|
|
Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6. |
Autor |
Wiadomość |
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-12-2019, 13:30
|
|
|
antyjupisi, nie odczuwam bo nie mam skoków w grach pingu do 100,200 itd. Mam idealny sygnał ale jednak test puma6 mam zawsze na czerwono A kiedyś zdarzało mi się go nawet nieukończyć bo było ponad 999
Ale robiąc test na compalu jednak są skoki więc ten modem to złom i chce wymiany A nie tak jak upc się upiera że nic z tym nie zrobią. |
_________________
|
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 19-12-2019, 13:36
|
|
|
Ping to diagnostyka, nie patrz na te wyniki. Compal to szit, ale jesli twoje gry nie dostaja zadyszki nie przejmuj sie. Chyba, ze chcesz zaimponowac dziewczynie albo kolegom w pracy niskim pingiem na google albo zielonym jak trawa wynikiem z pumatest, hehe. No to wtedy musisz koniecznie drazyc i zawracac pupe uke, hehe. |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2019, 15:14
|
|
|
Ping ma to do siebie, że korzysta z protokołu diagnostycznego, ale nie zgodzę się, że nie jest taki ważny, zwłaszcza na Google, ponieważ ten serwis ma mnóstwo popularnych usług, również takich, gdzie liczą się niskie opóźnienia, choćby DNS 8.8.8.8.
[ Dodano: 19-12-2019, 15:15 ]
Azar, czy w jakichkolwiek usługach odczuwasz dyskomfort, coś rwie, przerywa, rozłącza itd. ?
[ Dodano: 19-12-2019, 15:21 ]
Testy na dslreports już prawie wszystkim wychodzą źle z racji wyłączenia bliżej położonych europejskich serwerów, proponuję nie brać ich pod uwagę. |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-12-2019, 15:32
|
|
|
Zuzia, czasem się zdarza że strony ładują się dłużej ale nie jest to jakoś bardzo drażniące, a jeśli chodzi o rozłączanie to miałem kilka razy taką sytuację jakby brak internetu ale nic na compalu się nie świeciło tylko ta biała dioda żadna strona się nie ładowała ale po chwili wszystko wracało do normy, w grach online nie zdarzają mi się takie sytuacje jak zaniki Internetu. |
_________________
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2019, 22:28
|
|
|
Niezbyt ściśle sformułowałam pytanie. Określ w skali od 1 do 10 na ile obecny stan jest dla Ciebie uciążliwy, bo nie wiem w którym kierunku dalej doradzać |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-12-2019, 07:43
|
|
|
Zuzia, 4 |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-12-2019, 09:02
|
|
|
Trzeba cisnąć UPC w sprawie aktualizacji...albo składać reklamację...troche to już za długo trwa i tylko zniechęca ludzi do Docsisu |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2019, 09:40
|
|
|
Azar napisał/a: | Zuzia, 4 | W takim razie trzeba ciągnąć temat Wykonaj testy Pingplotterem, ale tylko na serwery UPC (DNS, iperf, po TCP), jeśli wyjdą równie źle jak ping pisz reklamację. Nie kłóci się to z Twoim poprzednim zgłoszeniem więc nic nie stoi na przeszkodzie podejść do tematu od tej strony.
[ Dodano: 20-12-2019, 09:41 ]
pawelb napisał/a: | Trzeba cisnąć UPC w sprawie aktualizacji...albo składać reklamację...troche to już za długo trwa i tylko zniechęca ludzi do Docsisu | Spróbuj ich trochę przycisnąć, znasz zagadnienie jak mało kto
Doskonale pamiętam jak zaczęły się pierwsze zgłoszenia na Społeczności UPC dotyczące 5 GHz i kart WiFi na Mediateku. Wmawiano, że soft powodujący problem (Smart WiFi) to jest "ficzer", a nie bug, w ogóle karty są złe, przestarzałe i trzeba iść z duchem postępu, inwestować w nowości. Nawet bany posypały się w kierunku tych bardziej zdenerwowanych takim przedstawieniem rzeczy Tylko, że akurat ten chipset wcale nie jest zły, jest na nim 30 modeli, od konstrukcji budżetowych po droższe np. FritzBox!. Podejrzewam, że te karty są bardziej powszechne niż Compal. Przy okazji wyszło, że Tp-Link bardziej dba o support niż UPC. Zresztą problemy dotyczą również niektórych Smart TV oraz innych kart. Po wielu miesiącach dowiedzieliśmy się, że jednak jest bug i będzie naprawiony, ale nie wiadomo kiedy.
[ Dodano: 20-12-2019, 09:50 ]
Podobnie z Puma 6, nie wątpię, że było gorzej, coś tam łatali, poprawili, ale ja sprawdzałam na najnowszym sofcie w rożnych lokalizacjach i problem nadal jest. |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-12-2019, 15:12
|
|
|
Zuzia, zrobiłem test (wyłączyłem antywirusa,zaporę) na tym iperf ale jak wybiorę jakikolwiek inny serwer to odrazu na początku robi się czerwono
pp.jpg
|
|
Plik ściągnięto 33 raz(y) 128,04 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2019, 15:43
|
|
|
Azar, zrób w bridge, ustaw kolumnę max (jitter też), w opcjach protokół, port. Najpierw zrób sobie pomiar prędkości certyfikowany, może wykryć jakieś problemy w komputerze. Efekt końcowy powinien tak wyglądać: https://forum.upc.eu/t5/connectbox/skoki-pingu-i-lagi-w-grach/td-p/31151/page/2?lightbox-message-images-36793=4133i37C75D10C4E49F57
Każdy szczegół ma znaczenie więc postaraj się ściśle trzymać wskazówek. Nie chodzi o czepianie się, czy wymądrzanie, ale o to, by nie było żadnego słabego punktu, który pozwoli utrącić reklamację.
[ Dodano: 20-12-2019, 15:48 ]
Ta wersja poradnika jest bardziej kompletna, w tym na naszym forum już nie mogłam edytować: https://forum.upc.eu/t5/connectbox/instrukcja-wykonania-diagnostyki-lacza-puma6-pod-windows-czesc-1/td-p/29596 |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-12-2019, 17:27
|
|
|
Ok przełączyłem w bridge, ustawiłem max,jitter,zrobiłem reset TCP, mam najnowsze sterowniki do karty sieciowej,wyłączyłem zaporę i antywirusa, robiłem test przez 10 minut i wyszedł taki wynik:
iperf.upc.pl.png
|
|
Plik ściągnięto 51 raz(y) 54,87 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2019, 22:40
|
|
|
Azar, o takie coś chodziło. Nadaje się do reklamacji. Zapomniałam tylko napisać, żeby najpierw robić speedtest certyfikowany, a potem testy PingPlotter. Kolejność też ważna, bo jak speetest wykryje problemy z komputerem, trzeba je rozwiązać w pierwszej kolejności. Edit: a jednak to napisałam
[ Dodano: 20-12-2019, 22:46 ]
Wykonaj jeszcze ten speedtest i kilka dodatkowych pomiarów o różnych porach dnia, ale tylko na adresy DNS UPC. Tak, żeby załączyć do reklamacji ze trzy testy. |
|
|
|
|
Lukasz
light master
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 92
|
Wysłany: 20-12-2019, 23:56
|
|
|
Witam,
Mam następujący problem z UPC. Mam łącze 150 Mbps z modemem CISCO EPC3212. Przy przedłużaniu umowy na kolejne 2 lata konieczna jest wymiana modemu na Compala, jeszcze rzekomo rok temu można było pozostawić posiadany dotychczas sprzęt, ale teraz w systemie to już nie przechodzi. Konsultantka zachwalała, że Compala można przełączyć w tryb bridge. Przeczytałem na szybko posty o problemach z chipsetem Puma6 i zastanawiam się co zrobić. Technika mam na jutro umówionego. |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 21-12-2019, 00:00
|
|
|
Lukasz, Jeśli nie zmieniasz prędkości na >=500mbs to trzeba się mocno uprzeć, ale ciągle można zostawić Cisco. Wszystko zależy od Twojej determinacji. Po prostu nie zgódź się na nowy modem, nie pozwól technikowi zabrać Cisco. |
_________________
|
|
|
|
|
Lukasz
light master
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 92
|
Wysłany: 21-12-2019, 00:03
|
|
|
Technik ma w ogóle możliwość pozostawienia aktualnego modemu, pomimo że w zleceniu ma wymianę na Compala?
W DUK się upierali, że teraz absolutnie nie ma możliwości pozostawienia sprzętu i albo przedłużenie z wymianą albo podtrzymanie rezygnacji z usługi.
Zastanawiam się nad anulowaniem wizyty technika i przedłużenia umowy, a następnie anulowaniem rezygnacji z usług i powrotu do tego co aktualnie mam. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 16 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|