Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Umowa i regulamin
Autor Wiadomość
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 22-11-2005, 18:37   

Marek napisał/a:
Cytat:
z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia

Różnie to bywa ja na przykład czegoś trakiego nie mam - mogę zrezygnować w każdej chwili nawet dzisiaj.

Wątpię aby nie obowiązywał Cię regulamin świadczenia usług.
Punkt 11.5
Jeśli jesteś w okresie promocji, to oprócz okresu 30 dni wypowiedzenia zobowiązany jesteś do wpłacenia kary, jeśli po promocji to zastosowanie ma regulamin, więc jak by nie było 30 dni.

Pamiętajcie, że regulamin promocji jest jedynie częścią warunków umowy. Regulamin promocji jest spisem warunków jakie obowiązują w ciągu 12 miesięcy promocji.
A zawiera on również zapis: "W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy regulaminu świadczenia usług, organizatora promocji i kodeksu cywilnego"

Także jeśli nawet nie ma napisane w umowie promocyjnej, że obowiązuje 30 dniw wypowiedzenia to w regulaminie świadczenia usług jest.

Kozuch odnośnie okresu 12 miesięcy to niestety nie jest tak. Każdego obowiązuje regulamin czyli umowa na czas nieokreslony, a 12 miesięcy to okres kiedy masz specjalne warunki świadczenia usług. Tak samo obowiązuje 30 dniowy okres wypowiedzenia. A co roku masz telefony z propozycją dlatego, że chcą Cie zatrzymać na rok czasu. W ten sposób "łapią" Cię na kolejne 12 miesięcy, inaczej mieliby niepewność czy nie odejdziesz za 2, 3 miesiące czy pół roku po skończeniu warunków promocyjnych.
Proponuję wnikliwą lekturę regulaminu świadczenia usług, regulaminu promocji, a w razie pytań 9495.

Informacje potwierdziłem w BOK.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-11-2005, 21:17   

Cytat:
Wątpię aby nie obowiązywał Cię regulamin świadczenia usług.
Punkt 11.5
ten to napewno mnie nie obowiązuje (podobnie jak wiele osób nie wyraziłem zgody na zapisy mniej dla mnie korzystne gdy się zmieniał jednocześnie nie chciałem rozwiązania umowy promocyjnej a oni rozwiązać sami nie mogli nie płacąc kary) zresztą w tym przypadku i tak ważniejszy jest szczegółowy regulamin promocji nienajlepszy skan ale chyba da się odczytać

Jest wyraźnie napisaane co i jak w związku z rezygnacją z hbo przez co musiałem tam dwa razy jeździć i czekać w kolejce, jednak gdy po tych 16mieiącach rezygnowałem z internetu zrobiłem to z dnia na dzień bez wcześniejszego wypowiedzenia pojechałem tam w ostatni dzień obowiązywania umowy i powiedziałem, że od jutra rezygnuję, pozatym, że musiałem pokazać umowę nikt nie robił żadnych problemów (teraz mam light a wtedy było classic).

Cytat:
A co roku masz telefony z propozycją dlatego, że chcą Cie zatrzymać na rok czasu.
a do mnie nie dzwonią (chyba się boją)

Cytat:
A zawiera on również zapis: "W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy regulaminu świadczenia usług, organizatora promocji i kodeksu cywilnego"

Nie zawiera on zupełnie inny zapis. Przeczytaj dokładnie paragraf 8 punkt 1 i 2 jest tam wyraźnie napisane że w sprawach nie uregulowanych tym regulaminem ma zastosowanie on sam (tak rekurencyjne) albo odpowiednie przepisy prawa polskiego (czyli całe szczęście jest to rekursja skończona)

Już kiedyś pisałem prawie każdy podpisywał nną umowę na innych zasadach więc nie powinieneś zakładać, że to co jest w twojej umowie jest też u innych.
Ta moja jest bardzo fajna dodatkowo wynika z niej ze modem jest teraz moją własnością (sprzęt dostarczony przez...)
  marekd@jabberpl.org
 
Jacek 
Administrator


Pomógł: 45 razy
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 1429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-11-2005, 22:35   

To ja jeszcze dołączę umowę. Wiem, że mało osób je czyta, jeszcze mniej potrafi je odnaleźć po okresie X lat, a może się przydać.
PS: wrzuciłbym w pdf'ie, ale na umowie jest podpis i nie wiem czy wolno jest mi to zrobić... dlatego załączam screenshot z umową.

umowa.gif
Umowa Abonencka o świadczenie usług telekomunikacyjnych
Plik ściągnięto 1079 raz(y) 169,32 KB

 
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 22-11-2005, 23:10   

Marek napisał/a:
ten to napewno mnie nie obowiązuje (podobnie jak wiele osób nie wyraziłem zgody na zapisy mniej dla mnie korzystne gdy się zmieniał jednocześnie nie chciałem rozwiązania umowy promocyjnej a oni rozwiązać sami nie mogli nie płacąc kary)

Tu się mylisz niestety, proponuje przeczytać punkt 11.3 Regulaminu Świadczenia Usług.
Jesli nie wyrażasz zgody na nowy regulamin to następuje rozwiązanie umowy, a jesli Ty napisałeś, że nie chcesz rozwiązywać umowy to bardzo mi przykro ale może to być dla nich uznane jako akceptacja regulaminu. Miałeś wybór a tak naprawdę nie wybrałeś nic. I to nie jest tak, że nie mogli rozwiązać umowy. Oni nie chcieli wcale jej z Tobą rozwiązywać.
Marek napisał/a:
zresztą w tym przypadku i tak ważniejszy jest szczegółowy regulamin promocji nienajlepszy skan ale chyba da się odczytać

Regulamin promocji mówi tylko o tych szczególnych warunkach świadczenia usług, a o pozostałych mówi Regulamin świadczenia usług, który jest podstawą.
Poza tym nie widze nic takiego co by temu zaprzeczało.

Marek napisał/a:
Jest wyraźnie napisaane co i jak w związku z rezygnacją z hbo przez co musiałem tam dwa razy jeździć i czekać w kolejce, jednak gdy po tych 16mieiącach rezygnowałem z internetu zrobiłem to z dnia na dzień bez wcześniejszego wypowiedzenia pojechałem tam w ostatni dzień obowiązywania umowy i powiedziałem, że od jutra rezygnuję, pozatym, że musiałem pokazać umowę nikt nie robił żadnych problemów (teraz mam light a wtedy było classic).

Nie wiem po co pisałes o HBO ale nie ważne. Rozumiem, że to było rozwiązanie umowy a nie zmiana na niższy pakiet? Jeśli tak to mimo wszystko nie widze w tym nic dziwnego. Istnieje coś takiego jak porozumienie stron. Odpowiadały im te warunki. Okres wypowiedzenia to zabezpieczenie dla obydwu stron (czasem dla jednej niestety), tu akurat zabezpieczenie dla UPC bo mogliby przygotować dla Ciebie jakąs specjalną ofertę. Widocznie nie zależało im i ciachnęli od ręki.
Co nie oznacza, że nie mogliby powiedzieć: "dobrze, za 59 dni przestanie działać"
Marek napisał/a:
a do mnie nie dzwonią (chyba się boją)

niby czego?
do mnie też nie dzwonili od stycznia 2003 (kiedy skończyła mi się promocja) do lipca 2005
Marek napisał/a:
Nie zawiera on zupełnie inny zapis. Przeczytaj dokładnie paragraf 8 punkt 1 i 2 jest tam wyraźnie napisane że w sprawach nie uregulowanych tym regulaminem ma zastosowanie on sam (tak rekurencyjne) albo odpowiednie przepisy prawa polskiego (czyli całe szczęście jest to rekursja skończona)
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Punkt pierwszy mówi, że ten regulamin promocji jest regulaminem szczególnym w stosunku do Regulaminu Świedczenia Usług ("Regulamin") << i to w nawiasie ma bardzo duże znaczenie w stosunku dopunktu 8.2.
Zobacz zapis "niniejszym regulaminem" i "postanowienia Regulaminu". To dość istotne.
Poza tym punkt 8.1 mówi, że regulamin, który nam przedstawiłeś w poście wyżej obowiązuje tylko w okresie promocji a później obowiązuje Regulamin Świadczenia Usług, więc jak by nie było okres wypowiedzenia Cię obowiązuje (data z Twojego regulaminu "rok 2003" wskazuje, że promocja już się zakończyła).
A Kodeks Cywilny to nie jest polskie prawo? Jak widzisz zapis jednak nie różni się tak bardzo. Są to wręcz zmiany kosmetyczne i mają na celu poprawienie czytelności regulaminu.
Marek napisał/a:
Już kiedyś pisałem prawie każdy podpisywał nną umowę na innych zasadach więc nie powinieneś zakładać, że to co jest w twojej umowie jest też u innych.

Promocję może i tak ale umowę raczej wątpię. Umowa to szablon, w który wpisuje sie dane abonenta, nazwy usług i promocji. Zresztą, każda opiera się na regulaminie świadczenia usług, więc różnią się praktycznie tylko profitami.
Wcale nie zakładam, że to co ja mam napisane jest u wszystkich, dlatego też zadzwoniłem sobie do UPC aby doprecyzowac to co jest w regulaminie.
Marek napisał/a:
Ta moja jest bardzo fajna dodatkowo wynika z niej ze modem jest teraz moją własnością (sprzęt dostarczony przez...)

A mógłbyś to wskazać? Przyznam, że nie znalazłem tego.

[ Dodano: Wto 22 Lis, 2005 22:13 ]
Marku, paragraf 2 Umowy którą załączył Jacek.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2005, 00:06   

Cytat:
Jesli nie wyrażasz zgody na nowy regulamin to następuje rozwiązanie umowy, a jesli Ty napisałeś, że nie chcesz rozwiązywać umowy to bardzo mi przykro ale może to być dla nich uznane jako akceptacja regulaminu. Miałeś wybór a tak naprawdę nie wybrałeś nic. I to nie jest tak, że nie mogli rozwiązać umowy. Oni nie chcieli wcale jej z Tobą rozwiązywać.

Dokładnie to było tak, napisałem ze nie wyrażam zgody na zmiany w umowie (przypominam, że regulamin jest częścią umowy) dla mnie niekorzystne. Zaznaczam, że nie zgodzę się na rozwiązanie umowy za porozumiem stron, przypominam również, że w przypadku jednostronnego wypowiedzenia umowy z waszej strony obowiązuje kara umowna w wysokości 300zł itd...
Mimowszystko mam nadzieje, że są państwo zainteresowani dalszym świadczeniem usług.
No i byli więc ok.
Przy okazji ma to ciekawe konsekwencje że napisałem, jedynie zmiany niekorzystne.
Cytat:
Widocznie nie zależało im i ciachnęli od ręki.
Ale zależało im, chcieli dopiero za 30 dni powiedziłem, że w umowie niczego takiego nie ma, miła pani wzięła odemnie umowę dokładnie ją przeczytała, przeczytała tez regulamin promocji (tego trzeciego regulaminu niestety nie posiadają, z reszta przy podpisywaniu umowy też nie posiadali). I powiedziała dobrze będzie od jutra podpisała przygotowaną przezemnie wcześniej rezygnację a potem dopiero rozmawialiśmy o nowej umowie, która została tym razem zawarta jedynie w formie ustnej (przy świadkach) i nie było w niej mowy już o żadnych regulaminach itd. Jedynie będę płacił 84zł przez 12mieś a oni będą dostarczać mi przez ten czas określoną usługę.
Cytat:
Co nie oznacza, że nie mogliby powiedzieć: "dobrze, za 59 dni przestanie działać"
Na co ja bym powiedział bardzo dobrze bo ja przestaję płacić już od jutra więc będę miał internet przez 59dni za darmo.
Cytat:
i to w nawiasie ma bardzo duże znaczenie w stosunku dopunktu 8.2
tak i następnych też przeczytaj uważnie tam jest napisane, że regulamin promocji to Regulamin
Cytat:
a później obowiązuje Regulamin Świedczenia Usług
nie później obowiązuje Regulamin a nie regulamin świadczenia usług czyli nadal on sam (znowu rekurencja tym razem nieskończona :)

Cytat:
więc jak by nie było okres wypowiedzenia Cię obowiązuje (data z Twojego regulaminu "rok 2003" wskazuje, że promocja już się zakończyła).
Po pierwsze gdy rezygnowałem to jeszcze się nie skończyła (tak jak napisałem to było w ostatni dzień) a po drugie tam nie jest napisane o który regulamin chodzi a wręcz przez ten nawias stojacy przy zdaniu "Niniejszy regulamin promocji jest regulaminem ... ('Regulamin')" Potwierdzone jest, że gdy piszą 'Regulamin' oznacza to że chodzi o regulamin promocji a nie regulamin świadczenia usług.
Cytat:
Są to wręcz zmiany kosmetyczne i mają na celu poprawienie czytelności regulaminu.
Nie zmiany są bardzo duże, szybko się pokapowali, że jest napisane nie tak jak by chcieli (prawdopodobnie błąd przy przepisywaniu a może i nie - coś jak z tym lub czasopisma, zauważyłeś jak nierówno jest to napisane) i w następnych regulaminach promocji jest już inaczej. Jest jeszcze kilka innych kwitków tego typu. Przedstawiciel handlowy powiedział że dostanę kolorową drukarkę lexmarka a okazało się że gdy tam pojechałem to dostałem o połowę tańszą znacznie gorszą drukarkę hp i co zrobili mnie w konia bo w umowie napisane tylko "sprzęt przekazany przez..." ale siebie też przy okazji zrobili w konia bo zapomnieli, że dali mi też modem a to tez sprzęt który mi dali, 16 miś minęło więc nie musze już go oddawać jest mój (zresztą wiele osób tak ma).
Cytat:
A mógłbyś to wskazać? Przyznam, że nie znalazłem tego.
Bo to było w umowie właściwej, mam gdzieś jeszcze kopię tej starej umowy musze poszukać.
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 23-11-2005, 12:51   

Marek napisał/a:
Dokładnie to było tak, napisałem ze nie wyrażam zgody na zmiany w umowie (przypominam, że regulamin jest częścią umowy) dla mnie niekorzystne. Zaznaczam, że nie zgodzę się na rozwiązanie umowy za porozumiem stron

No właśnie pisałem o tym. Skoro nie zgadzasz sie na regulamin to rozwiązujesz umowe a jak Ty im napisałes że nie chcesz rozwiązać umowy to im było na rękę, uznali, że jednak akceptujesz regulamin. Poza tym jak płaciłeś rachunki to znaczy, że jednak wyrażasz zgodę. (Swoją droga Twoja informacja do nich wyglądała tak: chcę wyjść z pomieszczenia ale nie chce być na zewnątrz - błędne koło)
Marek napisał/a:
przypominam również, że w przypadku jednostronnego wypowiedzenia umowy z waszej strony obowiązuje kara umowna w wysokości 300zł itd...

hehe chyba nie do końca przeczytałeś, albo pominąłeś kilka istotnych słów.
Paragraf 6 punkt 4 regulaminu Twojej promocji mówi o tym, że jeśli umowa jest rozwiązana z winy uczestnika promocji to wtedy on płaci karę. Nie ma tam mowy, że UPC płaci karę.
Marek napisał/a:
Ale zależało im, chcieli dopiero za 30 dni powiedziłem, że w umowie niczego takiego nie ma, miła pani wzięła odemnie umowę dokładnie ją przeczytała, przeczytała tez regulamin promocji (tego trzeciego regulaminu niestety nie posiadają, z reszta przy podpisywaniu umowy też nie posiadali). I powiedziała dobrze będzie od jutra podpisała przygotowaną przezemnie wcześniej rezygnację

Zarówno ta Pani jak i Ty mylicie się bo załącznikiem do umowy jest regulamin świadczenia usług, a w regulaminie jest to napisane. Był to błąd tej pani, że nie sprawdziła tego.
Marek napisał/a:
a potem dopiero rozmawialiśmy o nowej umowie, która została tym razem zawarta jedynie w formie ustnej (przy świadkach) i nie było w niej mowy już o żadnych regulaminach itd. Jedynie będę płacił 84zł przez 12mieś a oni będą dostarczać mi przez ten czas określoną usługę.

No i nie zdziwiłbym się gdyby jutro Ci chello odłączyli na podstawie punktu 3.2 regulaminu świadczenia usług. Umowa nie jest zawarta na piśmie.
Marek napisał/a:
Na co ja bym powiedział bardzo dobrze bo ja przestaję płacić już od jutra więc będę miał internet przez 59dni za darmo.
Na co oni by odpowiedzieli: prosimy czekać na wezwanie z sądu, bądź od komornika. (Należność wobec UPC + opłaty dodatkowe) - koszt za te 59 dni mógłby być całkiem spory.
Marek napisał/a:
tak i następnych też przeczytaj uważnie tam jest napisane, że regulamin promocji to Regulamin

Marek napisał/a:
nie później obowiązuje Regulamin a nie regulamin świadczenia usług czyli nadal on sam (znowu rekurencja tym razem nieskończona

Marek napisał/a:
tam nie jest napisane o który regulamin chodzi a wręcz przez ten nawias stojacy przy zdaniu "Niniejszy regulamin promocji jest regulaminem ... ('Regulamin')" Potwierdzone jest, że gdy piszą 'Regulamin' oznacza to że chodzi o regulamin promocji a nie regulamin świadczenia usług.

W tych cytatach się mylisz. Słowo Regulamin w cudzysłowie i w nawiasie stoi w bezpośrednim sąsiedztwie z "regulamin świadczenia usług przez UPC Sp.zoo". Więc z tego wniosek, że Regulamin to Regulamin swiadczenia usług a "niniejszy regulamin" to regulamin Twojej promocji.
Stąd wniosek ze w sprawach nieuregulowanych tym regulaminem zastosowanie ma regulamin swiadczenia uslug, który to juz mowi ze jest jednomiesięczny okres wypowiedzenia i nie ważne czy się umow promocyjna skonczyła czy nie.
Marek napisał/a:
Nie zmiany są bardzo duże, szybko się pokapowali, że jest napisane nie tak jak by chcieli (prawdopodobnie błąd przy przepisywaniu a może i nie - coś jak z tym lub czasopisma, zauważyłeś jak nierówno jest to napisane) i w następnych regulaminach promocji jest już inaczej

Nie wiem gdzie te duże zmiany, jak pokazałem kwestia jest tylko w poprawnym odczytaniu. A nowe regulaminy są poprostu bardziej czytelne dla abonenta.
Marek napisał/a:
siebie też przy okazji zrobili w konia bo zapomnieli, że dali mi też modem a to tez sprzęt który mi dali, 16 miś minęło więc nie musze już go oddawać jest mój (zresztą wiele osób tak ma).

A wskaż prosze zapis, który tak mówi.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2005, 13:39   

Cytat:
No właśnie pisałem o tym. Skoro nie zgadzasz sie na regulamin to rozwiązujesz umowe a jak Ty im napisałes że nie chcesz rozwiązać umowy to im było na rękę, uznali, że jednak akceptujesz regulamin. Poza tym jak płaciłeś rachunki to znaczy, że jednak wyrażasz zgodę. (Swoją droga Twoja informacja do nich wyglądała tak: chcę wyjść z pomieszczenia ale nie chce być na zewnątrz - błędne koło)

NIE, nadal nie rozumiesz. Napisałem ze nie chcę zerwać ani zmienić umowy, to ONI chcieli zmodyfikować umowę (czyli regulamin) na co się nie zgodziłem, więc został stary. Bez mojej zgody umowy zmienić nie mogą, chyba żadne prawo na świecie a w szeczególności nasze nie pozwala na jednostronną zmianę umowy, aby zerwać umowę bez mojej zgody musieli by mi zapłacić. Rachunki płaciłem ponieważ zobowiązywała mnie do tego umowa na której zmianę się nie zgodziłem a której oni nie chcieli rozwiązać.
Prościej już się tego chyba nie da opisać.
Cytat:
Paragraf 6 punkt 4 regulaminu Twojej promocji mówi o tym, że jeśli umowa jest rozwiązana z winy uczestnika promocji to wtedy on płaci karę. Nie ma tam mowy, że UPC płaci karę.
Oni tez w tej promocji uczestniczą w takim samym stopniu jak ja są więc uczestnikami promocji (uczestnikiem transakcji kupna/sprzedaży jest zarówno kupujący jak i sprzedający). Zresztą umowa w jednakowy sposób zobowiązuje obie strony (wynika to z obowiązującego prawa) więc gdy mnie obowiązuje jakiś okres wypowiedzenia obowiązuje również ich jeśli mnie za wcześniejsze odstąpienie od umowy obowiązuje jakaś opłata to również drugą stronę (chyba, że było by osobno zaznaczone, że oni mogą się wycofać w każdej chwili i ja bym się na to zgodził przy podpisywaniu umowy).
Zresztą to chyba logicze, że nie mogą tak sobie zrezygnować. Kładąc instalację w swoim domu poniosłem pewne koszty pozatym nie skorzystałem z oferty promocyjnej konkurencji po to została zawarta umowa na 16mieś z gwarancją ceny i stałych warunków abym nie był z tego powodu stratny.
Cytat:
No i nie zdziwiłbym się gdyby jutro Ci chello odłączyli na podstawie punktu 3.2 regulaminu świadczenia usług. Umowa nie jest zawarta na piśmie.
W nowej umowie nie było mowy o żadnym regulaminie, nie można się więc na niego powoływać.
A jeśli chodzi o zabezpieczenie to tym razem nie mam żadnego (podobnie jak i oni) jeśli zanegują istnienie albo ważność tej ustanej umowy i odłączą to przestanę płacić i nic na tym nie stracę.
Cytat:
Na co oni by odpowiedzieli: prosimy czekać na wezwanie z sądu, bądź od komornika. (Należność wobec UPC + opłaty dodatkowe) - koszt za te 59 dni mógłby być całkiem spory.
Niestety aby cokolwiek zdziałać w sądzie musieli by mieć do tego jakiś papier a oni nie posiadają tego wspomnianego przez Ciebie drugiego regulaminu który powinien być dołączony do umowy a nie był (nie mieli nawet umowy którą dostali na pewno bo przy podpisywaniu były 2 egzemplarze i tego regulaminu promocji ale wspaniałomyślnie oddałem im swój egzemplaż gdy już nie był mi potrzebny zachowałem jedynie potwierdzenie rezygnacji).
Cytat:
Słowo Regulamin w cudzysłowie i w nawiasie stoi w bezpośrednim sąsiedztwie
nie ważne co się znajduje na końcu zdania, ważne ze jest to zdanie mówiące o tym regulaminie i czym jest ten regulamin i to tego zdania dotyczy to słowo w nawiasie, tak wiem że nie tak miało być ale tak im wyszło. Zresztą co kilka linijek są tego typu błędy wygląda na to, że ktoś to pisał w pośpiechu i nie liczył na to, że tekst ten będzie dokładnie czytany przez kogokolwiek.
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 23-11-2005, 19:10   

Marek napisał/a:
NIE, nadal nie rozumiesz. Napisałem ze nie chcę zerwać ani zmienić umowy, to ONI chcieli zmodyfikować umowę (czyli regulamin) na co się nie zgodziłem, więc został stary. Bez mojej zgody umowy zmienić nie mogą, chyba żadne prawo na świecie a w szeczególności nasze nie pozwala na jednostronną zmianę umowy,

zgadza się nie mogą zmienić umowy bez Twoje zgody i mówi o tym regulamin punkt 11.3
"W przypadku złożenia przez klienta oświadczenia o nieprzyjęciu nowych warunków w trybie, o którym mowa w punkcie 11.2 Regulaminu, Umowa Abonencka ulego rozwiązaniu w ostatnim dniu Okresu Rozliczeniowego, następującego po okresie rozliczeniowym, w którym operator otrzymał oświadczenie"
Zgodnie z tym jeśli nie przyjmujesz nowych warunków, wnioskujesz na tej podstawie o rozwiązanie umowy. Jeśli Ty im napisałes że umowy rozwiązac nie chcesz, więc uznali to za akceptację warunków. Nie wiem jak mam Ci to proście wytłumaczyć. Operator dał Ci wybór, albo akceptujesz nowe warunki albo koniec umowy. Ty pisząc do nich nie zaproponowałeś swojego rozwiązania. W związku z brakiem jasno okreslonego oświadczenia uznali, że akceptujesz nowe warunki. (Przykład: korzystasz z udostępnionego Ci pomieszczenia i właściciel budynku mówi, że zmieni zabudowe pomieszczenia, że jeśli tobie to nie odpowiada możesz wyprowadzić się albo zostać i zaakceptowac jego warunki, masz wybór)
Marek napisał/a:
aby zerwać umowę bez mojej zgody musieli by mi zapłacić.
a niby za co ?
Marek napisał/a:
Rachunki płaciłem ponieważ zobowiązywała mnie do tego umowa na której zmianę się nie zgodziłem a której oni nie chcieli rozwiązać.

A gdzie oni napisali, że chcą ją rozwiązać. Oni wprowadzili zmiane, a to do Ciebie należała decyzja czy zmiane akceptujesz czy rozwiązujesz umowę. Wybierasz jedno z dwóch. Nie da się częściowo wysiąść z jadącego pociągu. Albo skaczesz albo jedziesz dalej. Nie postawili Cię przed faktem dokonanym. Niestety ale Polskie prawo pozwala na takie działania.
Marek napisał/a:
Oni tez w tej promocji uczestniczą w takim samym stopniu jak ja są więc uczestnikami promocji (uczestnikiem transakcji kupna/sprzedaży jest zarówno kupujący jak i sprzedający). Zresztą umowa w jednakowy sposób zobowiązuje obie strony (wynika to z obowiązującego prawa) więc gdy mnie obowiązuje jakiś okres wypowiedzenia obowiązuje również ich jeśli mnie za wcześniejsze odstąpienie od umowy obowiązuje jakaś opłata to również drugą stronę (chyba, że było by osobno zaznaczone, że oni mogą się wycofać w każdej chwili i ja bym się na to zgodził przy podpisywaniu umowy).
Zresztą to chyba logicze, że nie mogą tak sobie zrezygnować. Kładąc instalację w swoim domu poniosłem pewne koszty pozatym nie skorzystałem z oferty promocyjnej konkurencji po to została zawarta umowa na 16mieś z gwarancją ceny i stałych warunków abym nie był z tego powodu stratny.
Mylisz się. UPC jest organizatorem promocji w której Ty uczestniczyłeś. Jest to napisane na początku Twojego regulaminu. Organizator jak sama nazwa wskazuje organizuje promocje, czyli świadczy jakieś usługi na warunkach specjalnych, za co wymaga pewnych zobowiązań. Takim zobowiązaniem była dla Ciebie kara. Zapis mówi też jasno, że wpłata kary następuje na rzecz organizatora, czyli oni wymagają wpłacenia kary. Nawet jeśli traktujesz UPC jako uczestnika to by oznaczało, że musieliby sami sobie zapłacić ale tylko wtedy gdyby to z ich winy nastąpiło rozwiązanie umowy - ale to tylko gdybanie bo tak nie jest.
Jeśli chodzi o umowe, oczywiscie masz racje obowiązuje dwie strony: UPC świadczy usługi a Ty zobowiązujesz sie płacić za nie, UPC daje Ci promocje, a Ty zobowiązujesz się nie rozwiązywać umowy pod groźbą wpłacenia kary umownej.
I to UPC byłoby stratne, bo obniżyli cene za świadczoną usługę. Nigdzie nie jest napisane, że organizator ma płacić karę abonentowi.
Marek napisał/a:
W nowej umowie nie było mowy o żadnym regulaminie, nie można się więc na niego powoływać.
Nie zrozumiałeś. Nowej umowy nie ma, nie została zawarta na piśmie, więc jest nie ważna.
Marek napisał/a:
A jeśli chodzi o zabezpieczenie to tym razem nie mam żadnego (podobnie jak i oni) jeśli zanegują istnienie albo ważność tej ustanej umowy i odłączą to przestanę płacić i nic na tym nie stracę.
I z tym się prawie zgodzę. Prawie bo straciłbyś dostęp do internetu, nie obowiązuje ich żaden okres wypowiedzenia, nie mają konieczności Cię o czymkolwiek informować. Mogą ciachnąc kabel i już. Plus jest taki po Twojej stronie, że możesz zanegować limit. Bo nie mają nigdzie podpisane, że zobowiązujesz się przestrzegać Warunki Właściwego Użytkowania i Parametry techniczne. Tym samym, nie mają prawa zmniejszać Ci transfer, ale jednoczesnie nie mają obowiązku świadczyć usługi dostępu do internetu.
Marek napisał/a:
Niestety aby cokolwiek zdziałać w sądzie musieli by mieć do tego jakiś papier a oni nie posiadają tego wspomnianego przez Ciebie drugiego regulaminu który powinien być dołączony do umowy a nie był (nie mieli nawet umowy którą dostali na pewno bo przy podpisywaniu były 2 egzemplarze i tego regulaminu promocji ale wspaniałomyślnie oddałem im swój egzemplaż gdy już nie był mi potrzebny zachowałem jedynie potwierdzenie rezygnacji).

Wcześniej wspomniałeś, że wtedy miałeś podpisaną umowę. W umowie zapewne była zawarta informacja, że akceptujesz warunki regulaminu swojej promocji, albo przynajmniej informacje na warunkach jakiej promocji umowa została zawarta, czyli odwołuje sie to do regulaminu który przedstawiłeś wyżej. A ten regulamin mówi, że w kwestiach nim nie uregulowanych zastosowanie ma regulamin świadczenia usług. Wszystkei te dokumenty razem dają podstawę do złożenia sprawy w sądzie, bo uchylałbyś się od świadczonych na Twoją rzecz usług przez okres 59 dni.
Marek napisał/a:
nie ważne co się znajduje na końcu zdania
a niby dlaczego? przeciez to część regulaminu czyli każde słowo, litera i znak interpunkcyjny mają znaczenie.
Marek napisał/a:
ważne ze jest to zdanie mówiące o tym regulaminie
nie tylko o tym regulaminie bo także o regulaminie świadczenia usług. Proszę nie czytaj wybiórczo bo mam wrażenie jak byś czytał pierwsze trzy słowa i ostatnie dwa.
Marek napisał/a:
i czym jest ten regulamin i to tego zdania dotyczy to słowo w nawiasie,
Jak wspomniałem słowo w nawiasie jest zaraz po "regulamin swiadczenia usług przez UPC" i to własnie do tego odnosi się słowo "Regulamin" w nawiasie.
A całe zdanie nie mówi o tym czym jest regulamin tylko określa, które przepisy regulują kwestie nie uregulowane regulaminem promocji. Czyli mówi o tym, że jeśli czegoś nie ma w Twoim regulaminie promocji to trzeba sięgnąc po regulamin świadczenia usług, a jak ten czegoś nie uregulował to wtedy sięgamy po ogólnie obowiązujące przepisy polskiego prawa (akurat takimi sprawami zajmuje się Prawo cywilne).
Podpisując umowe w której jest mowa o regulaminie promocji i regulaminie swiadczenia uslug oznacza ze akceptujesz i jeden i drugi, a one wzajemnie się uzupełniają w pewnych kwestiach.
Marek napisał/a:
tak wiem że nie tak miało być ale tak im wyszło
dlatego właśnie nastąpiło uściślenie regulaminu, doprecyzowanie aby nie było sporów. Poza tym Polskie Prawo tez sie zmienia i takie dokumenty muszą być do niego dostosowywane.
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2005, 19:59   

Cytat:
"W przypadku złożenia przez klienta oświadczenia o nieprzyjęciu nowych warunków w trybie, o którym mowa w punkcie 11.2 Regulaminu, Umowa Abonencka ulego rozwiązaniu w ostatnim dniu Okresu Rozliczeniowego, następującego po okresie rozliczeniowym, w którym operator otrzymał oświadczenie"

Zgadza się, ważne jest to KTO rozwiązuje umowę, to oni rozwiązują w tej sytuacji umowę jeśli nie zgodzę się na rozwiązanie umowy za porozumieniem stron muszą ponieść wszystkie konsekwencje tego, że to oni tą umowę rozwiążą.

Cytat:
Operator dał Ci wybór, albo akceptujesz nowe warunki albo koniec umowy.
ok wybrałem ze nie akceptuję nowych warunków, czyli operator mówi koniec umowy i musi za to zapłacić karę. Ja dałem im tylko szansę, lepiej się zastanówcie zanim zerwiecie umowę bo będzie was to drogo kosztować i z tej szansy skorzystali.
Cytat:
A gdzie oni napisali, że chcą ją rozwiązać.
sam to przed momentem napisałeś "Operator dał Ci wybór, albo akceptujesz nowe warunki albo koniec umowy."
Cytat:
Wcześniej wspomniałeś, że wtedy miałeś podpisaną umowę. W umowie zapewne była zawarta informacja, że akceptujesz warunki regulaminu swojej promocji, albo przynajmniej informacje na warunkach jakiej promocji umowa została zawarta, czyli odwołuje sie to do regulaminu który przedstawiłeś wyżej. A ten regulamin mówi, że w kwestiach nim nie uregulowanych zastosowanie ma regulamin świadczenia usług. Wszystkie te dokumenty razem dają podstawę do złożenia sprawy w sądzie,
tylko, że oni nie posiadają tych dokumentów (a przynajmniej nie posiadają tego regulaminu na którego mieli by się powołać) więc jak mieli by złożyć go w sądzie ?

Cytat:
a niby dlaczego? przeciez to część regulaminu czyli każde słowo, litera i znak interpunkcyjny mają znaczenie.
tak a najważniejsze jest całe zdanie, ze wszystkim w całości a który regulamin jest podmiotem w tym zdaniu ?
Gdyby były jakieś wątpliwości dodatkowo na korzyść tej wersji świadczy fakt, że regulamin promocji był jedynym regulaminem załączonym do umowy i równiez nazywanym w niej regulaminem.
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 23-11-2005, 22:14   

Marek napisał/a:
Zgadza się, ważne jest to KTO rozwiązuje umowę, to oni rozwiązują w tej sytuacji umowę jeśli nie zgodzę się na rozwiązanie umowy za porozumieniem stron muszą ponieść wszystkie konsekwencje tego, że to oni tą umowę rozwiążą.

Dobrze więc jeszcze raz. Oni zmieniają regulamin. Ty się nie zgadzasz. Masz do tego prawo zgodnie z regulaminem. Zgodnie z tym samym regulaminem brak Twojej zgody na zmiane regulaminu wiąże się z zakończeniem współpracy. Jakie konsekwencje wobec tego ma ponieść UPC?
Marek napisał/a:
ok wybrałem ze nie akceptuję nowych warunków, czyli operator mówi koniec umowy i musi za to zapłacić karę. Ja dałem im tylko szansę, lepiej się zastanówcie zanim zerwiecie umowę bo będzie was to drogo kosztować i z tej szansy skorzystali.

Im dłużej prowadzimy tą dyskusję tymbardziej utwierdzam się że nie czytasz ani tego co pisze ani regulaminów do których się odwołuje. Tylko założyłeś sobie że masz racje i koniec. A nie masz. Gdzie jest napisane, że operator rozwiązuje umowe? Złożył Ci wypowiedzenie? Nie. Rozwiązanie umowy następuje za porozumieniem stron. Ty nie zgadzasz sie na nowe warunki więc NIE MOŻESZ korzystać z usług. Dlaczego nie możesz? A no dlatego, że od chwili zmiany regulaminu usługi swiadczone są na zasadach których ty nie akceptujesz. W ostateczności, jak byś po rozwiązaniu umowy w takiej sytuacji założył sprawę w sądzie, to bardzo prawdopodobne, że wyrokiem sądu zostałaby Ci anulowana kara którą naliczyłoby UPC. Ale oni kary nie ponoszą. Nie ma takiego paragrafu który by mówił, że oni mają Ci cokolwiek płacić. To oni obniżyli cene dla Ciebie i to oni poniesli straty. Ty otrzymywales od nich to za co placiles. Wiec oni (UPC) wywiązali sie z umowy.

Marek napisał/a:
Cytat:
A gdzie oni napisali, że chcą ją rozwiązać.

sam to przed momentem napisałeś "Operator dał Ci wybór, albo akceptujesz nowe warunki albo koniec umowy."

Marek ale przeciez to kolosalna różnica. Czy oni napisali "chcemy rozwiązac z panem umowe" ?? nie! Napisali, że zmieniają sie zasady, jesli ich nie akceptujesz masz prawo rozwiązac umowę. To miałbyć Twój wybór czy umowa będzie trwała dalej czy zostanie rozwiązana. Dlaczego napisałem, że masz prawo rozwiązac umowę? Bo to Ty nie akceptujesz nowych warunków. Mogłes wtedy im odpisac, że nie akceptujesz warunków i nie zgadzasz sie, ale w zwiazku z regulaminem ble ble ble masz zobowiązanie albo karę, w związku z czym wnioskujesz o rozwiązanie umowy bez naliczania kary, ze względu na zmiany regulaminu, które w chwili podpisywania umowy nie były Ci znane.

Marek napisał/a:
tylko, że oni nie posiadają tych dokumentów (a przynajmniej nie posiadają tego regulaminu na którego mieli by się powołać) więc jak mieli by złożyć go w sądzie ?

Jesteś pewien? To że Pani w BOK nie miała to nie znaczy, że w UPC nie posiadają archiwum. Wszelkie tego typu dokumenty muszą przechowywać przez długi czas.
Poza tym życie mówi, że w takich sytuacjach jak sąd nagle takie dokumenty się znajdują :wink:

Marek napisał/a:
tak a najważniejsze jest całe zdanie, ze wszystkim w całości a który regulamin jest podmiotem w tym zdaniu ?
Gdyby były jakieś wątpliwości dodatkowo na korzyść tej wersji świadczy fakt, że regulamin promocji był jedynym regulaminem załączonym do umowy i równiez nazywanym w niej regulaminem.

A paragraf 2 Umowy mówi: "Szczegółowe warunki świadczenia usług telekomunikacyjnych, będących przedmiotem umowy abonenckiej, zawarte są w Regulaminie Świadczenia Usług Operatora stanowiącym integralną część Umowy Abonenckiej"
A paragraf 3 ("Klient oświadcza, że") punkt 3 mówi: "Po otrzymaniu i zapoznaniu się z Regulaminem Świadczenia usług operatora (...) wyraża zgodę na włączenie Regulaminu Świadczenia Usług (...) do treści nieniejszej Umowy Abonenckiej(...)"
Więc, jeśli nawet nie dostałeś tego regulaminu to zaakceptowałeś go i wyraziłeś zgodę na włączenie go do warunków umowy.
 
 
Jacek 
Administrator


Pomógł: 45 razy
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 1429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2005, 22:33   

Nie chcecie sobie dać spokoju? ;)
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2005, 23:09   

Postaram się możliwie krótko
Cytat:
Zgodnie z tym samym regulaminem brak Twojej zgody na zmiane regulaminu wiąże się z zakończeniem współpracy. Jakie konsekwencje wobec tego ma ponieść UPC?

Konsekwencje zakończenia współpracy, podpisując akurat z nimi umowę poniosłem pewne koszty w zamian za co oni zobowiązali się dostarczać mi określoną usługę na stałych zasadach przez co najmniej 16mieś gdyby takiej gwarancji nie było ciągnął bym kabel z drugiej strony ulicy od prointernet.
Cytat:
Im dłużej prowadzimy tą dyskusję tymbardziej utwierdzam się że nie czytasz ani tego co pisze ani regulaminów do których się odwołuje.
Zasadniczo masz rację a to dlatego, że oni nie stwarzają problemów co do regulaminu czy umowy, nie akceptuję części nowego regulaminu na to oni mówią ok a Ty mówisz, że tak nie można. Chcę rozwiązać umowę z dnia na dzień i ją rozwiązuję na a Ty piszesz, że ta miła pani źle zrobiła, że się na to zgodziła.
Cytat:
Jesteś pewien? To że Pani w BOK nie miała to nie znaczy, że w UPC nie posiadają archiwum.
zasadnicza cześć umowy pewnie tak ale na pewno nie regulamin którego przy podpisywaniu umowy nie było (nie został załączony) a to właśnie na niego chcesz się powołać.
Jacek napisał/a:
Nie chcecie sobie dać spokoju?
Znaleźliśmy sobie taki ciekawy temat do dyskusji i już mamy kończyć ? Chociaż właściwie napisałem co miałem o napisania :mrgreen:
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 24-11-2005, 09:13   

Marek napisał/a:
w zamian za co oni zobowiązali się dostarczać mi określoną usługę na stałych zasadach przez co najmniej 16mieś

To był profit promocji a nie zobowiązanie. Nie ma nigdzie informacji, że to jest okres minimalny. Jest informacja, że w ramach tej promocji Twoja opłata będzie obniżona. Jest również informacja, że Ty zobowiązujesz się pozostać ich klientem przez 16 miesięcy. I oni jak najbardziej chcieli świadczyć usługi przez ten okres. Ale dokonali zmiany w regulaminie, Ty zgodnie z regulaminem miałeś prawo rozwiązać umowę w takiej sytuacji, ale to nie niesie za sobą żadnych konsekwencji dla Operatora.
Nawet jeśli rozpatrzymy to tak, że nie dotrzymali warunków promocji, to Ty masz prawo rozwiązac umowę, mówi o tym regulamin, ale nie przysługuje Ci żadna zapłata z ich strony. Dlaczego? A no dlatego, że umowa mówiła o karze, którą płaci uczestnik organizatorowi. Ty nie jesteś organizatorem, więc z jakiego tytułu mieli by Ci płacić.
Marek napisał/a:
nie akceptuję części nowego regulaminu na to oni mówią ok a Ty mówisz, że tak nie można
jeśli nei zgadzasz się z częścią regulaminu to znaczy, że nie podpiszesz się pod nim, więc nie możesz korzystać z usług. dlaczego? dlatego, że podstawą świadczenia usług jest właśnie regulamin (cały a nie jego część).
Oni nigdzie nie powiedzieli/napisal "że ok". Ponieważ Twoje oświadczenie wysłane do UPC nie było jasne, nie wyrażało konkretnego oświadczenia woli (jakoś tak to się prawnie nazywa), to uznali je jako nie ważne. Co innego by było gdybyś zaproponował swoje rozwiązanie tej sytuacji i napisal, że czekasz an ich odpowiedz.
Marek napisał/a:
Chcę rozwiązać umowę z dnia na dzień i ją rozwiązuję na a Ty piszesz, że ta miła pani źle zrobiła, że się na to zgodziła

Bo zrobiła. Nie dopełniła swoich obowiązków. Poza tym tak jak napisałem wcześniej, rozwiązali umowę ale mogli jej nei rozwiązać z dnia na dzień, mieli do tego prawo.
Marek napisał/a:
zasadnicza cześć umowy pewnie tak ale na pewno nie regulamin którego przy podpisywaniu umowy nie było (nie został załączony) a to właśnie na niego chcesz się powołać.

Ale zaakceptowałeś ten regulamin podpisując umowę. Mimo, że go nie było, nie widziałeś go itd. To był Twój błąd. Mogłeś powiedzieć Przedstawicielowi Handlowemu, że nie podpiszesz umowy jak nie będziesz sie mógł z nią zapoznać (czyli, żeby Ci dał regulamin).
Jacek napisał/a:
Nie chcecie sobie dać spokoju?

Kiedy jest spokojnie ;)
 
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-11-2005, 17:24   

Cytat:
że Ty zobowiązujesz się pozostać ich klientem przez 16 miesięcy.

A oni się zobowiązali świadczyć mi usługę przez te 16miesięcy na niezmiennych zasadach i umowy dotrzymali.
Cytat:
I oni jak najbardziej chcieli świadczyć usługi przez ten okres.

To się zgadza, chcieli i świadczyli, jednak rozpatrujemy przypadek co by było gdyby chcieli zerwać lub zmienić umowę.
Cytat:
Ale dokonali zmiany w regulaminie,
chcieli dokonać ale nie dokonali bo się nie zgodziłem.
Cytat:
Ty zgodnie z regulaminem miałeś prawo rozwiązać umowę w takiej sytuacji,
miałem ale co z tego nie chciałem zrywać umowy.
Cytat:
ale to nie niesie za sobą żadnych konsekwencji dla Operatora.

Gdybym ja zerwał umowę z powodu zmiany regulaminu to istotnie by nie niosło ale gdyby oni zerwali dlatego że nie zgadzałem się na zmiany przez nich wprowadzone to by niosło. Podobnie gdybym ja wprowadził zmiany w umowie, mogli by się na to zgodzić lub nie a jeśli by się nie zgodzili i z tego powodu ja bym umowę zerwał to czyja była by to wina ?
Cytat:
Ty nie jesteś organizatorem, więc z jakiego tytułu mieli by Ci płacić.
Z takiego, że zobowiązali się usługę świadczyć przez całe 16mieś na z góry określonych warunkach, zainwestowałem w nich (w sumie koszty to właśnie około 300zł) więc należy mi się rekompensata za to.
Cytat:
Twoje oświadczenie wysłane do UPC nie było jasne, nie wyrażało konkretnego oświadczenia woli
Było jasne, nie zgadzam się ani na zmiany w umowie ani na rozwiązanie umowy. Co w tym niejasnego ?
Cytat:
Co innego by było gdybyś zaproponował swoje rozwiązanie tej sytuacji
Napisałem i się zgodzili. (Że zaakceptuję to co jest korzystne dla obu stron a z resztą muszą poczekać jeszcze co najmniej 8 miesięcy)
Cytat:
Bo zrobiła. Nie dopełniła swoich obowiązków.
A kim niby jesteś, że decydujesz o jej obowiązkach ? Zrobiła to co do niej należało gdyby zrobiła inaczej naraziła by swojego pracodawcę na straty.
Cytat:
Ale zaakceptowałeś ten regulamin podpisując umowę. Mimo, że go nie było, nie widziałeś go itd. To był Twój błąd.
Ale znałem regulamin, pozatym wydrukowałem sobie własny (standardowy regulamin świadczenia usług tego typu wzięty z jakiejś strony konsumenckiej z propozycjami tego typu umów) został załączony do umowy i ok ale oni nawet go nie przeczytali więc nie wiedzą o który regulamin świadczenia usług chodzi.
Cytat:
Kiedy jest spokojnie
coś czuję, że już niedługo nie będzie ;)
  marekd@jabberpl.org
 
VRx 
classic master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 282
Wysłany: 24-11-2005, 21:16   

Marek napisał/a:
A oni się zobowiązali świadczyć mi usługę przez te 16miesięcy na niezmiennych zasadach i umowy dotrzymali.

To był profit a nie zobowiązanie. Ty dostajesz coś pod warunkiem, że spełnisz pewne zasady.
Marek napisał/a:
To się zgadza, chcieli i świadczyli, jednak rozpatrujemy przypadek co by było gdyby chcieli zerwać lub zmienić umowę.

Powtórzę po raz kolejny: Oni wcale nie chcieli rozwiązać/zerwać umowy. Zmienić owszem i mieli do tego prawo, pisemnie. I dlatego własnie otrzymałeś o tym informację wcześniej.
Marek napisał/a:
chcieli dokonać ale nie dokonali bo się nie zgodziłem.

dokonali
Marek napisał/a:
miałem ale co z tego nie chciałem zrywać umowy.

To się zgadza. A ponieważ im napisałeś, że nie wyrażasz zgody na rozwiązanie umowy to znaczy, że chcesz korzystać na nowych zasadach, akceptujesz zmiany.
Marek napisał/a:
ale gdyby oni zerwali dlatego że nie zgadzałem się na zmiany przez nich wprowadzone to by niosło.

Bzdura. Oni nie zrywali z Tobą umowy. Oni wprowadzili zmiany w umowie, których ty miałeś prawo niezaakceptować a to oznaczłoby rozwiązanie umowy. Dla nich spowodowało by to tylko utratę abonenta.
Marek napisał/a:
Podobnie gdybym ja wprowadził zmiany w umowie, mogli by się na to zgodzić lub nie a jeśli by się nie zgodzili i z tego powodu ja bym umowę zerwał to czyja była by to wina ?

Niestety ale co najwyżej mogłoby nastąpić rozwiązanie umowy za porozumieniem stron bez naliczania kary. Tak samo jak oni zmienili umowę. Jednakże umowa jest tak skonstruowana, że w przypadku rozwiązania umowy UPC nie ponosi opłat.
Marek napisał/a:
Z takiego, że zobowiązali się usługę świadczyć przez całe 16mieś na z góry określonych warunkach, zainwestowałem w nich (w sumie koszty to właśnie około 300zł) więc należy mi się rekompensata za to.

Nie zobowiązali się. Oni zaoferowali Ci usługe na niezmienionych warunkach pod warunkiem, że Ty się zobowiązałeś płacić i korzystać przez 16 miesięcy. A gdzie Ty zainwestowałeś te 300złotych?
Marek napisał/a:
Było jasne, nie zgadzam się ani na zmiany w umowie ani na rozwiązanie umowy. Co w tym niejasnego ?

To że miałeś do wyboru: zgoda na nowe warunki albo rozwiązanie umowy. Ty nie wybrałeś żadnej z tych możliwości.
Marek napisał/a:
Napisałem i się zgodzili.

Rozumiem, że otrzymałeś od nich taką informację na piśmie?
Marek napisał/a:
A kim niby jesteś, że decydujesz o jej obowiązkach ?

Klientem UPC, człowiekiem, pracownikiem..., mieszkańcem Warszawy (mam wymieniać dalej?)
Marek napisał/a:
Zrobiła to co do niej należało gdyby zrobiła inaczej naraziła by swojego pracodawcę na straty.

Do niej należało sprawdzić odpowiednie dokumenty i udzielić Ci stosownych informacji. Postępując tak jak postąpiła własnie naraziła na straty swojego pracodawce, chociażby ze względu na abonament za okres min. 29 dni. Gdyby postąpiła zgodnie z regulaminem, postąpiłaby właściwie a mogłaby Cię narazić na konieczność płacenia abonamentu przez miesiąc czasu (w najlepszym dla Ciebie przypadku).
Marek napisał/a:
Ale znałem regulamin, pozatym wydrukowałem sobie własny (standardowy regulamin świadczenia usług tego typu wzięty z jakiejś strony konsumenckiej z propozycjami tego typu umów) został załączony do umowy i ok ale oni nawet go nie przeczytali więc nie wiedzą o który regulamin świadczenia usług chodzi.

Jednak nie umiesz czytać umów chyba. Na samej górze umowy masz zawartą inforację pomiędzy kim a kim jest zawarta (między innymi UPC Telewizja Kablowa Sp.zoo zwanego dalej Operatorem), a w paragrafie 2 jest mowa o konkretnym regulaminie świadczenia usług operatora. A Ty wyskakujesz z jakimś regulaminem z niewiadomo jakiej strony. To może być tylko szablon. UPC ma prawo ustanowić własny regulamin świadczenia usług w sieci UPC, który musi być zgodny z ustawą o świadczeniu usług telekomunikacyjnych (w przypadku chello).
Marek napisał/a:
coś czuję, że już niedługo nie będzie

wydaje Ci się.

P.s. Jeśli masz wątpliwość w cokolwiek co napisałem w postach to może skonsultuj się z jakimś prawnikiem, przedstawiając mu umowę, regulamin świadczenia usług, regulamin promocji, warunki właściwego użytkowania, parametry techniczne. Bo jak narazie powtarzamy tylko te same kwestie, uparłeś się że masz rację bo tak Ci odpowiada a nie masz racji. Pracuję w telekomunikacji od kilku lat i wiem jak jest konstruowana umowa i regulaminy. Firmy telekomunikacyjne mają swoje biura prawne z którymi konsultują takie dokumenty. Stad też moje informacje jakie tu zawarłem np. na temat tego, że w sytuacji zmiany regulaminu i rozwiązania umowy miałbyś szansę uniknąć kary jeśli by ją naliczyli. Konieczne byłoby założenie sprawy, ale miałbyś dużą szansę. Kilku operatorów z takiej właśnie przyczyny zmieniło zapisy w regulaminach swoich promocji. Abonent w takiej sytuacji otrzymywał jedynie zwrot kary, albo nie musiał jej poprostu płacić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: