VPN przestał się łączyć |
Autor |
Wiadomość |
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1261 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-03-2023, 16:16
|
|
|
tepee.import napisał/a: | Najlepiej by było obejrzeć lokalny log.
Być może MTU mismatch. |
Też się nad tym zastanawiałem ale mówił że zmieniali mu router na inny, trochę byłoby dziwne że w przypadku kompletnie różnych modeli robi mu fragmentację, chyba że modyfikował sobie jakimś programem ustawienia karty sieciowej na kompie, jakiś tunning który mu wyraźnie zmniejszył MTU (domyślna wartość to 1500)
można to łatwo sprawdzić pod Windows komendą: netsh interface ipv4 show subinterfaces |
|
|
|
|
kabanos
Klikacz
Dołączył: 20 Lut 2023 Posty: 12
|
Wysłany: 13-03-2023, 12:44
|
|
|
Ja również mam problem z VPN i zakładałem do tego temat. Problem występuje po wymianie routera z Compala na Giga.
Dostałem ostatnio kolejnego VPN przez którego się łączę. Dzięki temu pracuje, więc jest to dość uciążliwe, gdy muszę wypinać przewód LAN i łączyć się z VPN z WIFI po telefonie.
Teraz mam więc problem żeby się połączyć z oba firmami. Na tym nowym VPN, mam informację, że podczas próby łączenia, połączenie nawet nie wychodzi ode mnie, bo na serwerze do którego się chce połączyć nie ma żadnych logów o tym.
W załącznikach wrzucam informację o MTU jak i wyświetlający się teraz błąd po wyłączeniu zapory sieciowej na Windowsie oraz na routerze.
Na routerze było wcześniej ustawione MTU na 1978 - zmieniłem na 1500 ale nadal wraca do tej wartości po restarcie routera.
Próbowałem wszystkich rzeczy wymienionych wyżej (DNS) ale nic nie pomogło. Wygląda na to, że jak chce pracować normalnie to muszę zainwestować w nowy router? Albo zmienić Giga na Compala?
1.jpg VPN Komunikat |
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 57,86 KB |
5.JPG Ustawienia routera |
|
Plik ściągnięto 26 raz(y) 49,01 KB |
4.JPG Ustawienia routera |
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 41,5 KB |
3.JPG Ustawienia routera |
|
Plik ściągnięto 13 raz(y) 71,69 KB |
2.JPG CMD MTU |
|
Plik ściągnięto 32 raz(y) 41,65 KB |
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1261 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2023, 14:47
|
|
|
Poszukajcie na GCB6 ustawienia tzw. Jumbo frame i testowo spróbujcie wyłączyć |
|
|
|
|
kabanos
Klikacz
Dołączył: 20 Lut 2023 Posty: 12
|
Wysłany: 13-03-2023, 15:27
|
|
|
Nie ma nic takiego. Ten router ma ograniczone ustawienia. Na poprzednim mogłem zmienić adres podsieci, a tutaj nie mogę nawet tego zrobić. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1261 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2023, 15:45
|
|
|
A mam jeszcze takie pytanie, z jakiego protokołu VPN korzystacie? mam nadziej że nie z PPTP
Generalnie z PPTP nie należy korzystać ponieważ nie jest to bezpieczny protokół VPN, wiele firm już go nie wspiera a GCB6 ma problem z obsługą tunelu GRE który jest częścią połączenia PPTP
najlepiej korzystać z SSL VPN albo OpenVPN,
jeśli to będzie IPSec z GRE to też nie zadziała z GCB6 |
|
|
|
|
kabanos
Klikacz
Dołączył: 20 Lut 2023 Posty: 12
|
Wysłany: 16-03-2023, 10:08
|
|
|
Na obu połączeniach PPTP. Nie jest to zależne ode mnie tylko od firmy z którą współpracuje. Więc ja niestety nic z tym nie zrobię.. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1261 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-03-2023, 19:28
|
|
|
To nie bedzie Ci dzialac z GCB6, niestety ten Sagem tego nie wspiera |
|
|
|
|
daninho
Klikacz
Dołączył: 07 Mar 2023 Posty: 9
|
Wysłany: 17-03-2023, 12:55
|
|
|
Szczerze to nie wiem czy to jest PPTP czy SSL VPN, wcześniej nawet na starym modemie przed Giga też mi przestało działać. Przez prawie 3 lata śmigało bez problemu. Zgłosiłem im problem dla drugiej linii odnośnie blokowania portów (specyficznych które dostałem od naszego działu IT). Póki co milczą... |
|
|
|
|
|