Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6. |
Autor |
Wiadomość |
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1656
|
Wysłany: 21-12-2019, 00:43
|
|
|
Lukasz ja bym technikowi podziękował albo zostawia cisco albo wypad. Z wypowiedzenia wyrazie W można odstąpić |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 21-12-2019, 00:49
|
|
|
Z technikiem szansa mała, ale co Ci szkodzi spróbować. A nóż się uda. |
_________________
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-12-2019, 00:50
|
|
|
Mówi się, że Cisco działa niezawodnie, a z Comaplem są problemy sprzętowe, puma6 i lagi w grach, nie pozwalasz na zmianę na gorszy sprzęt i tyle. |
|
|
|
|
Lukasz
light master
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 92
|
Wysłany: 21-12-2019, 01:01
|
|
|
Dzięki Panowie. Nie zdawałem sobie sprawy z tego, że są takie problemy z tym sprzętem, póki nie przeczytałem tego wątku na forum. A np. z VPN-a korzystam i by mnie to dotknęło. |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-12-2019, 09:06
|
|
|
Zuzia, zrobiłem certyfikowany pomiar i wyszedł tak jak powinien , od razu po nim test ping plotterem i nadal są skoki 200ms
21.12.2019.png
|
|
Plik ściągnięto 70 raz(y) 81,3 KB |
pomiar 21.12.2019.jpg
|
|
Plik ściągnięto 23 raz(y) 24,05 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2019, 12:25
|
|
|
Nie tylko skoki, ale też giną pakiety. Warto mieć kilka takich testów na różne serwery, ale należące do UPC (np. 62.179.1.61, 62.179.1.62, iperf.upc.pl) tak na wszelki wypadek, bo jak ktoś dołączy do reklamacji tylko jeden może uzyskać przeprosiny, że akurat dany ich serwer miał "przeciążenie". Nie potraktują tak wszystkich wyników, zwłaszcza tych na kluczowe serwery jakimi są ich własne DNS więc różnorodność w pomiarach ma głęboki sens. |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-12-2019, 21:08
|
|
|
62.179.1.61, 62.179.1.62 serwery nie odpowiadają w ostatnim skoku ale u mnie odrazu przy pierwszym jest skok do 190ms zrobię pełny certyfikowany pro speed test plus testy na te serwery pomimo braku odpowiedzi oraz na ten iperf |
_________________
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2019, 21:18
|
|
|
Wszystkie adresy serwerów DNS: 62.179.1.60, 62.179.1.61, 62.179.1.62, 62.179.1.63 testować trzeba przy użyciu protokółu TCP, port 53, interwał 0,3 sek. Odpowiadają prawidłowo, sprawdź ustawienia PingPlotter. |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-12-2019, 21:27
|
|
|
Faktycznie teraz działa dzięki ale nadal są skoki heh |
_________________
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2019, 09:37
|
|
|
A propos pomiarów ping wykonywanych bezpośrednio z modemu jakie kiedyś sama polecałam, wycofuję się z tego, ponieważ okazało się, że nie są one dokładne więc w sumie nieprzydatne. Myślałam, że opcje diagnostyczne w modemie działają jak w innych znanych mi urządzeniach sieciowych, ale myliłam się. Niestety oszukują
Ping z routera podpiętego do modemu:
Kod: | PING 89.75.13.129 (89.75.13.129): 56 data bytes
64 bytes from 89.75.13.129: seq=0 ttl=62 time=9.632 ms
64 bytes from 89.75.13.129: seq=1 ttl=62 time=11.982 ms
64 bytes from 89.75.13.129: seq=2 ttl=62 time=9.244 ms
64 bytes from 89.75.13.129: seq=3 ttl=62 time=16.265 ms
64 bytes from 89.75.13.129: seq=4 ttl=62 time=17.517 ms
64 bytes from 89.75.13.129: seq=5 ttl=62 time=15.558 ms
--- 89.75.13.129 ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 9.244/13.366/17.517 ms |
[ Dodano: 22-12-2019, 09:39 ]
Spójrzcie na podsumowanie, test powtórzyłam kilka razy i zawsze korzystniej wypadał z modemu. Charakterystyczna wartość 0 ms dla minimum, wynik zaokrąglony. Test z Ubee, na Compalu jest taka sama sytuacja i podobno na innych modemach również. |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 22-12-2019, 18:51
|
|
|
Zuzia napisał/a: | Warto mieć kilka takich testów na różne serwery, ale należące do UPC (np. 62.179.1.61, 62.179.1.62, iperf.upc.pl) tak na wszelki wypadek, bo jak ktoś dołączy do reklamacji tylko jeden może uzyskać przeprosiny, że akurat dany ich serwer miał "przeciążenie". Nie potraktują tak wszystkich wyników, zwłaszcza tych na kluczowe serwery jakimi są ich własne DNS więc różnorodność w pomiarach ma głęboki sens. | Polecam adres ip do ich glownej kanciapy w wawie, 62.179.0.4. Bedzie im raczej glupio odpowiadac, ze wyniki cienkie, bo maja usterki, hehe. |
|
|
|
|
taggan
plus master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 428 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2019, 18:56
|
|
|
^^ U mnie ten ping zwraca same timeouty, a do rzeczonej kanciapy mam nie więcej jak 5 km... |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2019, 20:43
|
|
|
antyjupisi napisał/a: | Zuzia napisał/a: | Warto mieć kilka takich testów na różne serwery, ale należące do UPC (np. 62.179.1.61, 62.179.1.62, iperf.upc.pl) tak na wszelki wypadek, bo jak ktoś dołączy do reklamacji tylko jeden może uzyskać przeprosiny, że akurat dany ich serwer miał "przeciążenie". Nie potraktują tak wszystkich wyników, zwłaszcza tych na kluczowe serwery jakimi są ich własne DNS więc różnorodność w pomiarach ma głęboki sens. | Polecam adres ip do ich glownej kanciapy w wawie, 62.179.0.4. Bedzie im raczej glupio odpowiadac, ze wyniki cienkie, bo maja usterki, hehe. | Nie wiem co to jest ta "kanciapa"
Zresztą bez znaczenia, czy ten adres rzeczywiście prowadzi do jakiegoś obiektu UPC w Warszawie, do reklamacji lepiej brać adresy, których nie mogą się wyprzeć, czyli DNS i http://iperf.upc.pl/ |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 23-12-2019, 14:35
|
|
|
taggan napisał/a: | ^^ U mnie ten ping zwraca same timeouty, a do rzeczonej kanciapy mam nie więcej jak 5 km... | Nie odpowiada na ping lecz host zyje i dziala.
Zuzia napisał/a: | Nie wiem co to jest ta "kanciapa" | Zmijowisko, z ktorego nadaja jakze lubiani przez was modzi "spolecznosci", hehe. |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-01-2020, 10:10
|
|
|
Dostałem odpowiedź na kolejną reklamacje ale widzę że nie ma szans na wymianę tak więc olewam temat i czekam do końca umowy
Cytat: | Szanowny Panie,
nawiązując do poniższej sprawy, którą Pan zgłosił w dniu 24.12.2019 dziękuję za czas poświęcony na wykonanie testów i przesłanie wyników. Przesłane przez Pana wyniki nie wykazują nieprawidłowości w działaniu sieci UPC. Jednocześnie wyjaśniam, że widoczna w przesłanych testach procentowa utrata pakietów na serwerach docelowych wynika z konfiguracji wspomnianych serwerów. Nie odpowiadają one na każde zapytanie ICMP. Konfiguracja taka nie ma żadnego wpływu na działanie usługi internetowej.
Odnosząc się natomiast do wniosku o wymianę modemu na Giga Connect Box informuję, że wymiana taka nie jest możliwa, ponieważ urządzenie Giga Connect Box jest dedykowane wyłącznie do obsługi usługi internetowej 1Gb/s natomiast Pan korzysta z usługi 120Mb/s |
|
_________________
|
|
|
|
|
|