Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Problemy w działaniu Internetu - TLV-11 - unrecognized OID

Pinhead - 01-12-2011, 16:39
Temat postu: TLV-11 - unrecognized OID
Witam

Problem z zanikiem dostępu do internetu występuje u mnie od dawna ale ostatnio stało się to mocno uporczywe. To już nie jest przerwa w działaniu raz na miesiąc tylko kilka razy na dzień. Przerwy zdarzają się zarówno rano jak i po południu i późną nocą. Może ktoś ma pomysły co można by z tym problemem zrobić ? Poniżej wklejam link do filmiku obrazującego jak zachowują się diody na modemie podczas takiej przerwy oraz chyba wszystkie potrzebne do oceny problemu parametry. Z góry dzięki za pomoc.

Diody modemu:
http://www.youtube.com/watch?v=VKdUm1TWKok
Nagrywanie rozpoczołem około 40 sekund po przerwie w dostępie do internetu.
Od 1:31 akcja w filmie nabiera tempa ;) i diody zaczynają inaczej migać aż do uzyskania normalnego działania modemu.

Log z modemu:
Thu Dec 01 16:04:09 2011 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID

Zakładka System:

Name WebSTAR EPX2203
Modem Serial Number 105695709
Cable Modem MAC Address 00:14:F8:4E:71:C6
Hardware Version v2.1
Software Version v2.0.2r1162-091102
Receive Power Level -3.6 dBmV
Transmit Power Level 46.9 dBmV
Cable Modem Status Operational

Signal:

Downstream Channel

Downstream Status Operational
Channel ID 1
Downstream Frequency 786000000 Hz
Modulation 256QAM
Bit Rate 10240000 bits/sec
Power Level -3.6 dBmV
Signal to Noise Ratio 38.2 dB


Upstream Channel

Upstream Status Operational
Channel ID 2
Upstream Frequency 44800000 Hz
Modulation 16QAM
Bit Rate 1024000 bits/sec
Power Level 46.9 dBmV

Susane - 01-12-2011, 19:17

Opis diod Twojego modemu (EPX2203) jest na stronie UPC: http://obsluga-klienta.up...detail/a_id/208

Modem Ci się resetuje, ale dziwne jest to, że jest tylko jeden wpis w logu. A może zrobiłeś reset za pomocą przycisku z tyłu i dlatego w logach jest czysto?

Pinhead - 01-12-2011, 19:32

To co jest w logu to wszystko co powstaje po wystąpieniu problemu.
Opis modemu - no fajnie że jest na stronie ale co mi po nim :)

Susane - 01-12-2011, 19:43

Pinhead napisał/a:
Opis modemu - no fajnie że jest na stronie ale co mi po nim :)
Tam jest opisana sygnalizacja za pomocą diod dzięki której wiadomo, co się dzieje z modemem. Właśnie z tego opisu wynika, że Twój Webstar się restartuje.
kvs - 01-12-2011, 19:51

Pinhead: dlaczego modem się resetuje tego nikt z czytających to forum Ci nie powie. Najlepiej zgłoś usterkę jeśli to powtarza się często. Parametry pracy modemu są prawidłowe ale resetowanie się modemu zależeć może od innych czynników których nie da się ocenić patrząc na www modemu.
Pinhead - 01-12-2011, 19:57

Poczekam jeszcze do jutra może pracownicy UPC z tego forum tym się zainteresują. Jakoś wierzę bardziej w ich kompetencje niż przypadkowego człowieka z infolinii :) choć jak nie będzie innego wyboru to pozostanie kontakt przez 801 94 94 80.
Susane - 01-12-2011, 20:01

Jak do nich zadzwonisz, to nie zgłaszaj problemu przypadkowemu konsultantowi, ale proś od razu z działem technicznym, tam siedzą ludzie, którzy orientują się takich sprawach i czasem mogą pomóc bardzo szybko, zdalnie.
-skasowany- - 02-12-2011, 09:01

-skasowany-
Pinhead - 02-12-2011, 14:51

ID poszło na PW. Dzisiaj (2.12.2011) o 14:48:55 znowu to samo. Zanik netu, po kilkunastu sekundach reset modemu.
JaMaciek - 03-01-2012, 02:35

Zerknij tutaj:
http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=7189
trochę się namęczyłem :)

Pinhead - 03-01-2012, 02:46

Problem był po stronie UPC. Obecnie wszystko działa tak jak powinno.
yazzakah - 17-03-2023, 16:01

@Pinhead a możesz się podzielić info co było nie tak? Mam obecnie taki sam problem na modemie Hitron. W logach zaraz przed restartem modemu jest zapis "TLV-11 - unrecognized OID"
yazzakah - 22-03-2023, 11:19

Cześć,

od kilku miesięcy mam problem z UPC (600/60, modem hitron).
Najpierw znika internet, modem dalej pracuje, a potem następuje reset modemu.
Jeszcze 3 tygodnie temu restarty były co 2 tygodnie, ale od początku marca mam je kilka razy dziennie.

Do modemu podłączony jest NAS, PC i drukarka po kablu + przez Wifii kilka urządzeń na stałe.

Odłączyłem NAS i PC od modemu na 2 dni i problem nie występował, czy to może być zależne od wykorzystania łącza?

Na infolinii UPC mówią że po ich stronie wszystko wygląda ok, technik był dwa razy, raz wyrzucił jakiś stary filtr z skrzynki połączeniowej, drugi raz wymienił modem i zasilacz na nowy, ale problem dalej występuje.

Poniżej logi:

Cytat:

1 03/18/23 01:05:17 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2 03/18/23 01:53:58 90000000 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
3 03/18/23 01:54:17 73040100 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4 03/18/23 08:41:11 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
5 03/18/23 08:51:24 90000000 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
6 03/18/23 08:51:43 73040100 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
7 03/18/23 12:43:39 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8 03/18/23 15:19:40 90000000 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
9 03/18/23 15:19:59 73040100 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10 03/19/23 03:06:16 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11 03/19/23 03:29:23 90000000 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12 03/19/23 03:29:43 73040100 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13 03/22/23 07:59:06 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14 03/22/23 09:46:20 90000000 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15 03/22/23 09:46:41 73040100 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16 03/22/23 10:29:56 90000000 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17 03/22/23 10:30:16 73040100 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18 03/22/23 10:52:16 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19 03/22/23 10:59:39 90000000 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20 03/22/23 11:00:00 73040100 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=a8:4e:3f:b6:40:00;CMTS-MAC=00:17:10:91:f6:a4;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

[/quote]

hsurim - 23-03-2023, 15:18

yazzakah napisał/a:
(...)
Na infolinii UPC mówią że po ich stronie wszystko wygląda ok, technik był dwa razy, raz wyrzucił jakiś stary filtr z skrzynki połączeniowej, drugi raz wymienił modem i zasilacz na nowy, ale problem dalej występuje.
(...)


1. Pamiętaj, że UPC to zbójecka firma i wszystko możesz usłyszeć przez słuchawkę.
2. Sprawdź parametry u siebie z tym - https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=1468
3. Najpewniej będzie źle, to złóż wówczas reklamację na piśmie.
Niewykluczone, że skończy się na skardze do UKE

pawelb - 23-03-2023, 17:17

Komunikat TLV jest bez znaczenia dla dzialania internetu, prawdopodobnie ustawiony jakis specyficzny OID którego modem nie rozumie więc go ignoruje, czasem konfiguracje są uwspolnione dla różnych typów modemów i w przypadku kiedy nie jest przeznaczony dla danego typu modemu pojawia się taki komunikat

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group