Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kabel koncentryczny
Autor Wiadomość
stivi 
ultra master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 1108
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-10-2020, 15:45   Kabel koncentryczny

Witam
Mam pytanie do fachowców odnośnie instalacji ...Od kilku lat walczę z serwisem UPC ,mam skoki parametru Upstream otóż skacze od 46 do 54 .Przy 46 49 wszystko jest ok natomiast powyżej 50 powoduje to rozłącznie internetu oraz pikselizacje obrazu telewizyjnego .Z tym że wiekszosc czasu Upstream trzyma dobry poziom ale 2 -3 razy dziennie skacze .Serwisant tłumaczy że on nie będzie czekał z wystąpia zakłócenia robi pomiar i mówi że ok .Po długiej walce w końcu zgłasza na serwis liniowy i oni o naprawiają i 2 3 miesiace czasami dłużej jest ok .Teraz znowu mam problem był technik i twierdzi że on na liniowy nie zgłosi bo wszystko tam jest ok i proponuje wymiane całej instalacji na zewnątrz jak i w domu ...Co za bardzo mi się nie uśmiecha ...

I teraz pytanie czy możliwe jest uszkodzenia kabla skoro wszystko chodzi cały dzień dobrze a na wieczór jest pół godziny pikselozy i potem wszystko wraca do normy ...aby znowu rano padło i tak w koło ...dla mnie logiczne jest to że skrzynce przy bloku sygnał jest niestabilny niestety nie mam jak tego sprawdzić u sąsiadów gdyż mają Vectre lub Orange a technik z UPC idzie w zaparte
  stivi
 
KrzysiekF 
light master

Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 51
Wysłany: 10-02-2021, 15:11   

Oglądaj też downstream. Dekoder ustawia wyższe poziomy nadajnika upstreamu jak odbiera w downstreamie niższe poziomy sygnału. Działanie tego typu może też wywoływać źle działający filtr separujący kanały upstreamu od innych urządzeń domowych - które mogą wprowadzać dodatkowe tłumienie sygnałów w górę sieci.
Ponieważ kabel koncentryczny jest współdzielony z sąsiadami to może to być spowodowane jakimiś działaniami u nich. Sieci domowe są odseparowane od głównego kabla rozgałęźnikami o odpowiednich tłumiennościach. Tak samo w gniazdach TV kablowej są tłumiki separujące. Czasami te tłumiki monterzy zdejmują w celu podniesienia poziomu sygnałów - jeśli wyłączysz z takiego gniazda urządzenie końcowe to niedopasowanie może powodować odbicia sygnałów i prowadzić do zakłóceń...
Przyczyn może być wiele, a niektóre mogą być trudne do wyłapania. Powinni obejrzeć logi z działania innych modemów kablowych dołączonych do tego samego kabla - wtedy może coś uda się wykryć - ale to raczej wyzsza szkoła jazdy...
 
 
stivi 
ultra master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 1108
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-02-2021, 08:23   

To jest w ogóle dziwna sprawa od grudnia w zasadzie wszystko jest ok parametr upstream waha się koło 50 i raz na tydzień dwa występuja małe usterki ale po godzince jest znowu dobrze. Nie zauważyłem. Żeby upstream podskoczył wyżej jak 51 gdzie wcześniej skakał nawet do 54. Upc twierdzi że nic nie robili, ja też nic nie robiłem. Więc nie wiadomo o co chodzi. Póki co jestem na starym kablu i działa. Poza tym modem ciągle zalogowany na 4 kanalach i wszystkie opcje swieca się na zielono gdzie wcześniej ciągle były problemy ze zrywali neta lub w najlepszym razie restarowalo connect boxa..
  stivi
 
IQ 
classic master

Dołączyła: 07 Mar 2017
Posty: 241
Wysłany: 11-02-2021, 10:42   Re: Kabel koncentryczny

stivi napisał/a:
Witam
Mam pytanie do fachowców odnośnie instalacji ...Od kilku lat walczę z serwisem UPC ,mam skoki parametru Upstream otóż skacze od 46 do 54 .Przy 46 49 wszystko jest ok natomiast powyżej 50 powoduje to rozłącznie internetu oraz pikselizacje obrazu telewizyjnego .Z tym że wiekszosc czasu Upstream trzyma dobry poziom ale 2 -3 razy dziennie skacze .Serwisant tłumaczy że on nie będzie czekał z wystąpia zakłócenia robi pomiar i mówi że ok .Po długiej walce w końcu zgłasza na serwis liniowy i oni o naprawiają i 2 3 miesiace czasami dłużej jest ok .Teraz znowu mam problem był technik i twierdzi że on na liniowy nie zgłosi bo wszystko tam jest ok i proponuje wymiane całej instalacji na zewnątrz jak i w domu ...Co za bardzo mi się nie uśmiecha ...

I teraz pytanie czy możliwe jest uszkodzenia kabla skoro wszystko chodzi cały dzień dobrze a na wieczór jest pół godziny pikselozy i potem wszystko wraca do normy ...aby znowu rano padło i tak w koło ...dla mnie logiczne jest to że skrzynce przy bloku sygnał jest niestabilny niestety nie mam jak tego sprawdzić u sąsiadów gdyż mają Vectre lub Orange a technik z UPC idzie w zaparte


Dziwna sprawa, bo u mnie też od ok. 2 lat co 3-4 miesięcy są problemy z internetem. Zwykle technik nic nie potrafił wykryć i wymienia mi router. Skutek jest mizerny, ale po paru dniach samo przechodzi.
 
 
KrzysiekF 
light master

Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 51
Wysłany: 11-02-2021, 16:03   

Sprawdź czy nie jest to wywoływane np. włączaniem jakiś urządzeń elektrycznych w domu lub w pobliżu np.kuchenka mikrofalowa, silnik odkurzacza czy coś co iskrzy. Ponadto zobacz czy masz zakłócenia na obrazie TV. Urządzenia kablowe są zasilane z sieci energetycznej i mogą z niej wyłapywać zakłócenia od np. dużych odbiorników (spadki napięcia zasilania), źle dokręcone przewody w kontakcie lub wtyczce też mogą iskrzyć . Generalnie w przypadku takich zjawisk jak u Ciebie jest to bardzo trudne do wykrycia i masz małe szanse, żeby to zrobił monter - obserwuj co się dzieje w pobliżu gdy wystąpią zakłócenia... może coś zlokalizujesz
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1650
Wysłany: 11-02-2021, 20:39   

stivi, też miałem podobne jazdy tylko według https://pytania.upc.pl/?q=fact_1007965 w mojej okolicy są zakłócenia sygnału internetu i telefonu stacjonarnego nonstop. Wizyt technika miałem od za...a on za każdym razem wymieniał modem i zgłaszał na liniówke. Mi pomogło wymiana przewodów ale sobie sam kupiłem (bo po wymianie przez technika na ten UPC sygnał był gorszy niż na starym) i te ich teleste rozdzielacz wywaliłem i dałem zwrotnice swoją i sygnał mam ok. Przed wymianą kabelków udało mi się jeszcze od UPC wyrwać modem cisco.
_________________
  ogromny
 
komo 
light master

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 131
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 27-02-2021, 18:34   

Powinni założyć monitoring na np.4 dni i wtedy im wyjdzie jak sieć działa, nikt nie musi czekac u klienta.

Miałem podobny problem, rozłączanie internetu i TV . Same kable były ok. Wymieniłem łączenie kabli i wtyk do rozgałęziacza i się naprawiło.
_________________
  komo
 
stivi 
ultra master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 1108
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-04-2021, 17:24   

Po 3 latach moich zgłoszeń awarii fachowcom z upc udało się poprawić moc sygnału. Ale pierwsze co chcieli robić to wymieniać kable od skrzynki do mieszkania. Od tygodnia żadnych zakłóceń internetu i telewizji. Ale co nerwów i czasu straciłem.z infolinią i serwisantami to moje. A teraz nagle samo się naprawiło....

Screenshot_20210413-181836.png
Plik ściągnięto 134 raz(y) 82,16 KB

  stivi
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: