Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
UPC dla firm - zmiana lokalu.
Autor Wiadomość
indenpendens 
Klikacz

Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 7
Wysłany: 16-08-2020, 17:00   UPC dla firm - zmiana lokalu.

Witajcie,
Szukałem podobnego problemu u wujka google i wielu ludzi odsyła z zapytaniem na to forum, więc jestem ;)

Sytuacja wygląda tak, że w lokalu, w którym dotychczas była firma, był internet UPC, który założyliśmy ok. rok temu z całą otoczką (przewód dociągnięty z szachtu UPC z 2 piętra na parter do naszego lokalu ok 40m. przewodu). Bez żadnego problemu, cała instalacja trwała kilka godzin i był aktywny internet w lokalu.

Natomiast przytrafiła się propozycja zmiany lokalu na większy, na którą się zgodziliśmy. Lokal znajduje się za ścianą (drzwi obok). Przewód UPC właściwie można by było przeciągnąć wiercąc dziurę w ścianie do starego lokalu - generalnie sprawa prosta na logikę.

I teraz pierwszy telefon do UPC (jeszcze przed decyzją o zmianie lokalu) - przyjdą technicy na ogląd lokalu i podejmą decyzję jak ten internet przenieść.

Po kilku dniach przyszło dwóch Panów, którzy stwierdzili, że nie ma problemu, przyjadą w przyszłym tygodniu zrobią, tylko nie mogą skorzystać z tego przewodu, a muszą dociągnąć drugi (z szachtu UPC z 2go piętra do kolejnego lokalu, czyli sytuacja analogiczna do tej ze starego lokalu).

Po kilku dniach przyjechał Pan monter z kawałkiem koncentryka i walizką narzędzi, który przyszedł na montaż końcowy, po wyjaśnieniu sprawy okazuje się, że przed nim powinni przyjść panowie od instalacji niestandardowych i dociągnąć przewód do lokalu, bo on nie jest od tego.

Kolejne zgłoszenie, kolejny telefon do UPC i kolejna wizyta dwóch panów (tych samych co na początku). Nagle Panowie stwierdzają, że ta instalacja to "duża inwestycja" ze strony UPC i oni muszą wysłać do centrali zapytanie o zgodę na sfinansowanie instalacji :roll: .

Mniejsza o to, końcowy wynik jest taki, że muszą zrobić kosztorys instalacji, policzą nam za przeciągnięcie przewodu i instalacje (wg. technika kilka tysięcy zł) i w związku z taką "inwestycją" abonament wzrośnie o 100zł miesięcznie. :shock:

Szukamy rozwiązania tego problemu, jeśli chodzi o dostawce internetu "po kablu" to UPC w tym budynku ma monopol nic innego nie wchodzi w grę.

Czy jesteście w stanie podpowiedzieć jakieś cywilizowanie rozwiązanie tej sytuacji ?
Dlaczego do pierwszego lokalu przeciągnęli przewód bez żadnego problemu, bo byliśmy nowym klientem?

Czy ten przewód od szachtu do naszego lokalu możemy przeciągnąć sami i wezwać technika do podłączenia?

Urodził się też pomysł od administratora, że wypowie instalację z tamtego lokalu i przewód przez ścianę przeciągniemy do drugiego lokalu, tylko pytanie co na to UPC, pewnie też ktoś na górze musi to "klepnąć".

Dużo treści jak na pierwszy raz - wybaczcie ;)
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1655
Wysłany: 16-08-2020, 21:34   

indenpendens, podejrzewam, że wtedy problemu nie było bo byłeś nowym klientem. Mi się wydaje (ja bym tak zrobił) jeśli to jest kwestia przewiertu w ścianie to bym sam sobie to podłączył, lub druga opcja to bym zgłosił że chcę podłączyć usługi jako nowy klient i tego samego dnia bym odstąpił od umowy i wtedy po odcięciu usług przenosisz te stare usługi za ścianę legalnie.
_________________
  ogromny
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 16-08-2020, 22:45   

indenpendens, Ile masz do końca zobowiązywania? Ogólnie, jak bym się zastanowił, czy nie możesz zrobić swojej instalacji od zakończenia sieci w starym lokalu do nowego.
_________________
 
 
indenpendens 
Klikacz

Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 7
Wysłany: 16-08-2020, 23:53   

ogromny napisał/a:
indenpendens, podejrzewam, że wtedy problemu nie było bo byłeś nowym klientem. Mi się wydaje (ja bym tak zrobił) jeśli to jest kwestia przewiertu w ścianie to bym sam sobie to podłączył, lub druga opcja to bym zgłosił że chcę podłączyć usługi jako nowy klient i tego samego dnia bym odstąpił od umowy i wtedy po odcięciu usług przenosisz te stare usługi za ścianę legalnie.


Właśnie pytanie o to, czy to będzie legalne, czy jak sobie przerzucę kabel za ścianę i zrobię samowolkę? Według techników powinienem napisać pismo o usunięcie instalacji z lokalu i wtedy jeśli "góra" w UPC wyrazi zgodę to ten przewód powędruje do lokalu obok. Pytanie czy przewód który położył UPC można sobie przenosić jak się chce - wtedy nie byłoby problemu, natomiast technik stwierdził inaczej.
_________________

zylx napisał/a:
indenpendens, Ile masz do końca zobowiązywania? Ogólnie, jak bym się zastanowił, czy nie możesz zrobić swojej instalacji od zakończenia sieci w starym lokalu do nowego.


W dokumentach internet jest na mnie, więc na chłopski rozum powinni tak zrobić, albo na to pozwolić, natomiast nie mam żadnych gwarancji, że jak zerwę teraz umowę (zostało ok. roku) zapłacę kare to mi zrobią instalacje od strzała jak za pierwszym razem. :D

Problem jest w tym, że chodzi o przeniesienie usługi, gdyby chodziło o czystą instalacje pewnie bym już miał internet. Natomiast dla UPC powinno być na plus to, że w obu lokalach będą mieli własne przyłącze i nowy nabywca lokalu z pewności pójdzie po ofertę do nich.
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 17-08-2020, 00:09   

indenpendens, Zamów do nowego lokalu jakąkolwiek usługę bez okresu zobowiązania, jako konsument i zobacz czy podepną za friko. Jak tak to, to zrezygnuj do 14 dni, a potem zrób przeniesienie. Instalacja już będzie :)
_________________
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1655
Wysłany: 17-08-2020, 10:23   

Ja bym przeciągnął przewód sam tym bardziej że administrator się zgadza a UPC ma Ciebie w 4 literach za przeproszeniem, albo zapłacisz karę albo za instalację jest okazja to ogolą
_________________
  ogromny
 
indenpendens 
Klikacz

Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 7
Wysłany: 17-08-2020, 19:14   

Sprawa stanęła na napisaniu reklamacji, opiekunka z UPC zasugerowała takie rozwiązanie, więc póki co czekamy, dam znać jak historia dalej się potoczy ;)
 
 
radkor 
light master

Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-08-2020, 12:44   

ogromny napisał/a:
Mi się wydaje (ja bym tak zrobił) jeśli to jest kwestia przewiertu w ścianie to bym sam sobie to podłączył

A wtedy cyk i kara za udostępnienie usług poza lokal w wysokości (chyba?) 5000PLN. :D
 
 
indenpendens 
Klikacz

Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 7
Wysłany: 25-08-2020, 21:34   

radkor napisał/a:
ogromny napisał/a:
Mi się wydaje (ja bym tak zrobił) jeśli to jest kwestia przewiertu w ścianie to bym sam sobie to podłączył

A wtedy cyk i kara za udostępnienie usług poza lokal w wysokości (chyba?) 5000PLN. :D


Dokładnie :D

Natomiast sprawa nabrała charakteru rozwojowego. Po zgłoszeniu reklamacji - UPC rozpatrzyło pozytywnie (dla nich) reklamację, koszt przyłączenia usługi 2000PLN + umowa o 100zł w górę na FV. Nie poddając się zrezygnowaliśmy z telefonicznego i meilowego załatwiania tego problemu, tylko próba w punkcie UPC.
W skrócie Pan w punkcie zapoznał się z sytuacją i znalazł rozwiązanie, rozwiązujemy umowę (bez kary umownej, bo strata lokalu) :lol: . Podpisujemy nową umowę na nowy lokal i czekamy na decyzję. Decyzja zapadła następnego dnia, gdzie pod warunkiem podpisania którejś z przesłanych ofert (nawet korzystnych jak dla firmy) przyłączenie usługi będzie kosztowało w promocji 1zł. :shock: 8)

Po dwóch miesiącach walki z naszym opiekunem UPC, który nie wiedział jak problem rozwiązać wystarczyła jedna wizyta w punkcie, żeby rozwiązać problem. Generalnie Pan zasugerował, że cały problem tkwił w tym, że chcieliśmy te usługę przenieść, a UPC nie lubi tego robić i rzuca kłody pod nogi jak tylko może.

Sprawa okazała się banalna, mam nadzieje, że przyda się komuś ten wątek w walce. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi!
 
 
TęczowyMiś 
light master

Dołączył: 30 Lip 2019
Posty: 65
Wysłany: 26-08-2020, 11:45   

Sprawa to będzie zakończona jak ten internet faktycznie będzie podłączony. Jeszcze się okaże, że przyjdzie zamęczony technik na instalację i stwierdzi, że najpierw musi wysłać kosztorys do firmy i trzeba zaczekać na akceptację. :lol:
 
 
indenpendens 
Klikacz

Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 7
Wysłany: 26-08-2020, 18:01   

TęczowyMiś napisał/a:
Sprawa to będzie zakończona jak ten internet faktycznie będzie podłączony. Jeszcze się okaże, że przyjdzie zamęczony technik na instalację i stwierdzi, że najpierw musi wysłać kosztorys do firmy i trzeba zaczekać na akceptację. :lol:


Tfu! Tfu! Odpukać :D Koło nie może się zatoczyć, aczkolwiek potwierdzę jeszcze stan faktyczny po wizycie technika :D
 
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 26-08-2020, 18:04   

indenpendens napisał/a:


Po dwóch miesiącach walki z naszym opiekunem UPC, który nie wiedział jak problem rozwiązać wystarczyła jedna wizyta w punkcie, żeby rozwiązać problem. Generalnie Pan zasugerował, że cały problem tkwił w tym, że chcieliśmy te usługę przenieść, a UPC nie lubi tego robić i rzuca kłody pod nogi jak tylko może.


daleki byłbym od takich wniosków z dwóch powodów

1) Nowa umowa to zawsze prowizja dla salonu
2) UPC może to traktować jako podłączenie na obecnym kablu/modyfikację jego, a nie ciągnięcie nowego (jak przy przeniesieniu)
 
 
indenpendens 
Klikacz

Dołączył: 16 Sie 2020
Posty: 7
Wysłany: 18-09-2020, 19:16   

Dzień dobry Państwu,
Obiecałem, że napisze kiedy wszystko dobrnie do końca. I oto jest i on INTERNET OD UPC :mrgreen: !

3 miesiące temu ruszyła przeprawa z UPC o przeniesienie usługi. Dzisiaj jest wieki dzień, Pan technik przyszedł na końcowy montaż, podłączył modem i internet płynie z niebotyczną prędkością 8) .

Wcześniej pisałem (miesiąc temu), że już wszystko dogadane, już widać światełko w tunelu, natomiast technicy do prac niestandardowych mieli stawić się w przeciągu tygodnia, później dostaliśmy informację, że jednak termin przeciągnie się do 2 tygodni. Następnie, że oni nie wiedzą jak ten przewód pociągnąć, przyjadą jaszcze na ogląd. Po 3 tygodniach puściły nam nerwy nastąpiła seria bardzo niemiłych telefonów do UPC co poskutkowało nagłym zainteresowaniem całą sprawą.

Pan od prac niestandardowych przez telefon dostał od nas nasz plan jak ten przewód przeciągnąć, żeby było dobrze i zakończyć sprawę. Mianowicie skoro do lokalu zza ściany przeszło gładko, uzyskaliśmy zgodę od administratora, żeby do tego lokalu znowu przyciągnąć drugi przewód i ten przez ścianę doprowadzić do naszego lokalu, ale problem w tym, że przewód wyjdzie w końcowym pomieszczeniu, a nasza szafa rackowa jest jakieś 20m dalej i prośba o zostawienie nam przewodu, a my sobie poradzimy z resztą - zgodził się.
Umówiliśmy się na wtorek, panowie przyjechali przeciągnęli przewód do starego lokalu przewiercili dziurę w ścianie i święty przewód znalazł się u nas :D .

Natomiast dalej był problem, okazało się, że ten przewód musi przejść przez jeden z garaży pod budynkiem, o czym wcześniej nikt nie mówił i tego dnia najemca garażu był nieosiągalny, więc umówiliśmy się na czwartek z tym najemcą, żeby udostępnił garaż, w czwartek od rana człowiek czekał w garażu a chłopaków z UPC nie widać, nie słychać. Telefon do UPC, gdzie są, odpowiedź, zepsuł się samochód utknęli na skrzyżowaniu :D , no ale człowiek czeka, dobrze przyjdziemy na piechotę mamy niedaleko :D

Przyszli, przeciągnęli przewód przez garaż, podłączyli do szachtu, koniec roboty (całość prac jakie wykonali zamknęła się w 2h).

Można? Można.
My wyryliśmy koryto w ścianie, przewód sufitem poleciał do szafy, ściana zagipsowana, pomalowana śladu nie ma :D .

Dzisiaj przyjechał pan od końcowego montażu z pierwszym pytaniem, czy może wiemy gdzie tutaj jest szacht UPC, bo on musi tam też podłączyć przewód, oczywiście wiemy, a czy wiemy jak się go otwiera :D oczywiście wiemy, prowadziliśmy Pana montera za rączkę ale udało się! Koszmar dzisiaj dobiegł końca, zostało zawołać księdza, żeby poświęcił instalację :D

Po tym jak internet już został uruchomiony, dostaliśmy telefon z UPC z zapytaniem z jakiego powodu zrezygnowaliśmy z usługi... zostawiam bez komentarza :D
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 19-09-2020, 15:23   

Maja wylozone nawet na klientow biznesowych. Licza sie nowe osiedla, bloki.
 
 
TęczowyMiś 
light master

Dołączył: 30 Lip 2019
Posty: 65
Wysłany: 19-09-2020, 19:17   

Sytuacja i ogólnie podejście do klienta jest żałosne, ale każdy kto miał doczynienia z podobnym tematem wiedział czego się spodziewać.
Ja dziękuję bardzo za relację. Czekałem na pozytywny finał sprawy!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,34 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: