Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Internet często ginie na kilka minut
Autor Wiadomość
KarwaszTwarz 
Klikacz

Dołączył: 29 Lip 2022
Posty: 9
Wysłany: 30-08-2022, 18:48   Internet często ginie na kilka minut

Zauważyłem, że od niedawna występuje dziwna anomalia. Prawdopodobnie codziennie, kilkanaście minut po godzinie 17 znika mi Internet. W tym czasie świeci się czerwona kontrolka przy "OPT IN" na Boostralu - trwa to max kilka minut. Potem kolor zmienia się na pomarańczowy, a następnie po kilku chwilach na zielony. Całość nie trwa być może bardzo długo, jednak wystarczająco, żeby mnie zdenerwować, bo akurat w tym czasie potrzebny jest mi ciągły dostęp do sieci...
Czy u kogoś też to występuje?
 
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 30-08-2022, 19:30   

Rozłączanie internetu, było tutaj nie raz. O ile masz HFC - taki urok tej technologii.
 
 
grzesiek40 
light master

Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-09-2022, 08:27   

grzech1991 napisał/a:
Rozłączanie internetu,


Testuję ostatnio tv przez iptv i właśnie mam dziennie kilka a raczej kilkanaście rozłączeń neta (krótkie kilka sekund ale podczas oglądania np. meczy wkurza) i raczej na pewno nie jest to wina aplikacji czy listy iptv a właśnie UPC. Czy da się to wyeliminować po kontakcie z UPC czy tak jak piał grzech1991 taki urok?
_________________
  grzesiek40
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2022, 10:12   

grzesiek40 napisał/a:
grzech1991 napisał/a:
Rozłączanie internetu,


Testuję ostatnio tv przez iptv i właśnie mam dziennie kilka a raczej kilkanaście rozłączeń neta (krótkie kilka sekund ale podczas oglądania np. meczy wkurza) i raczej na pewno nie jest to wina aplikacji czy listy iptv a właśnie UPC. Czy da się to wyeliminować po kontakcie z UPC czy tak jak piał grzech1991 taki urok?


To nie jest zaden urok HFC, nie czytaj bzdur
To jest do zgłoszenia do UPC, iptv działa bez problemu w poprawnie utrzymanej usłudze kablowej, przerwy mogą wynikac z wielu czynników jak zakłóceń w sieci HFC, przeciążenia segmentu na ktorym wisi Twoja okolica itp ale to już UPC musi sprawdzić,
Problem może też leżeć po stronie dostawcy usługi iptv, może być przeciążony, nie być waskei gardło pomiędzy UPC a tym dostawcą itd, ważn3 też żeby wyeliminować potencjalne problemy w domu czyli jelsi oglądasz przez wifi to żeby się nie okazało że jesteś na granicy zasięgu itd
Kiedyś hfc było bardziej podatne na zakłócenia, teraz jest dużo optyki i zakłócenia są eliminowane na nodach optycznych, oczywiście zawsze może być jakieś lokalne zakłócenie w pionie na klatce ale też łatwiej znaleźć takie zakłócenie o ile to jest problemem w Twoim przypadku
 
 
KarwaszTwarz 
Klikacz

Dołączył: 29 Lip 2022
Posty: 9
Wysłany: 02-09-2022, 17:09   

Też mi się wydaje, że to nie urok HFC, bo przez 2 lata było dobrze, ani jednej przerwy, a teraz codziennie taka przypadłość...
 
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 02-09-2022, 17:51   

pawelb napisał/a:
To nie jest zaden urok HFC, nie czytaj bzdur


Jak nie taki urok, widziałeś korekcje błędów na FTTH? Masa ludzi ma problemy na HFC, gdzie FTTH działa stabilnie. Poczytaj jak działa ta technologia, bo wiedzę masz małą.

grzesiek40 napisał/a:
zy da się to wyeliminować po kontakcie z UPC czy tak jak piał grzech1991 taki urok?


Z reguły nie, ale sprawdź najpierw czy to wina sygnału.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2022, 19:37   

grzech1991 napisał/a:
pawelb napisał/a:
To nie jest zaden urok HFC, nie czytaj bzdur


Jak nie taki urok, widziałeś korekcje błędów na FTTH? Masa ludzi ma problemy na HFC, gdzie FTTH działa stabilnie. Poczytaj jak działa ta technologia, bo wiedzę masz małą.

grzesiek40 napisał/a:
zy da się to wyeliminować po kontakcie z UPC czy tak jak piał grzech1991 taki urok?


Z reguły nie, ale sprawdź najpierw czy to wina sygnału.

Dzieciaku, ja się Docsisem zajmuje zawodowo jeśli się jeszcze nie zorientowałeś z forum :)
Korekcje błędów masz w każdej technologii telekomunikacyjnej, również w GPON (FEC)
Warto się dokształcić jeśli nie masz wykształcenia telekomunikacyjnego i nie powtarzać bzdur na temat hfc ;)
W zadbanej sieci, z kontrolowanym ingresem, korekcja błędów nie jest żadnym problemem chyba że większość transmisji podlega korekcji ale to wynika właśnie z zaniedbań a nie technologii, to że hfc jest bardziej wrażliwa na zakłócenia nie oznacza że masz więcej problemów z iptv, to oznacza tylko zaniedbania po stronie operatora, które się powinno zgłaszać
Nota bene, z mojej praktyki wynika że większość problemów w sieci hfc w mieszkaniu tworzą sami użytkownicy bawiąc się w domu w monterów okablowania koncentrycznego i instalując kompletnie przypadkowe rozgałęźniki co powoduje zawsze nieprawidłowy poziom pracy modemu
Sieci GPON są nowe i trudniej w domu coś przerobić i zepsuć ale „specjalistów” od koncentryka w domu nie brakuje, w myśl zasady, co ja nie dam rady ? nie będę wzywał montera i wyrzucał pieniędzy bo sam zrobie lepiej ;) i potem jest jak jest
Reasumując, jeśli są problemy z działaniem iptv typu przerwy w transmisji to zgłasza się to do operatora ale lepiej się upewnić czy problem dotyczy konkretnej usługi iptv czy przerwy w dostępie do Internetu dotyczą też innych usług z których korzysta się w domu, iptv wcale nie jest takue wrażliwe jak się niektórym wydaje, dużo bardziej wrażliwy jest voip
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2022, 20:39   

KarwaszTwarz napisał/a:
Też mi się wydaje, że to nie urok HFC, bo przez 2 lata było dobrze, ani jednej przerwy, a teraz codziennie taka przypadłość...

A ten Boostral masz w mieszkaniu ? Jak ci się świeci OPT IN na czerwono to ci optyka znika więc to nie jest problem hfc ;)
Tym bardzie zgłoś to do upc ale najpierw spróbuj docisnąć swiatłowód do tego Boostrala
Ewentualnie jesli masz sprężone powietrze to wyciągnij patchcord i dmuchnij w złącze i patchcord choć jesli to zawsze kolo 17tej się dzieje to raczej nie pomoże ale nie zaszkodzi
Ostatnio zmieniony przez pawelb 02-09-2022, 21:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1652

Wysłany: 02-09-2022, 21:05   

pawelb napisał/a:
Nota bene, z mojej praktyki wynika że większość problemów w sieci hfc w mieszkaniu tworzą sami użytkownicy bawiąc się w domu w monterów okablowania koncentrycznego i instalując kompletnie przypadkowe rozgałęźniki co powoduje zawsze nieprawidłowy poziom pracy modemu

I właśnie między innymi dlatego to już jest archaiczna technologia. Już był tu i na innym forum fachowiec głoszący takie herezje. Płacącego abonament abonenta nie interesują domorosli fachowcy wprowadzający ingres tylko stabilnie działająca usługa. Zgłaszanie problemów technicznych do operatora też ma różny skutek tak działają Janusze biznesu
_________________
  ogromny
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2022, 22:15   

ogromny napisał/a:
pawelb napisał/a:
Nota bene, z mojej praktyki wynika że większość problemów w sieci hfc w mieszkaniu tworzą sami użytkownicy bawiąc się w domu w monterów okablowania koncentrycznego i instalując kompletnie przypadkowe rozgałęźniki co powoduje zawsze nieprawidłowy poziom pracy modemu

I właśnie między innymi dlatego to już jest archaiczna technologia. Już był tu i na innym forum fachowiec głoszący takie herezje. Płacącego abonament abonenta nie interesują domorosli fachowcy wprowadzający ingres tylko stabilnie działająca usługa. Zgłaszanie problemów technicznych do operatora też ma różny skutek tak działają Janusze biznesu

przypadek opisany w tym wątku dotyczy klienta pracującego na RFoG a nie bezpośrednio na HFC i to z optykiem (PON) klient ma problem a nie z hfc i dobrze byłoby nie uogólniać ;)
 
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 03-09-2022, 11:07   

ogromny napisał/a:
I właśnie między innymi dlatego to już jest archaiczna technologia. Już był tu i na innym forum fachowiec głoszący takie herezje. Płacącego abonament abonenta nie interesują domorosli fachowcy wprowadzający ingres tylko stabilnie działająca usługa. Zgłaszanie problemów technicznych do operatora też ma różny skutek tak działają Janusze biznesu


Według niego lepsza niż HFC, tymczasem rekomendacje dla operatorów długoterminowe wg. telko.in rezygnacja z HFC. U mnie pomimo poprawnego przewodu i świetnego sygnału, rekomendacja UPC odłączenie usługi. Widziałeś gdzieś na FTTH aby coś źle działało, dopóki światłowód nie jest przecięty? Ja nie.
 
 
KarwaszTwarz 
Klikacz

Dołączył: 29 Lip 2022
Posty: 9
Wysłany: 05-09-2022, 12:26   

pawelb, to jest dom, a nie mieszkanie. Boostral wisi na ścianie koło biurka.
Były teraz 2 dni spokoju, więc myślałem, że już po sprawie, ale pół godziny temu sytuacja się powtórzyła. Raz zdarzyło się to po 20. Być może dzieje się również w innych godzinach, kiedy akurat tego nie zauważam :roll:
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-09-2022, 23:01   

KarwaszTwarz napisał/a:
pawelb, to jest dom, a nie mieszkanie. Boostral wisi na ścianie koło biurka.
Były teraz 2 dni spokoju, więc myślałem, że już po sprawie, ale pół godziny temu sytuacja się powtórzyła. Raz zdarzyło się to po 20. Być może dzieje się również w innych godzinach, kiedy akurat tego nie zauważam :roll:

Tym bardzie zrób tak jak Ci napisałem, jeśli masz sprężone powietrze dmuchnij w koncowke światłowodu i gniazdo oczywiście po wyjęciu wtyczki ze światłowodem z boostrala a potem włóż i dociśnij z wyczuciem
Jesli to nie pomoże to dzwoń do UPC bo problem jest gdzieś na połączeniu światłowodowym do domu
 
 
KarwaszTwarz 
Klikacz

Dołączył: 29 Lip 2022
Posty: 9
Wysłany: 09-09-2022, 12:02   

Mam na dzisiaj zamówionego technika, ale się trochę obawiam... Jakie jest prawdopodobieństwo, że przyjdzie, stwierdzi, że wszystko działa i naliczy opłatę za nieuzasadnione wezwanie?

Zajrzałem do logów po ostatniej awarii i mam coś takiego z okolic zdarzenia:
Kod:
- No Ranging Response received - T3 time-out
- Ranging Request Retries exhausted
- Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted
(potem te 3 się powtarzają)
Kod:
- Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out
Ten później również się powtarza raz.
Pokazałem jedynie błędy krytyczne, ominąłem uwagi oraz wyciąłem wszelkie adresy z krytycznych.

Po awarii zauważyłem również, że zostały jedynie 2 kanały zwrotne. W tej chwili są 4.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2022, 17:13   

powiedz Technikowi że momentami świeci się czerwona kontrolka przy "OPT IN", to istotna informacja dla Technika!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: