Problem ze stykiem UPC-Play? |
Autor |
Wiadomość |
dekiel
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 194
|
Wysłany: 16-04-2017, 15:03 Problem ze stykiem UPC-Play?
|
|
|
Zauważyłem teraz w święta, że z telefonu UPC trudno jest się wbić dzwoniąc do kogoś do sieci Play. System daje charakterystyczną melodyjkę "nie ma takiego numeru" lub nastaje głucha cisza i nic się nie dzieje.
Za którymś razem kolejnych prób dodzwonienia w końcu łaskawie zestawia połączenie.
Co ciekawe w tym samym czasie próba dodzwonienia się na te same numery Play (na które przez UPC było problem się wbić), ale dzwonimy testowo z sieci Orange, nie przedstawia żadnych problemów, połączenia są zestawiane od kopa za pierwszym razem.
Czyżby UPC miało jakieś priorytetowanie u Play? Dostali najniższy priorytet przy wejściu na ich sieć i stąd takie jaja?
Gdyby z orange w tym samym czasie próbując wbić się na Play były takie same przypadłości niedostępności tłumaczyłbym to winą Play, a tak sprawa robi się śliska. Jeden wchodzi bez problemu, inny ma problem i Play go niechętnie wpuszcza a dzwoniący dostaje kłamliwe informacje zwrotne, że numer wyleciał. |
|
|
|
 |
KOCUREK1970
chello guru

Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 10-07-2017, 23:26
|
|
|
dekiel napisał/a: | Czyżby UPC miało jakieś priorytetowanie u Play? Dostali najniższy priorytet przy wejściu na ich sieć i stąd takie jaja? |
To spróbuj z telefonu UPC zadzwonić na infolinię Morele.net pod nr 124184026 - dokładnie to samo, tylko, że nawet po miliardowej próbie nie zestawia połączenia.
Dzwoniąc z jakiejkolwiek komórki pod podany nr nie ma żadnego problemu - połączenie "pali" od kopa. |
_________________
|
|
|
|
 |
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2017, 23:30
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | To spróbuj z telefonu UPC zadzwonić na infolinię Morele.net pod nr 124184026 - dokładnie to samo, tylko, że nawet po miliardowej próbie nie zestawia połączenia. |
I oczywiście UPC nic o tym nie wie? |
|
|
|
 |
KOCUREK1970
chello guru

Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 10-07-2017, 23:52
|
|
|
Cytat: | I oczywiście UPC nic o tym nie wie? |
Bardziej tu upatruję problem w tym, że telefon w UPC to swego "rodzaju" telefon VOiP - mają jakiś serwer SIP i przez niego idzie cały ruch.
Telefon w UPC nie jest takim zwykłym telefonem stricte telefon stacjonarny.
Być może dlatego połączyć się nie da - ustawienie na centrali Morele, że odrzuca takie połączenia z takich telefonów (bo pewnie ruch idzie przez jakiś SIP amerykański). |
_________________
|
|
|
|
 |
dekiel
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 194
|
Wysłany: 01-09-2017, 14:42
|
|
|
Czy UPC ma jeden centralny serwer SIP w Warszawie i zmierza do niego ruch z całej Polski?
Taką wersję połowicznie kiedyś potwierdził jeden z konsultantów, ale ile w tym prawdy?
Gdybałem, że może każde duże miasto gdzie UPC świadczy swoje usługi ma takowego SIP-a?
Bo jeżeli jest tylko jeden serwer to rozumiem, że jak coś w nim wyleci to leży cała Polska ze swoją telefonią UPC? Chociaż teoria raczej kiepska, bo jak zgłaszałem problemy to wynikało, że dotyczą one tylko pewnych obszarów, a nie całej Polski - czyli to by przeczyło, że jest 1 serwer centralny.
Póki co wynika z tej teorii, że dzwoniąc do sąsiada za ścianą w bloku najpierw lecę sygnałem do Wawy i ten sam sygnał już wypluty przez SIP-a wraca - czyli te przynajmniej 600km "bezproduktywnej" trasy pokonuje, nie jak w centrali orange gdzie łącznie tam i z powrotem do sąsiada za ścianą po miedzianej parze (oba zapięci do tej samej centrali) uzbierało się z 5km. Chyba, że zwykłe analogi POTS w orange też odbywają setki km podróży-błądzenia zanim trafią do sąsiada w drugiej klatce bloku? |
|
|
|
 |
|