UPC TV 4K BOX |
Autor |
Wiadomość |
sebczak
light master
Dołączył: 03 Sie 2019 Posty: 67 Skąd: Września
|
Wysłany: 12-06-2021, 19:54
|
|
|
stivi napisał/a: | Generalnie jak ktoś nie nagrywa to ta skrzyneczka jest rewelacja . Nie robię reklamy ale mogę polecić. Trzeba mieć świadomość brak neta brak telewizji. |
Byłem przekonany, że brak internetu oznacza brak telewizji na Box, ale odkąd używam Boxa miałem już 2 awarie internetu, jedna 15 minutowa, druga 3,5 godziny i w tym czasie telewizja na UPC TV 4K Box działała :-0 |
|
|
|
|
stivi
ultra master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 1108 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-06-2021, 20:20
|
|
|
Jeszcze nie miałem awarii ale jeśli tak jest jak piszesz to następny plus dla tej skrzynki..albo technologii przesyłania sygnału |
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 14-06-2021, 17:38
|
|
|
sebczak napisał/a: | Byłem przekonany, że brak internetu oznacza brak telewizji na Box, ale odkąd używam Boxa miałem już 2 awarie internetu, jedna 15 minutowa, druga 3,5 godziny i w tym czasie telewizja na UPC TV 4K Box działała :-0 | Skoro działa, to serwer musi być w ich sieci, podobnie jak adres http://instalacja.upc.pl na który można się dostać nawet jak modem nie jest zarejestrowany. Jeżeli jednak jakieś usługi potrzebują Internetu (Prime Video itp.) nie ma szans, aby działały. |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 15-06-2021, 00:39
|
|
|
-Zuzia napisał/a: | (Prime Video itp.) |
Też może działać, wystarczy że jest jakieś rozwiązanie brzegowe danej usługi wpięte w infrastrukturę ISP. |
_________________
|
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 15-06-2021, 13:53
|
|
|
W sumie masz rację, ale już widzę, jak UPC wdraża coś równie wyszukanego, żeby użytkownicy Boxa mogli sobie oglądać Prime Video albo YouTube w razie awarii Internetu |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 15-06-2021, 14:19
|
|
|
-Zuzia, Netflix ma przykładowo program Open Connect w ramach którego dostarcza do ISP za darmo swój sprzęt, który serwuje content dla klientów tego ISP. Dla ISP to bardzo korzystne bo dzięki temu bez dodatkowych kosztów są w stanie zatrzymać gigantyczny ruch jaki generuje Netflix w swojej sieci i zwolnić zasoby na peeringu czy transporcie. Inni pewnie mają pewnie podobne rozwiązania.
PS: W przypadku netflixa nawet pomimo sprzętu u danego ISP w przypadku braku Internetu usługa padnie, ale to ich świadomy i celowy wybór. |
_________________
|
|
|
|
|
stivi
ultra master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 1108 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-06-2021, 10:29
|
|
|
Na dekoderze 4k brak pełnej oferty Canal+ na żądanie. W porównaniu do dekodera horizon brakuje odcinków niektórych seriali... Zgłoszone ale póki co cisza |
|
|
|
|
nordof
plus master
Dołączył: 27 Lut 2016 Posty: 316 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26-06-2021, 10:54
|
|
|
Witam Można przewijać "nagrania" na tym boxie? |
_________________
|
|
|
|
|
johnny11fingers
Klikacz
Dołączył: 17 Maj 2021 Posty: 6
|
Wysłany: 27-06-2021, 13:43
|
|
|
Witam wszystkich,
Jakiś czas temu pisałem o moich rozterkach z boxem 4k. Finalnie box został. HDR na TVP 4K włącza się automatycznie, przy meczach mogło trochę przeszkadzać opóźnienie (sąsiad "dawał znać" wcześniej przy meczach reprezentacji). Przełączyłem wtedy na kabel, żeby się nie irytować i mieć na żywo i powiem szczerze, bardzo się cieszę, że box został. Jakoś po koncentryku absolutnie fatalna. Przy meczach reprezentacji 4k w HDR wyglądała na prawdę dobrze, nie było pikselizacji, buforowanie może zdarzyło się raz. Opóźnienie natomiast spore.
Raz zdarzyła mi się dotychczas przy meczach French Open pikselizacja i spore problemy z jakością, ale jak się okazało, był to problem techniczny, a nie technologii IPTV.
Dotychczas jestem zadowolony, chociaż nie ukrywam, liczyłem na nieco lepszą jakość obrazu. Różnica między boxem UPC a jakimkolwiek serwisem streamingowym (Netflix, YouTube) jest porażająca, nawet jeśli oglądamy treści HD. Potwierdzam, że kanał FunBox UHD jest w porządku, obraz jest ładny i czasem znajdzie się rzeczywiście coś do obejrzenia.
Co warto zaznaczyć, box 4k ma możliwość castowania treści (działa jak smart TV w telewizorze), więc jeśli ktoś np ma starszy nieco model, gdzie nie każda działa płynnie, można z tego skorzystać.
Mam nadzieję, że moja opinia komuś pomoże i rozwieje wątpliwości.
Dla przypomnienia - mam internet 1Gb/s, dekoder jest podpięty po kablu przez switcha, który obsługuje cały sprzęt (ethernet do TV, PS4, AirPort Express). Technik wspominał, że lepiej podpiąć kablem niż po wifi. |
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 27-06-2021, 14:36
|
|
|
johnny11fingers napisał/a: | Różnica między boxem UPC a jakimkolwiek serwisem streamingowym (Netflix, YouTube) jest porażająca, nawet jeśli oglądamy treści HD. | Porównywałeś z Amazon Prime Video? Ma naprawdę niezłą jakość. Netflix obniżył loty. |
_________________
|
|
|
|
|
johnny11fingers
Klikacz
Dołączył: 17 Maj 2021 Posty: 6
|
Wysłany: 27-06-2021, 15:11
|
|
|
-Zuzia napisał/a: | Porównywałeś z Amazon Prime Video? Ma naprawdę niezłą jakość. Netflix obniżył loty. |
Tak, nie skupiałem się przesadnie, ale też nic mnie nie wkurzało. Przy dekoderze mam takie momenty, że irytuje mnie jakość obrazu. Taka prawda, że bardzo dużo zależy też od samego kanału, np Friends wygląda niebo lepiej na HBO niż na Comedy Central. |
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 03-07-2021, 14:30
|
|
|
sebczak napisał/a: | Byłem przekonany, że brak internetu oznacza brak telewizji na Box, ale odkąd używam Boxa miałem już 2 awarie internetu, jedna 15 minutowa, druga 3,5 godziny i w tym czasie telewizja na UPC TV 4K Box działała :-0 | Nie mylisz się, potwierdzam, Box może działać (w sensie oglądania TV na żywo) podczas awarii byle był dostęp do sieci UPC. Ale to normalne, bo tak się właśnie robi telewizję IPTV. |
_________________
|
|
|
|
|
stivi
ultra master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 1108 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-07-2021, 17:53
|
|
|
Bawię się tym boxem prawie miesiąc dodam swoje spostrzeżenia dla ewentualnych zainteresowanych
Jakosc obrazu bo to pewnie zainteresuje najwięcej osób. Naprawdę choć bym chciał nie widze żadnych minusów w porównaniu do horizona (55 xh9005) Obraz 4k na kanale insighttv nr 422 który nadawany jest z HDR rewelacja i jest ścieżka audio w języku polskim. Funbox UHD 4k i tu zależy od materiału nadawanego powiedzmy że jest bardzo w porządku .
Tvp4k przez całe Euro nie było meczu żeby się coś nie zacięło a to obraz a to dźwięk dziwne artefakty, 2 sekundowa stop klatka ale to raczej nie wina dekodera Kanały hd raczej to samo co horizon. SD nie oglądam.
Dekoder dziala szybko ani razu się nie zawiesił.
Słynne buforowanie miałem jakieś 3x po 3 sekundy więc uważam że jest ok.
Obraz w stosunku do horizona jest cofnięty 10 sek czasami to przeszkadza jak w drugim pokoju leci ten sam kanał na horizonie.
Przez ten czas nie było żadnej awarii. Wszystko działa jak trzeba.
Jedyna wada to nagrywarka niby można nagrać z wszystkich kanałów ale wcale tak nie jest. Np czasami nagranie jest niemożliwe ze względów licencyjnych. Jak już coś się nagra to w większości popularnych kanałów przewijanie niemożliwe nawet w dodatkowo płatnym Canal+. Ostatnio zauważyłem że na niektórych audycjach nie można kontynuować oglądania tzn nagrałem sobie mecz tenisowy obejrzałem pierwszy set i za parę godzin chciałem włączyć drugiego a tu lipa odtwarzanie od początku.. Nie wiem czy to jakiś błąd bo na niektórych programach kontynuacja jest dostępna na innych nie. Czasami jest nawet opcja kontynuuj oglądanie a mimo to zaczyna odtwarzać od początku. Nie wiem czy przypadkiem to nie błąd oprogramowania czy UPC majsrtuje coś przy tym. Jeżeli ktoś nagrywa to absolutnie to pudełko nie jest dla niego
Z aplikacji używam tylko yt wszystko działa ok może minimalnie wolniej od aplikacji w TV ale nie można tu nic zarzucić.
Wyszukiwanie głosowe dziala raczej w większości dobrze można zmienić kanał jak i wyszukać dany program i zauważyłem że daje również propozycje filmów z yt. Natomiast w samej aplikacji yt wyszukiwanie głosowe nie działa
Pilot działa lepiej niż w horizon, box schowany a ładnie łapie, ustawienie hdmi cec przy włączeniu dekodera włącza tv i przy wyłączeniu dekodera wylacza tv.
Na żądanie
Są braki w C+ na żądanie w porównaniu do horizona brakuje odcinków seriali, w większość brakuje pierwszego odcinka lub rzadziej kilku. Zgłoszone poszło wyżej i nie rozwiązana sprawa do dziś.
Przez aplikacje Upctvgo póki co można planować nagranie tylko na box4k brak horizona przynajmniej u mnie. Zglosilem 3 tyg temu miał być kontakt ale sprawa poszła wyżej i do dziś nie rozwiązane.
Dzwieku nie oceniam gdyż nie mam kina domowgo przy stereo jest ok
Opisy epg w porównaniu do horizona w końcu wiem z którego roku jest film, lub mecz wiadomo kto z kim gra..
Podsumowując jak to w upc coś jest lepiej coś jest gorzej. Szkoda ze nie udało się im wprowadzić usługi prawie idealnej bo widać że sam dekoder na to pozwala.
Od czasu do czasu jak używam horizona to mam wrażenie że on działa w porównaniu do boxa w zwolnionym tempie. Komfort używania boxa jest o niebo lepszy... |
|
|
|
|
Kloso
easy master
Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 47
|
Wysłany: 15-07-2021, 00:12
|
|
|
Dziś miałem małe porównanie Vectra Smart Box vs UPC 4k box.
Mimo zamiłowania do vectry - UPC wygrywa interfejsem, szybością działania i przełączania kanałów.
Vectra musi popracować nad szybkością działania, przełączaniem kanałów, listami kanałów (brak numeracji, tylko tematycznie (?). Obecnie przełączanie trwa kilka sekund + kilka sekund załadowanie.
Słąbo. |
|
|
|
|
strazakp
Klikacz
Dołączył: 16 Lip 2021 Posty: 13
|
Wysłany: 16-07-2021, 19:26
|
|
|
Witajcie. Trafiłem na to forum bo szukam wiarygodnych opinii nt telewizji UPC z boxem 4K od jego użytkowników.
Od kilkunastu lat jestem użytkownikiem telewizji satelitarnej Canal+ (wvzesniej NC+ a jeszcze wczesniej Nka). Obecnie mam telewizje własnie z C+ wraz z dekoderem 4K i jeden multiroom z normalnym dekoderem. Generalnie zawsze chwaliłem sobie tę telewizję i sprzet. Teraz niestety wystepuje sporo awarii no i wrażliwość satelity na warunki pogodowe mnie irytują.
Od prawie 2 lat mam internet z UPC, i choc to tylko 150mbs to dla mnie wystarczyło i nie miałem wiekszych uwag co do działania.
Poniewaz umowa z C+ kończy mi sie na koniec wrzesnia, to wypowiedzialem juz im umowe prewencyjnie...i choc wiem ze bede mnie nawiedzac telefonami to jestem zdesperowany do tego by definitywnie zakonczyć z nimi wspołprace.
Do sedna....
Cchce spróbować telewizje z UPC!
Zamówiłem już sobie z montażem na 16sierpnia własnie Pakiet Max (dodatkowo Canal+ i eleven), dekoder 4K oraz jeden multiroom z samą kartą oraz do tego oczywiscie internet 750mbs.
Najbardziej zalezy mi na tym by jakość obrazu na tym dekoderze 4K była dobra (nie gorsza niz przy obecnym z C+ a tutaj jest OK), nie było buforowania i była płynność.
Kwestie nagrywania i braku możliwości przewijania nagrań akceptuje jakie tam są, choc obecnie mając dekoder z dyskiem jest duzym plusem.
Obecnie router wifi mam w innym pokoju nizeli telewizor i raczej tak zostanie gdyz technicznie moze nie być innej opcji. Mieszkanie to 66m2 wiec nie są to duze odleglosci bo ok 5m.
Wiem ze mam mozliwosc przetestowania przez 14 dni i mam zamiar intensywnie ten czas wykorzystać by dobrze sprawdzic sprzet i samą telewizję.
Dodam że ilosc kanałów, jakie są kanały oraz cena pakietu są atrakcyjniejsze niz w Canal+.
Jak to wygląda teraz u Was z tym dekoderem 4K???? Czy połączenie po wifi da radę??? Czy zmiana z Canal+ na UPC to nie bedzie z deszczu pod rynne w kwestii jakosci???? |
|
|
|
|
|