Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Compal CH7465LG
Autor Wiadomość
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2019, 22:26   

I jeszcze dodatkowe informacje ze strony Unitymedia

„Własny router, własna odpowiedzialność

Każdy klient, który obsługuje własny router kablowy lub modem kablowy, jest odpowiedzialny za te urządzenia. Unitymedia nie może zaoferować wsparcia dla sprzętu klienta.

W takich przypadkach za poprawność ustawień urządzenia odpowiada klient, a także regularne aktualizacje oprogramowania układowego w celu usunięcia wszelkich luk w zabezpieczeniach. Jeśli masz jakieś pytania lub problemy związane z routerem, skontaktuj się z producentem urządzenia.

Zasadniczo zalecamy wszystkim klientom korzystanie z routerów kablowych dostarczanych przez Unitymedia w pakiecie produktu. Urządzenia te są zoptymalizowane pod kątem naszej sieci i zapewniają najlepszą obsługę klienta - i nic nie kosztują.”

Czyli czytając doslownie, masz swoj router i masz jakis problem, spadaj na drzewo ;)

To nic nowego, tłumaczyłem wam to juz rok temu....pamiętajcie ze modemy na Broadcomie tez trzeba aktualizować bo jak każdy sprzęt ma swoje bugi...ale oczywiście nie ma problemu Puma 6 :)

Jest wielce smutne ze do problemu z Puma 6 na modemie Compala doszedł jeszcze problem z obsługą Wifi 5Ghz....to kiepsko świadczy o skuteczności UPC w rozwiązywaniu problemów...coś takiego nie powinno mieć miejsca ze tyle czasu problem jest nierozwiązany :(
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2019, 22:38   

pawelb, sam pisałeś ile masz poprawek, cały czas coś łatają, aktualizują. Prędzej wesprze bezpośredni support producenta modemu niż doczekasz się update softu Compala z UPC więc własne urządzenie ma zalety. O ile ktoś tych zalet potrzebuje ;)
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2019, 22:42   

Zuzia napisał/a:
pawelb, sam pisałeś ile masz poprawek, cały czas coś łatają, aktualizują. Prędzej wesprze bezpośredni support producenta modemu niż doczekasz się update softu Compala z UPC więc własne urządzenie ma zalety. O ile ktoś tych zalet potrzebuje ;)


Nie wiem jak jest dokładnie w przypadku Compala ale sądzę ze oprogramowanie dla UPC wydawane jest przez Compala, nie sądzę żeby UPC robiło poprawki, soft pod operatora robi producent w porozumieniu z ISP

Może być tez tak, ze Compal robi szybciej poprawki ale tempo zatwierdzania ich przez UPC jest słabe....może takie mają procedury? To jest rzeczywiście dziwna sprawa bo nie wydaje mi się żeby uPC było słabym klientem dla Compala ;)
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2019, 23:06   

Nie wnikam w szczegóły, dla klienta końcowego ważne, żeby było update i bugi naprawiane w przyzwoitych terminach. Nie wszystkie rzeczy mają status "krytyczny", np. brak 12 i 13 kanału WiFi może sobie poczekać jeszcze dodatkowych kilka lat :D ale funkcjonowanie 5 GHz jest dość kluczowe z punktu widzenia statystycznego użytkownika jakich jest większość i powinno być priorytetem.

Tymczasem support Tp-Linka działa sprawniej i dba nawet o użytkowników tanich, budżetowych kart WiFi.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2019, 23:22   

@zuzia

Nie wiem co schrzanil Compal w oprogramowaniu ale problem z obsługą sieci Wifi 5Ghz pojawił sie o ile wiem z softem CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p6-NOSH czyli softem poprawiającym poważny bug na Compalu dotyczący krytycznej podatności na zdalne wykonanie kodu
Poprawiając jedno zepsuli drugie...nie powinno to mieć miejsca ale widać ze bug w sofcie byl na tyle poważny ze szybko zaczęli to łatać
 
 
woniu 
easy master

Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 33
Skąd: Leszno
Wysłany: 18-12-2019, 23:30   

@pawelb Bug ten pojawił się o wiele wcześniej bo już w CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p3 (luty 2019) czyli dwie aktualizacje przed tą co piszesz.
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2019, 23:34   

@woniu
Ale takiego masowego problemu z Wifi 5Ghz na Compalu nie przypominam sobie we wcześniejszej wersji, nie twierdze ze nie bylo ale ostatnio to juz była masówka
Dziwne ze nie ma żadnej oficjalnej informacji z UPC kiedy ten problem zostanie usunięty
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2019, 23:39   

taggan napisał/a:
Najlepiej jakby powstała lista "certyfikowanych", czytaj - przetestowanych w sieci UPC modemów i modemorouterów, dostępnych na rynku i byłby wówczas wybór. Wystarczyłoby kilka modeli, na różnych chipsetach, od kilku producentów.

Temat dotyczył by 1-2% klientów, reszcie Compal wystarczy. I skończyłoby się jęczenie po internetach i psucie opinii.
Coś w tym jest, ale ja myślę, że raczej 5-10%.

Jeśli chodzi o "psucie opinii", świeży przykład z internetu, skądinąd mi znany, autentyczny, a użytkownik przyłożył się do testów jak mało kto: https://forum.upc.eu/t5/connectbox/skoki-pingu-i-lagi-w-grach/m-p/36793#M6885
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 19-12-2019, 00:39   

taggan napisał/a:
Wystarczyłoby kilka modeli, na różnych chipsetach, od kilku producentów.

Liczba dostępnych modeli spełniających te wymagania to dosłownie... kilka modeli.
pawelb napisał/a:
Każdy klient, który obsługuje własny router kablowy lub modem kablowy, jest odpowiedzialny za te urządzenia. Unitymedia nie może zaoferować wsparcia dla sprzętu klienta.

Myślę, że wielu by taki deal pasował: moje urządzenie, moja odpowiedzialność. Ja nie oczekuję od operatora nic więcej jak dostarczenia odpowiedniego sygnału do mojego mieszkania. Wtedy też łatwo rozstrzygnąć co jest ich obowiązkiem, a co moim.
Zuzia napisał/a:
sam pisałeś ile masz poprawek, cały czas coś łatają, aktualizują. Prędzej wesprze bezpośredni support producenta modemu niż doczekasz się update softu Compala

I tutaj zaczyna się problem z własnym modemem. Jak czytam niemieckie fora, najpopularniejszym modelem własnego modemu jest TC4400. Można go aktualizować tylko przez CMTS. Ale i na to znaleźli rozwiązanie, jest firma (albo po prostu osoba), która oferuje dożywotnią aktualizację tych modemów za 30 euro.
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-12-2019, 09:07   

@zylx

Jedyny modem jaki znam, który umożliwia samodzielną aktualizację to niemiecki Fritz, ani Technicolor, Arris, Ubee, Netgear, Hitron czy Cisco tego nie umożliwiają legalnie, jest to wykonywane za pośrednictwem systemu zarządzania i cmts, oczywiście można sobie wyobrazić jakieś kombinacje typu "biorę swój modem i jadę do Pana Kazia który podłącza ten modem do swojego cmts i aktualizuje go poprzez swój system zarządzania, zabieram go i podłączam w Unitymedia", pewnie zadziała takie rozwiazanie, w UPC w Polsce nie zadziała bo na dzień dzisiejszy plik konfiguracyjny wymusi aktualizacje softu na wersję obslugiwaną przez operatora pomijając już że obcego modemu nie dopusci
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 19-12-2019, 12:55   

Po co samodzielnie, niech op da krotka liste polecanych urzadzen i sam je aktualizuje, tak jest w niekorych malych kablowkach. W jupisi wyjdzie zawsze lipa, bo w korpo wszystko sie przeciaga miesiacami albo i dluzej. Radze ich olac, wziac uslugi, gdzie bez zadnych kosztow daja rozsadne modemy. Korzystam z malej lokalnej osiedlowej, kablowki, bez trudu dostalem co chcialem. Wybor kanalow tv tez ciekawszy. U duzych przy zawieraniu nowej umow proscie o dany model, wtedy wam nie odmowia, zeby nie stracic klienta. Wszyscy duzi maja cos na broadcomie, poza jupisi, ktore dziaduje na pumie 5/6/7, hehe.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2020, 13:18   

swoją drogą ciekawe że Ziggo używa ConnectBoxa od Compala i Arrisa, ciekawy wątek jak chcecie poczytać o sofcie: https://ziggoforum.nl/topics/connectbox-firmware-updates-compal-arris.92745/
wygląda na to że w ogóle nie mają ostatniej wersji softu na Compala,
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2020, 13:48   

Faktycznie interesujący wątek, dość przejrzyście rozpisane zagadnienia aktualizacji softu.

Ziggo forum napisał/a:
Compal = CH7465LG-ZG
Arris = TG2492LG​
U nas w Polsce jest CH7465LG-LC. Ciekawe, czy się różni sprzętowo od CH7465LG-ZG i czym.
Też dwie wersje PCB: 4.01 oraz 5.01: https://ziggoforum.nl/topics/connectbox-firmware-updates-compal-arris.92745/page-2#post-1260638
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2020, 14:58   

Tu wszystko ładnie napisane co poprawiali, a nam wciskają kit, że nie mogą udostępnić informacji.
 
 
krishnamishna 
easy master

Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 44
Wysłany: 16-01-2020, 08:47   

Witam,
Jakie obecnie macie oprogramowanie na swoim compalu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: