Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejna możliwość rozwiązania umowy - zmiany w dokumentach
Autor Wiadomość
PrezesOi 
plus master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 481
Wysłany: 12-05-2013, 07:09   

eLBeG napisał/a:

możesz po karencji chyba 3 miesięcy, lub na drugi dzień na innego członka rodziny :lol:

To już było kilkukrotnie omawiane na forum - haczyka karencji nie da się "sprytnie" ominąć podpisująć nową umowę "na żonę". Adres również ma znaczenie.
 
 
marcinosr
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2013, 07:19   

PrezesOi, a to dziwne co piszesz...bo po pierwsze ja zrobiłem taki numer a po drugie usługi są przypisane do osoby nie do adresu :P
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2013, 09:08   

dstyle napisał/a:
Chodzi mi o "pisemne oswiadczenie". Zatem czy moge zlozyc rezygnacje poprzez formularz kontaktowy (http://obsluga-klienta.up...wniosek-klienta)?
Możesz, ale zawsze staraj się mieć potwierdzenie na papierze, że wypowiedzenie wpłynęło. Pismo można zanieść do BOK i poprosić o pieczątkę i podpis na kopii albo wysłać poleconym.
eLBeG napisał/a:
możesz po karencji chyba 3 miesięcy, lub na drugi dzień na innego członka rodziny
Już pisałam parę postów wcześniej, że nie ma żadnej karencji w przypadku, o którym mowa. Fakt, że UPC zmienia warunki umowy w jej trakcie jest jednoznaczny z tym, że tej umowy nie dotrzymuje, a w takim przypadku nie mają prawa narzucać żadnych dodatkowych ograniczeń. Było to omawiane wielokrotnie, poszukaj sobie w archiwum tematu pt.: "Rozwiązanie umowy z winy UPC" i podobnych.
 
 
zygikuleczka 
ultra master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1332
Skąd: Tam gdzie się pije...
Wysłany: 12-05-2013, 09:25   

Karencja może wynikać z konkretnej oferty. Nie ma znaczenia z jakiego powodu nastąpiło rozwiązanie poprzedniej umowy. Jeśli była zawarta na tą samą osobę i w ofercie będzie taki zapis będzie on obowiązywał. Argument na jaki się powołujesz w tej sytuacji jest niestety tylko pustym frazesem.

Przy podpisywaniu umowy rozmawia się z osobą, która tylko wklepuje dane do kompa i nie będzie wiedziała o co chodzi osobie powołującej się na Twoje posty. Zresztą to co podajesz jako argument dotyczy niewywiązywania się z umowy a tu rozmawiamy o rozwiązaniu jednej i zawarciu drugiej, tj. chodzi o moment w którym umowa nie obowiązuje.

Jeśli już szukać jakiegoś obejścia to bardziej w kierunku "odmowa realizacji ważnej oferty", no ale tu będzie miało znaczenie czy promocja zawierała klauzule o karencji.
_________________
 
 
whan 
Klikacz

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 7
Wysłany: 12-05-2013, 09:50   

hmm, rozumiem, że opcja wypowiedzenia tyczy się wszystkich posiadanych pakietów? mam internet, tv oraz c+.
 
 
zygikuleczka 
ultra master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1332
Skąd: Tam gdzie się pije...
Wysłany: 12-05-2013, 09:54   

whan, tak bo te usługi masz w ramach jednej umowy.
_________________
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2013, 10:51   

zygikuleczka napisał/a:
Karencja może wynikać z konkretnej oferty. Nie ma znaczenia z jakiego powodu nastąpiło rozwiązanie poprzedniej umowy. Jeśli była zawarta na tą samą osobę i w ofercie będzie taki zapis będzie on obowiązywał. Argument na jaki się powołujesz w tej sytuacji jest niestety tylko pustym frazesem.
Ten argument to Kodeks Cywilny, art. 385 (3) punkt 22. Zmiana warunków w trakcie oznacza nie wywiązanie się z pierwotnie zawartej umowy. W przypadku braku zgody na coś takiego, umowa rozwiązuje się z winy strony, która chciała te zmiany narzucić i tym samym wszystkie jej zapisy przestają obowiązywać. Rodzaj zmiany nie ma znaczenia, nieważne, czy podnoszą cenę, czy usuwają kanał, czy też zmieniają regulamin. Reasumując, ten kto nie dotrzymał umowy nie może narzucać żadnych warunków ograniczających drugą stronę na bazie tej nie dotrzymanej umowy. Prosto mówiąc, nie mogą sobie tworzyć własnego prawa i twierdzić, że kogoś dotyczy jakiś okres karencji. A to co próbują nieudolnie wmawiać tak naprawdę ma takie przesłanie: "Pan był przecież naszym abonentem, mamy tu starą umowę, z której co prawda nie wywiązaliśmy się, bo zachciało na nam się zmieniać zapisy w trakcie jej trwania, ale w związku z nią coś tam pan nie może, bo nasze regulaminy tak mówią, a one są ważniejsze dla nas niż prawo nadrzędne". To zwykłe wmawianie bzdur klientom oraz wykorzystywanie nieznajomości należnych im praw.
zygikuleczka napisał/a:
Zresztą to co podajesz jako argument dotyczy niewywiązywania się z umowy a tu rozmawiamy o rozwiązaniu jednej i zawarciu drugiej, tj. chodzi o moment w którym umowa nie obowiązuje.
Po rozwiązaniu umowy z winy operatora klient ma "czystą kartę". Wiele osób z tego korzysta i zmienia sobie ofertę na korzystniejszą. Nie dzieje się to z łaski UPC (choć niekiedy chcą sprawiać takie wrażenie), ale właśnie z faktu, że jest to należne z prawa stojącego wyżej nad ich regulacjami
zygikuleczka napisał/a:
Przy podpisywaniu umowy rozmawia się z osobą, która tylko wklepuje dane do kompa i nie będzie wiedziała o co chodzi osobie powołującej się na Twoje posty.
Ta osoba będzie zapewne widziała tylko tyle ile ją nauczono na szkoleniu i faktycznie może opowiadać różne bzdury. Przypominam, że UPC świadczy publicznie dostępne usługi telekomunikacyjne i nie może z wymyślonych powodów do tego niezgodnych z prawem odmawiać dostępu do oferty. W takiej sytuacji można poprosić kierownika, na ogół są lepiej poinformowani choć też często udają Greka. Gdy i to nie pomoże, to trzeba zanotować ich dane, datę i godzinę zdarzenia, a następnie udać się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Tu wystarczy zdać relację i poprosić o interwencję w naszym imieniu. To nic nie kosztuje i przynosi pozytywne rezultaty. Jeśli komuś się bardzo śpieszy, to w międzyczasie można próbować dzwonić do DUK o rożnych porach, aż trafi się na konsultanta, który ma dobry humor albo liczy się dla niego każdy grosz z prowizji.
 
 
zygikuleczka 
ultra master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1332
Skąd: Tam gdzie się pije...
Wysłany: 12-05-2013, 11:06   

Susane napisał/a:
Jeśli komuś się bardzo śpieszy, to w międzyczasie można próbować dzwonić do DUK o rożnych porach, aż trafi się na konsultanta, który ma dobry humor albo liczy się dla niego każdy grosz z prowizji.

To jest przedłużenie obecnej umowy i nie ma związku z tym o czym teraz rozmawiamy.

No a co do niezasadnosci karencji w związku z winą upc to nadal nie mogę się zgodzić bo:
kace napisał/a:
22) przewidują obowiązek wykonania zobowiązania przez konsumenta mimo niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez jego kontrahenta

Omawiana tu odmowa zawarcia umowy/karencja to nie jest obowiązek wykonania zobowiązania.
_________________
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2013, 11:30   

zygikuleczka napisał/a:
To jest przedłużenie obecnej umowy i nie ma związku z tym o czym teraz rozmawiamy.
Nikt nie każe Ci przedłużać umowy, możesz ją rozwiązać i zawrzeć nową. Wystarczy poinformować konsultanta:"w związku z rozwiązaniem umowy w dniu 21 czerwca 2013 roku informuję, że chciałbym zawrzeć nową, odrębną od dnia 22 czerwca 2013 roku korzystając z oferty takiej, a takiej". Można mu jeszcze powtórzyć, że przedłużenie nie wchodzi w grę, żeby wszystko było jasne i przy ewentualnym odsłuchaniu nagrania nie było żadnych wątpliwości.
zygikuleczka napisał/a:

Omawiana tu odmowa zawarcia umowy/karencja to nie jest obowiązek wykonania zobowiązania.
Skorzystaj z porady prawnika jeśli nie rozumiesz co oznaczają konkretne przepisy oraz ich kontekst. Wyżej już to wyjaśniłam w bardziej przystępnym języku. Opcja darmowa - zapytać Rzecznika Praw Konsumenta, to też prawnik. Nie traktuj tego jako uszczypliwej uwagi, po prostu mało kto zna się na niuansach, o których mowa. Ja też się nie znam, bo to nie moja branża, ale mam znajomego radcę prawnego, który mi to wytłumaczył. Kto chce niech dochodzi tego co mu się należy. Jeśli ktoś nie dowierza lub bierze za dobrą monetę pokrętne tłumaczenia UPC, oczywiście też ma do tego prawo i może podlegać jakimś tam karencjom.
Ostatnio zmieniony przez Susane 12-05-2013, 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zygikuleczka 
ultra master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1332
Skąd: Tam gdzie się pije...
Wysłany: 12-05-2013, 11:42   

Susane napisał/a:
Nikt nie każe Ci przedłużać umowy, możesz ją rozwiązać i zawrzeć nową.

Ale po co? Skoro oferty dla przedłużających są lepsze?
Susane napisał/a:
Skorzystaj z porady prawnika jeśli nie rozumiesz co oznaczają konkretne przepisy oraz ich kontekst.

Nie ma prawników, którzy potwierdzą, że zapis mówiący o karencji to obowiązek wykonania zobowiązania przez konsumenta mimo niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez jego kontrahenta.
A nawet jeśli sie jakiś znajdzie to powinien zmienić profesje.
_________________
 
 
dstyle 
easy master

Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-05-2013, 18:40   

Zatem jak rozwiaze umowe to lepiej poczekac czy od razu zawrzec nowa?
 
 
zygikuleczka 
ultra master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1332
Skąd: Tam gdzie się pije...
Wysłany: 12-05-2013, 18:46   

Najlepiej jest w ogóle nie rozwiązywać.
_________________
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2013, 18:52   

dstyle napisał/a:
Zatem jak rozwiaze umowe to lepiej poczekac czy od razu zawrzec nowa?
Po prostu przekaż im swoje oświadczenie o braku akceptacji zmian, w takich wypadkach często sami dzwonią i proponują jakąś ofertę utrzymaniową. Możesz też sam do nich zadzwonić, poprosić z Działem Utrzymania Klienta i spytać, czy dostali już Twoje oświadczenie, i czy ewentualnie mają Ci coś do zaproponowania albo powiedzieć wprost czego oczekujesz. Taka sytuacja jest najwygodniejsza dla Ciebie do negocjacji lepszych warunków. W tym sensie, że druga strona ma małe pole manewru do wywierania na Ciebie presji, a z tego co tu ludzie piszą, na nich nie robią zbyt wielkiego wrażenia groźby w stylu "jak nie dostanę czegoś tam, to wypowiem umowę".
zygikuleczka napisał/a:
Najlepiej jest w ogóle nie rozwiązywać.
Przedłużenie nie daje możliwości ewentualnej rezygnacji z całości w ciągu dziesięciu dni tak, jakby to było w przypadku rozwiązania starej umowy i zawarcia całkiem nowej (poza BOK). Taka furtka czasem się przydaje, zwłaszcza jak okaże się, że coś jest nie tak ze sprzętem lub usługami.
 
 
BeeJay 
light master

Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 112
Skąd: Praga ;)
Wysłany: 13-05-2013, 11:54   

I się mocno zastanawiam, trochę się boję, ze zostanę bez tv i internetu, gdyby UPC nic nie zaproponowało, a Vectra nie zdąży na czas.
Rozumiem, że wystarczy napisać: w związku ze zmianą regulaminu od ..., proszę o rozwiązanie mojej umowy z UPC z dniem 20 czerwca. Miałbym jeszcze długą listę skarg i wniosków, ale w tym miejscu to nie wskazane, a nawet wręcz niepożądane.
 
 
zygikuleczka 
ultra master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1332
Skąd: Tam gdzie się pije...
Wysłany: 13-05-2013, 12:00   

BeeJay, oni Cię muszą kochać:) Taki abonent co się obawia złożenia rezygnacji to czyste złoto.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: