Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Compal CH7465LG
Autor Wiadomość
czary86 
Klikacz

Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 6
Wysłany: 30-06-2022, 17:22   

Witajcie, jesteście chyba moją ostatnią deską ratunku ;) . Od 3 tygodni nie działa mi normalnie internet na wifi. Dzień w dzień tracę łączność czy to laptop czy smartfon czy cokolwiek. Z początku myślałem, że mam coś nie tak z kartą sieciową i wysłałem laptopa na gwarancję i wrócił wg. serwisu bez wad. Mój router to connect box. Przez te 3 tygodnie wykonałem kilkanaście połączeń na 813 813 813. Oczywiście ich zdalne optymalizacje nic nie dały, wyłączanie smart wifi, ręczne ustawianie kanałów, rozdzielenie na 2 sieci na 2,4 i 5ghz, optymalizacja aplikacją. Nic nie zdało egzaminu. Był również monter wymienił compala na nowy i po paru godzinach problem wrócił. Jeśli mam już połączenie to net chodzi szybko, mniej niz 20 ping, 400mb/s download, ale rozłącza się losowo. Dla przykładu korzystam z internetu na laptopie i działa, robię restart systemu i nie mogę już nawiązać połączenia. W telefonie to samo, raz działa normalnie, raz wiadomości z komunikatorów się nie wyświetlają. Problem pojawił się nagle. Czy to jest ten problem z tym ich procesorem intel puma 6 ? Napisałem reklamację o zmniejszenie prędkości z 500 na 300mb/s i powrót do horizon, ale póki co 0 odpowiedzi. Zastanawiam się też nad zwiększeniem prędkości do 750mb/s i wzięciem giga boxa, ale wtedy muszę podpisać umowę na 24 m-ce i też nie mam pewności, że zadziała. Bardzo proszę o pomoc, ja już wysiadam z tym :? .
 
 
darknes 
classic master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 164
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30-06-2022, 18:30   

Nie napisałeś czy po kablu działa ci internet ? Czy problem masz tylko po wiifii ?

Najprościej zrobisz jak kupisz swój router, Comapala ustawisz w tryb "bridge" wyłączysz mu wiifii i podłączasz do swojego routera. Cały ruch będziesz miał na swoim routerze. W tym przypadku Compal będzie robił tylko za modem kablowy.
_________________
  darknes
 
czary86 
Klikacz

Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 6
Wysłany: 30-06-2022, 18:38   

Nie mam gniazda lan w laptopie żeby sprawdzić po kablu. Czytałem na wcześniejszych stronach, że ludzie również mieli problemy z wifi na compalu i tryb modemu oraz własny router nie pomogło. Wcześniej ponad 3 lata używałem horizona i takich problemów nigdy nie miałem. Ciekawi mnie czy giga box wykazuje takie same problemy co compal czy wifi już jest stabilne ? Ogólnie dużo ludzi narzeka na podobny problem z łącznością na detectorze czy na fb upc. Jakieś awaryjne compale, aktualizacja softu ?
 
 
darknes 
classic master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 164
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30-06-2022, 20:06   

czary86 napisał/a:
Nie mam gniazda lan w laptopie żeby sprawdzić po kablu. Czytałem na wcześniejszych stronach, że ludzie również mieli problemy z wifi na compalu i tryb modemu oraz własny router nie pomogło. Wcześniej ponad 3 lata używałem horizona i takich problemów nigdy nie miałem. Ciekawi mnie czy giga box wykazuje takie same problemy co compal czy wifi już jest stabilne ? Ogólnie dużo ludzi narzeka na podobny problem z łącznością na detectorze czy na fb upc. Jakieś awaryjne compale, aktualizacja softu ?


Przypadki są różne. Mój sąsiad jak kupił sobie swój router a Compala przestawił w tryb bridge i wyłączył mu wiifii, to pozbył się problemów jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. A miął problemy podobne do twoich.

Nikt ci jednak tutaj nie da gwarancji, czy to twój Compal wariuje czy może coś na sieci się u nich dzieje. Tu na forum tez można wyczytać, ze wiele osób które postawiło swój router, pozbyło się takich problemów. Natomiast czy u ciebie to zda egzamin ? Tego ci nikt tutaj na 100% nie powie.

Ja znam gościa co w UPC miał GCB i maił tez różne problemy. I też od czasu jak zainwestował w swój router, pozbył się tych problemów.
_________________
  darknes
 
czary86 
Klikacz

Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 6
Wysłany: 30-06-2022, 20:32   

Rozumiem, że różne są przypadki. Dziwi mnie tylko, że odkąd play połączyło się z upc dużo ludzi zaczęło mieć problemy z łącznością. Dla przykładu członek mojej rodziny, który też ma upc i compala, mieszkający w innej części kraju ma podobny problem. Zrobiło mu się to w tym samym okresie co mi. Dziwi mnie też jedna rzecz. W laptopie Huawei Matebook 14 AMD Ryzen 4600h jak stracę połączenie to już na amen. Dopiero restart routera pomaga, a w jakimś starym lenovo jak utracę połączenie to po jakimś czasie odzyskuje. Huaweia wysłałem do autoryzowanego serwisu i nic wykryli, zresztą net mobilny działa normalnie na wifi karty sieciowej.
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 473
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2022, 21:00   

Problemem może być przegrzewanie się routera. Zapewnij mu dobrą wentylację.
Przy obecnych temperaturach to jeden z powodów degradacji usług.
Kolejnym powodem może być włączone inteligentne wifi => wyłącz.
Wstaw na forum parametry sygnału oczytane z menu Comapla
=> Ustawienia zaawansowane => Narzędzia => Status sieci
Wklej parametry z zakładki Kanał dosyłowy oraz z zakładki Kanał zwrotny.
 
 
czary86 
Klikacz

Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 6
Wysłany: 30-06-2022, 22:18   

Kurczę nie mogę jeszcze dodawać linków, za krótki staż.

Status modemu kablowego:

L.P Status Komentarze

Dostrojone kanały downstream (Hz) 618000000 Zablokowany
Dostrojone kanały upstream (Hz) 51600000 Zakończony
Stan aktywacji Online Operacyjny


W kanale dosyłowym w kanałach 1,3 mam w kolumnie "t3 timeout " wartości: 3 (kanał 1), 1 (kanał 3), reszta wierszy ma wartości 0.

W kanale zwrotnym widzę dużo "post rs errors" (przedział 111-156 na kanał). Mam tam 16 kanałów i jest napisane: status blokady- zablokowany.

Smart wifi mam w tym momencie włączone bo robiłem optymalizację upc connect na telefonie. Wcześniej miałem ustawione kanały ręcznie i smart był wyłączony i nic się nie zmieniło względem stabilności.
Jeszcze wersja sprzętu dekodera: 5.01,a oprogramowania: CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 473
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2022, 10:19   

Masz skopiować i wkleić tekst nie linki do menu Compal a parametry sygnału z zakładek Kanał dosyłkowy oraz Kanał zwrotny to wszystko jest w => Ustawienia zaawansowane => Narzędzia => Status sieci

1. Przywróć ustawienia domyślne Compala menu Narzędzia administratora => Przeładuj i zrestartuj => Przywróć ustawienia fabryczne modemu
2. Wyłącz "inteligentne wifi"
3. Ustaw różne nazwy sieci (SSID) dla pasma 2GHz i 5GHz.
4. Ustaw stały najmniej obciążony/zajęty kanał dla każdego pasma WiFi. Wcześniej zrób analizę zajętości kanałów programem WiFi analyzer pod Windows https://matthafner.com/wifi-analyzer
 
 
czary86 
Klikacz

Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 6
Wysłany: 01-07-2022, 16:06   

Po resecie, wyłączeniu smart wifi i po rozdzieleniu na 5 i 2,4 ghz.

Zestawione kanały downstream
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 618000000 -3 40 256qam 2
2 610000000 -3 40 256qam 1
3 626000000 -3 40 256qam 3
4 634000000 -4 40 256qam 4
5 642000000 -4 40 256qam 5
6 650000000 -4 40 256qam 6
7 658000000 -4 40 256qam 7
8 666000000 -4 40 256qam 8
9 674000000 -4 38 256qam 9
10 682000000 -4 40 256qam 10
11 690000000 -4 40 256qam 11
12 698000000 -4 38 256qam 12
13 706000000 -4 38 256qam 13
14 714000000 -4 38 256qam 14
15 722000000 -5 38 256qam 15
16 730000000 -4 38 256qam 16

Zestawione kanały downstream
Kanał Status blokady RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Zablokowany 40.366 47501358 5
2 Zablokowany 40.366 44744264 6
3 Zablokowany 40.366 44743451 6
4 Zablokowany 40.366 44744621 6
5 Zablokowany 40.946 44740066 0
6 Zablokowany 40.946 44739224 6
7 Zablokowany 40.366 44738422 5
8 Zablokowany 40.946 44744782 4
9 Zablokowany 38.983 44745309 3
10 Zablokowany 40.366 44745864 6
11 Zablokowany 40.946 44746413 5
12 Zablokowany 38.983 44746961 7
13 Zablokowany 38.983 44739688 4
14 Zablokowany 38.605 44741212 11
15 Zablokowany 38.983 44747899 6
16 Zablokowany 38.605 44747069 0

Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
1 51600000 49 5.120 64qam 4
2 44800000 49 5.120 64qam 3
3 38000000 49 5.120 64qam 2
4 31200000 49 5.120 64qam 1

Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0

Na laptopie mimo rozdzielenia na 2 sieci, z każdą nie mogę sie połączyć. Wrócił z serwisu i tam nie znaleźli żadnych nieprawidłowości. Posiada kartę sieciową Realtek 8822CE. Z hotspotem mobilbym łączy się normalnie. Stary laptop się łączy, telefon też. Nie zawsze od razu, ale za jakimś razem, a ten Huawei Matebook 0 łączności.
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 473
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2022, 18:35   

Parametry sygnały kablowego wyglądają OK.
Jak działa wifi po zmianach. Co z ustawieniem kanałów na mniej zajęte ?
 
 
czary86 
Klikacz

Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 6
Wysłany: 01-07-2022, 19:34   

W zasadzie bez zmian. Może ciut lepiej, ale dalej nie łączy za 1 razem. Najgorzej martwi mnie laptop, na nim czy to na 2,4ghz czy na 5ghz w ogóle nie łapie połączenia (nawiązywanie połączenia i brak internetu). Rozmawiałem dziś z serwisantem huaweia gdzie diagnozwany był mój komputer to twierdzi, że nie sprawiał problemów z wifi. Był połączony przez kilkanaście godzin pod siecią i miał robiony pomiar i 0 rozłączeń i niskie pingi.
Skoro parametry sygnału kablowego są ok to raczej router jest sprawny ? Wczoraj jak sprawdzałem status sieci to było kilka t3 timout i rs errors (111-156 na kanale).
Jedynym urządzeniem, które działa normalnie i nie zrywa połączenia to telewizor.
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 30-08-2022, 13:21   

W Holandii pojawił się w lipcu soft w wersji CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH. Ciekawe, kiedy zaczną upgrade u nas.
_________________
  -Zuzia
 
Davexor 
easy master

Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 29
Wysłany: 06-11-2022, 19:19   

Router sam zmienia mi kanały wifi. Mam włączone na ręczne l, ustawione na 64, i zmienia na 44. Jakiś pomysł ?
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2022, 20:00   

Davexor napisał/a:
Router sam zmienia mi kanały wifi. Mam włączone na ręczne l, ustawione na 64, i zmienia na 44. Jakiś pomysł ?

Oczywista oczywistość, a o kanałach DFS kolega słyszał? Jeśli ustawiasz na sztywno kanał z zakresu DFS to w przypadku pojawienia się radaru, urządzenie ma obowiązek zmienić kanał, kanały do 48mego są bezpieczne, powyżej wszystkie są DFS ;)
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 473
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2022, 10:18   

https://www.asus.com/pl/support/FAQ/1045936/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: