Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mediabox HD - problem z pilotem lub dekoderem
Autor Wiadomość
Reseller 
easy master

Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-02-2009, 09:42   Mediabox HD - problem z pilotem lub dekoderem

W poniedziałek zainstalowali mi mediabox'a HD z nagrywarką. Niby wszystko działa, ale mam problem z pilotem. Zaprogramowałem do obsługi TV - SHARP, nie wiem czy to ma znaczenie. Niestety teraz pilot głupieje, a może to dekoder?!
Dekoder nie reaguje na polecenia z pilota. Tak na wszelki wymieniłem baterie, efekt wciąż ten sam. Dekoder albo reaguje na pilota albo nie. Czasem działa, czasem nie działa. Po przełączeniu na obsługę TV za każdym razem polecenie wydawane pilotem jest realizowane, a dekoder ma kaprysy. Oczywiście światełka na pilocie pomrugują sobie a dekoder tak jakby był alternatywnym bytem i albo chce mu się działać albo nie.

Może to jakiś prozaiczny problem i wystarczy przywrócenie ustawień fabrycznych pilota albo...
proszę o jakąś radę zanim zażyczę sobie wymiany dekodera.
 
 
maryś 
light master


Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 86
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-02-2009, 11:18   

Zapytam prozaicznie, czy przełączasz pilota na obsługę Mediaboxa ?
telewizor - przycisk TV
mediabox - przycisk UPC
_________________
 
 
Reseller 
easy master

Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-02-2009, 12:08   

Oczywiście, że przełączam!!! i wtedy raz "łapie" i działa pilot a innym razem już nie - na 30 przyciśnięć zmiany kanału przeskakuje np o 2 - losowo.
 
 
zgredu72 
Klikacz


Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 2
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-02-2009, 12:11   

Witaj.
U mnie problem jest podobny z TV SHARP AQUOS LCD.
Wynika on prawdopodobnie z podobieństw kodów obsługi np. włączając MENU/OK/Góra itd. w TV za pomocą pilota w Mediaboxie przełącza się na jakić kanał np 338 itd.
Niestety podobieństwo kodów sharpa i philipsa jest niestety nierozwiązywalne i tak musi być.
Być może jak w UPC znudzi się dekoder philipsa to wymienię go na coś innego.
Poza tym się wiesza ale to już inna bajka.
 
 
maryś 
light master


Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 86
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-02-2009, 12:20   

Witam.
Reseller, Byłem o tym przekonany, dlatego zapytałem prozaicznie.
... a może dla TV SHARP jest jeszcze alternatywny kod, na którym TV będzie
działał a Mediabox nie będzie wariował.
_________________
 
 
thoboo 
Klikacz

Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 1
Wysłany: 25-02-2009, 12:26   

witam.
Problem jest tość prosty do rozwiązania. Wystarczy wyłączyć funkcję OPC w telewizorze. Technik który u mnie instalował dekoder jak tylko zobaczył Sharpa powiedział że będą problemy. Wyłoczenie OPC działa tylko trzeba to zrobic dla każdego profilu osobno.
 
 
STAN 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 139
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-02-2009, 13:34   

A co powiecie na to:
Gdy wyłączam mediaboxa a raczej przełączam w stan czówania guzikiem OFF to ładnie się przełącza. Godzina jest wyświetlana, czerwona dioda się świeci.
Po ok 10-15 minutach wszystko to znika, nic się nie świeci a dysk w środku pracuje. Mediaboxa nie da się uruchomić ani z pilota ani bezpośrednio guzikami na obudowie więc to chyba nie wina pilota.
Jest tak od pierwszego dnia kiedy zainstalowałem to badziewie :?
W instrukcji nic o tym nie znalazłem ale zanim zareklamuję to wolałem zapytać fachowców o zdanie co z tym zrobić? ;)
 
 
GoRo 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 169
Wysłany: 25-02-2009, 13:54   

STAN napisał/a:
A co powiecie na to:
Gdy wyłączam mediaboxa a raczej przełączam w stan czówania guzikiem OFF to ładnie się przełącza. Godzina jest wyświetlana, czerwona dioda się świeci.
Po ok 10-15 minutach wszystko to znika, nic się nie świeci a dysk w środku pracuje. Mediaboxa nie da się uruchomić ani z pilota ani bezpośrednio guzikami na obudowie więc to chyba nie wina pilota.
Jest tak od pierwszego dnia kiedy zainstalowałem to badziewie :?
W instrukcji nic o tym nie znalazłem ale zanim zareklamuję to wolałem zapytać fachowców o zdanie co z tym zrobić? ;)

Wtedy mediabox sprawdza aktualizacje i jak są to je instaluje trwa to ok 2-5min. i jest zupełnie normalne, chyba dobrze że robi to w stanie czuwania a nie przy włączonym dekoderze.
_________________
 
 
STAN 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 139
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-02-2009, 17:02   

GoRo napisał/a:
Wtedy mediabox sprawdza aktualizacje i jak są to je instaluje trwa to ok 2-5min. i jest zupełnie normalne, chyba dobrze że robi to w stanie czuwania a nie przy włączonym dekoderze.


I tak za każdym razem sprawdza sobie te aktualizacje? ;)
Bo jak napisałem - dzieje się tak od pierwszego dnia kiedy mi to zainstalowali - a miało to miejsce w ten piątek. Nagrywarka zawieszała się i na tym się kończyło, mogła tak zwisać 24/7.

Problem rozwiązałem sposobem z innego tematu:
Odłączyć boxa od sieci
Wcisnąć przycisk cofania
Włączyć boxa z wciśniętym przyciskiem
 
 
GoRo 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 169
Wysłany: 25-02-2009, 18:39   

STAN napisał/a:

I tak za każdym razem sprawdza sobie te aktualizacje? ;)

Tak, za każdym razem po przejściu w stan stand-by po ok. 10min będzie sprawdzał aktualizację.
_________________
 
 
STAN 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 139
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-02-2009, 19:45   

Widać za wcześnie powiedziałem "hop".
Mediabox znowu "sprawdza aktualizacje"...
Trwa to już 2,5h. Nic nie mogę zrobić - włączyć/wyłączyć, nic się na nim nie świeci, godzina także nie. Wygląda tak, jakby był odłączony od prądu, tylko dysk pracuje :cry:

Ps. Co oznaczają  ikonki na wyświetlaczu ?
Jedna to telefon, druga zaś to koperta.
 
 
misiekf 
light master


Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 94
Wysłany: 26-02-2009, 07:27   

w standardowym, koperta odpowiada za wiadomosc od UPC, przeważnie na okienku są,
a telefon chyba modem który jest wbudowany do aktualizacji.
_________________
  misiekf
 
fireman240 
light master

Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 93
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-02-2009, 12:05   

STAN napisał/a:
Widać za wcześnie powiedziałem "hop".
Mediabox znowu "sprawdza aktualizacje"...
Trwa to już 2,5h. Nic nie mogę zrobić - włączyć/wyłączyć, nic się na nim nie świeci, godzina także nie. Wygląda tak, jakby był odłączony od prądu, tylko dysk pracuje :cry:


skoro trwa to 2,5 h to znaczy że coś jest nie tak, reset dekodera po ok 10 minutach od wyłączenia powinien trwać 1-2 minuty, a potem pojawić się godzina i pozostaje w trybie czuwanie. skoro wyłączony jest już 2 i pół godziny to coś nie tak, może problemy są z połączeniem z centralą, sugerowałbym telefon do UPC.
 
 
STAN 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 139
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-02-2009, 12:42   

Nie używałem TV od wczoraj więc i Mediaboxa nie ruszałem. Nadal jest to samo co wczoraj - "sprawdza aktualizacje" :P
OK dzwonię więc do UPC. Dzięki.
 
 
AvrooK 
classic master


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 286
Skąd: 3city
Wysłany: 06-03-2009, 09:46   

i coś ci obsługa powiedziała? u mnie mediabox codziennie praktycznie po nocy w trybie 'uśpienia' jest powieszony i trzeba od prądu odłączać żeby go uruchomić... nie wiem czy codziennie dzwonić i mówić że znowu się powiesił?
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: