Compal CH7465LG - resety po pobraniu dużych plików |
Autor |
Wiadomość |
mikolajek
Klikacz
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 07-06-2021, 16:26 Compal CH7465LG - resety po pobraniu dużych plików
|
|
|
Od chyba 4 lata posiadam Connect Box / Compal CH7465LG-LC. Pracuje w trybie modemu i podłączony jest do Asusa RT-AX88U.
Przy niedawnym przedłużaniu umowy z UPC "dostałem" upgrade internetu z 500 MB/s do 750 MB/s. Od tej pory praktycznie za każdym razem kiedy pobiorę plik o wielkości 1GB i więcej, modem się restartuje. Dzieje się to zwłaszcza, kiedy plik leci z dużą prędkością (pow. 10 MB/s).
Kontaktowałem się z pomocą techniczną UPC, ale dostałem odpowiedź, że "u nich w logach nic nie ma", a w ogóle to oczywiście najlepiej używać Connect Boxa bez dodatkowego sprzętu i wyłącznie po kablu... Na razie włączyli mi na 7 dni jakiś rodzaj monitoringu, który rzekomo ma wyłapać ewentualne problemy. Tyle tylko, że to ewidentnie nie są problemy z łączem, tylko z modemem, który IMHO po prostu zatyka się takim transferem.
Pamiętam, że ok. 2 lat temu, kiedy przyspieszałem neta z 250 MB/s na 500 MB/s pytałem się o opcję 750 MB/s (wtedy najszybszą). Dowiedziałem się, że Connect Boxy tej prędkości nie ciągną i obsługują max. 500 MB/s. Podejrzewam, że wrzucili teraz jakiś upgrade softu i już magicznie ciągną większe prędkości - gość z infolinii twierdzi, że mogą lecieć 800-850 MB/s, więc nie ma problemu z 750 MB/s. Jakoś nie wydaje mi się...
W każdym razie - czy ktoś ma tego typu problemy i może udało mu się je rozwiązać?
Prędkość samego netu jest prawie równa maksymalnej - do ok. 730 MB/s (upload 40), WiFi też jest bardzo szybkie - i mój router i laptop obsługują WiFi 6, więc widziałem już prędkości z netu grubo powyżej 100 MB/s. Zakładam więc, że to najstarszy element sieci - Connect Box - nie daje rady... |
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 07-06-2021, 19:42
|
|
|
Sprawdź poziom sygnału w modemie z uwzględnieniem błędów po korekcji. Teoretycznie, Compal powinien obsłużyć 750 Mbps, a w praktyce różnie bywa, zwłaszcza jak korzysta z 24 kanałów. |
_________________
|
|
|
|
|
Zygfryt
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 472 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-06-2021, 08:08
|
|
|
Ja na Compalu spokojnie ściągałem pliki z prędkością ~50 MB/s bez restartów, więc się da. |
|
|
|
|
mikolajek
Klikacz
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 08-06-2021, 10:27
|
|
|
@Zygfryt - ściągać pliki się da, tylko po ściągnięciu mam restart...
@-Zuzia - podpowiesz proszę (lub odeślesz gdzieś), co konkretnie sprawdzać? W zeszłym roku była u mnie w bloku jakaś awaria i był technik i twierdził, że poziomy sygnału są dobre (cokolwiek to znaczy...).
Ale co tutaj może wywoływać restart? Przecież Compal robi tylko za modem i to oczywiście po kablu, połączenie bezprzewodowe zestawia już router... Kabel sprawdzałem (Asus zresztą wyświetla) i nie ma problemu - 1 Gbps trzyma. Kabelek Cat6, dodam. |
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 08-06-2021, 11:07
|
|
|
mikolajek napisał/a: | @-Zuzia - podpowiesz proszę (lub odeślesz gdzieś), co konkretnie sprawdzać? W zeszłym roku była u mnie w bloku jakaś awaria i był technik i twierdził, że poziomy sygnału są dobre (cokolwiek to znaczy...).
Ale co tutaj może wywoływać restart? Przecież Compal robi tylko za modem i to oczywiście po kablu, połączenie bezprzewodowe zestawia już router... Kabel sprawdzałem (Asus zresztą wyświetla) i nie ma problemu - 1 Gbps trzyma. Kabelek Cat6, dodam. | Możliwe, że sygnał masz zły albo Compal jest uszkodzony. Zaloguj się na http://192.168.0.1 lub http://192.168.100.1 wejdź w "Ustawienia zaawansowane", "Narzędzia", "Status sieci" dalej zakładki "Kanał dosyłowy" i "Kanał zwrotny" oraz "Dzennik sieci". Dodaj zrzuty zawartości tych zakładek. |
_________________
|
|
|
|
|
mikolajek
Klikacz
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 08-06-2021, 11:21
|
|
|
Dziękuję za pomoc!
Niestety forum nie pozwala mi wrzucić bezpośrednio linków do obrazków, bo mam za mało postów... Ale tekst powinien być czytelny z tego co widzę...
Kod: | Dziennik sieci
Czas Priorytet Opis
08-06-2021 11:09:52 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[94.172.184.3];CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 16:13:20 notice GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[94.172.184.3];CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:56:47 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:56:33 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:56:32 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:19 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:44:05 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:43:50 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:43:49 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:18 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 14:10:18 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[94.172.184.3];CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:53:21 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:53:07 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:53:05 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:19 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:44:03 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[94.172.173.99];CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:43:10 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:42:56 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 13:42:54 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:d6:fe:e7:ad:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:19 notice Cable Modem Reboot - CBN: Modem Mode changed, reboot system.;CM-MAC=54:67:51:91:8a:15;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Kod: | Zestawione kanały downstream
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 666000000 3 38 256qam 8
2 610000000 4 38 256qam 1
3 618000000 4 38 256qam 2
4 626000000 3 38 256qam 3
5 634000000 3 38 256qam 4
6 642000000 3 38 256qam 5
7 650000000 3 38 256qam 6
8 658000000 3 38 256qam 7
9 674000000 3 38 256qam 9
10 682000000 3 38 256qam 10
11 690000000 3 38 256qam 11
12 698000000 2 37 256qam 12
13 706000000 2 38 256qam 13
14 714000000 1 37 256qam 14
15 722000000 2 37 256qam 15
16 730000000 1 37 256qam 16
17 738000000 1 37 256qam 17
18 746000000 2 37 256qam 18
19 754000000 1 37 256qam 19
20 762000000 1 37 256qam 20
21 770000000 0 37 256qam 21
22 778000000 0 37 256qam 22
23 786000000 0 37 256qam 23
24 794000000 0 33 256qam 24
Zestawione kanały downstream
Kanał Status blokady RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Zablokowany 38.983 2497125636 52
2 Zablokowany 38.983 2495963422 1
3 Zablokowany 38.605 2495966658 6
4 Zablokowany 38.605 2495968510 7
5 Zablokowany 38.605 2495964760 13
6 Zablokowany 38.605 2495968712 8
7 Zablokowany 38.605 2495968990 27
8 Zablokowany 38.605 2495969653 27
9 Zablokowany 38.605 2495969873 32
10 Zablokowany 38.605 2495962535 35
11 Zablokowany 38.605 2495963713 37
12 Zablokowany 37.636 2495970055 22
13 Zablokowany 38.605 2495971768 22
14 Zablokowany 37.636 2495961111 20
15 Zablokowany 37.636 2495972856 16
16 Zablokowany 37.636 2495971989 25
17 Zablokowany 37.636 2495963252 35
18 Zablokowany 37.636 2495973683 25
19 Zablokowany 37.356 2495973620 23
20 Zablokowany 37.356 2495974108 34
21 Zablokowany 37.636 2495971861 43
22 Zablokowany 37.636 2495975085 81
23 Zablokowany 37.356 2495976922 110
24 Zablokowany 33.834 2493533683 2443892 |
Kod: | Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
1 47700000 51 5.120 64qam 2
2 29200000 51 2.560 64qam 6
3 61100000 51 5.120 64qam 4
4 54400000 51 5.120 64qam 3
Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
|
|
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 08-06-2021, 11:38
|
|
|
Kanał 24 odbiega od reszty, ma dużą ilość błędów przed koreklcją, a kolumnę Post RS Errors chyba ucięło. |
_________________
|
|
|
|
|
mikolajek
Klikacz
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 08-06-2021, 11:42
|
|
|
Nie, sprawdziłem z panelem CB i wszytko jest, tylko się ścieśniło... Z tego co widzę, to forum nie wspiera tabelek w BBCode, inaczej bym wykorzystał...
Faktycznie ten 24 kanał ma gigantyczną ilość błędów Post RS - czy to kwestia sygnału czy urządzenia? Można marudzić UPC? Bo oni zawsze odnoszą się tylko do wskaźnika szumu do sygnału, a ten - jak rozumiem - jest za niski (czytałem że powinien mieć więcej niż 34,5 dB). |
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 08-06-2021, 11:56
|
|
|
Podejrzewam, że to jest raczej kwestia sygnału, nie jest on dobry i w UPC powinni to widzieć. Błędy pokorekcyjne w podobnej ilości są problemem, a także jest zbyt duża różnica sygnału pomiędzy 24 kanałem, a pozostałymi. Zrób zgłoszenie, załącz zrzuty. |
_________________
|
|
|
|
|
mikolajek
Klikacz
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 08-06-2021, 13:28
|
|
|
I tradycyjna odpowiedź UPC na zgłoszenie via chat...
Kod: | Wszystkie parametry sygnałowe na których pracuje nasz modem (czyli ostatni punkt na naszej sieci) są poprawne. Modem jest zalogowany w maksymalnej ilości kanałów w DS czyli dwudziestu czterech, i wszystkie parametry wszystkich kanałów DS są poprawne - również kanał 24. |
Na moje przyciśnięcie o gigantyczną liczbę błędów post RS (2,5 miliona vs kilkanaście na innych kanałach):
Kod: | DS SNR na kanale 24 waha się w granicach 34-36 dB, a poziom błędów w okolicy 0-0,5% |
Na kolejne "ale dlaczego taka różnica", Pan może już tylko technika zaproponować... |
|
|
|
|
MrPepka
easy master
Dołączył: 26 Paź 2020 Posty: 27
|
Wysłany: 08-06-2021, 13:34
|
|
|
A jaki masz soft w Compalu? Sprawdź to w Administrator - informacje o urządzeniu |
|
|
|
|
kelt
classic master
Dołączył: 04 Cze 2006 Posty: 293 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-06-2021, 13:37
|
|
|
34-36 ? Heh u mnie na 2 kanałach DS SNR wacha się w okolicach 30 a nawet spada poniżej tej wartości. 1Gb GCB 01.02.065.21.EURO.SIP.
2.png
|
|
Plik ściągnięto 58 raz(y) 56,84 KB |
1.png
|
|
Plik ściągnięto 41 raz(y) 59,27 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
mikolajek
Klikacz
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 08-06-2021, 13:40
|
|
|
MrPepka napisał/a: | A jaki masz soft w Compalu? Sprawdź to w Administrator - informacje o urządzeniu |
soft: CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p9-NOSH, wersja HW: 4.01
kelt napisał/a: | 34-36 ? Heh u mnie na 2 kanałach DS SNR wacha się w okolicach 30 a nawet spada poniżej tej wartości. 1Gb GCB. |
Ale to jednak GIGA box, może tam elektronika jest bardziej sprawna... |
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 08-06-2021, 13:42
|
|
|
mikolajek napisał/a: | I tradycyjna odpowiedź UPC na zgłoszenie via chat...
Kod: | Wszystkie parametry sygnałowe na których pracuje nasz modem (czyli ostatni punkt na naszej sieci) są poprawne. Modem jest zalogowany w maksymalnej ilości kanałów w DS czyli dwudziestu czterech, i wszystkie parametry wszystkich kanałów DS są poprawne - również kanał 24. |
Na moje przyciśnięcie o gigantyczną liczbę błędów post RS (2,5 miliona vs kilkanaście na innych kanałach):
Kod: | DS SNR na kanale 24 waha się w granicach 34-36 dB, a poziom błędów w okolicy 0-0,5% |
Na kolejne "ale dlaczego taka różnica", Pan może już tylko technika zaproponować... | Widzę, że jesteś jakby zbywany Restarty, które obserwujesz podlegają reklamacji, usługa działa nieprawidłowo. Możesz zgodzić się na technika na ich koszt, niech podreguluje sygnał. Jeśli dalej będą się migać pisz oficjalną reklamację, w razie jej odrzucenia do UKE.
mikolajek napisał/a: | Ale to jednak GIGA box, może tam elektronika jest bardziej sprawna... | Tam przede wszystkim chipset jest bardziej wydajny, a Compala na Puma 6 można zawiesić lub zrestartować programowo. W ewentualnej reklamacji możesz zasugerować, aby zmienili modem na Giga Box. |
_________________
|
|
|
|
|
mikolajek
Klikacz
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 08-06-2021, 13:46
|
|
|
-Zuzia napisał/a: | Widzę, że jesteś jakby zbywany Restarty, które obserwujesz podlegają reklamacji, usługa działa nieprawidłowo. Możesz zgodzić się na technika na ich koszt, niech podreguluje sygnał. Jeśli dalej będą się migać pisz oficjalną reklamację, w razie jej odrzucenia do UKE. |
Dziękuję, -Zuzia, faktycznie zamówiłem technika. Oczywiście po ostrzeżeniu, że jak na jego sprzęcie będzie OK, to wizyta płatna. Tyle, że problem występuje na MOIM sprzęcie, co mnie jego laptop obchodzi - a może on ma tam po prostu screeny z prawidłowymi parametrami .
I tak jest mały sukces, bo infolinia po prostu odmówiła mi przysłania technika... |
|
|
|
|
|