technicolor TC7200 |
Autor |
Wiadomość |
Yapio
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2016 Posty: 128 Skąd: PL
|
Wysłany: 08-01-2017, 22:30 Re: Połączenie z komputerem tylko 100Mb/s
|
|
|
fargo2 napisał/a: | Mój router TC7200 łączy się z komputerem po kablu tylko z prędkością 100Mb/s , w PC jest karta gigowa a mam internet 120Mb/s. Gdzie może być problem? |
@fargo2:
Na Twoim miejscu rozważyłbym:
1. Sprawdzenie połączenia na innym kablu --> pod kątem ew. uszkodzenie kabla z którego aktualnie korzystasz.
2. Zmianę ustawień Twojej karty sieciowej Ethernet:
Właściwości karty sieciowej -> zakładka: Zaawansowane -> właściwość: Szybkość i dupleks i wybierz wartość: 1.0 Gbps Full Duplex |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2017, 18:59
|
|
|
Poradnik jak przełączyć TC7200 w tryb bridge:
Wstęp
1. Upewnij się, że masz wyłączone UPC Wi-Free
2. Upewnij się, że masz adres IP z puli IPv4
Przełączanie w tryb bridge
1. Ściągnij SNMP program z: https://syslogwatcher.com/cmd-tools/snmp-set/
2. Umieść plik exe tego programu na pulpit
3. Uruchom go jako administrator
4. Odłącz kabel antenowy od modemu technicolor
5. Zresetuj go
6. Zaloguj się na modem i wyłącz firewall (nie jest to konieczne)
7. Wyłącz też firewall w swoim komputerze
8. Podłącz bezpośrednio komputer do modemu kablem
9. Wejdź do wiersza poleceń (cmd)
10. Przeciągnij plik exe do okna cmd. Powinna się utworzyć linia "C:/Program File/User/etcetc/SNMP.exe". Nie wciskaj enter
11. Skopiuj tą linię do notatnika: (Uwaga: Jeśli zmienialiście adres routera to zmieńcie go również w tej linii)
-v:2c -c:public -r:192.168.0.1 -o:1.3.6.1.4.1.4413.2.2.2.1.7.1.1.0 -tp:int -val:1
12. Powróć do okna cmd i w linii po SNMP.exe wciśnij spację i wklej powyższą linię
13. Powinien się uruchomić program (jeśli nie wciśnij enter), poczekaj chwilę, gdy pojawi się alert od zapory wciśnij tak
14. Podłącz kabel antenowy do modemu
15. Sprawdź komendą ipconfig/all czy dostajesz IP publiczne od modemu. Jeśli tak to zaloguj się do modemu i sprawdź czy masz mniej opcji niż wcześniej
16. Odłącz swój komputer od modemu i podłącz modem do swojego routera
Źródło: https://www.boards.ie/b/t...728/60#99234895
Szczególne podziękowania dla C#hunter za nakierowanie mnie do powyższego tematu i za wcześniejsze odkrycie sposobu. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 14-04-2017, 21:12
|
|
|
fargo2 napisał/a: | Gdzie może być problem? |
A jak zarobiony jest kabel LAN, w jakim standardzie? |
_________________
|
|
|
|
|
Ma
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2015 Posty: 484
|
Wysłany: 09-05-2017, 17:23
|
|
|
Czy jedynym sposobem trybu bridge jest wgrywanie pliku konfiguracyjnego, jak to jest opisane w tym wątku? Z poziomu ustawień / jakiś advanced mode czy coś/ się nie da? |
|
|
|
|
c#Hunter
light master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 52
|
Wysłany: 13-05-2017, 14:53
|
|
|
Ma napisał/a: | Czy jedynym sposobem trybu bridge jest wgrywanie pliku konfiguracyjnego, jak to jest opisane w tym wątku? Z poziomu ustawień / jakiś advanced mode czy coś/ się nie da? |
To nie jest wgrywanie pliku konfiguracji (to może wyłącznie isp) tylko wysłanie polecenia w snmp. Zawsze można to odkręcić robiąc factory reset tym guziczkiem na obudowie (trzeba długo przytrzymać). Innego sposobu nie ma. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 13-05-2017, 15:45
|
|
|
Ma, A co? Wolałbyś Compala? |
|
|
|
|
Ma
plus master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2015 Posty: 484
|
Wysłany: 14-05-2017, 08:02
|
|
|
Pepka: no nie wolałbym, technik był, zainstalował Horizona i okiem nie mrugnął jak powiedziałem, żeby zostawić TC. |
|
|
|
|
knoxville
classic master
Dołączył: 01 Lut 2016 Posty: 150 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 01-06-2017, 22:08
|
|
|
Witam.
Co raz częściej mam problemy z tym modemem. Wieczorami potrafi się kilka razy rozłączyć, diody sobie falują
Czy jest jakiś sposób aby wymienili sprzęt?? |
_________________
|
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 01-06-2017, 22:15
|
|
|
Tak, zgłaszać im jak najwięcej razy usterkę.
"Zażądaj" wymiany modemoroutera, powołując się na brak publicznego IP na końcowym urządzeniu. Dadzą Ci Ubee lub Compala. |
_________________
|
|
|
|
|
c#Hunter
light master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 52
|
Wysłany: 01-06-2017, 22:48
|
|
|
Pitrek napisał/a: | Tak, zgłaszać im jak najwięcej razy usterkę.
"Zażądaj" wymiany modemoroutera, powołując się na brak publicznego IP na końcowym urządzeniu. Dadzą Ci Ubee lub Compala. |
Teraz chyba już nie dają TC7200 w ogóle. Więc kwestia zgłosić, że się zaczął psuć. |
|
|
|
|
knoxville
classic master
Dołączył: 01 Lut 2016 Posty: 150 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-06-2017, 17:47
|
|
|
Dziękuję Wam za podpowiedź.
Zadzwoniłem na infolinię i w dniu dzisiejszym wymieniono mi sprzęt na Compala
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
bamboo
Klikacz
Dołączył: 13 Lip 2017 Posty: 5
|
Wysłany: 13-07-2017, 14:04
|
|
|
[quote="MrPepka"]Poradnik jak przełączyć TC7200 w tryb bridge:
2. Upewnij się, że masz adres IP z puli IPv4
A co w przypadku jeśli będzie to IPv6? |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2017, 14:06
|
|
|
bamboo napisał/a: |
A co w przypadku jeśli będzie to IPv6? |
To dzwonisz do upc żeby ci przełączyli na ipv4. |
|
|
|
|
bamboo
Klikacz
Dołączył: 13 Lip 2017 Posty: 5
|
Wysłany: 13-07-2017, 14:20
|
|
|
1. Czy przez infolinię zrobią to od ręki?
2. Czy mostek wykonany w ten sposób jest widoczny z poziomu ISP i jeżeli tak to czy grozi to jakimiś sankcjami? |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2017, 14:34
|
|
|
bamboo napisał/a: | Czy przez infolinię zrobią to od ręki? |
Oczywiście, że tak.
bamboo napisał/a: | Czy mostek wykonany w ten sposób jest widoczny z poziomu ISP |
Tak
Cytat: | to czy grozi to jakimiś sankcjami? |
Niczym to nie grozi (choć może się zdarzyć przypadek, że operator przywróci poprzednie ustawienia i mostek się usunie). |
|
|
|
|
|