Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Byli klienci Aster vs. klienci UPC
Autor Wiadomość
zygikuleczka 
ultra master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1332
Skąd: Tam gdzie się pije...
Wysłany: 20-09-2012, 20:17   

kvs napisał/a:
Zazwyczaj te reklamacje które mają być nieuznane są rozpatrywane szybciej :>

Zależy gdzie. W wielu znanych mi przypadkach jest odwrotnie.
kvs napisał/a:
to możesz uznać że operator ją uznał i się z nim kłócić jak dostaniesz odpowiedź negatywną 34 dnia.

Połowa reklamacji negatywnych musiałaby tym trybem zostać uwzględniona.

Wspominane tu Rozporządzenie określa maksymalny czas jaki operator ma na udzielenie odpowiedzi i nie jest to równoznaczne z otrzymaniem jej przez Abonenta.
_________________
 
 
kvs 
Moderator


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 1586
Skąd: Mokotów / Białołęka
Wysłany: 20-09-2012, 20:25   

zygikuleczka napisał/a:
Wspominane tu Rozporządzenie określa maksymalny czas jaki operator ma na udzielenie odpowiedzi i nie jest to równoznaczne z otrzymaniem jej przez Abonenta.

Ale jeśli ta odpowiedź przez 30 dni nie dotrze do świadomości abonenta, tzn abonent nie otrzyma żadnego powiadomienia w tym czasie to z jego punktu widzenia operator tej odpowiedzi nie udzielił w wymaganym terminie. Można to podać do sądu. Tylko trzeba mieć do tego zdrowie, i zapłacić za dobrego prawnika, i taka reklamacja może być tego nie warta...
_________________
 
 
zygikuleczka 
ultra master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1332
Skąd: Tam gdzie się pije...
Wysłany: 20-09-2012, 20:29   

To wcale tak nie jest. Termin rozpatrzenia to jedno, a dostarczenia jest zupełnie czym innym.
_________________
 
 
kvs 
Moderator


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 1586
Skąd: Mokotów / Białołęka
Wysłany: 20-09-2012, 20:37   

Prawnikiem nie jestem więc nie będę się kłócił, ale jest to sprawa którą można różnie interpretować. Kiedyś w t-mobile składałem reklamację, i dostałem powiadomienie SMSem o rozpatrzeniu. W takim przypadku prawdopodobnie SMS przyszedł w momencie gdy osoba w dziale reklamacji w systemie odklikała decyzję. I tutaj sprawa by była jasna i bez dyskusyjna.
_________________
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-09-2012, 20:50   

zygikuleczka napisał/a:
I co jeśli klient dostanie 34 dnia od swojego zgłoszenia?
Taki klient może iść 31 dnia i powiedzieć że nic nie dostał a 30 dni minęło więc reklamacja uznana, wręczyć wezwanie do zapłaty i cześć. Nie musi czekać jeszcze kolejnych 3, 5 czy 10 dni bo może coś jeszcze przyjdzie.

Po to jest aż 30 dni a nie np 7 aby operator wysłał list odpowiednio wcześniej a nie czekał do 29 dnia i liczył, że poczta w jeden dzień się wyrobi.
  marekd@jabberpl.org
 
zygikuleczka 
ultra master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1332
Skąd: Tam gdzie się pije...
Wysłany: 20-09-2012, 20:57   

Paragraf o terminie, który zacytowałem traktuje jedynie o rozpatrzeniu zgłoszenia reklamacynego-każdego.

Natomiast cytowany przez Ciebie odnosi się do postępowania operatora ws. reklamacji odrzuconej. Rzeczywiście taka reklamacja musi być załatwiona listem poleconym ale nigdzie nie jest powiedziane, że termin na dostarczenie listu to 30 dni.
_________________
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-09-2012, 22:46   

zygikuleczka, załóżmy, że liczy się data wysłania (przyznaję, że są różne interpretacje), ale co będzie jeśli poczta całkiem zgubi list? (albo nawet nie zgubi ale będzie go dostarczać przez 2 miesiące)

Klient odpowiedzi nie dostał więc ma prawo uznać, że reklamacja została uwzględniona, przychodzi i domaga się pieniędzy.

Znasz jakiś przepis mówiący jak długo klient ma czekać zanim upomni się o swoje?
Albo w jaki sposób ma złożyć odwołanie jak nie ma odpowiedzi z uzasadnieniem?
  marekd@jabberpl.org
 
zygikuleczka 
ultra master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1332
Skąd: Tam gdzie się pije...
Wysłany: 21-09-2012, 18:56   

W razie listu poleconego zaginięcia są rzadko. Jeśli operator nadał poleconym i ma potwierdzenie to po kontakcie zniecierpliwionego klienta dostarczy odpowiedź ponownie/wyjaśni zagubienie listu z pocztą.
_________________
 
 
mcorp 
Klikacz

Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 4
Wysłany: 21-09-2012, 19:43   

Ciekawe czy dociągniecie do trzeciej strony... :shock:

Żeby wrócić do tematu: tym razem nawet nie wysilili się na odesłanie potwierdzenia odbioru zgłoszenia, ale też potrafię być uparty i w poniedziałek wyślę polecony. Na zwolnieniu człowiek się nudzi 8)

M
 
 
zygikuleczka 
ultra master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1332
Skąd: Tam gdzie się pije...
Wysłany: 21-09-2012, 19:53   

Jak chcesz ale to chyba bez sensu-szkoda kasy na polecony. Dostaniesz odpowiedź. Oni maja opoźnienia. Mój wniosek też jest w trakcie-jeszcze 9 dni:)
_________________
 
 
mcorp 
Klikacz

Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 4
Wysłany: 22-09-2012, 13:11   

Buduję burzliwą historię naszego związku - nic tak nie podnosi wagi skargi, jak 20 załączników :mrgreen:

Z harcerskim"czuwaj!"
M
 
 
zygikuleczka 
ultra master


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 1332
Skąd: Tam gdzie się pije...
Wysłany: 22-09-2012, 14:25   

A jakie masz załaczniki? Mój znajomy jak ostatnio starał się o ofertę też im wysłał załącznik ze skanem, żeby się uwiarygodnić:D
_________________
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2012, 17:34   

Teraz można śledzić trasę poleconych na stronie poczty: http://sledzenie.poczta-polska.pl/ Widać, kiedy dokładnie awizowano, kiedy odebrano itd. Nie zastąpi to potwierdzenia odbioru, ale jest bardzo pomocne.
 
 
RadkoR
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2013, 20:59   

Odświezę temat, jako że już trochę czasu od przejęcia Aster minęło.

Sprawa wygląda następująco. Jestem obecnie podpięty do UPC na kablu Aster. W ostatnich dniach podłączano na moim osiedlu nowy blok w związku z czym rozbudowano sieć UPC na osiedlu. Dołożono przed moim blokiem dodatkową skrzynkę z nodem FTTC. Na klatce dołożono skrzynkę UPC i pociągnięto dodatkowy pion. W skrócie: obok kabla Aster mam już kabel UPC.

Gdy napisałem do CePeU i TePeO w sprawie przepięcia i wymiany Kaona na Mediaboxa, zadzwonił do mnie przedstawiciel UPC i zaproponował wymianę dekodera za opłatą instalacyjną 25zł i przedłużeniem umowy (w sumie nowa umowa) na 24 miesiące, z kwotą 165zł zamiast 169,99 zł...

Wydaje mi się, że takie "przepięcie" powinno odbywać się za darmo, zwłaszcza, że klienci dawnej Aster płacą dokładnie tyle samo ile klienci UPC na kablu UPC, a nie mają dostępu do całej biblioteki VOD, UPC na Żądanie, zdalnego nagrywania, itd.

Ciekaw jestem jak to się ma do dzisiejszej informacji, która mówi o tym, że UPC 10 maja podpisało umowę z Netią na odsprzedaż dawnej sieci Aster w Warszawie i Krakowie (gdzie sieć A. dubluje się z UPC). Nie sprzedadzą przecież sieci z abonentami...
UPC w takim razie powinno za darmo przepiąć dawnych "Asterowców" bez wymuszania opłaty 25zł i podpisywania nowych umów, zwłaszcza, że do 21 czerwca furtka wypowiedzeń jest otwarta...
 
 
kvs 
Moderator


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 1586
Skąd: Mokotów / Białołęka
Wysłany: 13-05-2013, 22:58   

RadkoR: KAON działa od pewnego czasu zarówno na sieci dawnej ASTER jak i na sieci UPC. Przepięcia abonentów są robione z automatu bez wiedzy abonenta, ponieważ układ kanałów jest taki sam i klient żadnej zmiany nie będzie miał w związku z tym przepięciem. Różnica między tymi sieciami jest taka, że na sieci ASTER działają stare dekodery Motoroli (które już są na wymarciu - są wymieniane i już ich prawie nie ma), a na UPC nie działają. Dodatkowa różnica jest taka że na sieci UPC oprócz KAONA zadziała MEDIABOX, ale to nie oznacza wcale, że klientowi po przepięciu do nowej sieci KAON będzie wymieniany na Mediaboxa.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: