Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gigakablówka od Netia - Warszawa
Autor Wiadomość
kiniecki 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 227
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2015, 19:10   

miguelos napisał/a:
to cos takiego jak WLR/BSA dla ADSL.


Nie ma czegoś takiego jak WLR/BSA na łączach UPC, VECTRY czy na czymkolwiek innym.
WLR/BSA działa tylko na infrastrukturze ORANGE.

GIGAKABLÓWKA jest oferowana póki co tak gdzie w jednym bloku było dostępne ASTER i UPC.
UPC musiało odsprzedać infrastrukturę ASTER w miejscach gdzie było UPC, nakazało mu to UKE albo UOKIK

Na tym samym kablu możesz mieć rożnych operatorów ale jak Ci instalator przełączy kabel z puszki na klatce...
  kiniecki
 
avathar 
Klikacz

Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 15
Skąd: Polska
Wysłany: 20-02-2015, 12:45   

Witam,
czy możliwe jest podpięcie przez technika własnego modemu jak np. cisco 3212?
Na infolini uzyskałem informację, że nie ma takiej możliwości.
  avathar
 
dyzioo 
classic master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Wawa
Wysłany: 20-02-2015, 13:20   

Otrzymałeś więc odpowiedź. Na forum również. W ilu tematach zadasz jeszcze to samo pytanie?
  dyzioo
 
romeczek7 
Klikacz


Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2015, 21:07   

Witam,
Panowie mam pytanie czy zaobserwowaliście spowolnienie prędkości łącza w godzinach późno popołudniowych i wieczornych? Od samego początku tj od 30 stycznia mam takie zjawisko u siebie na Bródnie i jestem ciekaw czy u innych użytkowników gigakablówki na Bródnie i w innych dzielnicach jest to samo. :?: Ja mam umowę na "DO 100Mb/s", ale tą prędkość mam do ok 17.00. Po tej godzinie łącze robi się niestabilne a prędkość powoli, godzina po godzinie spada żeby w końcu osiągnąć ok 45Mb/s. Po zgłoszeniu tego faktu działowi technicznemu powiedziano mi, że tak może być.
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 901
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-02-2015, 21:19   

Kabelki na moscie poniszczone i dlatego
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 21-02-2015, 03:43   

A most do rozbiórki - więc taki stan, może trochę potrwać..., zanim nowy most powstanie, i kable znowu na nim położą.
_________________
 
 
romeczek7 
Klikacz


Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-2015, 08:14   

Takie wytłumaczenie ze strony Netii pewnie bym zrozumiał, ale wg nich "prędkość jest DO 100 Mb/s w związku z tym w godzinach obciążenia łącza może istnieć sytuacja, iż nie będzie osiągana pełna prędkość." To bezpośredni cytat. Przy mnie technik dzwonił do "swoich" i usłyszał, że podjęliby jakieś kroki gdyby spadło do 10Mb/s. Tak jak jest teraz jest sytuacją normalną. Ciekawy jestem jak inni użytkownicy, czy też mają takie jazdy?
Mały update: wczoraj po 21.00 prędkość maksymalna sięgała 9 Mb/s. Nie polecam to nie gigakablówka tylko GIGAŚCIEMA!!!
 
 
kiniecki 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 227
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2015, 18:46   

Jakoś nie widzę problemów....

  kiniecki
 
romeczek7 
Klikacz


Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2015, 19:52   

Niestety nie mogę zamieścić żadnych linków, na których mogę pokazać moje wyniki. Godzina 19:48 Warszawa Bródno:
pobieranie 18,51 Mb/s wysyłanie 7,68 Mb/s
@kiniecki gratuluję wyniku!!! Ja takie miałem na początku lutego, a teraz.... nie chcę już tego komentować. Dobrze, że chociaż telewizja działa.
 
 
snucky 
easy master

Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 29
Wysłany: 03-03-2015, 23:27   Porażka z logistyką

Pozwólcie że też dodam coś od siebie. Mieszkam na Ursynowie. Miałem umowę w UPC na czas nieokreślony, w zeszłym msc po 2 latach rozwiązałem ją z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia i podpisałem z Netią na Gigakablówkę. Uprzedzili mnie że będe czekał 20 dni na multirooma, OK.
Po 20 dniach pojawił się instalator, który po 1h poszukiwań stwierdził że w mojej klatce (na 16 połączonych ze sobą w ciągu blokowiska) nie ma skrzynki Aster City i usługa nie może być wykonana po czym się zwinął. Ale że łatwo nie odpuszczam znalazłem ją w garażu przy drzwiach do wyjścia z klatki przyległej do mojej. Zadzwoniłem na infolinie do działu technicznego, wyjaśniłem że potrzebna jest instalacja niestandardowa bo trzeba przeprowadzić ok 40m koncentryka od węzła w rynnie do mojej klatki i zamontować drugą skrzynkę w moim pionie. Przyjmujący zlecenie powiedział że musi się skonsultować po czym odzwonił i powiedział że będzie to wykonane więc umówiłem się na kolejną wizytę. Jakoś wcale mnie to nie zdziwiło kiedy przyjechał kolejny instalator z multiroomami który o niczym nie wiedział a przy okazji wygadał się że jest podwykonawcą podwykonawcy i nic takiego nie zostało mu przekazane. Pokazałem gdzie jest skrzynka i potwierdził że jest to do zrobienia ale potrzebne jest zlecenie z Netii (tego właśnie dotyczył mój pierwszy tel do nich). Zadzwoniłem kolejny raz do pionu technicznego ale gdy odebrała kobieta to wiedziałem że już nic nie załatwię (mam złe doświadczenia z kobietami na infolinii technicznej). Poinformowałem że oczekuje wyjaśnień dlaczego znowu pojawił się "zwykły" instalator do następnego dnia do południa inaczej zrywam umowę. Minął tydzień, nikt nie raczył się z Natii odezwać.
Na moje szczęście dwa dni przed odłączeniem sygnału zadzwonili z UPC i zaproponowali 100 kanałów w tym 33 HD i net 60 Mbps za 65zł/msc, więc wszystko tak jak chciałem (niestety umowa nie na 12 a na 24 msc).
Wniosek: bałagan i zero kompetentnych ludzi na infolinii (i pewnie w całej Netii), olewka klienta i brak zainteresowania klientem a biorąc pod uwagę wypowiedzi "szczęśliwych" posiadaczy gigakablówki z innych stron internetowych i takie chociażby problemy z częstym zrywaniem łącza to wniosek jest jeden - za darmo to można tylko w łeb dostać a za jakość usług i brak problemów trzeba płacić zasłużoną cenę.
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2015, 01:30   

snucky napisał/a:
znalazłem ją w garażu przy drzwiach do wyjścia z klatki przyległej do mojej. Zadzwoniłem na infolinie do działu technicznego, wyjaśniłem że potrzebna jest instalacja niestandardowa bo trzeba przeprowadzić ok 40m koncentryka od węzła w rynnie do mojej klatki i zamontować drugą skrzynkę w moim pionie
Raczej żaden dostawca szczególnie się nie wyrywa do takich inwestycji.
 
 
snucky 
easy master

Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 29
Wysłany: 04-03-2015, 14:10   

Być może jest tak jak piszesz ale to tylko świadczy o braku marketingowego podejścia, skoro w klatce jest 40 potencjalnych klientów a koszty doprowadzenia sygnału, gdy cała infrastruktura jest już gotowa w blokowisku to dla dostawcy są praktycznie żadne. Zwykła inwestycja na przyszłość.
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2015, 14:41   

To są jednak koszty i nie o sam kabel chodzi, ale skrzynkę i to co w niej jest, jak również spięcie tego w sieć. Do tego jeszcze musi być zgoda zarządcy budynku więc formalności prawne. Nieważne ile jest mieszkań i tym samym potencjalnych klientów tylko ilu deklaruje chęć skorzystania lub przejścia do Netii, bo przecież UPC świadczy tam usługi. Dlatego każda kablówka patrzy tylko, żeby przejąć po kimś infrastrukturę. Dyletanci z infolinii zgodzili się, a potem wycofali jak wynikły trudności. W UPC trzeba się uciekać do takich "sztuczek", żeby zechcieli w coś zainwestować: http://forum.mediaswiat.p...ghlight=#140734
I też nie bardzo frontem do klienta: http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=8992
 
 
romeczek7 
Klikacz


Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-03-2015, 08:22   

@Susane myślę, powinnaś się cieszyć, że los się do Ciebie uśmiechnął i nie masz tej niewątpliwej przyjemności korzystania z Gigakablówki jaką mam ja. Od niedzieli maksymalne prędkości jakie uzyskuję po 21.00 do 5Mb/s (dl) i 2Mb/s (ul). Są chwile, że nawet zdjęcia nie chcą się wczytywać. Od wtorku pixeloza. Wczoraj nie dało się oglądać niemal połowy kanałów, które mam już nie w promocji a w ramach pakietów wykupionych. Odpowiedź od nich wygląda tak: " W tej technologii, z której Pan korzysta dostępny transfer jest uzależniony od tego, jak duże obciążenie jest w sieci. Wieczorami, gdy sporo osób korzysta z łącz internetowych, transfer może spadać. Poza tym usługa 100 Mb/s download i 10 Mb/s upload to nie są wartości gwarantowane, a maksymalne możliwe do uzyskania."
Jest to odpowiedź typu "kopiuj wklej". Netia przyznaje się do togo, że nie radzi sobie z łączami. Nie przeszkadza im to we wprowadzaniu przyszłych klientów w błąd (100Mb/s) i sprzedawaniu swoich usług na Bródnie. Ulotek nie brakuje.
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 901
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-03-2015, 09:00   

Jak masz takie problemy to bym poświęcił 2 dni i zainteresował tym uke lub uokik jak ładnie to wygląda. Oni bardzo chętnie się tym zajmą bo to jest śmieszne że łącze ze 100Mb/s maja gwarantowane takie wartości. Sprawdź w umowie czy taki zapis masz że max łącze wyłącznie jak nikt nie pracuje. Jak będzie napis że nie gwarantują tego to muszą podać max ile może być odchyłu a nie że powiedzą że 90% łącza jest możliwy odchył.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: