Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Compal się samoczynnie restartuje.
Autor Wiadomość
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 14-07-2018, 19:05   

KOCUREK1970, ale nie mów, że to wina softu do Compala. To problem w sieci UPC (może CMTS, może problemy z zasilaniem etc). Gdyby to była wina softu do Compala to u WSZYSTKICH z tym softem by się tak działo. Bądź obiektywny!
 
 
GDA
[Usunięty]

Wysłany: 14-07-2018, 19:14   

MrPepka napisał/a:
. Bądź obiektywny!

Chyba za wiele wymagasz
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 14-07-2018, 19:32   

MrPepka napisał/a:
ale nie mów, że to wina softu do Compala. To problem w sieci UPC (może CMTS, może problemy z zasilaniem etc). Gdyby to była wina softu do Compala to u WSZYSTKICH z tym softem by się tak działo.

Miał poprzedni soft i było ok - to co innego jak nie soft to powoduje w pewnych określonych sytuacjach czy zachowaniach.
MrPepka napisał/a:
Bądź obiektywny!

Zapytam wprost - co to mnie (pytającego) interesuje co jest tego powodem?
Co z tym problemem ma wspólnego mój obiektywizm lub jego brak jak mi to imputujecie?
Ja jestem nieobiektywny mówiąc co się dzieje?
Czyli ludzie pisząc na forum UPC o tym problemie też nie są obiektywni?

GDA napisał/a:
MrPepka napisał/a: . Bądź obiektywny!

Chyba za wiele wymagasz

Doradzisz pytającemu by zmienił operatora?
_________________
Ostatnio zmieniony przez KOCUREK1970 14-07-2018, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 14-07-2018, 19:37   

Cytat:
Miał poprzedni soft i było ok - to co innego jak nie soft to powoduje w pewnych określonych sytuacjach czy zachowaniach.

Ale co ów soft robi? Za co odpowiada? Soft (czy też firmware) odpowiada za pracę danego urządzenia. Poza tym modem kablowy odbiera i wysyła dane z i do CMTS. Może w międzyczasie była modernizacja i zbiegła się w czasie z updatem softu do Compala? I to ta modernizacja może być przyczyną restartów Compala?
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 14-07-2018, 19:58   

MrPepka napisał/a:
Może w międzyczasie była modernizacja

A jakie ma to dla klienta znaczenie?
Za dużo tego może.
Podkreślam słowa autora - miał stary soft było ok, ma nowy soft ma problemy.
Zresztą ile już na forum UPC podsunęliśmy UPC pomysłów?
Co sprawdzili? - NIC.
Do jakich wniosków przez 6 mc doszli? - ŻADNYCH.
UPC i GDA stwierdziło, że 0,5 mln klientów jest zadowolonych z Compala i tyle.
A skoro są zadowoleni to przecież problemu nie ma.

Mija 6 mc, a w sprawie Compala co się dzieje? - NIC kompletnie!
Compal leży i kwiczy - DDoS jak był tak jest, szybujące pingi jak były tak są, gubione pakiety jak były tak są, resety jak były tak są.
_________________
 
 
jerzu 
light master

Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2018, 20:26   

MrPepka napisał/a:
Temu, że to NIE jest wina softu, a czegoś innego. Dlatego poprosiłem Jurka (jeśli tak do Ciebie mogę mówić jerzu, ) żeby sprawdził sygnał u siebie bo być może w tym czasie UPC przeprowadziło prace modernizacyjne i np. sygnał mu spadł i jest za niski albo i wzrósł bo jest za wysoki


Cytat:

Zestawione kanały downstream
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 754000000 4 33 256qam 3
2 746000000 4 36 256qam 2
3 738000000 4 37 256qam 1
4 762000000 3 36 256qam 4
5 770000000 3 36 256qam 5
6 778000000 3 36 256qam 6
7 786000000 3 36 256qam 7
8 794000000 3 36 256qam 8
9 802000000 3 36 256qam 9
10 810000000 3 36 256qam 10
11 818000000 3 35 256qam 11
12 826000000 3 35 256qam 12
13 834000000 3 36 256qam 13
14 842000000 3 36 256qam 14
15 850000000 3 36 256qam 15
16 858000000 3 35 256qam 16

Zestawione kanały downstream
Kanał Status blokady RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Zablokowany 33.599 27450266 217960
2 Zablokowany 35.780 24476505 211084
3 Zablokowany 37.636 24515784 172034
4 Zablokowany 36.610 24443544 242954
5 Zablokowany 36.387 24420844 265254
6 Zablokowany 36.610 24403643 282718
7 Zablokowany 36.610 24377577 310195
8 Zablokowany 36.610 24366255 320800
9 Zablokowany 36.175 24333570 351657
10 Zablokowany 36.387 24324169 354496
11 Zablokowany 35.973 24300564 380921
12 Zablokowany 35.780 24275003 403948
13 Zablokowany 36.175 24275004 402811
14 Zablokowany 36.175 24263413 411677
15 Zablokowany 36.175 24236758 427517
16 Zablokowany 35.780 24205513 461507

Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
1 51600000 49 5.120 64qam 4
2 31200000 48 5.120 64qam 1
3 44800000 49 5.120 64qam 3
4 38000000 48 5.120 64qam 2

Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0



Świeżo po kolejnym restarcie. Już siódmym dzisiaj.
_________________
 
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 14-07-2018, 20:54   

Sygnał OK choć SNR na jednym kanale za niski. Pokaż logi Compala z zakładki Dziennik Sieci
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 14-07-2018, 20:56   

MrPepka napisał/a:
Pokaż logi Compala z zakładki Dziennik Sieci

Zauważyłeś ile ma nietrzaskanych błędów przed korekcją i po?
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 14-07-2018, 21:00   

Po korekcji faktycznie dužo błędów.
 
 
jerzu 
light master

Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2018, 21:43   

MrPepka napisał/a:
Sygnał OK choć SNR na jednym kanale za niski. Pokaż logi Compala z zakładki Dziennik Sieci


Cytat:

14-07-2018 22:40:48 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=40.77.229.199 MAC=00:17:10:8D:48:06;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 22:39:59 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.0.157];CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 22:39:56 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=151.101.2.219 MAC=00:17:10:8D:48:06;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 22:07:41 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 22:06:53 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=31.13.81.5 MAC=00:17:10:8D:48:06;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:55:41 notice Port Scan - FIN: SRC=185.33.223.215 MAC=00:17:10:8D:48:06;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:54:46 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.16.33 MAC=00:17:10:8D:48:06;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:41:04 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:38:29 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=216.58.211.97 MAC=00:17:10:8D:48:06;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:22:36 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.0.157];CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:22:28 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.17.78 MAC=00:17:10:8D:48:06;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:10:58 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:10:56 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:10:50 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:02:47 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.0.235 MAC=E4:E4:AB:1B:04:28;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:17 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:06:01 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.17.142 MAC=00:17:10:8D:48:06;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:04:50 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:04:47 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2018 21:04:42 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f9:f3:92;CMTS-MAC=00:17:10:8d:48:06;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


Jestem po kontakcie z BOK UPC. W poniedziałek ma przyjść technik. Zdalnie konsultant stwierdził, że jest u mnie jakiś problem z dosyłem.
_________________
 
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 14-07-2018, 21:47   

Cytat:
Cable Modem Reboot - due to power reset

Może problemy z zasilaczem? Jak wygląda Twoja instalacja kablowa?
 
 
jerzu 
light master

Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2018, 21:55   

Instalacja jest robiona przez techników UPC. Z klatki schodowej idzie kabel do mieszkania na trójnik. Z trójnika idą trzy kable - jeden do modemu, drugi do TV, trzeci idzie do drugiego pokoju gdzie jest horizon. Przed horizonem jest jeszcze jeden trójnik, z którego wyprowadzony jest sygnał na trzeci TV.
_________________
 
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 14-07-2018, 22:00   

Co to za trójnik z którego idzie koncentryk do modemu?
 
 
jerzu 
light master

Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2018, 22:04   

Montowany przez UPC. Przy wymianie z Thompsona na Compalla dali nową sztukę. Gdzieś w gratach mam nawet tego starego.

[edit]

Chyba dokładnie taki jak ten:

_________________
Ostatnio zmieniony przez jerzu 14-07-2018, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 14-07-2018, 22:05   

Ale jaki to model trójnika z którego idzie kabel do modemu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: