Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skorzystanie z promocji na odległość - co z umową papierową?
Autor Wiadomość
Sentinel 
Klikacz

Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 19
Wysłany: 01-09-2009, 17:20   Skorzystanie z promocji na odległość - co z umową papierową?

Jak w temacie. Skorzystałem z promocji 1+1=3. Zadzwoniłem do BOKu, podwyższyłem 2 usługi, facet od razu powiedział, że już przestawił i powinno w ciągu 2 godzin działać. I działa.
Tylko co z umową? Tak bez papierka? Bez regulaminu? Bez cennika? Jeżeli skorzystanie z promocji wiąże się z wizytą technika to on przynosi papierki. A jeśli się nie wiąże?
W BOKu powiedzieli, że przyślą mailem. Od tygodnia nie przysłali. A w FAQu czytam, że (być może) to ja mam wysłać? (piszę "być może", bo akurat właśnie internetu nie podwyższałem)
Ktoś wie jak oni to załatwiają? Lub jak powinni?
 
 
boolvers 
light master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 84
Wysłany: 01-09-2009, 19:05   

ja korzystalem z promocji na przedluzenie C+ przez BOK .. dziewczyna z ktora rozmawialem wyjasniala ze umowa telefoniczna ma moc umowy papierowej i jest tak samo wazna.. zazyczylem sobie najpierw wyslania mailem regulaminu promocji i byl on taki jak mowila.. nastepne rachunki przekonaly mnie ze wszystko jest ok tzn ze jest tak jak bylo obgadane wiec odpuscilem dalsze wnikanie w temat..

nie wiem jak wyglada sprawa od strony prawnej ale dla mnie jesli jest tak jak bylo umowione umowa moze nie istniec (zaraz pewnie kilku uzytkownikow mnie zaatakuje :twisted: ) .. w zasadzie umowa wazna jest tylko po to ze gdy sie konczy nalezy ja wypowiadac i negocjowac lepsze warunki przedluzenia..
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-09-2009, 20:29   

Ostatnio wyłącznie zawieram z nimi umowy ustne - dla pewności przy świadku i całość nagrywam.
Podstawowe zalety to łatwa negocjacja warunków - w wersji papierowej trzeba przepisywać, drukować, potem jak jeszcze się coś zmieni drukować jeszcze raz itd.

Ustnie każdy mówi co mu odpowiada i dyskutuje się tak długo aż nie dojdzie się do porozumienia - obie strony mówią zgoda i umowa zawarta.
Ciężej przepchnąć też jakieś kruczki, umowa jest krótka bez żadnych załączników i regulaminów (oczywiście jak się ktoś uprze może czytać i tysiąc warunków ale o niczym takim nigdy nie słyszałem)
Cytat:
A w FAQu czytam,
w tamtym faq piszą same bzdury - już wielokrotnie zwracałem im uwagę na oczywiste kłamstwa (i to pisemnie - oficjalną drogą) Ale nic z tym nie robią, w ogóle się tamtą stroną nie kieruj - a nawet jak coś tam przeczytasz bezpieczniej jest założyć dokładnie na odwrót.
  marekd@jabberpl.org
 
Sentinel 
Klikacz

Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 19
Wysłany: 02-09-2009, 17:59   

boolvers napisał/a:
dziewczyna z ktora rozmawialem wyjasniala ze umowa telefoniczna ma moc umowy papierowej i jest tak samo wazna..

Co papier to papier. To co twierdzi "jakaś tam " dziewczyna z BOK w rozmowie telefonicznej jest zwykle mało ważne i raczej nie wiążące, a często mija się i z prawdą i z logiką :-) . Jak powiedział nasz jeden minister, cyt: Na gębę jest krem Nivea, ja proszę o dokumenty. :mrgreen:
Nie mam świadków rozmowy telefonicznej i jej nie nagrałem. Oni coś sobie wpisali, na okres jaki chcieli, a ja nie mam nic. Doświadczenie "rozmów" z TPSA, Aster, PKO BP i jeszcze kilkoma instytucjami mówi mi ze minister ma rację. Regulamin już sobie wydrukowałem sam, jak i cenniki. Jednak aby podawana na nich data miała jakąś moc to muszę mieć umowę z datą, która pasuje do dat regulaminów i cenników.
Myślałem, że może ktoś to już "przechodził". Powalczę...
 
 
CePeU 
UPC Polska

Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 637
Wysłany: 03-09-2009, 11:23   

Sentinel,

Zgodnie z regulaminem dopuszczalna jest zmiana umowy abonenckiej w formie innej niż pisemna. W takiej sytuacji potwierdzenim nowej umowy jest zapłacenie rachunku te zmiany uwzględniającego.
 
 
Sentinel 
Klikacz

Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 19
Wysłany: 03-09-2009, 13:48   

CePeU napisał/a:
Sentinel,

Zgodnie z regulaminem (...)

Aaa widzisz, na to nie trafiłem. :oops: Muszę się dokładniej wczytać. A może jakaś wskazówka, gdzie to przeoczyłem to od razu sobie to druknę i będę spokojnie czekał na fakturkę.

[ Dodano: 03-09-2009, 20:28 ]
Nie mogę znaleźć takich informacji w regulaminie. :?
A nawet znalazłem przeciwne: Regulamin świadczenia usług, Rozdział II, §5 "Umowa Abonencka zostaje zawarta w formie pisemnej. Zawarcie umowy następuje po spełnieniu przez Zamawiającego wymogów określonych w Regulaminie."
Jak dla mnie wynika z tego i §4, że umowa może zostać zawarta na odległość, ale nadal w formie pisemnej. (obecnie chyba email to również "forma pisemna")
 
 
CePeU 
UPC Polska

Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 637
Wysłany: 04-09-2009, 07:43   

Sentinel,
W tym samym paragrafie, punkcie 4:
"Dostawca usług dopuszcza możliwość dokonywania przez Abonenta zmian Umowy Abonenckiej w innej formie niż pisemna. Konsument, który dokonał zmian Umowy Abonenckiej w formie innej niż pisemna, może odstąpić od dokonanych zmian, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia zmian bądź faktury uwzględniającej zmiany. Odstąpienie w powyższym trybie wywierać będzie skutki wyłącznie od dnia złożenia oświadczenia. Usługi świadczone przed tą datą rozliczone zostaną zgodnie z Cennikiem Dostawcy usług".

Marek,
Cytat:
w tamtym faq piszą same bzdury - już wielokrotnie zwracałem im uwagę na oczywiste kłamstwa (i to pisemnie - oficjalną drogą) Ale nic z tym nie robią, w ogóle się tamtą stroną nie kieruj - a nawet jak coś tam przeczytasz bezpieczniej jest założyć dokładnie na odwrót.


Jeśli to możliwe proszę o podesłanie zauważonych nieprawidłowości.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-09-2009, 09:20   

Najbardziej rażący przykład
http://strefaklienta.upc....cid=142&aid=170
Porty TCP 135, 137, 138, 139, 445 są w upc są blokowane, nie można więc pisać żadne nie są blokowane, jeśli już pojawia się takie pytanie należy jasno podać te numerki a nie bezczelnie kłamać
podobnie jest z
http://strefaklienta.upc....?cid=77&aid=479

Na te 2 rzeczy zwracałem im uwagę już kilka razy, ale jeśli już mowa mowa o nieprawidłowościach, jeśli masz jakiś wpływ na to co znajduje się na tamtej stronie to gdy będę miał dłuższą chwilę czasu mogę zrobić listę mniejszych nieprawidłowości i podesłać na pm.
  marekd@jabberpl.org
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: