Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór dostawcy internetu.
Autor Wiadomość
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 03-12-2021, 17:11   

Tak czy inaczej mam dwa publiczne adresy IP. Żadnej różnicy nie było jak wystawiłem konsole do internetu czy też nie.
Zakładam że dopóki nie będę miał umowy z Vectra to dostępu do ich ebook mieć nie będę. A nie przedłużę/ przepisze tego choćby za darmo

Na Vectrze u moich rodziców jest ostatnio praktycznie odzwierciedlenie tego co u mnie. Jestem niemal przekonany że po prostu coś się w ich przypadku nie zagryza z tą grą i jest jak jest. Nigdy nie miałem ich za rzetelnego dostawcę, zbyt dużo awarii doświadczyłem przez kilka lat zanim się nie przenioslem do innego mieszkania. Przy najbliższej okazji uciekam byle dalej od nich. MM wziąłem 2 lata temu bo w mojej okolicy mieli dobre recenzje, i byli w sumie jedyną alternatywą i jako osobna sieć było miodnie. Nikt mnie nie informował że zostanie to wchłonięte przez Vectrę przy podpisywaniu umowy. Uciekałem od Vectry i siłą rzeczy znowu się w to władowalem. Praktycznie od razu po przejęciu zaczął się cyrk, przerwy w dostawie internetu czy tv
Muszę znalezc jakiś punkt zaczepienia i rozwiązać to przedterminowo a zostało mi całe 5 miesięcy.
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 599
Wysłany: 03-12-2021, 17:22   

greg_777 napisał/a:
Tak czy inaczej mam dwa publiczne adresy IP.
Nie o samo IP chodzi. Chodzi o to, żeby modem był w czystym bridge. Po zmianie adresu MAC urządzenia końcowego można czasem dostać zupełnie inną trasę (trochę się tym bawiłam). Potrzebujesz dostępu czystego konfigu Vectry z bridge/router.

U Ciebie jest taka sytuacja, MM wchłonęła Vectra, ale jeszcze formalnie nie masz z tą drugą umowy więc masz routing z Vectry, a technicznie modem i konfig z MM. Zagmatwane, bo MM ma inną politykę i rozwiązania niż Vectra.
_________________
  -Zuzia
 
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 03-12-2021, 17:31   

Nie wykluczone że właśnie tak jest. Ostatnio mieli problem z odczytaniem statusu mojego modemu... Pisali że jest wyłączony/ offline kiedy to pracowałem online w chmurze.

Tam jest taki bałagan że już nie wiadomo do kogo uderzać aby jakąkolwiek pomoc uzyskać. Pomoc mm nie ukrywam nie jest najciekawsza... " My nie wiemy" " parametry łącza są prawidłowe".

Dostępu do Ebok Vectry nie uzyskam. Sygnał dostarcza Vectra ale usługodawcą jest nadal Multimedia, nie mam umowy z Vectra wiec nie ma takiej możliwości. Pajacowanie.... Ta sama grupa dwa różne standardy :D . Dodzwonilem się do nich i wręcz oburzona pani tłumaczy że jak mi niby mają dać dostęp do Ebok Vectry jak nie mam z nimi umowy.
Brak mi słów na ta cała firmę.
Dodatkowo, prosiłem po raz kolejny o stricte tryb mostka. Ale nie, muszę formalnie złożyć pismo że nie chcę od nich wifi z którego nie korzystam.

Nagrywają wszystko, zapisy czatów mają. Najbardziej problematyczny operator jaki istnieje a Ty człowieku idź i składaj pismo żeby zmienili tryb pracy routera bo wifi zniknie :lol: . Zawiesili się chyba kilka lat temu, słów brak po prostu.
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 599
Wysłany: 03-12-2021, 20:19   

Słuchaj, jak ciężko dogadać się z MM, może przejdź do Vectry? O ile nie będzie się to wiązało z podpisaniem długiego cyrografu.
_________________
  -Zuzia
 
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 03-12-2021, 21:20   

Od Vectry i spółki będę się trzymał jak najszerszym łukiem, chciałem od nich uciec to wchłoneli multimedie i wszedłem w jeszcze większe bagno bo po całej akcji klienci mm stali się chyba klientami drugiej kategorii...
Jakby chcieli klienta zatrzymać albo przenieść do Vectry to by zrobili to dzisiaj podczas rozmowy z obsługą klienta. Dostałem jedynie opr. Za to że pytam o dostęp do Ebok vectry.
Ten internet nadaje się do przeglądania olxa czy allegro, nabierają ludzi na mega prędkości a zdarzy się ktoś kto zobaczy nieprawidłowości i mają klienta gdzieś. Oby się ludzie trzymali jak najdalej, przynajmniej od MM w obecnym stanie.

Nie chce im płacić ani grosza więcej. Na szczęście moją druga połówką jest radczyni prawna, coś wyszukamy aby nie płacić żadnych kar do MM. I mieć święty spokój. Spadamy do pomarańczowych ewentualnie Netii.
Nie potrzebuję kablowki, mam obecnie chyba z 200 kanalow ciężko znaleźć coś interesującego. Już nie te czasy, sam internet + serwisy VOD wydaje się lepszy
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 599
Wysłany: 03-12-2021, 21:39   

greg_777 napisał/a:
Na szczęście moją druga połówką jest radczyni prawna, coś wyszukamy aby nie płacić żadnych kar do MM. I mieć święty spokój.
Trzeb rozwiązać z ich winy, nie jest to takie proste, ale przy takim wsparciu masz znacznie większe szanse :)
_________________
  -Zuzia
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1246
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2021, 11:01   

@greg_777: Czy Twoja druga połówka Ci coś pomoże to się okaże, najlepiej byłoby mieć jakieś potwierdzenie ze strony MM o nie rozwiązanym problemie bo do rozwiązania umowy musi być podstawa prawna czyli w tym przypadku zgodna z regulaminem, samo zgłoszenie problemu nie wystarczy, musisz spróbować uzyskać jakieś potwierdzenie problemu który masz u siebie i niemożności jego rozwiązania przez operatora
Gdyby ci się udało dostać na stronę modemu żeby zczytać parametry pracy kanałów DS i US to można byłoby się zastanowić czy poziom pracy jest prawidłowy ale masz modem w trybie mostu więc trudniej się na niego dostać, nie wiem jak to Vectra realizuje, może @Zuzia coś podpowie z racji tego że jest ich abonentką ;)
Normalnie dla modemów epc była to strona na adresie http://192.168.100.1 ale oczywiście musiałbyś odłączyć na chwile swój router, zrestartować modem i podpiąć komputer konfigurując go na adresie np. 192.168.100.2 z maską 255.255.255.0, bez bramy i spróbować wywołać ten adres, powinna ci się wówczas pojawić strona diagnostyczna modemu, tak było w poprzednich softach dla epc ale nie wiem czy coś się nie zmieniło dla epc3949
 
 
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 04-12-2021, 14:04   

Mam całą korespondencję z nimi. Np. Podparte pingplotterem skoki pingu na trasie pakietów gdzie odpowiedzieli że nie mają na to wpływu bo znajdują się poza ich siecią. Każdy operator ma swoje umowy na routing za granicą a że pakiety lecą przez USA i mam lagi i ping windowal się do 250ms to nie moja wina tylko ich.

Wyłapałem asusem serwery z jakimi się łącze i 3/5 gier odbyło się na serwerach w Usa co jest chore.
Już nie starają się nawet pomóc wypieli się po całości, żałosna firma w której twierdzą że jak masz prędkość taka jak w umowie to nie narzekaj.
Szkoda że nie nagrałem jednej rozmowy jakiś czas temu jak pan sam stwierdził że routing to oni mogą mieć dobry do YouTube w Polsce ale jak serwery za granicą to on już nie wie.

Inna sprawa, podpisując umowę nikt mi nie powiedział ani nie zaznaczył w umowie że przejmuje to Vectra... Będę musiał szukać dziury w całym.
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 599
Wysłany: 04-12-2021, 14:31   

pawelb napisał/a:
do rozwiązania umowy musi być podstawa prawna
Reklamacja, w przypadku odrzucenia zgłoszenie do UKE, czasami to bardzo pomaga, ale ogóle jak sam wiesz najlepiej udowodnienie winy dostawcy jest sprawą skomplikowaną i czasochłonną. Radca prawny z pewnością pomoże, bo pisma z tymi art. robią lepsze wrażenie niż pisane przez laików.

pawelb napisał/a:
Gdyby ci się udało dostać na stronę modemu żeby zczytać parametry pracy kanałów DS i US to można byłoby się zastanowić czy poziom pracy jest prawidłowy ale masz modem w trybie mostu więc trudniej się na niego dostać, nie wiem jak to Vectra realizuje, może @Zuzia coś podpowie z racji tego że jest ich abonentką ;)
Normalnie dla modemów epc była to strona na adresie http://192.168.100.1 ale oczywiście musiałbyś odłączyć na chwile swój router, zrestartować modem i podpiąć komputer konfigurując go na adresie np. 192.168.100.2 z maską 255.255.255.0, bez bramy i spróbować wywołać ten adres, powinna ci się wówczas pojawić strona diagnostyczna modemu, tak było w poprzednich softach dla epc ale nie wiem czy coś się nie zmieniło dla epc3949
Sygnał zawsze warto sprawdzić. W Vectrze jest możliwe wejście na wszystkie modemy "sposobem", ale nie wiem, czy w MM to działa, nigdy nie miałam do czynienia z ich siecią. Tu wszystko wskazuje na to, że routing owszem jest Vectry, ale konfig w modemie może być MM. Nawet jeśli da się, to odnotuje się u nich i może być wykorzystane przeciwko abonentowi, który chce rozwiązać umowę z ich winy.
_________________
  -Zuzia
 
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 04-12-2021, 19:55   

Do routera próbowałem kiedyś "wchodzić". Przy odłączonym kablu po restarcie nie było z tym problemu, jakiś czas temu sam sobie próbowałem ustawić mostek itd.ale po podłączeniu kabla nie działało, próbować można było :) . Niedługo w mm będzie trzeba składac pismo o restart routera hehe

Tak czy inaczej na dniach poruszymy temat rozwiązania tej nieszczęsnej umowy. Najwyżej wykupie po prostu usługę od Orange a to rzucę w kąt.
Za internet place de facto 40zl zatem nie majątek trochę więcej za tv bo mam kanały premium.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1246
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2021, 20:10   

greg_777 napisał/a:
Do routera próbowałem kiedyś "wchodzić". Przy odłączonym kablu po restarcie nie było z tym problemu, jakiś czas temu sam sobie próbowałem ustawić mostek itd.ale po podłączeniu kabla nie działało, próbować można było :) . Niedługo w mm będzie trzeba składac pismo o restart routera hehe

Tak czy inaczej na dniach poruszymy temat rozwiązania tej nieszczęsnej umowy. Najwyżej wykupie po prostu usługę od Orange a to rzucę w kąt.
Za internet place de facto 40zl zatem nie majątek trochę więcej za tv bo mam kanały premium.

Zrób tak jak Ci napisałem powyzej, a pod pojęciem restartu miałem na myśli wyłączenie na chwilę modemu z zasilania ;)
 
 
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 04-12-2021, 21:32   

Nie do końca rozumiem. Czy w jakimś sposób angażuje tu swój router Asusa ?

Ten technicolor nie działa stricte w trybie mostu, on po prostu daje publiczne IP na czwartym porcie gdzie mam podłączonego Asusa, nadal mogę podpinać urządzenia pod to coś od MM. Tak twierdzili geniusze z mm że wtedy mam tryb mostka
Jeśli zresetuje modem od mm i w międzyczasie zacznę logować się do niego na komputerze mam tylko kilkadziesiąt sekund zanim znów się zaloguje, nie zdążę przejrzeć opcji a już się załączy do sieci.

Lagi mam niepojęte :) to już nie poziom Afryki tylko może bieguna południowego.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1246
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2021, 22:17   

greg_777 napisał/a:
Nie do końca rozumiem. Czy w jakimś sposób angażuje tu swój router Asusa ?

Ten technicolor nie działa stricte w trybie mostu, on po prostu daje publiczne IP na czwartym porcie gdzie mam podłączonego Asusa, nadal mogę podpinać urządzenia pod to coś od MM. Tak twierdzili geniusze z mm że wtedy mam tryb mostka
Jeśli zresetuje modem od mm i w międzyczasie zacznę logować się do niego na komputerze mam tylko kilkadziesiąt sekund zanim znów się zaloguje, nie zdążę przejrzeć opcji a już się załączy do sieci.

Lagi mam niepojęte :) to już nie poziom Afryki tylko może bieguna południowego.

Spróbuj w port 1, 2 lub 3 modemu wpiąć komputer z adresem IP skonfigurowanym manualnie a nie z DHCP tak jak ci napisalem wyżej, może nawet nie trzeba będzie restartowac modemu a jeśli nie będziesz mógł się połączyć z tącstroną to zrestartuj modem a potem wywoła w przeglądarce adres strony ktory ci napisałem,
Ten modem działa właśnie stricte w trybie mostu a adres IP dla swojego routera dostajesz z serwera DHCP operatora ;)
 
 
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 09-12-2021, 16:27   

Być moze coś źle robię ale nie mogę nic sprawdzić na tym ich sprzęcie.

Sprawdziłem historię IP z którymi się łączyłem i wygląda na to że łączy mnie z serwerami w USA, nie dziwne że mam lagi w grze. Ping do tych serwerów to w rzeczywistości 150+ ms. Nie mam na to wpływu w lobby meczowym niestety żeby wybrać z kim się połączę w danej chwili.
W samej grze zaznaczona opcja aby szukało rywala po IP najbliżej mnie.
Wszystko na odwrót.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1246
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2021, 17:03   

greg_777 napisał/a:

Sprawdziłem historię IP z którymi się łączyłem i wygląda na to że łączy mnie z serwerami w USA, nie dziwne że mam lagi w grze. Ping do tych serwerów to w rzeczywistości 150+ ms. Nie mam na to wpływu w lobby meczowym niestety żeby wybrać z kim się połączę w danej chwili.
W samej grze zaznaczona opcja aby szukało rywala po IP najbliżej mnie.
Wszystko na odwrót.

a jakie serwery DNS masz ustawione na swoim routerze i konsoli?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,41 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: