Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moduł CI+ W upc
Autor Wiadomość
SanGod 
Klikacz

Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-07-2019, 09:38   

Witam,

czy ktoś z was spotkał się z problemem ze ścieżkami językowymi? Mianowicie na TVP ABC kilka dni temu zniknął dźwięk. nie wiedziałem co się dzieje kiedy wpadłem na pomysł żeby sprawdzić ścieżki dźwiękowe. Pojawiła się ścieżka Język Polski (AD), na które działa dźwięk a na Język Polski nie działa. (dzieje się tak tylko na tym jednym kanale - niestety ulubiony mojego syna). W telewizorze (samsung UE46H7000) zmiana ścieżki na tą z AD zapisuje się tylko na chwilę. Dodam, że pozostałe kanały a tej ścieżce AD działają ok. Nie wiem czy ma to związek z UPC, ale chyba może mieć.
_________________
 
 
Jacekser 
easy master

Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-07-2019, 10:00   

Prosze poczytać moje posty z poprzedniej strony.Widać że coś UPC jednak nabroiło skoro było kiedyś dobrze(lub -co gorsza-dotyczy to tylko konkretnych odbiorników TV Samsung-?)
_________________
 
 
Nieznajomy 
classic master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Maj 2019
Posty: 270
Wysłany: 08-07-2019, 22:39   

Z tego co wiem to jeśli chodzi o tvp abc to jest awaria dźwięku na tym kanale
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-07-2019, 02:45   

Sprawdziłem i aktualnie wszystkie 3 ścieżki dźwiękowe (2xMPEG, 1xAC3) na TVP ABC działają OK.
 
 
SanGod 
Klikacz

Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2019, 07:42   

Robin napisał/a:
Sprawdziłem i aktualnie wszystkie 3 ścieżki dźwiękowe (2xMPEG, 1xAC3) na TVP ABC działają OK.

Dokładnie tak, wczoraj, miedzy porankiem a popołudniem, coś poprawili :)
_________________
 
 
Jacekser 
easy master

Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2019, 12:03   

Ja na TVP ABC ma po wybraniu w zakładce"Opcje nadawanego dźwięku"-Nieokreślony(AD)(z trzech -Nieokreślony,V.O.,Polski).Dialogi są na każdym po polsku.Gdy ustawię opcję-Polski,to wszystko jest bez zmian aż do zmiany kanału.Znów jest -Nieokreślony(AD).Zdaje się żę jak były reklamy (na TVP2) to opcja była tylko-Polski,a jak inne programy to podobnie jak na TVP ABC-???
_________________
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-07-2019, 16:20   

SanGod napisał/a:
Dokładnie tak, wczoraj, miedzy porankiem a popołudniem, coś poprawili :)

Po prostu wrócili do dosyłu światłowodowego. ;) W niedzielę była awaria dosyłu kilku kanałów TVP (m.in. TVP Polonia, TVP Kultura, TVP Seriale, TVP ABC) i UPC podpięło sygnał z satelity. Na satelicie TVP ABC nadawane jest z 2 ścieżkami audio (2xAC3 - ścieżka główna i z audiodeskrypcją). Możliwe, że coś wówczas źle podpięli, stąd brak dźwięku na ścieżce głównej.

Jakby co to teraz na TVP ABC nadawane są następujące ścieżki audio:
1. Ścieżka główna (MPEG - 192 kbps)
2. Ścieżka z audiodeskrypcją (MPEG - 192 kbps)
3. Ścieżka Dolby Digital (AC3 - 384 kbps)
 
 
Szeptacz
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2019, 18:54   

Robin,
Oprócz kanałów TVP, które kanały są pobierane światłowodem przez UPC( czy jest to również HBO)?
W tym przypadku dosył sygnału jest bezstratny dla jego jakość i :?:
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-07-2019, 19:20   

Tak, HBO jest brane drogą światłowodową. Jednak podobnie jak większość kanałów HD nie jest nadawane przez UPC bezstratnie (dochodzi ponowna kompresja sygnału). :sad:
 
 
grzegorz 
plus master

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-07-2019, 22:16   

Mam pytanie,
wg instrukcji modułu CI+ wyszukiwanie kanałow dla Mazowsza trzeba podać częstotliwość 554MHz, dla pakietu start 210MHz ale nie ważne jaką częstotliwość sie poda wyszukuje mi te same kanały.
Czy ktoś wie jak wyszukać kanały tak, aby były tylko dostępne te niekodowane z pakietu start ?
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 19-07-2019, 22:22   

grzegorz, UPC nie udostępnia takiej listy. A szkoda, bo mogła by to być ta na kanale 210mhz.
_________________
 
 
grzegorz 
plus master

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 460
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-07-2019, 22:58   

zylx, Znalazłem na stronie UPC taka instrukcje, tylko co z tego, skoro ta lista kanałów (metoda wyszukiwania) niczym się nie różni od tej wg instrukcji CI+ https://www.upc.pl/pdf/In...w_cyfrowych.pdf
 
 
marian_wierzbic 
light master

Dołączył: 18 Cze 2018
Posty: 91
Wysłany: 20-07-2019, 13:17   

grzegorz napisał/a:
Czy ktoś wie jak wyszukać kanały tak, aby były tylko dostępne te niekodowane z pakietu start ?

Jeśli masz w telewizorze ręczne strojenie to można wyszukać po częstotliwościach
w moim Samsungu: Nadawanie- Antena- Kablowe- Ustawienie kanałów- Ręczne strojenie- Dostrajanie kanałów cyfrowych
częstotliwości: 138000KHz, 162 , 210 , 218 , 354 , 394 , 522 , 538 , 546 , 570 , 586 , 594
 
 
xtrem007 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: Mikołów
Wysłany: 21-07-2019, 12:05   Flagi kanałów w UPC

Tutaj mamy najlepszy przykład bajzlu jaki ma UPC w oflagowaniu kanałów kodowanych i niekodowanych. Większość nowych telewizorów sama sortuje lub ma możliwość włączenia filtrów wyszukiwania po w/w flagach nadawcy. Niestety w UPC nie działa to z powodu błędnego oflagowania kanałów kodowanych/niekodowanych przez operatora. Flagi ponadawane są zupełnie przypadkowo i w większości przypadków błędnie. Nawet gdy ostatnio UPC dodało cyfrowe radio dla użytkowników modułu CI+, to najpierw nadało poprawnie flagę "kodowane" a później ktoś zmienił to na "niekodowane". Spróbujmy więc posłuchać cyfrowego radia przy wyjętym module CI+! Drogie UPC "niekodowane" oznacza, że do odbioru NIE JEST wymagany moduł CI+. W każdym innym przypadku program jest "kodowany". Problem w tym, że UPC traktuje użytkowników CI+ jak przysłowiowe zło konieczne i wątpię by kiedykolwiek zrobili z tym porządek. W Szwajcarii już na siłę uszczęśliwili abonentów likwidacją modułów CI+ i jedynym słusznym rozwiązaniem jest dodatkowe pudło IPTV podpięte do każdego TV i obsługiwane własnym pilotem.
 
 
pawlos 
easy master

Dołączył: 31 Sty 2017
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-08-2019, 22:35   

Znowu coś UPC pomieszało z kanałami i poznikały mi kanały. Tym razem, tak na szybko to nie ma zwykłego Polsatu. Niestety 122 MHz nie działa, nie ma żadnego sygnału. Pomoże ktoś? Kraków
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: