Compal CH7465LG |
Autor |
Wiadomość |
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2019, 14:41
|
|
|
A w nowym sofcie do modemów Arris TG2492 czyli 9.1.103EA z lipca 2019 (modem bliźniaczy do CH7465LG) pojawiła się funkcja DCS czyli Dynamic Channel Selection dla sieci Wifi 2.4Ghz, która powoduje dynamiczną zmianę kanału sieci Wifi w zależności od obciążenia kanału (nie mylić z opcją Auto w ustawieniach Wifi)
Ponadto poprawki security i inne, dotyczące stabilności działania modemu |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2019, 17:25
|
|
|
Bliźniaczy, ale TG2492 ma WiFi na Atherosie, a Compal na Celeno. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2019, 17:33
|
|
|
Zuzia napisał/a: | TG2492 ma WiFi na Atherosie, a Compal na Celeno. |
To wiadomo
Ale to taki odpowiednik Compala z pewnymi roznicami...byc moze jednym z problemow z Wifi na Compalu jest to ze jest na innym chipsecie...na TG2492 nie mam zadnych informacji o problemach z Wifi |
|
|
|
|
Nieznajomy
classic master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Maj 2019 Posty: 270
|
Wysłany: 30-07-2019, 22:23
|
|
|
Skąd znasz changelog softów |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2019, 22:28
|
|
|
Znam bo dostaje firmware Arrisa ale nie mam niestety dostepu do Release Notes do softu na Compalu |
|
|
|
|
Nikelajer
easy master
Dołączył: 30 Lis 2015 Posty: 39
|
Wysłany: 02-08-2019, 16:43
|
|
|
I u mnie coś się ostatnio compal chrzani. Co jakiś czas TV gubi wifi i muszę ponownie się łączyć. Tak samo na telefonie/lapku co jakiś czas zanika i muszę się ponownie łączyć żeby zaskoczyło. Po kablu bez problemu, komputer stacjonarny chodzi na pełnej prędkości neta.
Żeby było śmieszniej mam taki obrazek po uruchomieniu narzędzi diagnostycznych:
https://imgur.com/a/beSR61I
oczywiście dostęp do sieci jest.
Wczoraj go zrestartowałem i po 11h działania compala takie mam wyniki w statusach sieci:
https://imgur.com/a/eAaJwfV
Wysyłam do UPC zapytanie wtf bo denerwujące te zaniki są.. |
|
|
|
|
Nieznajomy
classic master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Maj 2019 Posty: 270
|
Wysłany: 02-08-2019, 19:07
|
|
|
Nikelajer, o widzę, że nie jestem sam z tym problemem, od nowej wersji softu zaczęło się coś chrzanić.
Mam to samo - na kablu 0 problemów, na wifi różnie i urządzenia też zaczęły mi gubić wifi, a właściwie to nawet nie wifi a dostęp do neta, bo nie raz widze że mam połączenie z wifi, ale z internetem już nie....
Coś zwalili z aktualizacjami tylko jak im to udowodnić ? Bo infolinia i tak tylko ustawienia fabryczne zaleci (już oczywiście je zrobiłem) i poza tym co serwis zaproponują? Na razie myślę, jak mogę to dokładniej zweryfikować i jak to przekazać to upc, na szczęście głównie korzystam z kabla, ale tak czy inaczej wifi również powinno działać cały czas stabilnie :/ |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-08-2019, 22:38
|
|
|
Wprowadzają jakieś Smart Wifi itp i coraz gorzej z tymi Compalami się porobiło. I jeszcze wmawiają, że to użytkowników wina, jak przed aktualizacjami wszystko działało ok. |
|
|
|
|
Nikelajer
easy master
Dołączył: 30 Lis 2015 Posty: 39
|
Wysłany: 02-08-2019, 23:59
|
|
|
Ja ogólnie te problemy zauważyłem od 3-4 dni. Ogólnie wczoraj przed restartem modemu miałem 53 dni uptime i nic się takiego nie działo. Ale uczulony jestem bo już raz miałem taką sytuację tylko wtedy i po kablu świrowało- połaczenie do sieci niby cały czas utrzymywało ale ping masakryczne osiągał poziomy, a czasami przez 15 sekund zero reakcji. Skończyło się na wymianie compala na compala ale to było z 2 lata temu.
Ogólnie jest tak, że im dłużej nie używam sieci na urządzeniu, które jest połączone po wifi to internet przestaje działać. Jeżeli korzystam praktycznie cały czas to nie ma tego problemu. Po zaniku sieci ponowne połączenie do wifi rozwiązuje problem do czasu kolejnego dłuższego przestoju. A żeby było ciekawiej to nie jest tak, że długa przerwa i ciach, nie ma neta. Jest przez kilkanaście sekund ok a póniej zwiecha, do restartu.
Mi to wygląda na koniec żywota modemu |
|
|
|
|
Nieznajomy
classic master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Maj 2019 Posty: 270
|
Wysłany: 03-08-2019, 10:08
|
|
|
Jak coś jest dłużej podpięte do wifi np telefon kilka h nieużywany, ale tylko powiadomienia mają przychodzić to po pewnym czasie traci on dostęp do internetu, wifi niby włączone, ale jak się spróbuje nawet stronę otworzyć to się nie da, wył/ wł wifi i działa, przez wprowadzeniem superowego smart wifi którego nie da się wyłączyć tego nie miałem.
Tzn owszem jak długo leżał tel to wtedy czaaaaasami rozłączało się wifi, ale to nie co to teraz bo teraz połączenie z wifi jest, ale traci się dostęp do internetu....wkurzające mega
Nic tylko własny sprzęt kupować i się skończą problemy |
|
|
|
|
Esko
light master
Dołączył: 19 Paź 2007 Posty: 100 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-08-2019, 23:03
|
|
|
U mnie to samo, pojawiły się problemy na TV Samsung. Połączenie WIFI jest ale nie ma internetu. Pomagają restarty ale wcześniej tego nie było. |
|
|
|
|
krishnamishna
easy master
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 44
|
Wysłany: 06-08-2019, 18:03
|
|
|
Można jakoś wymusić zmianę oprogramowania??? |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2019, 18:19
|
|
|
W którą stronę? Bo downgrade nie da rady. Natomiast upgrade samo się zrobi trzeba tylko poczekać |
|
|
|
|
krishnamishna
easy master
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 44
|
Wysłany: 06-08-2019, 18:36
|
|
|
Upgrade , na chwilę obecną mam
Wersja oprogramowania:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH
Czytałem na forum, że jest nowasza |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 08-08-2019, 14:46
|
|
|
Zawsze tak samo, hard reset przyciskiem z tylu, upgrade wysylaja zazwyczaj w nocy. Reset mozesz robic nawet codziennie, gdyby sie opoznialo. Zasada jest prosta, bedzie jak zechce, czasem szybko, czasem w ogole i trzeba pogonic recznie, czyli zrobic zgloszenie. |
|
|
|
|
|