Wymiana na modem Cisco EPC 3208 / 3212 |
Autor |
Wiadomość |
sojer2005
Klikacz
Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 9
|
Wysłany: 16-06-2014, 17:43 Wymiana na modem Cisco EPC 3208 / 3212
|
|
|
Witam,
jestem obecnie na wypowiedzeniu umowy z UPC. Zamierzam przedłużyć umowę tylko na usługę internet. Chciałbym skorzystać z promocji Rewia z internetem VII.
Ale jednocześnie zgłosiłem prośbę o wymianę Technicolor 7200 na modem Cisco 3208 / 3212.
Pan z DK prosił, abym uzasadnił prośbę o wymianę modemu (bo te podobno są tylko dla biznesu). Proszę o podpowiedź jak to najlepiej uzasadnić.
ps. Mam własny router 1000x router wifi lepszy niż ten badziewny modemo-router Technicolor. |
|
|
|
|
piotras71
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2014 Posty: 193
|
Wysłany: 16-06-2014, 19:02
|
|
|
Uzasadnij tak, że jak Ci nie wymienią to nie przedłużysz umowy . I dodaj, że nie wpuścisz do domu technika jeśli przyjdzie z technizłomem. Oni są bezczelni, że po tych wszystkich aferach z beznadziejnym softem, dziurach, chcą uzasadnień... |
|
|
|
|
sojer2005
Klikacz
Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 9
|
Wysłany: 16-06-2014, 19:06
|
|
|
piotras71 napisał/a: | Uzasadnij tak, że jak Ci nie wymienią to nie przedłużysz umowy . I dodaj, że nie wpuścisz do domu technika jeśli przyjdzie z technizłomem. Oni są bezczelni, że po tych wszystkich aferach z beznadziejnym softem, dziurach, chcą uzasadnień... |
z tego co przeczytałem tutaj, to mogę powołać się także na chęć "posiadanie publicznego ip" - tylko nie wiem jak " technicznie " to powiedzieć ... |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2014, 19:10
|
|
|
Napisz, że modem jest Ci niezbędny do uzyskania adresu publicznego na końcowym urządzeniu (routery tego nie umożliwiają). |
|
|
|
|
sojer2005
Klikacz
Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 9
|
Wysłany: 16-06-2014, 19:24
|
|
|
Susane napisał/a: | Napisz, że modem jest Ci niezbędny do uzyskania adresu publicznego na końcowym urządzeniu (routery tego nie umożliwiają). |
Ok, dzięki, to końcowe urządzenie to np. komputer pc ? |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2014, 19:58
|
|
|
Cytat: | Urządzenie Końcowe – urządzenie będące własnością Abonenta, w szczególności: telefon, telewizor, radio, komputer, lub inne urządzenia audio video przeznaczone do podłączenia bezpośrednio lub pośrednio do Zakończenia Sieci. | To definicja z ich regulaminu więc podejrzewam, że zrozumieją o co chodzi. Natomiast publiczny adres jest w ich ofercie i parametrach technicznych więc śmiało można się domagać. |
|
|
|
|
sojer2005
Klikacz
Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 9
|
Wysłany: 19-06-2014, 08:19
|
|
|
Susane napisał/a: | Cytat: | Urządzenie Końcowe – urządzenie będące własnością Abonenta, w szczególności: telefon, telewizor, radio, komputer, lub inne urządzenia audio video przeznaczone do podłączenia bezpośrednio lub pośrednio do Zakończenia Sieci. | To definicja z ich regulaminu więc podejrzewam, że zrozumieją o co chodzi. Natomiast publiczny adres jest w ich ofercie i parametrach technicznych więc śmiało można się domagać. |
Powiem tak; strasznie są oporni przed wydaniem modemu do umowy przedłużeniowej po wypowiedzeniu. Twierdzenia, że publiczny IP jest tylko dla biznesu, że jest dodatkowo płatny (?), pytania do czego tego potrzebuję .... w końcu się zdenerwowałem i rzuciłem, że jeśli nie dostanę modemu to rezygnacja.
Nie rozumiem tego podejścia - skoro mam własny router z lepszym zasięgiem wifi - to potrzebuję TYLKO modem - czemu tak wszystko utrudniają... |
|
|
|
|
zenon
light master
Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 76
|
Wysłany: 19-06-2014, 09:11
|
|
|
sojer2005 napisał/a: | Twierdzenia, że publiczny IP jest tylko dla biznesu, że jest dodatkowo płatny (?), pytania do czego tego potrzebuję .... |
Jest to kompletna bzdura, a pytania do czego tego potrzebujesz są po prostu niestosowne.
Chyba jedyne wytłumaczenie ich niechęci do modemów to ich wyższy koszt zakupu niż modemorouterów. Mogę tylko poradzić kontakt z innymi konsultantami z DUKu, czasami trafi się jakiś przychylny klientowi.
Aktualizacja:
Sprawdziłem jeszcze z ciekawości aktualny cennik, nie ma tam pozycji chociaż nawiązujących do zewnętrznego ip, być może taka opłata istnieje w cenniku usług dla biznesu. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2014, 11:57
|
|
|
sojer2005 napisał/a: | Powiem tak; strasznie są oporni przed wydaniem modemu do umowy przedłużeniowej po wypowiedzeniu. Twierdzenia, że publiczny IP jest tylko dla biznesu, że jest dodatkowo płatny (?), pytania do czego tego potrzebuję .... w końcu się zdenerwowałem i rzuciłem, że jeśli nie dostanę modemu to rezygnacja.
| W usłudze biznesowej jest dostępny też stały adres, ale tu przecież nie o to chodzi tylko o dynamicznie przydzielany publiczny IP o którym mowa w załączniku do umowy, czyli parametrach technicznych usługi. Skoro rozmowy nie odnoszą skutku dopisz na końcu wypowiedzenia, że rozważysz dalszą współpracę gdyby jednak zdecydowali się udostępnić modem. zenon napisał/a: | Chyba jedyne wytłumaczenie ich niechęci do modemów to ich wyższy koszt zakupu niż modemorouterów. | Tylko, że wszystkie ich routery mogłyby z powodzeniem działać jako zwykłe modemy gdyby nie blokowali przełączania do trybu bridge. Pewnie chcą, żeby każdy był potencjalnym dawcą Wi-Free. |
|
|
|
|
RadkoR [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2014, 17:56
|
|
|
sojer2005 napisał/a: | Nie rozumiem tego podejścia - skoro mam własny router z lepszym zasięgiem wifi - to potrzebuję TYLKO modem - czemu tak wszystko utrudniają... |
Dla nich to akurat żaden argument. Powiedzą abyś podłączył swój router przez kabel do ich rutera...
Najbardziej śmieszy mnie to, że konsultanci uważają że "publiczny adres IP" to to samo co "stały adres IP" w usłudze dla biznesu. |
|
|
|
|
piotras71
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2014 Posty: 193
|
Wysłany: 20-06-2014, 12:12
|
|
|
Mi kiedyś poradzono aby nie rozmawiać z konsultantami. Dzwoniłem tam kilka razy i ich niekompetencja była porażająca. Doradzano mi, abym załączył pismo jako załącznik w formularzu kontaktowym na stronie UPC. Wtedy omija się tą pierwszą linię, która ma za zadanie spławić wszystko i wszystkich. Pismo trafia to decyzyjnych osób. Sprawa była załatwiona w kilka dni, od razu dostałem telefon z centrali i umówiłem się na konkretny termin wymiany technicolora na modem cisco. Od tamtej pory nie mam ŻADNYCH problemów z internetem. Polecam. |
|
|
|
|
radomir
easy master
Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 37
|
Wysłany: 20-06-2014, 14:31
|
|
|
Do mnie dzwonili w środę wszystko fajnie wymiana na Cisco dogadana i dzisiaj miał być technik.
Rano dzwoni telefon i co słyszę.... Technik mówi że niema dla mnie modemu i przekłada mi wymianę na
wtorek....i to wstępnie ponieważ nie wie na 100% czy bedzie cisco. |
|
|
|
|
Tob
easy master
Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 22
|
Wysłany: 20-06-2014, 22:38
|
|
|
Ja pokazałem technikowi, że modemoruter (chyba to był Thomson) po prostu zrywa połączenia z FTP i IMAP4. Sprawdziliśmy razem jeszcze dwie sztuki - do niczego (niedopracowany fw, gubił pakiety). I pojechał po Cisco... innego wyjścia nie miał
Susane napisał/a: | routery mogłyby z powodzeniem działać jako zwykłe modemy gdyby nie blokowali przełączania do trybu bridge. |
To się da zrobić |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 20-06-2014, 22:58
|
|
|
Były opisywane na tym i innych forach przypadki "nieautoryzowanego" udanego przełączania ich ruterów w bridge, ale UPC to sukcesywnie blokuje. |
|
|
|
|
Tob
easy master
Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 22
|
Wysłany: 20-06-2014, 23:06
|
|
|
No cóż, szkoda (nie próbowałem) |
|
|
|
|
|