Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Netia światłowód - wymiana routera
Autor Wiadomość
kxcperrrr 
Klikacz

Dołączył: 21 Lis 2023
Posty: 12
Wysłany: 21-11-2023, 20:29   Netia światłowód - wymiana routera

Cześć wszystkim,
sprawa wygląda tak, że od paru lat korzystamy ze światłowodu od Netii w pakiecie z TV, wcześniej mieliśmy prędkość 150/50, do tego router Huawei EchoLife HG8245Q2, no i do tej prędkości był wystarczalny, po wifi była pełna prędkość, natomiast od jakiegoś czasu były z nim problemy (typu zrywanie połączenia na chwilę, musiałem chociażby albo przełączać się pomiędzy 2,4GHz i 5GHz aby ten internet był, albo musiałem restartować router). Przedłużona została ostatnio umowa, pani konsultantka zaproponowała pakiet telewizji M + prędkość 600/100, więc pomyślałem że będzie to dobra okazja na wymianę sprzętu, jak się okazało - tak się nie stało. Dekoder zostanie nam wymieniony na EvoBox 4K za dodatkowe 5zł/msc, co nas jednak satysfakcjonuje w porównaniu do obecnego Netia Playera 1.5, ale pozostaje kwestia routera - po zwiększeniu prędkości są problemy z osiągnięciem chociażby połowy deklarowanej po wifi (i zanim zostanę zlinczowany - wiem, że po wifi jest ciężko osiągnąć pełną prędkość), ale mając prędkość na umowie 600/100 a w rzeczywistości download oscyluje na poziomie 150Mb/s to jest jednak co wymagać.

W ofercie z tego co mi wiadomo dla tej infrastruktury co obecnie mam (PON, światłowód bezpośrednio do mieszkania) dają nowszego Huaweia OptiXstar HG8245X6-10, który ma dla mnie istotna zaletę - obsługa wifi6.
Babka na infolinii przy przedłużeniu umowy zapewniała, że to i to zostanie wymienione, później się okazało, że jednak nie, według Netii obecny router jest kompatybilny z tą prędkością, ale jednak coś jest chyba nie tak, skoro prędkość jest niższa.
Dla porównania - u moich dziadków jest również światłowód Netii, tylko że na infrastrukturze POPC (z zewnętrznym ONT), z routerem Huawei DN8245V i przy prędkości 300/50 bez problemu mam pełną prędkość po wifi, nawet stojąc trochę dalej od routera. Czy nawet konkurencja w postaci Orange i ich FunBoxa 6, gdzie nie ma problemów z tą prędkością.

Więc obecnie tak, próbuję wywalczyć u nich wymianę routera, ale coś średnio to idzie, rozmawiałem już z działem utrzymania klienta, jak i działem technicznym, zostało zarejestrowane zgłoszenie, ale nie jestem raczej pozytywnie nastawiony co do powodzenia tej wymiany.
Kombinowałem również w ustawieniach ze zmianą kanału itd, ale niestety bezskutecznie, więc jak tutaj z nimi wywalczyć tą wymianę routera na tego OptiXstara?
Wiem, że mógłbym również poprosić ich o włączenie bridge, ale nie wiem jak tutaj telewizja u nich by śmigała, więc to raczej odpada + nie widzi mi się jednak mieć dwóch dużych urządzeń na widoku.

Tak więc, jak wywalczyć z nimi tą wymianę routera na nowy?
Większość urządzeń w domu obsługuje wifi6 i fajnie byłoby to wykorzystać, lecz na ten moment nie ma takiej opcji.
Ewentualnie, ktoś wywalczył u nich może zewnętrzny ONT i ma telewizję od nich, jak to wtedy działa?
 
 
RobZon 
plus master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2021
Posty: 346
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-11-2023, 23:41   Re: Netia światłowód - wymiana routera

kxcperrrr napisał/a:

Tak więc, jak wywalczyć z nimi tą wymianę routera na nowy?
Ewentualnie, ktoś wywalczył u nich może zewnętrzny ONT i ma telewizję od nich, jak to wtedy działa?

Ja próbowalem wymienić router po 2 latach w Orange, na taki zeby mi "nie brzęczał".

Wymiana była możliwa tylko w trybie reklamacji czytaj usterki, przy czym jak dzial techniczny uzna ze usterka nie przeszkadza w pracy urządzenia to zostaje rozpatrzona negatywnie i ponosi sie wtedy koszty całej operacji. Takze zrezygnowałem z wymiany i zmieniłem operatora na Netie.

Niestety wymiana pewnie bedzie możliwa gdy urzadzenie sie zepsuje totalnie a jak troszke niedomaga i DZIAŁA = "ma pan internet" to nie podlega wymianie. takie są praktyki chyba wszystkich duzych operatorów.

Próbowałem tez zamienic zew ONT + router na jedno urządzenie z wbudowanym ONT ale też sie nie dało :) bedąc juz klientem Netii. Uzasadaniając ze taki jest sposób podlączenia miedzy operatorami Orange - Netia.
_________________
  RobZon
 
kxcperrrr 
Klikacz

Dołączył: 21 Lis 2023
Posty: 12
Wysłany: 22-11-2023, 09:54   Re: Netia światłowód - wymiana routera

RobZon napisał/a:
kxcperrrr napisał/a:

Tak więc, jak wywalczyć z nimi tą wymianę routera na nowy?
Ewentualnie, ktoś wywalczył u nich może zewnętrzny ONT i ma telewizję od nich, jak to wtedy działa?

Ja próbowalem wymienić router po 2 latach w Orange, na taki zeby mi "nie brzęczał".

Wymiana była możliwa tylko w trybie reklamacji czytaj usterki, przy czym jak dzial techniczny uzna ze usterka nie przeszkadza w pracy urządzenia to zostaje rozpatrzona negatywnie i ponosi sie wtedy koszty całej operacji. Takze zrezygnowałem z wymiany i zmieniłem operatora na Netie.

Niestety wymiana pewnie bedzie możliwa gdy urzadzenie sie zepsuje totalnie a jak troszke niedomaga i DZIAŁA = "ma pan internet" to nie podlega wymianie. takie są praktyki chyba wszystkich duzych operatorów.

Próbowałem tez zamienic zew ONT + router na jedno urządzenie z wbudowanym ONT ale też sie nie dało :) bedąc juz klientem Netii. Uzasadaniając ze taki jest sposób podlączenia miedzy operatorami Orange - Netia.


Czyli szykuje się dłuższa batalia z nimi :(
Wczoraj przy robieniu tego zgłoszenia babka coś zdalnie pozmieniała w ustawieniach i na ten moment jest gorzej niż było - na 5GHz prędkość mam identyczną jak na 2.4GHz (czyli w granicach 70-80Mb/s).
Dopiero później zwróciłem uwagę, że również zgłoszenie było widoczne w Netia Online jako Netia Spot - grzeje się. Obecnie ma status Anulowane, ale mam do nich przedzwonić i dowiedzieć się co i jak.
Na ten moment „usterka” według mnie jest, skoro po modyfikacji przez infolinię prędkość internetu jest dużo słabsza.
Co do ONT - tu już widzę, że szans na to raczej nie ma, więc temat odpuszczę, chociaż też spróbuję im to zaproponować (z czystej ciekawości).

Wspomniałeś o opłacie za negatywne rozpatrzenie - w razie czego, jaka jest jej wysokość? Kwota +-100zł jednorazowo jeszcze będzie do przeżycia, ale jak wyskoczą mi za takie coś z kwota kilku stów to już bardziej opłacalne będzie przepłacenie EchoLifa w bridge + zewnętrzny router i zabawa z konfiguracją telewizji.

Co do praktyk dużych operatorów, z tego co się tutaj oczytałem to chyba UPC było skłonne do wymiany urządzenia przy przedłużeniu, Orange chyba też - dlatego próbuje coś wywalczyć :)
 
 
darknes 
classic master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-11-2023, 10:37   

Cytat:
Wspomniałeś o opłacie za negatywne rozpatrzenie - w razie czego, jaka jest jej wysokość? Kwota +-100zł jednorazowo jeszcze będzie do przeżycia, ale jak wyskoczą mi za takie coś z kwota kilku stów to już bardziej opłacalne będzie przepłacenie EchoLifa w bridge + zewnętrzny router i zabawa z konfiguracją telewizji.


Nie ma czegoś takiego jak "opłata za negatywne rozpatrzenie reklamacji". Jest co najwyżej opłata za bezzasadne zgłoszenie reklamacji, w sytuacji jak technik musi się pojawić w lokalu gdzie świadczą usługę. A i tak stosowana jest tylko w skrajnych sytuacjach które mają miejsce głównie z winy abonenta. Np. przerwanie kabla czy światłowodu jakimś meblem, nieświadome wyłaczenie routera od prądu, itd.

Z TV nic nie musisz kombinować, w Netii chodzi to bez vlanów.
_________________
  darknes
 
kxcperrrr 
Klikacz

Dołączył: 21 Lis 2023
Posty: 12
Wysłany: 22-11-2023, 15:01   

[quote="darknes"]
Cytat:


Z TV nic nie musisz kombinować, w Netii chodzi to bez vlanów.


O, no i to mi się podoba :D
Zaraz dzwonię do nich, jak nic się nie poprawi z prędkością/nie zgodzą się na wymianę, to będę szukać jakiegoś routera, a później bridge i jazda
 
 
kxcperrrr 
Klikacz

Dołączył: 21 Lis 2023
Posty: 12
Wysłany: 22-11-2023, 15:54   

[quote="kxcperrrr"]
darknes napisał/a:
Cytat:


Z TV nic nie musisz kombinować, w Netii chodzi to bez vlanów.


O, no i to mi się podoba :D
Zaraz dzwonię do nich, jak nic się nie poprawi z prędkością/nie zgodzą się na wymianę, to będę szukać jakiegoś routera, a później bridge i jazda


Dobra, jestem po rozmowie z nimi - powiem tak, tam chyba nic nie ogarniają xD
Zacząłem na dziale technicznym, gdzie dostałem informację że wymiana routera to dział utrzymania klienta, przekierowali mnie tam, na DUK powiedzieli że to dział techniczny, później na technicznym znowu gdzieś mnie przekierowali gdzie ostatecznie zgłosiłem awarię (zaniżona prędkość, problemy ze zrywaniem połączenia), w ciągu 48h mam dostać jakąś odpowiedź, ale na wymianę routera raczej nie mam co liczyć, zewnętrzne ONT też raczej nie wchodzi w grę (chociaż w jednym z postów chyba tutaj czytałem, że udało się komuś wywalczyć).

Tak więc podsumowując - raczej jeśli się nic nie zmieni, będę poszukiwać jakiegoś routerka obsługującego wifi6, ten nędzny HG8245Q2 pójdzie w bridge i jakoś się z tym podziała, chociaż nie ukrywam że nie jest to bardzo satysfakcjonujące rozwiązanie dla mnie (zamiast jednego urządzenia będę mieć dwa sporawych gabarytów, których nie mam jak schować :( )

Chyba, że ktoś zna jakąś opcję, jak wywalczyć u nich tą wymianę routera na nowy?
 
 
RobZon 
plus master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2021
Posty: 346
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-11-2023, 18:25   

kxcperrrr napisał/a:

Chyba, że ktoś zna jakąś opcję, jak wywalczyć u nich tą wymianę routera na nowy?

Najmocniejsze karty jako KLIENT masz przy przedłużaniu umowy lub zawieraniu nowej więc jesli wtedy nie ustapią to pozostaje "rozwód", chyba po 3 miesiącach juz rozpatrują Cię jako nowego klienta = nowy router :)
Co do kary za rozpatrywaniu reklamacji to w Orange pamietam ze jest taki zapis, to co ktoś wyżej pisał o nieuzasadnionej wizycie to też kojarze, nawet w Vectrze jest. ;)
W Netii teraz szukalem w cennikach takiej pozycji i nie znalazłem. Może to usuneli.
_________________
  RobZon
 
darknes 
classic master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-11-2023, 20:22   

Cytat:
Chyba, że ktoś zna jakąś opcję, jak wywalczyć u nich tą wymianę routera na nowy?


Prawdę mówiąc też miałem ten sam router co ty masz. Ale szybko sie go pozbyłem. Tyle, że ja nigdzie nie dzwoniłem po infoliniach, załatwiłem to inaczej Poprzez https://www.netiaonline.pl/ logujesz się na swoje konto, wchodzisz w zakładkę nowe zgłoszenie, wybierasz czego dotyczy (Internet) i na dole wypełniasz formularz. I tam piszesz, że z usługi ogólnie jesteś zadowolony masz tylko problem z ich routerem który jest ubogi jeśli chodzi o usługi internetowe które ty potrzebujesz. W związku z powyższym prosisz o wymianę routera na sam modem ONT i wysyłasz. Na drugi dzień zadzwonił jakiś kierownik do mnie i poinformował, że w tygodniu zadzwoni jakiś technik który wymieni mi ten router na ONT. I tak się stało. Po dwóch dniach miałem już ONT i swój router. :)
_________________
  darknes
 
kxcperrrr 
Klikacz

Dołączył: 21 Lis 2023
Posty: 12
Wysłany: 22-11-2023, 21:07   

darknes napisał/a:
Cytat:
Chyba, że ktoś zna jakąś opcję, jak wywalczyć u nich tą wymianę routera na nowy?


Prawdę mówiąc też miałem ten sam router co ty masz. Ale szybko sie go pozbyłem. Tyle, że ja nigdzie nie dzwoniłem po infoliniach, załatwiłem to inaczej Poprzez netiaonline logujesz się na swoje konto, wchodzisz w zakładkę nowe zgłoszenie, wybierasz czego dotyczy (Internet) i na dole wypełniasz formularz. I tam piszesz, że z usługi ogólnie jesteś zadowolony masz tylko problem z ich routerem który jest ubogi jeśli chodzi o usługi internetowe które ty potrzebujesz. W związku z powyższym prosisz o wymianę routera na sam modem ONT i wysyłasz. Na drugi dzień zadzwonił jakiś kierownik do mnie i poinformował, że w tygodniu zadzwoni jakiś technik który wymieni mi ten router na ONT. I tak się stało. Po dwóch dniach miałem już ONT i swój router. :)


W sumie nie głupie, chociaż teraz mam aktywne zgłoszenie awarii właśnie związane z tą niską prędkością, w ciągu 48h ma się ktoś niby odezwać i zobaczymy co tam będzie. Jak nie pomoże, to zgłoszę przez netia online faktycznie potrzebę wymiany i może tak coś zdziałam :D

Ale powiem szczerze, jak przez 4 lata bardzo byłem zadowolony z ich usług, jak była jakaś awaria to w nocy zazwyczaj i to na góra pół godziny, czy nawet ich spoko akcja w trakcie pandemii że podnieśli każdemu prędkość do 1Gb/s (i teraz sobie skojarzyłem fakty, że wtedy o dziwo nie było problemów z prędkościami, wtedy testowane zarówno na laptopie Acer Aspire V15 Nitro jak i telefonach takich jak Huawei P30 czy Xiaomi Mi9 - bez problemu miałem ok. 300-700Mb/s, a teraz na lepszych urządzeniach - HP Omen 17 2020 z dużo lepszą kartą Intel WiFi 6 AX201 i telefony Samsung Galaxy S20 FE 5G czy iPhone 14), a teraz no jest lekki cyrk mogę rzec.

I jeszcze w sumie napomknę z tym dekoderem - obecnie abonament (600Mb/s, Pakiet M) wynosi 65zł/msc, obecny dekoder to któryś z Netia Playerów, a chcąc wymienić na EvoBox 4K jest doliczane 5zł do abonamentu, gdzie dla nowych klientów ten sam pakiet już z dekoderem 4K to koszt 65zł/msc, oni sobie to tłumaczą tym, że pewnie jest inna promocja czy coś, na czymś innym jest pewnie zrabatowane i nic nie można z tym zrobić :)

Może dać im taki argument, że wtedy jak była akcja przyśpieszenia to bez problemu miałem dużo wyższą prędkość niż obecnie na mniejszym pakiecie, co może oznaczać potencjalny problem ze sprzętem i dlatego żądam wymiany na nowy?
 
 
Camis 
easy master


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 39
Wysłany: 23-11-2023, 00:10   

[quote="kxcperrrr"]
kxcperrrr napisał/a:

Chyba, że ktoś zna jakąś opcję, jak wywalczyć u nich tą wymianę routera na nowy?


Jest ale niezbyt "legalna" i wątpliwa moralnie... ;)

Ale jak ci się kiedyś zepsuje :roll: to prawdopodobnie wymienią ci na nowszy model.
 
 
kxcperrrr 
Klikacz

Dołączył: 21 Lis 2023
Posty: 12
Wysłany: 23-11-2023, 09:30   

[quote="Camis"]
kxcperrrr napisał/a:
kxcperrrr napisał/a:

Chyba, że ktoś zna jakąś opcję, jak wywalczyć u nich tą wymianę routera na nowy?


Jest ale niezbyt "legalna" i wątpliwa moralnie... ;)

Ale jak ci się kiedyś zepsuje :roll: to prawdopodobnie wymienią ci na nowszy model.


No właśnie zgłaszam teraz im cały czas problem, że mam zaniżoną prędkość po WiFi dość mocno, gdzie oczywiście wiem że nie da się osiągnąć bezprzewodowo pełnej prędkości, ale no takie spadki uważam że są nie do zaakceptowania. Dlatego zgłaszam im wymianę routera, zarówno ze względów funkcjonalnych, jak i problemów technicznych, tworzone są na infolinii zgłoszenia ale u nich jest wszystko ok i na tym się kończy xD
Dlatego już nie wiem co tu z nimi podziałać, zgodnie z propozycją kolegi wyżej już sobie przygotowałem wiadomość do wysłania przez Netia Online - to chyba już moja ostatnia deska ratunku.
Myślałem jeszcze, czy by ich nie postraszyć wypowiedzeniem umowy, ale zaakceptowanie warunków nowej umowy nastąpiło jakoś koło 31 października a nowy pakiet wszedł w życie dopiero 21 listopada - zgodnie z początkiem nowego okresu rozliczeniowego.
Ale tutaj musiałbym się zagłębić w warunki, czy 14 dni na odstąpienie jest od daty akceptacji czy od daty wejścia w życie :/
 
 
SuperGod 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 123
Wysłany: 23-11-2023, 14:10   

Sprawa jest bardzo prosta :)
Jeśli zamówiłeś przez telefon, podpisujesz papier monterowi po instalacji i masz 14 dni od tej chwili.
Jeśli było to w salonie, nie masz możliwości odstąpienia.
 
 
kxcperrrr 
Klikacz

Dołączył: 21 Lis 2023
Posty: 12
Wysłany: 23-11-2023, 14:23   

SuperGod napisał/a:
Sprawa jest bardzo prosta :)
Jeśli zamówiłeś przez telefon, podpisujesz papier monterowi po instalacji i masz 14 dni od tej chwili.
Jeśli było to w salonie, nie masz możliwości odstąpienia.


Było to przedłużenie umowy, po zatwierdzeniu oferty przez konsultanta przyszedł mail z prośbą o weryfikację danych i podanie numeru abonenta, po jego wprowadzeniu przyszedł drugi mail ze wszystkimi dokumentami typu umowa itd, i dopiero w tym mailu była możliwość akceptacji umowy czyli można to nazwać elektronicznym podpisem.
Umowa w życie weszła dopiero 3 tygodnie później, bo wtedy zaczynał się nowy okres rozliczeniowy, dlatego nie wiem jak to tutaj do końca wygląda :/
 
 
SuperGod 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 123
Wysłany: 24-11-2023, 15:05   

Po przedłużeniu masz 14 dni od podpisania umowy, reszta nie ma żadnego znaczenia.
Jedynie co możesz zrobić, to złożyć reklamację na podstawie, że coś źle zrozumiałeś.
Myślałeś, że dostaniesz lepszy sprzęt, zawarłeś umowę pod wpływem błędnych informacji.

Z postu nie wiadomo, czy zgodziłeś się zaraz po tym jak babka zapewniła, że jednak dostaniesz lepszy sprzęt.
Chodzi o to, czy do końca zanim podpisałeś umowę nikt cie o tym nie poinformował?
Na tym możesz spróbować. Pamiętaj, że rozmowy są nagrywane.

Trochę jednak czasu minęło i już próbowałeś wykręcic się od sprawy, to uznają, że kombinujesz.
Pomysły na uszkadzanie routera są o tyle słabe, że z wielkim prawdopodobieństwem dostaniesz dokładnie to samo.
Teraz właściwie tylko dobra wola Operatora czy coś wskórasz lub reklamacja, bo umowa już zawarta.

Dura lex, sed lex ;)
 
 
Net24 
Klikacz

Dołączył: 22 Gru 2023
Posty: 12
Wysłany: 03-01-2024, 17:51   Re: Netia światłowód - wymiana routera

kxcperrrr napisał/a:

Ewentualnie, ktoś wywalczył u nich może zewnętrzny ONT i ma telewizję od nich, jak to wtedy działa?


Ja właśnie dokonałem takiej wymiany. Napisałem do nich maila na adres internet_hd@netia.pl z prośbą o wymianę. Udało się. Dostałem ONT + router ABD. Ale z niego nie będę korzystać.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: