Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór dostawcy internetu.
Autor Wiadomość
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-12-2021, 23:51   

greg_777 napisał/a:
Następny przykładowy:
https://ibb.co/4RWr1zh

Moje IP też jest z Vectry
88.156.97.***

Tak jak mówiłem , routing jest Vectry. Nie wiem czy to ma znaczenie ale lokalizacja mojego IP to Katowice, mieszkam niedaleko Olsztyna na Warmii.

tak bo Vectra ma zarejstrowaną sieć na Śląsku, nie ma znaczenia
i na pewno masz publiczny adres IP? to jest trochę dziwne bo inetnum 88.156.97.0 jest na sieć /24 dla MM, Multimedia miały 256 adresów IP na cały kraj? ;)
może mają jeszcze jakąś sieć ale coraz ciekawsza jest ta sieć MM...i dziwić się potem że ludzie psy wieszają na Vectrze która skupuje takie sieci :P
Ostatnio zmieniony przez pawelb 02-12-2021, 00:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 01-12-2021, 23:58   

Mam wykupiona tą opcję w MM ale czy przeniosło się to po przepięciu osiedla na vectrre ? Mam nadzieję że tak. Na Xboxie mam otwarty nat więc myślę że publiczny adres IP działa a o ile się nie mylę te sprawy są ze sobą powiązane.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-12-2021, 00:00   

greg_777 napisał/a:
Mam wykupiona tą opcję w MM ale czy przeniosło się to po przepięciu osiedla na vectrre ? Mam nadzieję że tak. Na Xboxie mam otwarty nat więc myślę że publiczny adres IP działa a o ile się nie mylę te sprawy są ze sobą powiązane.

najprościej to sprawdzić uruchamiając na routerze Asus jakąś usługę albo publikując jakiś serwis i spróbować wejść na niego z publicznego internetu typu Orange, Plus czy TMobile
włącz na chwilę zdalny dostęp do routera od strony Internetu i zobacz czy możesz wejść na stronę routera ze smartfonu ale oczywiście wyłączając wifi na telefonie
 
 
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 02-12-2021, 00:18   

Wydaje mi się że nie mogę wejść zdalnie do routera. Być może coś źle robię ale włączyłem dostęp zdalny w ustawieniach Asusa i wpisując IP w przeglądarkę nic się nie dzieje.

Edit: udało się mam dostęp do Asusa z zewnętrznego połączenia
Ostatnio zmieniony przez greg_777 02-12-2021, 00:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-12-2021, 00:21   

greg_777 napisał/a:
Wydaje mi się że nie mogę wejść zdalnie do routera. Być może coś źle robię ale włączyłem dostęp zdalny w ustawieniach Asusa i wpisując IP w przeglądarkę nic się nie dzieje.

Ale musisz to zrobić z poza swojej sieci czyli np. że smartfona wyłączajac na nim wifi, nie że swojego kompa
Albo wyślij mi na priv swój pełny adres IP to zobaczę czy mi się w ogóle zgłasza strona logowania Twojego routera,
 
 
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 02-12-2021, 00:25   

Włączyłem dostęp zdalny, i podłączyłem się normalnie ze smartfona łącząc po LTE, nie wifi.
Czyli rozumiem że ip jest publiczne skoro operacja się powiodła ?

Po adresie IP było trzeba wpisac po dwukropku konkretny port ustawiony wcześniej w routerze i wtedy wszedłem do routera spoza sieci domowej bez problemu. Wpisanie samego IP na czysto nie łączyło się z routerem
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-12-2021, 00:36   

greg_777 napisał/a:
Włączyłem dostęp zdalny, i podłączyłem się normalnie ze smartfona łącząc po LTE, nie wifi.
Czyli rozumiem że ip jest publiczne skoro operacja się powiodła ?
Po adresie IP było trzeba wpisac po dwukropku konkretny port ustawiony wcześniej w routerze i wtedy wszedłem do routera spoza sieci domowej.

właśnie miałem ci napisać żebyś dodał do adresu :8080 :P
no to wygląda że masz publiczny adres IP
wygląda na to że musisz wziąć na testy jakiegoś innego operatora do domu, np. Netie albo Orange i sprawdzić jak będzie ci działać, ta część infrastruktury może być u Ciebie przeciążona, sprawa ci się wyjaśni jeśli się okaże że na nowym łączu masz te same problemy to wtedy musisz szukać rozwiązania na swoim sprzęcie domowym a jeśli problemy znikną jak ręką odjął to też będziesz miał jasność, chyba nic tu już nie wskórasz
Ostatnio zmieniony przez pawelb 02-12-2021, 01:11, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 02-12-2021, 00:42   

Ma publiczny jak prawie każdy w Vectrze. Ci co nie mają dostają z puli 100.x.x.x.
W Vectrze można przełączyć modem do trybu bridge (każdy dostaje 2 adresy publiczne), podłączyć PC bezpośrednio do modemu i wtedy sprawdzić, czy problemy występują.
_________________
  -Zuzia
 
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 02-12-2021, 01:04   

Pozostaje wiec permanentna ucieczka ze wszystkiego co ma powiązania z Vectra. Zakładam że niedługo dzwonili by do mnie z ofertą aby przejść bezpośrednio do nich, Internetu w życiu od nich nie wykupie poprzez zdarzające się przynajmniej raz w tygodniu awarie i to że nie mogę pograć online jak cywilizowany człowiek.
Jedynie tv jest na plus bo stałe widzę dodawane nowe kanały i nie widzę spadków jakości.

MM zanim weszła pod skrzydła Vectry była na prawdę ok awarii zero, z niczym problemu nie było, gra śmigała płynnie elegancko w poprzednich edycjach. Do momentu jak wszystko zostało wchłonięte przez wyżej wspomnianą spółkę byłem zadowolony.
Szkoda że wtedy nie diagnozowalem sieci żeby mieć porównanie co się zmieniło itd... a nastąpiło to z dnia na dzień.

Wydaje mi się że wszelkie możliwości wyczerpałem jeśli chodzi o próby poprawy rozgrywki, zakładam że nie zidentyfikuje tego problemu stałego opóźnienia w grze.
Zewnętrzne IP, dmz , otwieranie portów.

Pozostaje przetestować co i jak u kolejnego znajomego który to właśnie zamontował sobie Orange światłowód nieopodal mnie i na spokojnie wybrać coś dla siebie.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-12-2021, 01:09   

@greg_777
tak dla porządku sprawdź jeszcze w ustawieniach LAN na Asusie, ostatnia zakładka czyli Switch Control (Sterowania przełącznikiem) masz włączone CTF ?
upewnij się że nie masz włączonej na Asusie żadnej funkcji która wyłącza CTF czyli QoS, limitowanie przepustowości sieci gościnnej, harmonogramy
 
 
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 02-12-2021, 01:14   

Mój Asus działa praktycznie na domyślnych ustawieniach, nic nie kombinowałem ostatnio

Jumbo frame miałem na disabled, zostawić jako włączone ?

https://ibb.co/jGHb2Z2

@Zuzia podpinalem konsole zarówno pod sprzęt operatora jak i mojego Asusa. Port 4 w tym modemie działa też chyba jako mostek, Asus dostaje publiczne IP. Nie było różnicy między Asusem czy modemem od MM kompletnie żadnej.

Ciężko mi szukać problemów po stronie sprzętu w domu. Najnowszy Xbox ? Tv z niezłym input lagiem ? To musi być wina Vectry/MM być może akurat tu w budynku, nie mam pojecia. Mam kilku znajomych zagorzałych fanów tej samej serii, ktokolwiek u mnie przy piwie w to zagrał to stwierdzał że tu jest coś popsute.
Ostatnio zmieniony przez greg_777 02-12-2021, 01:50, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-12-2021, 01:25   

greg_777 napisał/a:
Mój Asus działa praktycznie na domyślnych ustawieniach, nic nie kombinowałem ostatnio

Jumbo frame miałem na disabled, zostawić jako włączone ?

https://ibb.co/jGHb2Z2

bez specjalnego znaczenia, działa na przepustowość a nie na opóźnienia no i działa lokalnie, w domu ale raczej bym nie włączał żeby uniknąć fragmentacji pakietów
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 03-12-2021, 14:09   

greg_777 napisał/a:
@Zuzia podpinalem konsole zarówno pod sprzęt operatora jak i mojego Asusa. Port 4 w tym modemie działa też chyba jako mostek, Asus dostaje publiczne IP. Nie było różnicy między Asusem czy modemem od MM kompletnie żadnej.
Wykonaj sobie taką prostą diagnostykę. Przełącz modem do bridge przez panel klienta: https://ebok.vectra.pl/#/login
Podłącz kabel sieciowy bezpośrednio do PC, w modemie użyj innego portu niż dotychczas. Wyłącz wszelki firewalle, antywirusy, pograj sobie przez chwilę na publicznym IP, będziesz wiedział czy pomogło. Jeśli nie - pisz reklamację.
_________________
  -Zuzia
 
greg_777 
easy master

Dołączył: 10 Paź 2021
Posty: 49
Wysłany: 03-12-2021, 16:27   

@Zuzia

Widzisz, najśmieszniejsze jest to że nie mam dostępu do ebok Vectry mimo, że jestem de facto pod nich już stuprocentowo podpięty... Próbowałem się logować czy zakładać konto używając numeru klienta itd. Z multimedii ale bezskutecznie. Zaawansowany ebok multimedii pozwala tylko na zmianę nazwy sieci wifi i łączenie kanałów. A jeśli chodzi o zmianę czegokolwiek to na infolinii nic mi nie zmienią bo to bo tamto, brak słów. O tryb bridge prosiłem trzykrotnie w ciągu roku po prostu żeby sprawdzić czy to coś pomoże. "Ale nie bo pan ma u nas wifi wykupione a w ogóle to nic pewnie nie da".

Sprawdziłem na asusie do jakich serwerów łączy mnie podczas grania. W Europie jest kilka serwerów więc czemu wszystko rozgrywam na serwerach w usa ? Nie dziwne że mogę odczuwac opóźnienia. Czy nie jest tu winny routing Vectry ? Trochę to dziwne.

Poniżej powinien być widoczny routing z Orange u kolegi, tam grało się zawsze dobrze. Dla porównania jak się puści traceroute do tego samego IP na Vectrze to trasa pakietów zawsze kończy się w USA więc może te styki Vectry nie są zbyt super. Hotspot nie raz działał lepiej mimo niestabilnego pingu niż ta nieszczęsna Vectra a wczesniej MM

Screenshot_2021-12-03-16-32-09-176_com.facebook.orca.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 306,79 KB

Ostatnio zmieniony przez greg_777 03-12-2021, 16:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 03-12-2021, 16:48   

greg_777 napisał/a:
@Zuzia
Widzisz, najśmieszniejsze jest to że nie mam dostępu do ebok Vectry mimo, że jestem de facto pod nich już stuprocentowo podpięty... Próbowałem się logować czy zakładać konto używając numeru klienta itd. Z multimedii ale bezskutecznie. Zaawansowany ebok multimedii pozwala tylko na zmianę nazwy sieci wifi i łączenie kanałów. A jeśli chodzi o zmianę czegokolwiek to na infolinii nic mi nie zmienią bo to bo tamto, brak słów. O tryb bridge prosiłem trzykrotnie w ciągu roku po prostu żeby sprawdzić czy to coś pomoże. "Ale nie bo pan ma u nas wifi wykupione a w ogóle to nic pewnie nie da".
Domagaj się dostępu do EBOK Vectry, to należy się każdemu klientowi tej sieci. Dzięki niemu sam będziesz przełączał się do trybu bridge/router bez żadnej łaski i dostaniesz 2 publiczne IP. Złóż reklamację telefonicznie w tej sprawie.

Coś przy tej migracji z MM do Vectry nie wyszło, może modem też dostaje jakiś dziwny konfig. Trzeba to odkręcić, ale nie proszeniem tylko formalną reklamacją. Bez dostępu do EBOK Vectry nie masz też ich Vectra TV Online, która również Ci się należy.
_________________
  -Zuzia
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,39 sekundy. Zapytań do SQL: 16
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: