Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Telefon i prąd
Autor Wiadomość
enter000 
easy master

Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 25
Wysłany: 20-07-2006, 13:24   Telefon i prąd

Czy jeśli odłącze modem (tym samym telefon) z sieci(z prądu) na dłuższy czas to się coś stanie?? "Monter" telefonu powiedział że mam nie wyłączać z prądu bo sygnał zmaleje lub zgubi i nie bedzie telefonu(oczywiście po ponownym włączeniu do prądu) i będą musieli przyjechać to naprawić.
 
 
Robstar 
classic master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 213
Wysłany: 20-07-2006, 15:24   

Zalecenie jest atkie aby modem był cały czas podłączony do sieci (zalogowany) ponieważ w ten sposób można monitorować poziom pracy modemów, tym bardziej telefonu. Bez obawy możesz odłączyć modem z prądu. Ale może się tak zdarzyć ( ale to jest najczarniejszy scenariusz i duży pech) że akurat coś się wydarzy np. u ciebie w skrzynce na klatce (np.dewastacja o której nic nie będziesz wiedział) i jak podłączysz modem to się nie zaloguje. W normalnych warunkach nie będzie problemów po ponownym podłączeniu. :)
Pozdrawiam
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-07-2006, 15:31   

Cytat:
Czy jeśli odłącze modem (tym samym telefon) z sieci(z prądu) na dłuższy czas to się coś stanie??
nic się nie stanie po ponownym podłączeniu będziesz musiał poczekać kilkanaście-kilkadziesiąt sekund aż sie zaloguje i będzie działać tak samo jak przed wyłączeniem. Nagadał głupot i tyle, być może powiedział to dlatego że masz W TEJ CHWILI kiepski sygnał a nie chciało mu się z tym dzisiaj nic robić i postanowił wyregulować wszystko jutro albo za kilka dni a do tego jest potrzebny włączony modem i nagadał głupot aby się nie przyznawać, że odkłada robotę na potem.
Na wszelki wypadaj nie wyłaczaj dziś i jutro modemu, ale ważne jest to aby oszczędać prąd gdy się wychodzi z domu i tak przecież nie ma szans aby odebrać telefon a modem miesięcznie zużywa tyle prądu że starczyło by na 2 piwa więc jeśli nawet nie zależy Ci na środowisku to może piwo zachęci Cię do oszczędzania.
(osoby które nie mają telefonu powinny wyłączać modem gdy tylko wyłączają komputer)

i nie przejmuj się to normalne że pracownicy upc kłamią dysponuje nawet bardzo fajnym nagraniem rozmowy z partyline zaraz udostępnie ale to zasługuje co najmniej na nowy wątek.
  marekd@jabberpl.org
 
Robstar 
classic master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 213
Wysłany: 20-07-2006, 18:34   

Marek napisał/a:
Cytat:
Czy jeśli odłącze modem (tym samym telefon) z sieci(z prądu) na dłuższy czas to się coś stanie??
(osoby które nie mają telefonu powinny wyłączać modem gdy tylko wyłączają komputer)

[/url].

BZDURAA.!! Co ty gadasz moderator amator - przepraszam jak cie uraziłem, ale modemy powinny być włączone do sieci i zalogowane. OK względy ekonomiczne mogą kusić do wyłączenia modemu, ale .. . Jeśli masz włączony modem to praca modemów czyli poziomy sygnału potrzebne do prawidłowej pracy są monitorowane i jeśli są włączone i coś się zaczyna złego z danym modemem dziać (złe parametry) to rozpoczyna się procedura serwisowa (nawet bez wiedzy klientów :) ). A jak wyłączysz modem to może faktycznie będziesz miał pecha i modem sie nie zaloguje ponieważ nie był monitorowany i wydarzyło sie coś o czym nikt nie będzie wiedział. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby modem wyłączyć ale te zalecenia są tylko i wyłącznie dla dobra klienta i dla zapewnienia bezawaryjności usług. Także wszystko zależy od danego klienta i jego wyboru :) .

Cytat:
nie przejmuj się to normalne że pracownicy upc kłamią dysponuje nawet bardzo fajnym nagraniem rozmowy z partyline zaraz udostępnie ale to zasługuje co najmniej na nowy wątek.
[/url].


Myśle że możesz tutaj urazić co niektórych pracowników upc i jeśli nie masz dowodów to się nie wypowiadaj. I jeśli masz zamiar na te tematy na tym forum ludziom w taki sposób pomagać to nie zasługujesz na moderatora tego forum.

I mam tylko nadzieje że nie wpadniesz na pomysł abym opuścił to forum za te trochę ostre słowa w twoją strone. Na pewno tu nikogo nie chce bronić ale należy uważać co się piszę :)
Pozdrawiam.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-07-2006, 19:10   

Mam dowody, podałem link do wątku z nagraniem dzisiejszej rozmowy,
ale to nie jedyny przypadek sam też wiele razy byłem okłamywany, zaczynając już od przedstawiciela z którym była podpisywana pierwsza umowa 2 i pól roku temu temu.
Na moje pytanie: A jak z limitem
Odpowiedź: Nie ma limitu.
P: Ale ja słyszałem, że jest limit 15GB w sumie może i by to wystarczyło chociaż nie wiem czy to nie będzie trochę za mało, byle by ten limit nie był jeszcze mniejszy, Pan twierdzi, że nie ma limitów a ja wiem że na pewno więc jak to jest ?
O: Może i jest jakiś limit al na pewno nie 15GB tylko więcej.
Mam 3 świadków, (ja jestem czwarty).

Zresztą gadka o tym że nie wiedzą, że coś nie działa i mnie się wielokrotnie trafiła, to co nie monitorują pracy modemów i nie zauważają gdy przestaje działać jednocześnie kilka osiedli ?

Jakieś pół roku temu wyłączyli o 1 w nocy internet i tv bez zapowiedzenia, pewnie coś robili tylko jak zwykle o tym nie poinformowali (bo wtedy musileli by sami z siebie podliczać ludziom to od rachunków bez pisania reklamacji) miałem nadzieję że rano włączą niestety rano nie włączyli pewni nie skończyli tego co robili gdy popołudniu zadzwoniłem zapytać co się dzieje i kiedy mają zamiar włączyć odpowiedzieli że jest awaria bo koparka kabel przecięła - w okolicy nie były prowadzone żadne wykopaliska (zwłaszcza w środku nocy), a inne części miasta miały sygnał.

A ta informacja w faq na stronie upc że niby nie blokują żadnych portów, dopiero niedawno to usunęli.

Kłamią cały czas gdzie się tylko da a nawet tam gdzie się nie da.
Ale akutrat to że kłamią w celach dezinformacyjnych to niewielki problem w porówaniu do oszukiwania na rachunkach (np wysyłając rachunki na coś na co umowa została rozwiązana już dawno temu) - a może ktośnie nie zauważy, że to oszustwo i zapłaci. Faktura wystawiona na coś czego nie było to też dowód.
  marekd@jabberpl.org
 
Michal 
Jr Admin



Pomógł: 40 razy
Dołączył: 05 Lis 2004
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2006, 19:44   

Robstar, nie wyzywaj Marka od amatorów bo wie co mówi i ja też miałem przypadek że ...
Pan z działu technicznego zauważył problem kiedy powiedziałem że jestem informatykiem w dziale technicznym innej firmy.
Na początek usłyszałem że dzierżawa godzinna adresu IP zależy pewnie od źle włożonej u mnie wtyczki bo u nich jest okej.

Przy okazji pozdrawiam Panią z działu sprzedaży od której dostałem jej wewnętrzny ;)
 
 
Jacek 
Administrator


Pomógł: 45 razy
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 1441
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2006, 22:44   

Marek napisał/a:
(osoby które nie mają telefonu powinny wyłączać modem gdy tylko wyłączają komputer)

Marek, na pewno "powinni" wyłączać? Bardziej skłonny byłbym ku zwrotowi, że mogą.
Ale to i tak jest sporna kwestia (stąd pewnie tyle zdań ile osób).
Dawniej (jakieś 2-3 lata temu), na infolinii wyraźnie mówili aby np: przy burzy (a nawet przed burzą) wyłączać modemy. Teoretycznie sprowadza się to do wyłączania wszelkich urządzeń elektronicznych.

Dziś mówią, aby nie wyłączać modemów. I temu się nie dziwię. Nie wiem na ile jest to dalej aktualne, ale znowu - 2-3 lata temu (jak miałem jeszcze "wolne" łącze, czyli nie był publicznie udostępniony wortal i forum) robiłem testy.
Każde wyłączenie modemu powodowało (zbieg okoliczności?) duże natężenie ARPów. Sam ten ruch dochodził nawet do 3KB/s i trwał kilkanaście minut. Z resztą jeszcze pewnie gdzieś te rozmowy (zapiski) powinienem mieć.
W tej chwili wykonałem test - w ciągu minuty przeszło przez modem 507 ARPów, co dało ruch niecałe 24KB (modem pracuje 24/7/365). Czyli widać znaczącą poprawę.

Oficjalnie jaki jest powód wyłączania/niewyłączania modemów pewnie się nie dowiemy. Możemy jedynie przypuszczać. W tym również sensowne wydaje się monitorowanie poprawnej pracy modemów.
_________________
 
 
kvs 
Moderator


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 1586
Skąd: Mokotów / Białołęka
Wysłany: 20-07-2006, 23:50   

wtrącę się, i powiem że kol. Robstar ma rację, najlepiej jest z punktu widzenia operatora aby abonenci nie wyłączali modemów, właśnie ze względu na lepszy monitoring. Przykładowo: zgłasza sobie abonent z jakiegoś budynku że źle działa net, operator może sprawdzić historię pracy innych modemów działających na budynku i jeśli inne działają prawidłowo a modem klienta zgłaszającego problem działa źle, to wówczas z góry można określić że jest to pojedyncza usterka. Natomiast gdy okaże się że i inne modemy źle działają można zadziałać pod nieobecność abonenta, i usunąć usterkę na poziomie budynku. Zakładając że wszyscy wyłączają modemy podczas gdy nie korzystają z komputera nie będzie można zweryfikować zakresu występowania usterki. Oczywiście abonenta guzik to interesuje że mając włączony non stop modem ułatwia pracę operatorowi, ale taka jest prawda. Następna sprawa, jeśli np modem jest wyłączany z prądu na dłuższy czas, i akurat w tym czasie prowadzona jest rekonfiguracja sieci (prawdopodobnie zdarza się to rzadko ale nigdy się nie zna dnia ani godziny) może się faktycznie zdarzyć że modem po włączeniu będzie się długo logował, bo naprzykład zmieniony zostanie upstream, a że modem był w tym czasie niedostępny, nie mógł o tym dostać informacji i może się wówczas logować nawet kilka minut. Niech każdy sobie robi z modemem co uważa.
Koszt prądu który zużyje modem nie jest strasznie duży, a czy np. telewizor bądź wieżę RTV również wyłącza się za każdym razem z prądu gdy się jej nie używa ? Zapewne nikt tego nie robi, a ten sprzęt w czasie czuwania również pobiera energię elektryczną...
_________________
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-07-2006, 00:12   

Cytat:
Marek, na pewno "powinni" wyłączać? Bardziej skłonny byłbym ku zwrotowi, że mogą.

Tak samo jak powinno się wyłączać telewizory wyłącznikiem a nie tylko przełączać je na czuwanie pilotem.
Skoro jakieś urządzenie elektryczne można wyłączyć, to powinno się je wyłączyć ze względu na ochronę środowiska (w Polsce większość prądu powstaje w bardzo brudny sposób ze spalania węgla) i oszczędność własnych pieniędzy.
Jeśli chodzi o arpy to u mnie jest ich kilkadziesiąt na minutę (też uważam że to za dużo ale co ja się tam będę martwił do limitu mi się nie liczą) rzadko zdarza się tak, że jest ponad 100 a modem wyłącza się u mnie razem z komputerem głównym czyli prawie codzinnie.
Nadmiar arpów i dziwne zbiegi okoliczności raczej wiązał bym z jakimś sniferem w okolicy, chociaż nie wiem jak to dokładnie u Ciebie wygląda.

Co do monitorowania to czy nie lepiej monitorować sytuacje wtedy gdy modemy pracują, po co gapić się w monitor gdy modemy stoją bezczynnie, pozatym wątpię czy oni tam coś po nocach robią.
Jedno wiem na pewno modem musi być włączony gdy ktoś się bawi u nas w skrzynce z poziomem sygnału (zakłada jakieś filtry zmienia złącza albo kable) i chce potem sprawdzić czy wszystko jest ok.
Jednak takie operacje "konserwacyjne" czy też "kombinacyjne" zawsze wiążą się z chwilowym odłączeniem sygnału a o tym mają obowiązek powiadomić wcześniej wszystkich których ta przerwa dotknie nie ma więc problemu aby poprosić ich przy tym aby po przerwie włączyli na chwilę modemy.

[ Dodano: 21-07-2006, 01:22 ]
Cytat:
Następna sprawa, jeśli np modem jest wyłączany z prądu na dłuższy czas, i akurat w tym czasie prowadzona jest rekonfiguracja sieci (prawdopodobnie zdarza się to rzadko ale nigdy się nie zna dnia ani godziny)
no właśnie o tym napisałem, spóźniłem się tylko kilka minut z wysłaniem :) Oni mają obowiązek powiadomić o tym wszystkich odpowiednio wcześniej więc nie jest tak że nie zna się dnia ani godziny
Cytat:
Zakładając że wszyscy wyłączają modemy podczas gdy nie korzystają z komputera nie będzie można zweryfikować zakresu występowania usterki.

tak akurat na to patrzą gdy wczoraj w południe nie było w ogóle sygnału (również tv) to nawet po godzinie udawali że nic nie wiedzą o żadnej awarii (a obejmowała kilka osiedli) czyżby nie zauważyli ze na aż tak dużym obszarze nic nie działa ?
Cytat:
Koszt prądu który zużyje modem nie jest strasznie duży,
z 5zł będzie miesięcznie, rocznie 60zł a to już nie jest takie nic, dodatkowo nagrzewa niepotrzebnie latem w mieszkaniu
Cytat:
telewizor bądź wieżę RTV również wyłącza się za każdym razem z prądu gdy się jej nie używa ? Zapewne nikt tego nie robi

Ja robię i właśnie namawiam do tego innych, żarówek też od lat używam wyłacznie energooszczędnych, i nikt mi nie powie, że nie należy tak robić.
  marekd@jabberpl.org
 
Michal 
Jr Admin



Pomógł: 40 razy
Dołączył: 05 Lis 2004
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-07-2006, 05:58   

A przy okazji burzy warto poruszyć tu że kiedyś monter mówił wyłączać bo jak przepali sie ty bulisz.
 
 
Robstar 
classic master

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 213
Wysłany: 21-07-2006, 08:49   

Marek napisał/a:
Co do monitorowania to czy nie lepiej monitorować sytuacje wtedy gdy modemy pracują, po co gapić się w monitor gdy modemy stoją bezczynnie, pozatym wątpię czy oni tam coś po nocach robią.


Nikt teraz nie siedzi po nocach przed monitorem od tego są kontrolery modemów które przez całą dobę monitorują modemy ( UBR).

Widać że twoja wiedz w tym temacie jest ograniczona.
Odwiedz www.klonex.com.pl.

Na niektóre tematy naprawde się nie powinieneś wypowiadać.

Jeżeli jest awaria i dowiadujesz się że jakaś koparka coś wykopała a oczywiście ty jesteś mądrzejszy bo nie widzisz w okolicy żadnych wykopów to tylko świadczy to o twoim złym nastawieniu do wszystkiego co jest oferowane klientowi bo wszyscy kłamią itp.
Współczuje firmą że mają doczynienia z takim klientem.
Ty porównujesz wszystkich swoją miarą a myślę że nie wszyscy są tacy że kłamią i jeśli mówiesz że wszyscy kłamią to wychodzi na to że ty też.
 
 
kvs 
Moderator


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 1586
Skąd: Mokotów / Białołęka
Wysłany: 21-07-2006, 10:03   

Marek napisał/a:
Cytat:
Zakładając że wszyscy wyłączają modemy podczas gdy nie korzystają z komputera nie będzie można zweryfikować zakresu występowania usterki.

tak akurat na to patrzą gdy wczoraj w południe nie było w ogóle sygnału (również tv) to nawet po godzinie udawali że nic nie wiedzą o żadnej awarii (a obejmowała kilka osiedli) czyżby nie zauważyli ze na aż tak dużym obszarze nic nie działa ?


Nie wiem czy weryfikują czy nie, wiem że u niektórych operatorów jest to weryfikowane. Wszystko zależy od dobrych chęci.
Powiem więcej, dzięki monitorowaniu modemów, można wykryć usterkę w ciągu minuty od jej wystąpienia. Nie wiem jak to się ma do UPC, może oni faktycznie olewają to...
Może nie zdają sobie sprawy że mają do wykorzystania bardzo dobre narzędzie do wykrywania usterek swojej sieci.
_________________
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-07-2006, 12:08   

Cytat:
Nikt teraz nie siedzi po nocach przed monitorem od tego są kontrolery modemów które przez całą dobę monitorują modemy ( UBR).
gdyby cokolwiek monitorowali wiedzieli by kiedy jest awaria i nie było by sytuacji, że dzwoni się po godzinie albo nawet kilku i nic nie wiedzą, nigdy nie jest tak, że wszystkie modemy na całym osiedlu są wyłaczone jednocześnie, a nawet gdyby jakimś nieprawdopodobnym zbiegiem okoliczności wszyscy na całym osiedlu wyłaczyli swoje modemy w tym samym czasie zawsze zostają im jeszcze do monitorowania urządzenia po drugiej stronie kabla, a też nie zauważają gdy te nie działają.
A co do nocy to skoro nie siedzi i nie pilnuje to i tak nie zareaguje gdy coś złego zacznie się dziać, zareaguje dopiero w dzień gdy przyjdzie i zobaczy.
Po co trzymać włączone urządzenia w całym mieście o łącznej mocy kilkudziesięciu kW gdy i tak nie ma nikogo w serwisie kto mógł by naprawić ewentualną usterkę ? czy nie lepiej wyłączyć na noc 90% z nich i monitorować tych 10% pozostałych a w dzień i tak większość zostanie włączona co powinno dać wystarczająco dobry obraz sytuacji.
Cytat:
Jeżeli jest awaria i dowiadujesz się że jakaś koparka coś wykopała

Nie dowiaduje się, że koparka coś wykopała tylko słyszę standardową bajkę nr 2 (nr 1 jest nagrany i udostępniony, nosi tytuł "my nic nie wiemy"), czy ty w ogóle wiesz gdzie mieszkam, że twierdzisz, że nie mogłem wiedzieć takich rzeczy ?
tak się składa, że mam ładny widok z okna i nie mam możliwości abym nie zauważyłczegoś tak dużego jak koparka, za to widziałem biały samochodzik z napisem upc który przyjechał jeszcze zanim wszystko zostało wyłaczone oraz ludzi grzebiących w takiej dużej zielonej skrzynce. No nic chcą coś sobie tam wymienić trudno niech wymieniają - ale dlaczego nie powiadamiają o tym wcześniej ? I dlaczego na pytanie zadane następnego dnia co tam robią i kiedy wreszcie włączą opowiadają bajki ?
Pozatym bajka nr 1 wyklucza bajkę nr 2 a można usłyszeć obie podczas jednej rozmowy telefonicznej (od 2 różnych osób) ?

I nie twierdze że wszyscy kłamią np ci co grzebali w skrzynce na drugi dzień, powiedzieli prawdę podłaczają nowy blok, ale już za kilka minut wszystko będzie działało i rzeczywiście po kilku minutach włączyli.

Cytat:
Współczuje firmą że mają doczynienia z takim klientem.
a słuchałeś tego nagrania ? może nie jest najlepszej jakości ale wyraźnie słychać, że to nie ja rozmawiam i tym razem nie ja zostałem okłamany.
Więc klientem czy klientami ?
Jak myślisz co twoim zdaniem powinna zrobić ta osoba ? Albo co ty byś zrobił w takiej sytuacji ?
Cytat:
Odwiedz www .klonex.com.pl.
nie odwiedzam stron robionych we flaszu a zresztą mogę zrobić wyjątek jak napiszesz czego mam tam szukać - bo z tego co się orientuję to strona jakiejś tam firmy sprzedającej różnego rodzaju sprzęt.
  marekd@jabberpl.org
 
clarkkent 
Moderator



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 1664
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-07-2006, 19:17   

Z tym monitoringiem modemów to jest tak, że jak ostatnio zadzwoniłem na infolinię, to technik powiedział mi, że w mojej okolicy wszystko jest ok z netem. Z tego co wiem, to inni ludzie na moim osiedlu też nie mieli netu. Osobiście netu nie miałem przez 2 dni. Na infolinii zaproponowano mi, że przyjdzie do mnie technik (trzeciego dnia od zgłoszenia :lol: ), bo to u mnie jest jakaś awaria. Okazało się, że była przebudowa magistrali na osiedlu (co powiedział mi telefonicznie zamówiony przeze mnie technik, w dniu kiedy miał przyjść do mieszkania). Jak UPC monitoruje te modemy, jeśli na infolinii nic nie wiedzą o awarii w danej okolicy? Tak było u mnie, Marek coś podobnego napisał. Są same sprzeczności między tym co mówią na infolinii, a tym co dzieje się w rzeczywistości - tak to mógłbym podsumować. Po prostu często wciskają jakieś bajki.
 
 
kvs 
Moderator


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 1586
Skąd: Mokotów / Białołęka
Wysłany: 22-07-2006, 01:56   

W takim razie wynika z tego, że prawdopodobnie nie monitorują. to zupełny bezsens.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: