Compal CH7465LG |
Autor |
Wiadomość |
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2022, 20:15
|
|
|
Esc napisał/a: | (...)
Moge zmienic zakres DHCP (...)
|
Dokładnie nie poprowadzę Cię a rączkę - nie miałem tego wynalazku - ale właśnie tam ustawiasz tę adresację wewnętrzną
np. 192.168.0.1
192.168.1.1
192.168.2.1
itp itd ... |
|
|
|
|
Esc
Klikacz
Dołączył: 27 Gru 2015 Posty: 5
|
Wysłany: 07-03-2022, 10:52
|
|
|
Tak dziękuję. Ponieważ mam problemy z nim myślałem, że może w nowym oprogramowaniu już nie ma możliwości zmiany - ale faktycznie zmieniając zakres zmieniamy jego siec. Problem mam taki który mnie też zmylił iż po resecie ze szpilki internet mi działa ale już po następnym restarcie modemu prędkość spada do 1-2. A że zmiana jego adresacji wymaga jego przeładowania to myślałem że coś źle robię. |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-03-2022, 19:02
|
|
|
A czy po restarcie odłączając zasilanie na 10 sek, jest tak samo źle ? |
|
|
|
|
Esc
Klikacz
Dołączył: 27 Gru 2015 Posty: 5
|
Wysłany: 07-03-2022, 19:14
|
|
|
Tak było. Ale widzę, że w końcu po kolejnym już twardym resecie całkowicie się nie synchronizuje - więc chyba problem sam się rozwiązuje. |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 12-03-2022, 08:12
|
|
|
Co ile resetuje się router, chodzi mi o uptime? Powinien w ogóle? Jak tak to co ile? |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-03-2022, 08:43
|
|
|
Jak wszystko ok z sygnałem to nie powinien w ogóle. |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 12-03-2022, 09:08
|
|
|
brtk, dziękuję.
Mam taki sygnał, uptime 7 dni. Router się przestał restartować, ale teraz są błędy:
Czy to jest ok? |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 02-04-2022, 09:36
|
|
|
Zostawiam dla potomnych:
Nowy router działał lepiej (w sensie wymiana z compala na compala przez technika), ale nadal były problemy. Masa błędów + widać było nie tyle teraz restarty co po prostu chwilowe braki neta.
Wymieniłem router na arrisa i mam 0 restartów, sygnał się pogorszył z 37.636dB na 38.983dB ale serio. Zero błędów i 100% stabilności. Drugi router był uszkodzony również albo gdzieś kabel przy routerze. Nie wiem, ale wystarczyło wymienić router.
Jak zasugerowałem wymianę routera w ramach reklamacji, to napisali abym se sam to zrobił i się cmoknął. |
|
|
|
|
ralf
ultra master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Cze 2005 Posty: 911 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 08-05-2022, 13:29
|
|
|
Od jakiegoś czasu mam w menu "Degradacja usług (tylko US)". W logach non stop wali mi błędami T3 i T4 a żadnego pogorszenia w działaniu neta nie ma zarówno jeśli chodzi o prędkość pobierania, wysyłania, pingi i stabilność łącza. Takie cuda chyba tylko z tym routerem. |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-05-2022, 08:55
|
|
|
ralf napisał/a: | Od jakiegoś czasu mam w menu "Degradacja usług (tylko US)". W logach non stop wali mi błędami T3 i T4 a żadnego pogorszenia w działaniu neta nie ma zarówno jeśli chodzi o prędkość pobierania, wysyłania, pingi i stabilność łącza. Takie cuda chyba tylko z tym routerem. |
Ingress czyli zakłócenie ma to do siebie że potrafi być chwilowe, moduł HFC modemu wyłapie te sytuację i zaraportuje co nie znaczy że masz to cały czas, to może być zakłócenie które pojawią się cyklicznie na jednym z kanałów a modem bonduje w upstreamie kilka kanałów, gdyby to było zakłócenie w szerokim paśmie albo obniżenie poziomu pracy w upstreamie to byś to na pewno odczul, modemy w pewnym zakresie potrafią dać sobie radę z problemami w HFC ale będą takie sytuacje odnotowywac |
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 30-05-2022, 16:02
|
|
|
W holenderskim odpowiedniku UPC w maju pokazał się soft CH7465LG-NCIP-6.15.32p2-NOSH. Ktoś już go dostał? |
_________________
|
|
|
|
|
ralf
ultra master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Cze 2005 Posty: 911 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 30-05-2022, 23:09
|
|
|
U nich ukazał się w okolicach 10 maja. W Polsce pewnie za kilka miesięcy. |
_________________
|
|
|
|
|
kriss
classic master
Dołączył: 10 Cze 2013 Posty: 165 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22-06-2022, 08:39
|
|
|
Witam
Od października mam już 3 modem compal i po ostatniej kwietniowej wymianie problem znów powrócił. Przypomnę że co jakiś czas mam drastyczny spadek prędkości. Normalnie mam ponad 700 mb/s. Chcę sobię coś zobaczyć na Internecie i strony ledwie się otwierają. Sprawdzam prędkość i jest od 6 do
9 mb/s. Twardy reset powoduje że wszystko jest ok. Technik mi radzi wymianę na giga boxa, natomiast konsultant na infolinii powiedział że to nic nie da. Podobno żaden dostawca internetu nie gwarantuje stabilności jego łącza. Zaproponował wzmacniacz sygnału w technologii mesh. Mam pytanie do ekspertów czy to pomoże? |
_________________
|
|
|
|
|
wujaszekcarlos
light master
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 109
|
Wysłany: 22-06-2022, 09:18
|
|
|
kriss napisał/a: | Witam
Od października mam już 3 modem compal i po ostatniej kwietniowej wymianie problem znów powrócił. Przypomnę że co jakiś czas mam drastyczny spadek prędkości. Normalnie mam ponad 700 mb/s. Chcę sobię coś zobaczyć na Internecie i strony ledwie się otwierają. Sprawdzam prędkość i jest od 6 do
9 mb/s. Twardy reset powoduje że wszystko jest ok. Technik mi radzi wymianę na giga boxa, natomiast konsultant na infolinii powiedział że to nic nie da. Podobno żaden dostawca internetu nie gwarantuje stabilności jego łącza. Zaproponował wzmacniacz sygnału w technologii mesh. Mam pytanie do ekspertów czy to pomoże? |
Masz minimalną prędkość łącza wpisaną w umowie. Przestaw compala w tryb modemu, kup jakiegoś Tp linka do 200 zł i problem z prędkością powinien ustąpić. Oczywiście mowa o prędkościach po kablu - nikt Ci nigdy nie zagwarantuje prędkości po wifi. No chyba że coś w budżecie powyżej 600zł np Asus AX56 |
_________________
|
|
|
|
|
KrzysiekF
light master
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 51
|
Wysłany: 22-06-2022, 09:23
|
|
|
Propozycja zastosowania wzmacniacza mesh chyba lekko chybiona. Sieć mesh jest to sieć kilku połączonych punktów dostępowych WiFi, a u Ciebie problem występuje w modemie do sieci UPC a nie w lokalnej sieci WiFi.
Twardy reset modemu świadczy o zawieszaniu się Compala.
Bardzo często błędy oprogramowania zamulają ruter - często operator sieci co pewien czas zdalnie restartuje rutery abonenckie, jeśli system zdalnego nadzoru sieci wykryje w raportach błędy. Widać to po odczycie czasu "uptime" Jak zauważam chwilowe zawieszenie komunikacji, to odczytuje z modemu aktualne parametry i praktycznie zawsze po takim zdarzeniu czas "uptime" wynosi koło minuty. Oznacza to tylko tyle, że został wymuszony restart modemu (ponieważ mam Horizona to jest to tylko restart układów odpowiadających za transmisję danych a nie całego modemu, bo telewizji nie zrywa). To świadczy o wymuszeniu restartu oprogramowania odpowiadającego za funkcje transmisji danych. Restart czyści pamięć i do następnego nawarstwienia błędów jest OK. To samo robisz lokalnie przez kompletny restart. Sprawdzaj uptime a będziesz wiedział jak często robią Ci restarty bez Twojej wiedzy - raczej oprogramowanie rutera nie wykonuje restartów samodzielnie... |
|
|
|
|
|