden regulamin nie stoi wyżej niż nadrzędne prawo. Wątpię, czy jakakolwiek firma dobrowolnie zostawiłaby możliwość rezygnacji klientom przy umowach zawartych poza lokalem, gdyby nie było takiego zapisu w ustawie.

gomi napisał/a:
Cyfra+ nawet dołącza do umowy glejt, w którym potwierdza się, że nie ma się prawa do odstąpienia, od momentu rozpoczęcia świadczenia usług.
Tak, ale pod warunkiem, że umowa została zawarta np. w sklepie, czyli lokalu dystrybutora. Jeśli zamówisz Cyfrę+ przez telefon, Internet itp. to jak najbardziej taką umowę można rozwiązać w ciągu 10 dni. A wszelkie zapisy w regulaminie, które tego zabraniają nadają się tylko do rejestru klauzul niedozwolonych.

[ Dodano: 07-03-2011, 22:07 ]
gomi napisał/a:
Czyli w UPC to taka jakby promocja "weź na próbę i zdecyduj", aż dziwne, że tego tak nie sprzedają.
Raczej wręcz przeciwnie, zależy im na tym, żeby nie było zbytniego rozgłosu o tej możliwości "weź na próbę i zdecyduj", bo przecież ponoszą koszty (wizyta technika, świadczenie usługi), których klient nie musi im zwracać jeśli się rozmyśli w ciągu tych 10 dni. Gdyby tak to reklamowali, to pewnie sporo osób chciałoby mieć przez 10 dni darmowy szybki Internet albo pooglądać dobry pakiet TV. Do tego jeszcze należy wliczyć nowe kable w mieszkaniu i gniazdko. I to wszystko gratis, oczywiście tylko dla klienta, bo dla operatora to tylko zbędne wydatki.
 
 
gomi 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 108
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: 10-03-2011, 13:03   

Oczywiście wszystko zależy od tego, gdzie została zawarta umowa:
1. Jeżeli poza BOK-iem UPC, to uprawnienie wynika z Art. 2. 1. Ustawy. Ale już umowa zawarta w lokalu oficjalnego dystrybutora nie uprawnia do odstąpienia - to akurat kiedyś potwierdziłem w UOKiK, jak chciałem się wykręcić z zakupu dekodera od Cyfry+.

2. Jeżeli na odległość (internet, telefon, dekoder), to rozpoczęcie świadczenia usług za zgodą konsumenta, znosi uprawnienie do odstąpienia od umowy, zgodnie z art. 10 ust. 3 pkt 1 Ustawy.

Susane napisał/a:
Jeśli zamówisz Cyfrę+ przez telefon, Internet itp. to jak najbardziej taką umowę można rozwiązać w ciągu 10 dni.

Z wyjątkiem przypadków wymienionych w art. 10 ust. 3 Ustawy, tj. m.in.:
1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1,
5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,


Czyli np. od zakupu pakietu Premium przez telefon lub dekoder (jeśli już włączyli usługę), albo kupna filmu w "UPC na żądanie" nie da się odstąpić.
  gomi
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2011, 08:49   

Przepis wyłączający prawo do odstąpienia od umowy zawarty w art. 10. 3 (Ustawy konsumenckiej), odnosi się do rozpoczęcia świadczenia usługi na nowych warunkach (aneks do istniejącej umowy), tak samo jest interpretowany w prawie telekomunikacyjnym:
Cytat:
Art. 56 punkt 7
Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków
umowy
, o którym mowa w ust. 6, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta,
rozpoczął świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy.


Zawierając nową umowę poza lokalem zawsze jest prawo do jej rozwiązania w ciągu 10 dni od jej zawarcia na odległość. Czym innym jest zmiana (przedłużenie już istniejącej umowy aneksem), a czym innym zawarcie zupełnie nowej umowy. Aneks nie jest samodzielną umową, tylko zmianą istniejącej już umowy, dlatego nie da się od niego odstąpić.

Jeśli posiadasz już aktywną umowę z operatorem i przed jej całkowitym wygaśnięciom zechcesz ją przedłużyć , operator może Ci odmówić prawa do rozwiązania takiej umowy w ciągu 10 dni. Ale jeśli poczekasz, aż stara umowa wygaśnie i zawrzesz nową, to takiego prawa do odmowy operator już nie ma. Kluczowe jest to, czy świadczenie usługi na nowych warunkach (w wyniku przedłużenia, zmiany aneksem) rozpoczęło się zanim skończył się okres obowiązywania poprzedniej umowy.

Trochę odmienna sytuacja jest z Cyfrą+, tu w pierwszej kolejności nie będą miały zastosowania przepisy prawa telekomunikacyjnego tylko przepisy kodeksu cywilnego. Można bazować na tym, że zawarcie jakiegokolwiek porozumienia na odległość bez potwierdzenia tego na piśmie jest nieważne (art.77 k.c.). To tyle w tej kwestii, żeby nie robić zamieszania.

Wracając do UPC, pakiet Premium i "UPC na żądanie" to nie są usługi niezależne tylko dodatkowe, bo wymagają aktywnych usług podstawowych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: