problem z sygnałem |
Autor |
Wiadomość |
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-05-2009, 17:24
|
|
|
Cytat: | wciskajac kod czyli * albo # i potem zielony slysze pykniecie... krotki sygnal. klikajac wielokrotnie po wybraniu *lub# czyli tak jakby w momencie trwania polaczenia slysze pykanie. ale tak sie dzialo zawsze jak klikalo sie na sluchawce przez pomylke klawisze w trakcie rozmowy. | Znaczy że telefon działa ale bramka nie odpowiada.
Jeśli jest na gwarancji - to do wymiany, podobnie jeśli jest to bramka dzierżawiona od UPC (zwyczajnie zadzwoń tam albo jeśli z powodu awarii nie masz jak napisz email serwis@upc.com.pl i zgłoś że nie działa bramka VOIP którą Ci dali - byle by konkretnie, pełnymi zdaniami.)
Swoją drogą powinni sami zaproponować jej wymianę po pierwszym telefonie, bo w przeciwieństwie do nas tu na forum mają możliwość jej sprawdzenia bez ruszania się z miejsca. |
|
|
|
|
TePeO
ultra master
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 836
|
Wysłany: 06-05-2009, 21:18
|
|
|
przemson89 napisał/a: | bo dzwoniac ze swojej komorki na domowy slysze w komorce sygnal ale stacjoonarny nie dzwoni. |
jeśli helpdesk potwierdził, że linia telefoniczna jest sprawna to być może baze aparatu podłączoną masz do gniazda TEL2 (tylko gniazdo TEL1 jest aktywne)
sprawdź to proszę
a jeśli podłączenie aparatu jest prawidłowe to zadzwoń ponownie do helpdesku i poproś o sprawdzenie, czy wykrywane jest na modemie podniesienie słuchawki (mamy możliwość sprawdzenia stanu on/off-hook)
TePeO |
|
|
|
|
przemson89
Klikacz
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 8
|
Wysłany: 06-05-2009, 21:53
|
|
|
tak. podlaczylem dzisiaj do tel 2 przez pomylke. a potem do tel 1 i dziala. wczesniej jednak bylo na swoim miejscu, rano moja kablowka nie miala dzwieku. cos musialo byc nie tak... |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-05-2009, 22:30
|
|
|
Cytat: | a potem do tel 1 i dziala. wczesniej jednak bylo na swoim miejscu, |
Czyli wracamy do punktu wyjścia, ale wiemy przynajmniej że telefon był sprawny,
Jak już pisałem najczęściej przyczyną takich problemów to zawieszenie się serwera (ciekawe na czym oni to stawiają ?) lub zajęte wyjście na świat, zazwyczaj takie przerwy nie trwają długo od kilkunastu minut do kilku godzin i same mijają (gdy zmniejszy się obciążenie linii albo ktoś naciśnie reset), Statystycznie linie internetowe z upc nie działają przez 1% - 1,5% czasu, dla jednych jest to mało a dla innych dużo (gdy akurat potrzebują zadzwonić albo czekają na ważny telefon). Pozostaje się przyzwyczaić albo zmienić dostawcę usługi (Dodatkową zaletą będzie możliwość samodzielnej konfiguracji bramki aby się taka sytuacja nie powtórzyła, możliwość dzwonienia i obierania połączeń poza domem, oraz w perspektywie czasu być może niższe opłaty) Nie chce nikogo polecać ani nikim straszyć ale w internecie bez trudu można znaleźć zestawienia zarówno z cenami jak i czasem przez jaki serwery danego operatora są w miesiącu nieosiągalne, nikt nie ma 100%, najlepsi mają dostępność na poziomie 99,7% - 99,8% (zresztą różne zestawienia różnie podają - bo jedni sprawdzają tylko czy serwer odpowiada na pingi ale za to robią to bardzo często a inni czy rzeczywiście da się nawiązać połączenie ale z oczywistych względów nie mogą robić tego aż tak czesto). Więc tak czy inaczej trzeba się przyzwyczaić albo założyć sobie telefon stacjonarny, tyle że telefon stacjonarny jest znacznie droższy od internetowego i nie daje tyle innych udogodnień. |
|
|
|
|
arabeska
Klikacz
Dołączyła: 16 Paź 2009 Posty: 1
|
Wysłany: 16-10-2009, 14:03
|
|
|
Witam, ja mam podobny problem, jak przemson89. Mam telefon w UPC, model aparatu Sagem OT D10t. Wszystko jej poprawnie podłączone - sprawdzałam.
Problem wygląda tak. Przez jakiś czas występowały problemy z samą jakością połączenia - zniekształcony głos a potem osoba po drugiej stronie nie słyszała mnie, kiedy ja ją słyszałam dobrze. Teraz z kolei wszystko znacznie się pogorszyło i już żadne połączenie nie jest możliwe.
1. Gdy próbuję wykonać połączenie - Słyszę wolny sygnał. Wystukuję numer. Telefon wybiera numer. I nagle cisza.
2. Gdy ktoś do mnie dzwoni - Telefon dzwoni, a gdy podniosę słuchawkę, to słyszę ciszę. A osoba po drugiej stronie ma sygnał zajętości.
Co ważne sytuacja wygląda tak samo, gdy podłączam inne aparaty - próbowałam w sumie na 3 różnych.
Proszę o pomoc, bo na UPC nie ma co liczyć.
Czy może być tak, ze gdzieś nacisnęłam cos w aparacie i przez to jest taki problem? Czy wtedy ewentualnie można go jakoś "zrestartować"?
Pozdrawiam,
A. |
|
|
|
|
TePeO
ultra master
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 836
|
Wysłany: 26-10-2009, 23:22
|
|
|
arabeska, Jeżeli problem jest aktualny w dalszym ciągu to podaj ID na Priv-a. |
|
|
|
|
alfi17
Klikacz
Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-10-2009, 19:40
|
|
|
arabeska napisał/a: | Witam, ja mam podobny problem, jak przemson89. Mam telefon w UPC, model aparatu Sagem OT D10t. Wszystko jej poprawnie podłączone - sprawdzałam.
Problem wygląda tak. Przez jakiś czas występowały problemy z samą jakością połączenia - zniekształcony głos a potem osoba po drugiej stronie nie słyszała mnie, kiedy ja ją słyszałam dobrze. Teraz z kolei wszystko znacznie się pogorszyło i już żadne połączenie nie jest możliwe.
1. Gdy próbuję wykonać połączenie - Słyszę wolny sygnał. Wystukuję numer. Telefon wybiera numer. I nagle cisza.
2. Gdy ktoś do mnie dzwoni - Telefon dzwoni, a gdy podniosę słuchawkę, to słyszę ciszę. A osoba po drugiej stronie ma sygnał zajętości.
Co ważne sytuacja wygląda tak samo, gdy podłączam inne aparaty - próbowałam w sumie na 3 różnych.
Proszę o pomoc, bo na UPC nie ma co liczyć.
Czy może być tak, ze gdzieś nacisnęłam cos w aparacie i przez to jest taki problem? Czy wtedy ewentualnie można go jakoś "zrestartować"?
Pozdrawiam,
A. |
Mam ten sam problem, zgłaszałem do UPC - "będą monitorować sieć" - i dadzą znać. Napisałem obszerną reklamację w czwartek i teraz czekam |
|
|
|
|
FIL
plus master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lip 2006 Posty: 420 Skąd: Warszawa Ursynów
|
Wysłany: 01-11-2009, 20:50
|
|
|
A ja mam takie pytanko. Dzis podlaczylem telefon upc zeby sprawdzic jakosc polaczenia (konczy mi sie umowa i moze zmienie pakiet na wyzszy).Czy to normalne zeby slychac bylo takie delikatne aczkolwiek ciagle i denerwujace piszczenie podczas rozmowy?? Mam obecnie takze telefon w tp oraz voip i tam takich problemow nie ma. |
|
|
|
|
-skasowany- [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2009, 21:10
|
|
|
-skasowany- |
|
|
|
|
FIL
plus master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lip 2006 Posty: 420 Skąd: Warszawa Ursynów
|
Wysłany: 03-11-2009, 08:41
|
|
|
CePeU zmienilem polozenie modemu. Telefon bezposrednio wpiety do wejscia tel 1 (tel 2 nie dziala choc dioda wskazuje ze powinno). Na aparacie przewodowym (ktory zazwyczaj mam podlaczony pod linie tp) to w ogole nie mozna sie polaczyc . Dziala tylko bezprzewodowy. Wymienilem kabel telefoniczny i dalej jest tak samo. Problem dotyczy i polaczen wychodzacych i przychodzacych. Nie ma znaczenia czy komorka czy stacjonarny. Restartowalem modem.Dodam ze byl u mnie kilka dni temu technik ws. zaklocen obrazu tv i zmienial mi parametry sygnalu bo rzekomo byl za mocny ale w modemie parametry nadal mam takie same. |
|
|
|
|
-skasowany- [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2009, 16:58
|
|
|
-skasowany- |
|
|
|
|
|