|
|
Problem ze stabilnym działaniem internetu |
Autor |
Wiadomość |
qpik
Klikacz
Dołączył: 10 Paź 2017 Posty: 3
|
Wysłany: 10-10-2017, 19:17 Problem ze stabilnym działaniem internetu
|
|
|
Witam,
Od wymiany (w lutym) modemu z Thomsona TWG870 na Compala występuje u mnie ciągły problem z samoczynnym restartowaniem modemu. Spowodowane jest to na 99.9% zakłóceniami na kanale 9 (818mhz), w momencie gdy poziom sygnału spada poniżej 24-25dB(tylko na tym jednym kanale są wahania poziomu sygnału) modem restartuje się (na początku był to pełny restart, zapalałya się czerwona dioda natomiast teraz widocznie zmienili coś w sofcie i modem nie restartuje się w pełni, zapalają się tylko na nowo zielone lampki i przez chwilę biała na dole). Problem jest nagminny, zdarza się praktycznie codziennogowaniu na 8 kanałów modem potrafi działać bez problemu przez 2-3 tygodnie - brak kanału 818mhz). Stary modem Thomson zawsze działał na 8 kanałach i problemu przez ponad 6 lat nie było. Sprawa została zgłoszona do UPC już w marcu i od tego czasu problem jest "naprawiany" (aczkolwiek jestem pewny że nic z tym nie ie, czasami modem nie potrafi się ponownie podłączyć do sieci przez 1-2h , zdarza się też że loguje się tylko na 8 kanałów zamiast 14 (jest to dla mnie najlepsza sytuacja bo przy zalrobią, gdy za każdym razem dostaje nowy termin "rozwiązania" problemu, nic się nie dzieje - telewizja działa, internet działa, tak jakby nic nie robili). Moje pytanie brzmi czy mogę coś z tym zrobić na własną rękę, widziałem filtry LTE 790mhz+ (np goo.gl/pDVKoe) ale nie wiem czy jak wytnę wszystkie kanały powyżej tych 790mhz to czy internet będzie działał prawidłowo na tych kilku pozostałych kanałach.
Screenshot z modemu, 1-2 min po restarcie tak wygląda sygnał: goo.gl/5pvXHj
PS. Podczas pisania tego postu (kilka minut) modem zrestartował się 3 razy
PS2. Sorry za linki ale nie mam jeszcze 10 postów |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10-10-2017, 20:31 Re: Problem ze stabilnym działaniem internetu
|
|
|
Filtr raczej się nie sprawdzi. Już był poruszany ten problem.
Zapoznaj się z tym https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=185557#185557 i następne posty.
Na mój gust problemem jest instalacja, tylko co? Rozdzielacze, splittery, złączki, sam przewód. Trudno powiedzieć. Jeżeli zakłócenia z LTE przenikają przed Twoim mieszkaniem, to sąsiedzi też mieliby problem. UPC musi sprawdzić instalację. |
_________________
|
|
|
|
|
qpik
Klikacz
Dołączył: 10 Paź 2017 Posty: 3
|
Wysłany: 10-10-2017, 21:19
|
|
|
Niestety ale problemem nie jest instalacja ( a przynajmniej nie moja w mieszkaniu). Po pierwszym zgłoszeniu w marcu technik bez sprawdzania parametrów stwierdził że instalacja musi być uszkodzona i tak następnego dnia cała instalacja w mieszkaniu była wymieniona. Po wymianie problem nie zniknął więc moim uporem zamawiałem techników po 2 razy w tygodniu. W końcu 4 różnych techników ( w ciągu 6 wizyt w 3 tygodnie) potwierdziło że problem występuje już na wejściu kabli do bloków (od jednego z techników dowiedziałem się też że zdalnie były sprawdzone modemy u sąsiadów i problem u nich też występuje ale jako że blok jest mały i tylko ja mam nowy modem to inni nie wiedzą o problemie, działa im wszystko OK bo modemy się nie logują na wadliwy kanał) i zgłosiło problem gdzieś wyżej. Wtedy też dostałem pierwszy termin rozwiązania problemu, był to 18.09.2017 czyli pół roku do przodu. Minął 18 i problem nie zniknął, od tego dnia na stronie UPC pojawia się informacja że problem zostanie naprawiony w następnym tygodniu i tak już przez 2 miesiące od pierwotnego terminu naprawy.
Czy jeżeli chociaż doraźna poprawa sygnału z mojej strony nie wchodzi w grę (żadne filtry itp) to czy taka sytuacja kwalifikuje się do reklamacji lub zerwania wcześniej umowy bez ponoszenia przeze mnie kosztów? Mam zapisanych trochę logów z mojego routera gdzie widać że tracę połączenie od strony WAN. |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,54 sekundy. Zapytań do SQL: 12 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|