Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.
Autor Wiadomość
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1656
Wysłany: 21-12-2019, 00:43   

Lukasz ja bym technikowi podziękował albo zostawia cisco albo wypad. Z wypowiedzenia wyrazie W można odstąpić
_________________
  ogromny
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 21-12-2019, 00:49   

Z technikiem szansa mała, ale co Ci szkodzi spróbować. A nóż się uda.
_________________
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2019, 00:50   

Mówi się, że Cisco działa niezawodnie, a z Comaplem są problemy sprzętowe, puma6 i lagi w grach, nie pozwalasz na zmianę na gorszy sprzęt i tyle.
 
 
Lukasz 
light master

Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 92
Wysłany: 21-12-2019, 01:01   

Dzięki Panowie. Nie zdawałem sobie sprawy z tego, że są takie problemy z tym sprzętem, póki nie przeczytałem tego wątku na forum. A np. z VPN-a korzystam i by mnie to dotknęło.
 
 
Azar 
plus master


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-12-2019, 09:06   

Zuzia, zrobiłem certyfikowany pomiar i wyszedł tak jak powinien ;) , od razu po nim test ping plotterem i nadal są skoki 200ms

21.12.2019.png
Plik ściągnięto 70 raz(y) 81,3 KB

pomiar 21.12.2019.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 24,05 KB

_________________
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2019, 12:25   

Nie tylko skoki, ale też giną pakiety. Warto mieć kilka takich testów na różne serwery, ale należące do UPC (np. 62.179.1.61, 62.179.1.62, iperf.upc.pl) tak na wszelki wypadek, bo jak ktoś dołączy do reklamacji tylko jeden może uzyskać przeprosiny, że akurat dany ich serwer miał "przeciążenie". Nie potraktują tak wszystkich wyników, zwłaszcza tych na kluczowe serwery jakimi są ich własne DNS więc różnorodność w pomiarach ma głęboki sens.
 
 
Azar 
plus master


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-12-2019, 21:08   

62.179.1.61, 62.179.1.62 serwery nie odpowiadają w ostatnim skoku ale u mnie odrazu przy pierwszym jest skok do 190ms zrobię pełny certyfikowany pro speed test plus testy na te serwery pomimo braku odpowiedzi oraz na ten iperf
_________________
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2019, 21:18   

Wszystkie adresy serwerów DNS: 62.179.1.60, 62.179.1.61, 62.179.1.62, 62.179.1.63 testować trzeba przy użyciu protokółu TCP, port 53, interwał 0,3 sek. Odpowiadają prawidłowo, sprawdź ustawienia PingPlotter.
 
 
Azar 
plus master


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-12-2019, 21:27   

Faktycznie teraz działa dzięki :) ale nadal są skoki heh
_________________
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 22-12-2019, 09:37   

A propos pomiarów ping wykonywanych bezpośrednio z modemu jakie kiedyś sama polecałam, wycofuję się z tego, ponieważ okazało się, że nie są one dokładne więc w sumie nieprzydatne. Myślałam, że opcje diagnostyczne w modemie działają jak w innych znanych mi urządzeniach sieciowych, ale myliłam się. Niestety oszukują :)

Ping z routera podpiętego do modemu:
Kod:
PING 89.75.13.129 (89.75.13.129): 56 data bytes
64 bytes from 89.75.13.129: seq=0 ttl=62 time=9.632 ms
64 bytes from 89.75.13.129: seq=1 ttl=62 time=11.982 ms
64 bytes from 89.75.13.129: seq=2 ttl=62 time=9.244 ms
64 bytes from 89.75.13.129: seq=3 ttl=62 time=16.265 ms
64 bytes from 89.75.13.129: seq=4 ttl=62 time=17.517 ms
64 bytes from 89.75.13.129: seq=5 ttl=62 time=15.558 ms

--- 89.75.13.129 ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 9.244/13.366/17.517 ms


[ Dodano: 22-12-2019, 09:39 ]
Spójrzcie na podsumowanie, test powtórzyłam kilka razy i zawsze korzystniej wypadał z modemu. Charakterystyczna wartość 0 ms dla minimum, wynik zaokrąglony. Test z Ubee, na Compalu jest taka sama sytuacja i podobno na innych modemach również.
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 22-12-2019, 18:51   

Zuzia napisał/a:
Warto mieć kilka takich testów na różne serwery, ale należące do UPC (np. 62.179.1.61, 62.179.1.62, iperf.upc.pl) tak na wszelki wypadek, bo jak ktoś dołączy do reklamacji tylko jeden może uzyskać przeprosiny, że akurat dany ich serwer miał "przeciążenie". Nie potraktują tak wszystkich wyników, zwłaszcza tych na kluczowe serwery jakimi są ich własne DNS więc różnorodność w pomiarach ma głęboki sens.
Polecam adres ip do ich glownej kanciapy w wawie, 62.179.0.4. Bedzie im raczej glupio odpowiadac, ze wyniki cienkie, bo maja usterki, hehe.
 
 
taggan 
plus master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2019, 18:56   

^^ U mnie ten ping zwraca same timeouty, a do rzeczonej kanciapy mam nie więcej jak 5 km...
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 22-12-2019, 20:43   

antyjupisi napisał/a:
Zuzia napisał/a:
Warto mieć kilka takich testów na różne serwery, ale należące do UPC (np. 62.179.1.61, 62.179.1.62, iperf.upc.pl) tak na wszelki wypadek, bo jak ktoś dołączy do reklamacji tylko jeden może uzyskać przeprosiny, że akurat dany ich serwer miał "przeciążenie". Nie potraktują tak wszystkich wyników, zwłaszcza tych na kluczowe serwery jakimi są ich własne DNS więc różnorodność w pomiarach ma głęboki sens.
Polecam adres ip do ich glownej kanciapy w wawie, 62.179.0.4. Bedzie im raczej glupio odpowiadac, ze wyniki cienkie, bo maja usterki, hehe.
Nie wiem co to jest ta "kanciapa" :)
Zresztą bez znaczenia, czy ten adres rzeczywiście prowadzi do jakiegoś obiektu UPC w Warszawie, do reklamacji lepiej brać adresy, których nie mogą się wyprzeć, czyli DNS i http://iperf.upc.pl/
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 23-12-2019, 14:35   

taggan napisał/a:
^^ U mnie ten ping zwraca same timeouty, a do rzeczonej kanciapy mam nie więcej jak 5 km...
Nie odpowiada na ping lecz host zyje i dziala.

Zuzia napisał/a:
Nie wiem co to jest ta "kanciapa" :)
Zmijowisko, z ktorego nadaja jakze lubiani przez was modzi "spolecznosci", hehe.
 
 
Azar 
plus master


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-01-2020, 10:10   

Dostałem odpowiedź na kolejną reklamacje ale widzę że nie ma szans na wymianę tak więc olewam temat i czekam do końca umowy ;)

Cytat:
Szanowny Panie,

nawiązując do poniższej sprawy, którą Pan zgłosił w dniu 24.12.2019 dziękuję za czas poświęcony na wykonanie testów i przesłanie wyników. Przesłane przez Pana wyniki nie wykazują nieprawidłowości w działaniu sieci UPC. Jednocześnie wyjaśniam, że widoczna w przesłanych testach procentowa utrata pakietów na serwerach docelowych wynika z konfiguracji wspomnianych serwerów. Nie odpowiadają one na każde zapytanie ICMP. Konfiguracja taka nie ma żadnego wpływu na działanie usługi internetowej.

Odnosząc się natomiast do wniosku o wymianę modemu na Giga Connect Box informuję, że wymiana taka nie jest możliwa, ponieważ urządzenie Giga Connect Box jest dedykowane wyłącznie do obsługi usługi internetowej 1Gb/s natomiast Pan korzysta z usługi 120Mb/s
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: