Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Compal CH7465LG - resety po pobraniu dużych plików
Autor Wiadomość
mikolajek 
Klikacz


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 07-06-2021, 15:26   Compal CH7465LG - resety po pobraniu dużych plików

Od chyba 4 lata posiadam Connect Box / Compal CH7465LG-LC. Pracuje w trybie modemu i podłączony jest do Asusa RT-AX88U.

Przy niedawnym przedłużaniu umowy z UPC "dostałem" upgrade internetu z 500 MB/s do 750 MB/s. Od tej pory praktycznie za każdym razem kiedy pobiorę plik o wielkości 1GB i więcej, modem się restartuje. Dzieje się to zwłaszcza, kiedy plik leci z dużą prędkością (pow. 10 MB/s).

Kontaktowałem się z pomocą techniczną UPC, ale dostałem odpowiedź, że "u nich w logach nic nie ma", a w ogóle to oczywiście najlepiej używać Connect Boxa bez dodatkowego sprzętu i wyłącznie po kablu... Na razie włączyli mi na 7 dni jakiś rodzaj monitoringu, który rzekomo ma wyłapać ewentualne problemy. Tyle tylko, że to ewidentnie nie są problemy z łączem, tylko z modemem, który IMHO po prostu zatyka się takim transferem.

Pamiętam, że ok. 2 lat temu, kiedy przyspieszałem neta z 250 MB/s na 500 MB/s pytałem się o opcję 750 MB/s (wtedy najszybszą). Dowiedziałem się, że Connect Boxy tej prędkości nie ciągną i obsługują max. 500 MB/s. Podejrzewam, że wrzucili teraz jakiś upgrade softu i już magicznie ciągną większe prędkości - gość z infolinii twierdzi, że mogą lecieć 800-850 MB/s, więc nie ma problemu z 750 MB/s. Jakoś nie wydaje mi się...

W każdym razie - czy ktoś ma tego typu problemy i może udało mu się je rozwiązać?

Prędkość samego netu jest prawie równa maksymalnej - do ok. 730 MB/s (upload 40), WiFi też jest bardzo szybkie - i mój router i laptop obsługują WiFi 6, więc widziałem już prędkości z netu grubo powyżej 100 MB/s. Zakładam więc, że to najstarszy element sieci - Connect Box - nie daje rady...
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 07-06-2021, 18:42   

Sprawdź poziom sygnału w modemie z uwzględnieniem błędów po korekcji. Teoretycznie, Compal powinien obsłużyć 750 Mbps, a w praktyce różnie bywa, zwłaszcza jak korzysta z 24 kanałów.
_________________
  -Zuzia
 
Zygfryt 
plus master


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 472
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-06-2021, 07:08   

Ja na Compalu spokojnie ściągałem pliki z prędkością ~50 MB/s bez restartów, więc się da.
 
 
 
mikolajek 
Klikacz


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 08-06-2021, 09:27   

@Zygfryt - ściągać pliki się da, tylko po ściągnięciu mam restart... 8)

@-Zuzia - podpowiesz proszę (lub odeślesz gdzieś), co konkretnie sprawdzać? W zeszłym roku była u mnie w bloku jakaś awaria i był technik i twierdził, że poziomy sygnału są dobre (cokolwiek to znaczy...).

Ale co tutaj może wywoływać restart? Przecież Compal robi tylko za modem i to oczywiście po kablu, połączenie bezprzewodowe zestawia już router... Kabel sprawdzałem (Asus zresztą wyświetla) i nie ma problemu - 1 Gbps trzyma. Kabelek Cat6, dodam.
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 08-06-2021, 10:07   

mikolajek napisał/a:
@-Zuzia - podpowiesz proszę (lub odeślesz gdzieś), co konkretnie sprawdzać? W zeszłym roku była u mnie w bloku jakaś awaria i był technik i twierdził, że poziomy sygnału są dobre (cokolwiek to znaczy...).

Ale co tutaj może wywoływać restart? Przecież Compal robi tylko za modem i to oczywiście po kablu, połączenie bezprzewodowe zestawia już router... Kabel sprawdzałem (Asus zresztą wyświetla) i nie ma problemu - 1 Gbps trzyma. Kabelek Cat6, dodam.
Możliwe, że sygnał masz zły albo Compal jest uszkodzony. Zaloguj się na http://192.168.0.1 lub http://192.168.100.1 wejdź w "Ustawienia zaawansowane", "Narzędzia", "Status sieci" dalej zakładki "Kanał dosyłowy" i "Kanał zwrotny" oraz "Dzennik sieci". Dodaj zrzuty zawartości tych zakładek.
_________________
  -Zuzia
 
mikolajek 
Klikacz


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 08-06-2021, 10:21   

Dziękuję za pomoc!

Niestety forum nie pozwala mi wrzucić bezpośrednio linków do obrazków, bo mam za mało postów... Ale tekst powinien być czytelny z tego co widzę...
Kod:
Dziennik sieci
Czas    Priorytet    Opis
08-06-2021 11:09:52    notice    GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[94.172.184.3];CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 16:13:20    notice    GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[94.172.184.3];CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:56:47    notice    REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:56:33    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:56:32    warning    MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:19    notice    Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:44:05    notice    REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:43:50    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:43:49    warning    MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:18    notice    Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:10:18    notice    GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[94.172.184.3];CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:53:21    notice    REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:53:07    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:53:05    warning    MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:19    notice    Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:44:03    notice    GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[94.172.173.99];CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:43:10    notice    REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:42:56    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:42:54    warning    MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:19    notice    Cable Modem Reboot - CBN: Modem Mode changed, reboot system.;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


Kod:
Zestawione kanały downstream
Kanał    Częstotliwość (Hz)    Poziom sygnału (dBmV)    SNR (dB)    Modulacja    ID Kanału
1    666000000    3    38    256qam    8
2    610000000    4    38    256qam    1
3    618000000    4    38    256qam    2
4    626000000    3    38    256qam    3
5    634000000    3    38    256qam    4
6    642000000    3    38    256qam    5
7    650000000    3    38    256qam    6
8    658000000    3    38    256qam    7
9    674000000    3    38    256qam    9
10    682000000    3    38    256qam    10
11    690000000    3    38    256qam    11
12    698000000    2    37    256qam    12
13    706000000    2    38    256qam    13
14    714000000    1    37    256qam    14
15    722000000    2    37    256qam    15
16    730000000    1    37    256qam    16
17    738000000    1    37    256qam    17
18    746000000    2    37    256qam    18
19    754000000    1    37    256qam    19
20    762000000    1    37    256qam    20
21    770000000    0    37    256qam    21
22    778000000    0    37    256qam    22
23    786000000    0    37    256qam    23
24    794000000    0    33    256qam    24

Zestawione kanały downstream
Kanał    Status blokady    RxMER (dB)    Pre RS Errors    Post RS Errors
1    Zablokowany    38.983    2497125636    52
2    Zablokowany    38.983    2495963422    1
3    Zablokowany    38.605    2495966658    6
4    Zablokowany    38.605    2495968510    7
5    Zablokowany    38.605    2495964760    13
6    Zablokowany    38.605    2495968712    8
7    Zablokowany    38.605    2495968990    27
8    Zablokowany    38.605    2495969653    27
9    Zablokowany    38.605    2495969873    32
10    Zablokowany    38.605    2495962535    35
11    Zablokowany    38.605    2495963713    37
12    Zablokowany    37.636    2495970055    22
13    Zablokowany    38.605    2495971768    22
14    Zablokowany    37.636    2495961111    20
15    Zablokowany    37.636    2495972856    16
16    Zablokowany    37.636    2495971989    25
17    Zablokowany    37.636    2495963252    35
18    Zablokowany    37.636    2495973683    25
19    Zablokowany    37.356    2495973620    23
20    Zablokowany    37.356    2495974108    34
21    Zablokowany    37.636    2495971861    43
22    Zablokowany    37.636    2495975085    81
23    Zablokowany    37.356    2495976922    110
24    Zablokowany    33.834    2493533683    2443892


Kod:
Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał    Częstotliwość (Hz)    Poziom sygnału (dBmV)    Szybkość symbolu (ksps)    Modulacja    ID Kanału
1    47700000    51    5.120    64qam    2
2    29200000    51    2.560    64qam    6
3    61100000    51    5.120    64qam    4
4    54400000    51    5.120    64qam    3

Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał    Typ kanału    T1 Timeout    T2 Timeout    T3 Timeout    T4 Timeout
1    2.0    0    0    0    0
2    2.0    0    0    0    0
3    2.0    0    0    0    0
4    2.0    0    0    0    0
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 08-06-2021, 10:38   

Kanał 24 odbiega od reszty, ma dużą ilość błędów przed koreklcją, a kolumnę Post RS Errors chyba ucięło.
_________________
  -Zuzia
 
mikolajek 
Klikacz


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 08-06-2021, 10:42   

Nie, sprawdziłem z panelem CB i wszytko jest, tylko się ścieśniło... Z tego co widzę, to forum nie wspiera tabelek w BBCode, inaczej bym wykorzystał... :(

Faktycznie ten 24 kanał ma gigantyczną ilość błędów Post RS - czy to kwestia sygnału czy urządzenia? Można marudzić UPC? ;) Bo oni zawsze odnoszą się tylko do wskaźnika szumu do sygnału, a ten - jak rozumiem - jest za niski (czytałem że powinien mieć więcej niż 34,5 dB).
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 08-06-2021, 10:56   

Podejrzewam, że to jest raczej kwestia sygnału, nie jest on dobry i w UPC powinni to widzieć. Błędy pokorekcyjne w podobnej ilości są problemem, a także jest zbyt duża różnica sygnału pomiędzy 24 kanałem, a pozostałymi. Zrób zgłoszenie, załącz zrzuty.
_________________
  -Zuzia
 
mikolajek 
Klikacz


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 08-06-2021, 12:28   

I tradycyjna odpowiedź UPC na zgłoszenie via chat...
Kod:
Wszystkie parametry sygnałowe na których pracuje nasz modem (czyli ostatni punkt na naszej sieci) są poprawne. Modem jest zalogowany w maksymalnej ilości kanałów w DS czyli dwudziestu czterech, i wszystkie parametry wszystkich kanałów DS są poprawne - również kanał 24.

Na moje przyciśnięcie o gigantyczną liczbę błędów post RS (2,5 miliona vs kilkanaście na innych kanałach):
Kod:
DS SNR na kanale 24 waha się w granicach 34-36 dB, a poziom błędów w okolicy 0-0,5%

Na kolejne "ale dlaczego taka różnica", Pan może już tylko technika zaproponować...
 
 
MrPepka 
easy master

Dołączył: 26 Paź 2020
Posty: 27
Wysłany: 08-06-2021, 12:34   

A jaki masz soft w Compalu? Sprawdź to w Administrator - informacje o urządzeniu
 
 
kelt 
classic master

Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 291
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-06-2021, 12:37   

34-36 ? Heh u mnie na 2 kanałach DS SNR wacha się w okolicach 30 a nawet spada poniżej tej wartości. 1Gb GCB 01.02.065.21.EURO.SIP.

2.png
Plik ściągnięto 57 raz(y) 56,84 KB

1.png
Plik ściągnięto 40 raz(y) 59,27 KB

_________________
  kelt
 
mikolajek 
Klikacz


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 08-06-2021, 12:40   

MrPepka napisał/a:
A jaki masz soft w Compalu? Sprawdź to w Administrator - informacje o urządzeniu

soft: CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p9-NOSH, wersja HW: 4.01

kelt napisał/a:
34-36 ? Heh u mnie na 2 kanałach DS SNR wacha się w okolicach 30 a nawet spada poniżej tej wartości. 1Gb GCB.

Ale to jednak GIGA box, może tam elektronika jest bardziej sprawna... ;)
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 08-06-2021, 12:42   

mikolajek napisał/a:
I tradycyjna odpowiedź UPC na zgłoszenie via chat...
Kod:
Wszystkie parametry sygnałowe na których pracuje nasz modem (czyli ostatni punkt na naszej sieci) są poprawne. Modem jest zalogowany w maksymalnej ilości kanałów w DS czyli dwudziestu czterech, i wszystkie parametry wszystkich kanałów DS są poprawne - również kanał 24.

Na moje przyciśnięcie o gigantyczną liczbę błędów post RS (2,5 miliona vs kilkanaście na innych kanałach):
Kod:
DS SNR na kanale 24 waha się w granicach 34-36 dB, a poziom błędów w okolicy 0-0,5%

Na kolejne "ale dlaczego taka różnica", Pan może już tylko technika zaproponować...
Widzę, że jesteś jakby zbywany :) Restarty, które obserwujesz podlegają reklamacji, usługa działa nieprawidłowo. Możesz zgodzić się na technika na ich koszt, niech podreguluje sygnał. Jeśli dalej będą się migać pisz oficjalną reklamację, w razie jej odrzucenia do UKE.

mikolajek napisał/a:
Ale to jednak GIGA box, może tam elektronika jest bardziej sprawna... ;)
Tam przede wszystkim chipset jest bardziej wydajny, a Compala na Puma 6 można zawiesić lub zrestartować programowo. W ewentualnej reklamacji możesz zasugerować, aby zmienili modem na Giga Box.
_________________
  -Zuzia
 
mikolajek 
Klikacz


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 08-06-2021, 12:46   

-Zuzia napisał/a:
Widzę, że jesteś jakby zbywany :) Restarty, które obserwujesz podlegają reklamacji, usługa działa nieprawidłowo. Możesz zgodzić się na technika na ich koszt, niech podreguluje sygnał. Jeśli dalej będą się migać pisz oficjalną reklamację, w razie jej odrzucenia do UKE.

Dziękuję, -Zuzia, faktycznie zamówiłem technika. Oczywiście po ostrzeżeniu, że jak na jego sprzęcie będzie OK, to wizyta płatna. Tyle, że problem występuje na MOIM sprzęcie, co mnie jego laptop obchodzi - a może on ma tam po prostu screeny z prawidłowymi parametrami ;) .

I tak jest mały sukces, bo infolinia po prostu odmówiła mi przysłania technika...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,34 sekundy. Zapytań do SQL: 16
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: