problem z sygnałem |
Autor |
Wiadomość |
przemson89
Klikacz
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 8
|
Wysłany: 05-05-2009, 15:42 problem z sygnałem
|
|
|
prosze o pomoc. otoz, moj telefon od wczoraj nagle przestał działac. tzn. nie moge wykonac, ani odebrac polaczenia. wczoraj moglem jeszcze odbierac polaczenia... dzis niestety nie. dokladniej wyglada to tak. wybieram numer i slysze jak moj telefon go wybiera ... bo w tym telefonie tak jak w komorce wpisuje numer a potem naciskam zielona sluchawke. niestety po wybraniu numeru nastaje martwa cisza. nie wiem co robic. myslalem ze to moze wina modemu upc scientific. moze wazne bedzie ze ostatnio podlaczalem router. ale wszystko pracuje. internet jest bez zarzutu i na laptopie i komputerze stacjonarnym. oba sa polaczone bezprzewodowo. odlaczenie routera nic nie dalo. odlaczanie telefonu zarowno z pradu jak i sieci telefonicznej tez nie. wylaczenie modemu rowniez. dzwonilem do biura obslugi ale mowia ze wszystko powinno byc w porzadku. w sumie z perspektywy sieci chyba tak bo dzwoniac ze swojej komorki na domowy slysze w komorce sygnal ale stacjoonarny nie dzwoni. czy to wina tego siemensa a 155 czy cos z kablami. ale sa w takim samym stanie jak wczensniej, nic sie z nimi nie dzialo. :/ |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-05-2009, 18:27
|
|
|
Jeszcze raz tylko pełnymi zdaniami.
Jaki masz telefon ? (lub jaki program jeśli chodzi o program)
Jaką bramkę ?
Z usług jakiego operatora voip korzystasz ?
(bo domyślam się że chodzi o telefon internetowy a internet z upc )
Co działa a co nie ? czy jest możliwość
1 zadzwonienia z internetowego telefonu na stacjonarny
2 zadzwonienia ze stacjonarnego na internetowy
3 zadzwonienia z komórki na telefon internetowy
4 zadzwonienia z telefonu internetowego na komórkę
5 zadzwonienia z telfonu internetowego na cokolwiek (np inny internetowy w tej samej sieci)
6 połączenia się z serwerem twojego operatora |
|
|
|
|
przemson89
Klikacz
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 8
|
Wysłany: 05-05-2009, 19:26
|
|
|
chodzi o zwykły telefon domowy. siemens gigaset a155 |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-05-2009, 20:47
|
|
|
No dobrze a dalej ? |
|
|
|
|
przemson89
Klikacz
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 8
|
Wysłany: 05-05-2009, 20:53
|
|
|
no przeciez opisalem wszystko wyzej. moze jakies konkretniejsze pytania bo nie lubie zgadywac. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-05-2009, 21:02
|
|
|
Wiem już że masz zwykły analogowy telefon podłączony do jakieś bramki - do jakiej ? czy za bramką znajduje się ruter ? Z usług jakiego operatora voip korzystasz ? Czy z komputera da się połączyć z jego serwerem ? Powtarzam jeszcze raz czy da się zadzwonić gdziekolwiek (np na inny telefon internetowy ?), pytam operatorzy voip często mają zapchane wyjścia na świat.
Pytania jakie zadałem o 18:27 są dość konkretne. |
|
|
|
|
przemson89
Klikacz
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 8
|
Wysłany: 05-05-2009, 21:26
|
|
|
to nie jest telefon internetowy. ja nic takiego nie pisałem. to jest zwykły telefon upc domowy. telefon stacjonarny. kurde mol. jaka bramka o co kaman?? |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-05-2009, 21:44
|
|
|
No to co pisałeś o ruterze, modemie, podłączaniu do prądu i odłączaniu, internecie latopie i komputerze stacjonarnym - skoro to nie idzie przez internet tylko osobną linią naziemną z własnym zasilaniem ?
W dodatku piszesz w dziale o UPC - a UPC jak widomo telefonii stacjonarnej nie oferuje, tylko i wyłącznie VOIP
Sugerując się nawą działu już chciałem napisać -
Że oni już tak mają, jak ktoś decyduje się na telefon internetowy musi być przygotowany na to, że nie zawsze da się zadzwonić. Jedyne co można zrobić to zgłosić awarię a potem domagać się zwrotu wpłaconych pieniędzy i ewentualnego odszkodowania a potem jak najszybciej zmienić operatora. Tyle że właśnie to co pisałeś nie trzymało się kupy.
Przy telefonie stacjonarnym to zupełnie co innego, jak jest sygnał i napięcie w kablu a jednocześnie na centrali twierdzą, że wszytko gra, należy podłączyć inny aparat i wypróbować jego, jak nie masz możesz iść do sąsiada i pożyczyć przy okazji dowiesz się czy u niego działa. |
Ostatnio zmieniony przez Marek 05-05-2009, 21:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 05-05-2009, 21:49
|
|
|
Marek czy Ty naprawdę nie rozumiesz problemu przemson89 czy tylko udajesz ?
Napisał coś takiego "upc scientific" to chyba można łatwo się domyślić że ma modem scientific atlanta spod którego ma telefon korzystając z usługi UPC. Sądziłem że jesteś bystry, ale przed chwilą wyszedłeś na totalnego ignoranta...
W dodatku post jest napisany w dziale Telefon w UPC który to temat mówi sam za siebie...
Przemson89: a czy próbowałeś podłączyć inny aparat telefoniczny ? Jeśli na innym również nie będzie działało to problem po stronie UPC. |
_________________
|
|
|
|
|
przemson89
Klikacz
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 8
|
Wysłany: 05-05-2009, 21:55
|
|
|
no wreszcie. nie jestem specem... napisalem ile sie da na ten temat. sprobuje z innym telefonem jutro. dzis pozyje bez domowego. podejrzewam ze to wina aparatu. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-05-2009, 21:56
|
|
|
Cytat: | Napisał coś takiego "upc scientific" to chyba można łatwo się domyślić że ma modem scientific atlanta spod którego ma telefon korzystając z usługi UPC. |
Też tak myślałem ale potem pisze że stacjonarny - w dodatku pisał o ruterze - a ruter podłącza się już za tą bramką a nie przed - mógł odpowiedzieć na proste pytanie.
Jeśli to telefon internetowy - zwłaszcza z upc to na 99% nie jest wina aparatu tylko serwera który akurat im się dość często wiesza albo zajętego wyjścia na świat. Zresztą czy telefon jest sprawny można łatwo sprawdzić wbijając kody bramki z klawiatury i słuchając w słuchawce co odpowiada bramka. |
|
|
|
|
przemson89
Klikacz
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 8
|
Wysłany: 05-05-2009, 22:49
|
|
|
aha. a jakie to kody?? chyba widac ze dopiero sie tu zarejestrowalem. jestem zielony. widocznie za duzo napisalem. |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-05-2009, 23:35
|
|
|
Podnosisz słuchawkę (czyli naciskasz zielony) a potem kilka razy * albo # i słuchasz co się dzieje.
Jak nie będzie żadnej reakcji znaczy że coś nie tak z bramką albo telefonem.
Jeśli działa możesz sprawdzić czy serwer reaguje - spis rzeczy na które powinien reagować serwer jest na stronie http://strefaklienta.upc....?cid=27&aid=492 |
|
|
|
|
przemson89
Klikacz
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 8
|
Wysłany: 06-05-2009, 01:18
|
|
|
nie moge wciskac zielonego i dopiero potem kodu. nie wpisawszy zadnego numeru czy kodu nie moge wcisnac zielonej sluchawki bo pokazuje mi sie napis kein eintrag. wciskajac kod czyli * albo # i potem zielony slysze pykniecie... krotki sygnal. klikajac wielokrotnie po wybraniu *lub# czyli tak jakby w momencie trwania polaczenia slysze pykanie. ale tak sie dzialo zawsze jak klikalo sie na sluchawce przez pomylke klawisze w trakcie rozmowy. |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 06-05-2009, 16:29
|
|
|
Marek napisał/a: | Zresztą czy telefon jest sprawny można łatwo sprawdzić wbijając kody bramki z klawiatury i słuchając w słuchawce co odpowiada bramka.
|
Jak raz tego się nie da sprawdzić, bo ta bramka w modemie nie odpowiada na żadne wstukiwanie kodów z klawiatury. To nie jest klastyczna bramka voip którą klient może po swojemu konfigurować, bramka ta jest konfigurowalna z poziomu operatora i klient nic nie może samodzielnie zdziałać poza podłączeniem aparatu i zbadaniem czy jest sygnał w słuchawce czy niema...
Cytat: | Jeśli to telefon internetowy - zwłaszcza z upc to na 99% nie jest wina aparatu tylko serwera który akurat im się dość często wiesza albo zajętego wyjścia na świat. |
Być może to wina UPC, ale na wstępie kolega przemson89 napisał że zgłaszał do UPC i tam stwierdzili że wg nich jest OK, dlatego aby mieć 100% pewności gdzie leży przyczyna usterki należy podłączyć bezpośrednio do gniazdka rj-11 w modemie inny aparat telefoniczny np. pożyczony od sąsiada i na nim sprawdzić. |
_________________
|
|
|
|
|
|