Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Błędy na MUX-ach
Autor Wiadomość
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-01-2020, 01:55   Błędy na MUX-ach

Zauważyłem, że od pewnego czasu UPC nadaje 2 MUX-y z błędami, które występują losowo i objawiają się pojedynczą, sekundową zacinką raz na jakiś czas.

Problem dotyczy multipleksów, na których nadawane są następujące programy TV:

MUX-1:
1. Discovery Historia
2. FilmBox Family
3. Kino TV HD
4. TVR HD

MUX-2
1. TV Republika
2. Disney Channel HD
3. NTL Radomsko
4. FilmBox Action
5. VOX Music TV

Oto dowód w postaci logów po sprawdzeniu 30 min nagrania:

- Discovery Historia
Cytat:
Starting at packet 00000000 PTS: 00:00:00.788 (24:10:49.034)
No cutting at the end needed
PES ERROR : For PID 0066 00:18:58.179 PES packet 00001728 is invalid (SizeMismatch), starting with TS packet 001A4782 Size: 4432 should be 4616
Ending at packet 00286620 PTS: 00:30:01.040 (24:40:50.074)


- FilmBox Action:
Cytat:
Starting at packet 00000000 PTS: 00:00:00.944 (18:31:06.077)
No cutting at the end needed
PES ERROR : For PID 01F6 00:08:20.371 PES packet 00000C38 is invalid (SizeMismatch), starting with TS packet 000A98AE Size: 3664 should be 3848
PES ERROR : For PID 01F6 00:26:54.131 PES packet 00002769 is invalid (SizeMismatch), starting with TS packet 00222F2A Size: 3664 should be 3848
Ending at packet 002628D9 PTS: 00:30:00.816 (19:01:06.893)


Osoby będące w temacie od razu zauważą z logów po czyjej stronie leży problem. ;)

Poszukuję osób, które są zainteresowane, aby UPC naprawiło usterkę. Dotyczy ona bowiem m.in. kanałów premium (FilmBox), za które przecież pobierana jest dodatkowa opłata. :!: Tym bardziej taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, a UPC powinno monitorować jakość wychodzącego sygnału. :!:
Dodam, że w przeszłości podobne problemy występowały już na innych MUX-ach i dzięki współpracy z userami tego forum udało się doprowadzić do tego, że UPC je rozwiązało.

A zatem proszę, aby zgłosiły się osoby z całej Polski, które mają możliwość i chęć nagrania fragmentu audycji (w ustalonym dniu, z ustalonego kanału). Wystarczy 30-minutowe nagranie. Chodzi o to, aby nagrać równolegle ten sam fragment audycji. Po nagraniu sprawdzimy nasze nagrania i jeśli błędy będą występować w tym samym momencie, oznaczać to będzie, że problem jest ogólnopolski.

Skoro udało się rozwiązać problemy z Internetem, mam nadzieję, że uda się także rozwiązać problemy z telewizją. :) Potrzeba jednak więcej zgłoszeń i przede wszystkim potwierdzenia od większej liczby osób, aby UPC poważnie zainteresowało się problemem - tak, jak w przypadku Internetu. W końcu płacimy za to pieniądze i emisja programów TV powinna być prowadzona poprawnie, bez żadnych błędów.

Ustawiam temat na 1 miesiąc. Jeśli nie będzie zainteresowania, to temat po prostu wygaśnie, UPC będzie nadal szczycić się "doskonałą jakością programów", a emisja zapewne dalej będzie prowadzona z błędami. :sad:
Ostatnio zmieniony przez Rafal 03-02-2020, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 22-01-2020, 09:53   

Mogę pomóc.
_________________
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-01-2020, 20:22   

I co, tylko jeden @zylx jest zainteresowany rozwiązaniem problemu? Reszcie osób to nie przeszkadza czy liczą, że samo się naprawi? Chyba są tu osoby, które posiadają dekodery PVR, albo moduły CI+? Tak trudno zaprogramować nagranie?

Szkoda, że nie są już tu aktywni użytkownicy tacy jak: @eLBeG, @marcinosr czy @RadkoR. Dzięki nim i @CePeU udało się w przeszłości rozwiązać podobny problem.

@zylx, poczekajmy do końca tygodnia. Może ktoś się jeszcze zgłosi. Z jakiego kanału ewentualnie mógłbyś wykonać nagranie? Zarówno na pierwszym, jak i na drugim MUX-ie są kanały, do których dostęp mają abonenci zwykłego pakietu Select (Kino TV HD, TVR HD, Disney Channel HD, NTL Radomsko, VOX Music TV).
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2020, 21:02   

Pomogłabym, ale mam tylko podstawowe kanały DVB-C...
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 23-01-2020, 00:00   

Chęci mogą być, ale może brakuje sprzętu, który by na to pozwolił.
Robin napisał/a:
Z jakiego kanału ewentualnie mógłbyś wykonać nagranie?

Mam pakiet MAX + eleven i psp. Ewentualnie mogę jeszcze nagrać C+ i HBO
_________________
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-01-2020, 02:52   

@Zuzia: Dzięki, ale niestety wymagany jest przynajmniej pakiet Select. :sad:

@zylx: Do wykonania tego testu nie potrzeba własnego odbiornika DVB-C, wystarczy Mediabox PVR lub Horizon PVR i zaprogramowanie ustalonej audycji. Tyle i aż tyle.
Ja po wykonaniu testu podałbym dokładny czas, w którym wystąpił błąd/błędy, przedstawiłbym ewentualną listę dialogową i wrzuciłbym także zrzuty, aby jeszcze łatwiej było odszukać we własnym nagraniu ten fragment.
Tak właśnie poprzednio wykonywaliśmy test z kolegami. I robiliśmy to na Mediaboxach PVR. :P

Co do kanałów, to problematyczne są jedynie te, które wymieniłem - czyli z tych 2 MUX-ów:

MUX-1


MUX-2

 
 
jarul777 
classic master


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 291
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-01-2020, 12:34   

Mogę pomóc (Horizon). Kanały dowolne jeśli o mnie chodzi.
_________________
 
 
DOgi 
Klikacz

Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 10
Wysłany: 23-01-2020, 14:21   

Też mogę pomóc, ale nie jestem pewny, w jaki sposób miałbym dojść do logów z Horizon PVR.
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-01-2020, 17:24   

Dzięki za kolejne zgłoszenia. :)
@DOgi, z jakiego miasta jesteś?
@zylx z tego co kojarzę jest z Krakowa, @jarul777 z Warszawy.
Przydałyby się jeszcze osoby z kolejnych miast. Zależałoby mi też, aby zgłosił się ktoś z Trójmiasta, bo problem może być ogólnopolski, ale też lokalny.

@DOgi: Aby zrobić loga trzeba mieć plik z nagraniem (np. w formacie ts). Ale mi nie chodzi o logi, tylko o wizualne sprawdzenie własnego nagrania. Ja zrobię logi, w których podany będzie precyzyjny czas, kiedy wystąpił błąd.

Czyli przykładowo umawiamy się, że programujemy nagranie audycji z programu Discovery Historia (jest on na pierwszym problematycznym MUX-ie) w niedzielę 26.01 w godz. 15-16 (lepiej dać godzinę, bo wtedy będzie więcej błędów i łatwiej będzie sprawdzić) oraz audycji z programu TV Republika (jest on na drugim problematycznym MUX-ie) w niedzielę w godz. 17-18.
Takie nagrania zajmą niewiele miejsca na dysku, bo to są kanały SD nadawane w MPEG-4 z dość niskim bitrate. ;)
Po nagraniach wrzucę logi i kilkunastosekundowe fragmenty audycji, w których wystąpiły błędy. Poproszę Was, abyście sprawdzili w swoich nagraniach, czy u Was nagrało się identycznie (z błędami, czy może bez). Po weryfikacji oczywiście można będzie usunąć nagrania z dysku. :)
Bez wykonania nagrań raczej ciężko byłoby potwierdzić usterkę, gdyż oglądając live te programy można po prostu nie zauważyć tych błędów.

Teraz jeszcze tytułem wyjaśnienia, bo być może ktoś z UPC tu zagląda. ;) Tak, żeby nikt mi nie wmawiał, że problem jest indywidualny i leży po mojej stronie.
Porównajmy logi, które załączyłem (po sprawdzeniu nagrania losowej audycji z Discovery Historia i FilmBox Action) z logiem, który wrzucił abonent na Społeczności UPC.

Moje logi:
Cytat:
Starting at packet 00000000 PTS: 00:00:00.788 (24:10:49.034)
No cutting at the end needed
PES ERROR : For PID 0066 00:18:58.179 PES packet 00001728 is invalid (SizeMismatch), starting with TS packet 001A4782 Size: 4432 should be 4616
Ending at packet 00286620 PTS: 00:30:01.040 (24:40:50.074)

Cytat:
Starting at packet 00000000 PTS: 00:00:00.944 (18:31:06.077)
No cutting at the end needed
PES ERROR : For PID 01F6 00:08:20.371 PES packet 00000C38 is invalid (SizeMismatch), starting with TS packet 000A98AE Size: 3664 should be 3848
PES ERROR : For PID 01F6 00:26:54.131 PES packet 00002769 is invalid (SizeMismatch), starting with TS packet 00222F2A Size: 3664 should be 3848
Ending at packet 002628D9 PTS: 00:30:00.816 (19:01:06.893)


Jego log:
Cytat:
Starting at packet 00000019 PCR: 00:00:00.000 (-00:00:00.000)
TS WARNING: For PID 01F5 00:00:20.757 TS packet 00019D31: Packet discontinuity last=0 , current=9
TS WARNING: For PID 01F7 00:00:20.757 TS packet 00019D46: Packet discontinuity last=0 , current=2
TS WARNING: For PID 01F6 00:00:20.757 TS packet 00019D4A: Packet discontinuity last=9 , current=11
PES ERROR : For PID 01F6 00:00:20.672 PES packet 00000082 is invalid (SizeMismatch), starting with TS packet 00019938 Size: 7504 should be 7688
TS WARNING: For PID 01F8 00:00:20.757 TS packet 00019D75: Packet discontinuity last=8 , current=10
PES ERROR : For PID 01F8 00:00:20.725 PES packet 00000082 is invalid (SizeMismatch), starting with TS packet 00019948 Size: 2386 should be 2568
TS WARNING: For PID 01F5 00:00:20.905 TS packet 0001A075: Packet discontinuity last=4 , current=3
TS WARNING: For PID 01F7 00:00:20.905 TS packet 0001A07C: Packet discontinuity last=5 , current=7
PES ERROR : For PID 01F7 00:00:20.809 PES packet 00000082 is invalid (SizeMismatch), starting with TS packet 00019CDB Size: 7354 should be 7688
TS WARNING: For PID 01F6 00:00:20.905 TS packet 0001A07E: Packet discontinuity last=14 , current=0
PES ERROR : For PID 01F6 00:00:20.832 PES packet 00000083 is invalid (SizeMismatch), starting with TS packet 00019D66 Size: 7504 should be 7688


Żródło: https://forum.upc.eu/t5/dyskusja-ogolna/od-soboty-08-06-2019r-zly-odbior-kanalow/m-p/30429

Widać różnicę? :P W moich logach (30 min. nagrania!) sygnalizowane są raptem pojedyncze, sekundowe błędy raz na jakiś czas (w 00:18:58.179 - w przypadku Discovery Historia oraz 00:08:20.371 i 00:26:54.131 - w przypadku FilmBox Action), a przede wszystkim zachowana jest ciągłość transmisji! W jego logu jest masa błędów (tylko dla 20 sekundy!) i jak widzimy sygnalizowane są utracone pakiety na skutek braku ciągłości transmisji (discontinuities).
Krótko mówiąc w jego przypadku od razu widać z loga, że abonent ma problemy z sygnałem (ostrzeżenia sygnalizujące brak ciągłości). W przypadku mojego zgłoszenia błędy muszą powstawać już na enkoderze operatora (brak ostrzeżeń sygnalizujących brak ciągłości, więc na jakim innym etapie błędy mogłyby powstać?).
Oczywiście mam możliwość sprawdzenia parametrów każdego MUX-a i zaręczam, że na każdym MUX-ie (również na tych problematycznych) jakość sygnału wynosi 100%. ;)
 
 
DOgi 
Klikacz

Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 10
Wysłany: 23-01-2020, 23:48   

@Robin, jestem z Krakowa. Z ciekawości, to jest gdzieś opisane jak wyciągnąć nagrania w formacie .ts /mpeg z dysku Horizona?
 
 
jarul777 
classic master


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 291
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2020, 11:33   

Mediabox i Horizon używają prawdopodobnie (osobiście nie sprawdzałem) jakiegoś dziwnego i/lub szyfrowanego systemu plików na dysku, więc z poziomu komputera nie można się do nich dobrać. Ja mam podłączoną (analogowo) stacjonarną nagrywarkę DVD do Horizona (oczywiście w naszym przypadku to nie ma żadnego znaczenia, nic nie pomoże w sprawdzaniu tych błędów), ale jakość tak przerzuconych nagrań jest, no delikatnie mówiąc, raczej słaba :)
_________________
 
 
MAVERIC 
plus master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Lis 2018
Posty: 348
Wysłany: 24-01-2020, 12:54   

Mam trochę czasu w przyszłym tygodniu ale proszę napisać co mam zrobić. Do tej pory zauważyłem zacinki na nagranych programach z TVN Turbo i CBS Reality. Tylko z tych nagrywam. Mam moduł CI, telewizor LG. Mieszkam w Częstochowie.
_________________
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-01-2020, 13:21   

Super. :) Sprawdzę dla Ciebie te kanały. A co jaki czas pojawiają się zacinki? Tak żebym wiedział ile mniej więcej nagrać materiału.

Panowie, czy w przyszłym tygodniu (powiedzmy w sobotę albo niedzielę) byłaby możliwość zaprogramowania wspólnie ustalonej audycji?
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 24-01-2020, 14:30   

Robin, Jak dla mnie, jak tylko w tym momencie nie ma meczów BL/PL/LL/CL to termin jest dowolny.
_________________
 
 
Fornacis 
ultra master


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 822
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-01-2020, 21:56   

Należę, będę tu zaglądał.
Można z góry zaprogramować i przejrzeć po fakcie dany materiał jak rozumiem.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,47 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: