Wymiana na modem Cisco EPC 3208 / 3212 |
Autor |
Wiadomość |
vito007
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 178 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2014, 09:52
|
|
|
seal napisał/a: | czy 10 dniowy okres rezygnacji Cię obowiązuje jak jest na działalności. |
NIE! |
_________________
|
|
|
|
|
wojkor
Klikacz
Dołączył: 29 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 19-07-2014, 11:22
|
|
|
wojkor napisał/a: | Witam
Do mnie zadzwonili następnego dnia po złożeniu rezygnacji (kończąca się umowa). Skorzystałem z oferty Rewia z internetem VI - 60Mb/s /50zł /18 mies. i ustaliłem z miłą Panią, że dostanę modem...nie modemo-router. Umówiłem się na wizytę technika do wymiany modemu (mam stary EXP2203) na dziś. Przyszedł, owszem...ale z Technicolorem. Niestety nie podpisałem umowy...zobaczymy co będzie dalej. |
A więc ciąg dalszy nastąpił...po wymianie kilku maili z UPC (w stylu przepychanek) zjawił się technik z modemem Cisco EPC3212 . Od wczoraj mam nową umowę . |
|
|
|
|
mr_white
Klikacz
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-08-2014, 09:38
|
|
|
Witam
Niedawno (tj. 7.08) zainstalowano mi jako nową usługę Fiber Power 120Mb/s.
Od samego początku kłóciłem się, żeby zainstalowali mi modem Cisco.
Niestety w dniu instalacji technik zjawił się z (niesławnym już ) Ubee EVW3226.
Przed instalacją zadzwoniłem na infolinię i przedstawiłem swoją sytuację.
Opowiedziałem, że prosiłem o zwykły modem gdyż mam swój router i chcę na nim widzieć publiczny adres IP, etc . Konsultant zapewnił mnie, że na Ubee mogę włączyć tryb bridge i wtedy na swoim routerze zobaczę publiczny adres. Przystałem na tę propozycję i pozwoliłem zainstalować Ubee.
I tu zaczyna się epopeja .
Router logował się ponad 20 minut. Nawet technik przyznał że to idiotycznie długo.
Od razu po wyjściu technika pogrzebałem w ustawieniach i włączyłem tryb bridge.
Przez pierwszy dzień było wszystko w porządku. Problemy zaczęły się na drugi dzień i trwają do dziś.
Router Ubee ciągle się zawiesza i to bez żadnego powodu. Potrafi zawiesić się nawet gdy łącze nie jest wcale obciążone. W związku z tym złożyłem reklamację i czekałem na rozwój wydarzeń. W reklamacji jak i w odpowiedziach na maile dołączałem konsekwentnie formułkę, że proszę o wymianę routera na modem Cisco EPC3208 lub EPC 3212 i że jeśli to się nie stanie to będę zmuszony zerwać umowę z powodu nie dotrzymania jej warunków przez UPC. ( wiem, lekko przesadziłem, ale o tym niżej )
Najpierw zbyli mnie na zasadzie "kopiuj-wklej" wysyłając mi standardową odpowiedź o sprawdzenie kilku czynników, z których połowa w ogóle nie dotyczyła mojej sytuacji ( np linia telefoniczna ) . Później kilka dni ciszy. Po kilku dniach dostałem informację, że moje zgłoszenie zostało przekazane do "działu technicznego".
Kolejne kilka dni czekania. Wczoraj telefon z działu technicznego.
Kilka formułek o tym, że funkcja bridge nie jest do końca przetestowana i chcieliby uzyskać więcej danych dotyczących problemu. Zgodziłem się na ich procedurę testową ( nie wiedząc nawet jak miałaby ona wyglądać. informacje mieli przesłać osobno).
Cisza.
Dziś kolejny telefon, żebym zignorował przesłaną procedurę testową (która, notabene, przyszła w połowie rozmowy z konsultantem). Po chwili konsultant poinformował mnie, że podjęto decyzję o wymianie routera Ubee na modem Cisco. Konsultant nie wiedział jaki konkretnie model dostanę ( coś wspomniał o stanach magazynowych ), więc poprosiłem go by zaznaczył, że proszę o model EPC3208 .
Jak już wreszcie wymienią mi ten sprzęt to się jeszcze tu odezwę, żeby nie wyglądało na to, że zarejestrowałem się tylko po to, żeby się pochwalić .
Podsumowując, zachęcam wszystkich do walki o modemy Cisco. Najwyraźniej UPC dobrze wie, że Ubee EVW3226 to kolejny bubel, którego beta-testerami będą niewinni klienci. Szkoda, że takie mają podejście.
Pozdrawiam was serdecznie i przepraszam za trochę chaotyczną i rozwlekłą opowieść |
_________________
|
|
|
|
|
adasch
light master
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 61
|
Wysłany: 26-08-2014, 12:26
|
|
|
nie potrzebnie podpisałeś i odebrałeś, trzeba było odesłać instalatora |
_________________
|
|
|
|
|
mr_white
Klikacz
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-08-2014, 13:44
|
|
|
adasch napisał/a: | nie potrzebnie podpisałeś i odebrałeś, trzeba było odesłać instalatora |
Oczywiście. Do tej pory sobie pluję w brodę .
Ale całe szczęście, że jest szansa na to by to w miarę szybko odkręcić.
Już nie liczę ile nerwów mi to zjadło.
Ubee EVW3226 w trybie bridge wiesza się jak szalony. Bywały dni, że musiałem go 5-6 razy na dobę uruchamiać ponownie. Ponadto, w kilku przypadkach po takich restartach sypała się konfiguracja i przechodził z powrotem w tryb router.
Zresztą, przy każdym restarcie się dziwnie zachowuje.
Uruchamiam go ponownie, wstaje 5 minut po czym na chwile na moim routerze widzę adres z puli prywatnej (najczęściej jest to chyba 192.168.100.104). Dopiero jak ręcznie zwolnię ten adres i zapytam o nowy to dostaję publiczny.
Krótko mówiąc, soft w tym wynalazku to tragedia.
EDIT (27.08.2014, 20:55) :
Dziś wreszcie pozbyłem się Ubee .
Technik wymienił mi go na Cisco EPC3212 .
Przy okazji mam trzy pytania na które nie udało mi się odnaleźć odpowiedzi:
1. Czy panel Cisco jest dostępny od strony internetu?
2. Czy są jakieś ukryte opcje w tym panelu? Bo jak się zaloguję to jest goło.
3. Da się jakoś zmienić domyślne hasło? |
_________________
|
|
|
|
|
didisoft
light master
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 60 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 15-09-2014, 17:37
|
|
|
Z zamiarem napisania reklamacji i wymiany EPC3925 na modem nosiłem się kilka miesięcy. Na sam modemo-router Cisco jakoś strasznie narzekać nie mogłem oprócz strasznie słabego wifi.
Dopiero po kupnie nowego routera Asus'a AC68U postanowiłem, że napiszę kilka zdań do UPC. Oczywiście tak jak wszyscy radzą w formie reklamacji z formularza z ich strony.
Po kilku dniach standardowa odpowiedź "kopiuj-wklej" z odmową tak jakby nikt tego nawet nie czytał. W piątek po południu moja odpowiedź w której przede wszystkim poruszyłem temat zewnętrznego IP na moim routerze i zablokowanego trybu "bridge" w EPC3925. Dziś rano telefon od UPC, że mogą mi zaproponować urządzenie, które ma tryb bridge. Oczywiście chcieli mi wcisnąć Ubee . Grzecznie kilku krotnie odmówiłem prosząc jednocześnie o ustosunkowanie się drogą mailową na odmowę wymiany na sam modem.
I właśnie w tym momencie uderzyłem chyba w słaby punkt. Pytania po co i na co mi, taka odpowiedź itp.... Więc powiedziałem, że za pół roku kończy mi się umowa i chcę tą korespondencje mieć jak będę nękany przez UPC o pozostanie. W tej chwili zapewnienie konsultanta, że spróbuje spytać się jeszcze przełożonego o modem dla mnie.
Po godzinie ponownie telefon od UPC, że modem dla mnie się znalazł i umówienie wizyty technika na następny dzień Jutro się okaże czy będzie to 3208 czy 3212.
Myślałem, że będę się wymieniał mailami z UPC przez miesiąc i nic nie uda się ugrać. A tu taka niespodzianka. Reklamacja złożona w środę, w piątek mail z UPC o odmowie, a w poniedziałek telefon od UPC i wypisane zlecenie na montaż modemu
Bardzo pomocne okazały się dla mnie wskazówki jakie wcześniej przeczytałem na forum i w jakiej formie rozmawiać z UPC. W 90% to dzięki temu udało mi się to wszystko tak szybko załatwić, więc w ramach rewanżu ja też zostawiam taką informację, może komuś się przyda. |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 16-09-2014, 01:09
|
|
|
Cytat: | Przy okazji mam trzy pytania na które nie udało mi się odnaleźć odpowiedzi:
1. Czy panel Cisco jest dostępny od strony internetu?
2. Czy są jakieś ukryte opcje w tym panelu? Bo jak się zaloguję to jest goło.
3. Da się jakoś zmienić domyślne hasło? |
1 nie.
2 jest goło.
3 nie, bo go nie ma przecież. |
_________________
|
|
|
|
|
backlit
plus master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 427 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 16-09-2014, 07:29
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | Cytat: | Przy okazji mam trzy pytania na które nie udało mi się odnaleźć odpowiedzi:
1. Czy panel Cisco jest dostępny od strony internetu?
2. Czy są jakieś ukryte opcje w tym panelu? Bo jak się zaloguję to jest goło.
3. Da się jakoś zmienić domyślne hasło? |
1 nie.
2 jest goło.
3 nie, bo go nie ma przecież. |
1. Oczywiście, że może być dostępny z zewnątrz (tak samo jak można z zewnątrz zrestartować modem w celu zmiany IP)
2,3 - pełna zgoda
P.S. jak odłączysz kabel koncentryczny to pojawi Ci się jeszcze zakładka channel selection - ale żadnego praktycznego znaczenia z tego nie uzyskasz. |
|
|
|
|
ManiusNG
Klikacz
Dołączył: 07 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-09-2014, 16:06
|
|
|
UPC chyba faktycznie zmieniło swoją politykę dostępności urządzeń.
Mój przykład:
Dziś wysłałem (przez formularz kontaktowy) prośbę o wymianę TC7200 na Cisco 3208 lub 3212 ponieważ posiadam własny router i chciałbym mieć na nim publiczne IP.
Po 2(!) godzinach telefon z informacją, że "oczywiście wymienimy na jeden z powyższych sprzętów". Technik przyjedzie jutro. Na wymianę |
|
|
|
|
Maciej
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 241
|
Wysłany: 16-09-2014, 16:36
|
|
|
ManiusNG napisał/a: | UPC chyba faktycznie zmieniło swoją politykę dostępności urządzeń.
Mój przykład:
Dziś wysłałem (przez formularz kontaktowy) prośbę o wymianę TC7200 na Cisco 3208 lub 3212 ponieważ posiadam własny router i chciałbym mieć na nim publiczne IP.
Po 2(!) godzinach telefon z informacją, że "oczywiście wymienimy na jeden z powyższych sprzętów". Technik przyjedzie jutro. Na wymianę |
Lepiej się cieszyć jak już technik wyjdzie i faktycznie zostawi Cię ze sprzętem o który wnioskujesz.
Jutro się może okazać, że technik przyniesie Ubee... |
|
|
|
|
didisoft
light master
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 60 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 16-09-2014, 20:31
|
|
|
MBHunter napisał/a: | Lepiej się cieszyć jak już technik wyjdzie i faktycznie zostawi Cię ze sprzętem o który wnioskujesz.
Jutro się może okazać, że technik przyniesie Ubee... |
U mnie już śmiga EPC3212 Wszystko tak jak było umówione z konsultantem. Obyło się bez wciskania Ubee itp. |
_________________
|
|
|
|
|
ManiusNG
Klikacz
Dołączył: 07 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-09-2014, 17:31
|
|
|
I u mnie 3212 Szybka zamiana, aktywacja raz-dwa i bryka.
3766970421.png
|
|
Plik ściągnięto 12289 raz(y) 30,32 KB |
|
|
|
|
|
beny8989
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 901 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-09-2014, 18:24
|
|
|
ja takie parametry mam ale po swoim routerze po wi-fi. Czekam tylko na koniec umowy i powalczę o zwykły modem. |
_________________
|
|
|
|
|
pawelcd
light master
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 81 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-10-2014, 10:57
|
|
|
dla poprawy humoru odpowiedź UPC na moją prośbę o wymiane modemu na Cisco
Cytat: | 03-10-2014
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zapytanie utrzymuję, że na bazie Pana zgłoszenia nie mamy możliwości zaproponowania Panu wymiany sprzętu.
Funkcja Bridge mode w modemie Ubee EVW3226 jest jedynie usługą dodatkową. W chwili obecnej funkcjonalność jest w fazie testów – faktycznie obserwujemy brak stabilności pracy urządzenia. Zapewniam, że nasi specjaliści pracują nad poprawieniem stanu rzeczy. Proszę Pana o odrobinę cierpliwości w sprawie i przepraszam w imieniu UPC Polska za powstałe niedogodności. |
ps: umowę mam do czerwca 2015 ktoś orientuję się, czy jeżeli już teraz podpiszę nową z np. szybszym internetem mogę powalczyć o Cisco ? |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 04-10-2014, 11:32
|
|
|
pawelcd napisał/a: | umowę mam do czerwca 2015 ktoś orientuję się, czy jeżeli już teraz podpiszę nową z np. szybszym internetem mogę powalczyć o Cisco ? |
Powalczyć zawsze możesz.
Możesz też zrobić tak, że bierzesz tego szybszego neta, i w 10 dni z niego rezygnujesz, wskazując, że powodem rezygnacji jest sprzęt, który aktualnie posiadasz. I, że bardzo chętnie zostaniesz jednak z nimi, kiedy dostaniesz Cisco. |
_________________
|
|
|
|
|
|