Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Giga Connect Box (Arris TG3492LG-LC) przerywa ethernet
Autor Wiadomość
pj0t3r 
Klikacz

Dołączył: 06 Sie 2022
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-08-2022, 12:36   Giga Connect Box (Arris TG3492LG-LC) przerywa ethernet

Cześć,
Od kilku tygodni walczę z zanikającym połączeniem z Internetem w UPC. W dużym skrócie - wymiana tłumika w skrzynce w bloku i podobno jakieś prace w okolicy, sygnał na koncentryku bez zarzutu, nawet LTE nie zakłóca - i jest połowiczny sukces, bo modem przestał się spontanicznie resetować. Mimo to, połączenie dalej niestabilne. Kopię dalej - logi w routerze mówią, że co kilka minut ginie połączenie na porcie WAN i po 4-6s wraca z powrotem (ether1 link down - tak, jakbym fizycznie odpiął kabel łączący modem z routerem). Testowane na 2 kablach UTP kat. 6, przewodnik miedziany. Następnego dnia analiza logów wykazała, że to się dzieje jak sieć jest obciążona - w nocy albo jak wszyscy są w pracy, raptem parę razy, jak wszyscy są w domu to nawet co 5min. W końcu technik zgodził się "prewencyjnie" wymienić modem, twierdząc że już wszystko co można było zrobić i sprawdzić to zrobił, od strony kablowej jest wszystko OK, od strony LANu nie mają możliwości przeprowadzenia diagnostyki. Jednocześnie uprzedził, że po iluś przyjazdach UPC stwierdza że u nich wszystko w porządku i potem zaczyna kasować za każdy kolejny.
Po wymianie przez praktycznie cały wieczór było idealnie, mimo kilku zalogowanych telefonów i 3 streamingów działających równocześnie. Późnym wieczorem zaglądam w logi - problem wrócił.
Ręce mi opadają, mam już tego dość, każdego dnia zamiast konsumować usługi, za które płacę niemałe siano kombinuję co jeszcze może być nie tak i ubolewam nad brakiem alternatywnego usługodawcy.
Jakieś pomysły? Może ktoś przerabiał problem u siebie?

konfiguracja:
łącze: 1Gbps/40Mbps
modem Arris TG3492LG-LC w trybie modemu na IPv4 (przełączenie w tryb routera nie pomaga)
router MikroTik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN

fuckUPC.png
logi z MikroTika, jak tylko ktoś zaczyna aktywnie korzystać z sieci wywala się raz za razem
Plik ściągnięto 115 raz(y) 215,15 KB

 
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 07-08-2022, 09:06   

Jak miałem taką sytuacje to zaglądałem do logów, ale routera od UPC, a nie swojego. Logi wysłałem do UPC i sprawdzali.
 
 
pj0t3r 
Klikacz

Dołączył: 06 Sie 2022
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-08-2022, 18:19   

Próbowałem, ale nie było tam nic o połączeniach ethernet a UPC twierdzi, że jest w stanie diagnozować tylko stronę kablową. W międzyczasie test krzyżowy - przy połączeniu urządzeń bezpośrednio do Arrisa problem nie występuje, przy przy podłączeniu MikroTika do modemu Compala też OK. Przekopując globalne internety natrafiłem na podobne wątki (najczęściej MikroTik - Arris). Nikt nie znalazł bezpośredniej przyczyny, ale okazało się, że wstawienie najtańszego switcha między modem a router eliminuje problem.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-08-2022, 09:31   

pj0t3r napisał/a:
Próbowałem, ale nie było tam nic o połączeniach ethernet a UPC twierdzi, że jest w stanie diagnozować tylko stronę kablową. W międzyczasie test krzyżowy - przy połączeniu urządzeń bezpośrednio do Arrisa problem nie występuje, przy przy podłączeniu MikroTika do modemu Compala też OK. Przekopując globalne internety natrafiłem na podobne wątki (najczęściej MikroTik - Arris). Nikt nie znalazł bezpośredniej przyczyny, ale okazało się, że wstawienie najtańszego switcha między modem a router eliminuje problem.

Może spróbuj wymusić np. po stronie Mikrotik na porcie prędkość 1gbps full duplex a nie Auto na porcie w kierunku Arrisa, czasem urządzenia mają problemy z negocjacją prędkości kiedy po obu stronach jest Auto
 
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 13-08-2022, 18:45   

pj0t3r napisał/a:
Próbowałem, ale nie było tam nic o połączeniach ethernet a UPC twierdzi, że jest w stanie diagnozować tylko stronę kablową.


Przecież kwestia LANu, może być jak najbardziej od strony HFC. Więc to od niej trzeba zacząć, a nie od końca.

pj0t3r napisał/a:
przy połączeniu urządzeń bezpośrednio do Arrisa problem nie występuje


Wydawało mi się, że wcześniej pisałeś, że na samym arrisie jest to samo. Ale jak nie jest to ok, mój błąd. Mimo to, ja bym i tak przeanalizował wszystkie logi i błędy w routerze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: