Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
HITRON CGN4EU
Autor Wiadomość
n3lly 
light master

Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 81
Skąd: KR
Wysłany: 16-12-2019, 21:40   

Cześć
O co chodzi z trybem bridge w hitronie? Klient zamówił internet biznes ze stałym IP. dzwonię na BOA, konsultant nie przełączy hitrona w bridge bo oferta którą posiada klient na to nie pozwala. Może zmigrować na inną ofertę, w której da się zrobić bridge ale wtedy opłata za stały adres IP jest dwukrotnie wyższa.
Jedno wielkie WTF...ktoś coś podpowie? :)
_________________
 
 
ralf 
ultra master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 911
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 16-12-2019, 23:56   

Chodzi o kasę. Proste.
_________________
  ralf
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2019, 00:42   

n3lly napisał/a:
Cześć
O co chodzi z trybem bridge w hitronie? Klient zamówił internet biznes ze stałym IP. dzwonię na BOA, konsultant nie przełączy hitrona w bridge bo oferta którą posiada klient na to nie pozwala. Może zmigrować na inną ofertę, w której da się zrobić bridge ale wtedy opłata za stały adres IP jest dwukrotnie wyższa.
Jedno wielkie WTF...ktoś coś podpowie? :)
Usługa biznesowa bez dostepu do bridge to jakieś kuriozum. Stały publiczny IP powinien być na urządzeniu końcowym klienta, a nie operatora.
 
 
n3lly 
light master

Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 81
Skąd: KR
Wysłany: 17-12-2019, 10:24   

Kuriozalne to fakt, myślałem że może ktoś z Was już coś takiego przechodził. Przychodzi mi jeszcze do głowy próba wymiany modemu na inny który posiada bridge w GUI ale w ofercie biznesowej to chyba mamy ograniczone pole manewru?
_________________
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2019, 13:29   

Nie wiem jak jest w praktyce w ofercie biznesowej, ale w umowie powinny być zdefiniowane parametry techniczne usługi i tam pewnie jest wpisany publiczny adres IP. Jeśli nie ma specjalnych zastrzeżeń domagaj się go na urządzeniu końcowym. W trybie reklamacji.
 
 
gabrychu 
classic master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 196
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 18-12-2019, 21:20   

Mam w firmie Hitrona ze stałym publicznym adresem IP.
I w drugiej firmie też łącze biznes z Cisco ze stałym adresem IP.
Obie usługi przy zamówieniu miały wpisany wymagany publiczny adres IP.

Może to jakaś "stara" umowa, która trzeba aneksować. Bo nic innego mi do głowy nie przychodzi.
_________________
 
 
n3lly 
light master

Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 81
Skąd: KR
Wysłany: 19-12-2019, 12:29   

Umowa jest nowa, złożyliśmy reklamację i czekamy.

[ Dodano: 15-01-2020, 08:59 ]
Reklamacja uznana, w odpowiedzi dostaliśmy docelowy publiczny adres IP i informację że modem jest przełączony w bridge. Problem jest taki, że loguję się na niego i nadal widzę NAT, DMZ. Zewnętrzny IP jest oczywiście inny niż ten który przysłało UPC. Czy wy macie te stałe adresy przypisane na swoich urządzeniach w formie statycznej czy z hitrona dostajecie publiczny IP w formie dhcp-client?
_________________
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2020, 16:21   

Nie wiem, czy to jakaś usterka, czy też 'ten typ tak ma'.
Zawsze - korzystając z wifi - korzystałem z filtrowania adresuMAC.
Do niedawna miałem na tym Hitronie zaledwie 12 takich adresów - na poprzednim EPC3925 było ich chyba ze 20
Kilka dni temu próbowałem dopisać kolejny, ale się nie daje - próba zatwierdzenia, kończy się zwiechą menu Hitrona i tylko restart urządzenia daje dostęp do niego
Zauważyłem, że bez problemu mogę edytować i tym samym zmieniać dotychczasowe zapisane urządzania - tak też się podratowałem, eliminując rzadko używane.

Reset fabryczny niczego nie zmienia/poprawia.

Zanim napiszę do UPC zapytanie/reklamację, czy mógłby ktoś ewentualnie sprawdzić, jak to jest na innym egzemplarzu (??) ;)
================================================

[ Dodano: 23-01-2020, 10:17 ]
Naskrobałem do UPC w tej sprawie, wspominają oczywiście o priorytetowym dla mnie Cisco EPC
No i mam odpowiedź:
Cytat:
(...) niestety nie mamy możliwości wydania Państwu urządzenia Cisco EPC ponieważ jest to sprzęt, który ma zakończony program serwisowy. Rozwiązaniem w Państwa przypadku może być podłączenie własnego routera lub dzierżawienie od nas sprzętu TP-LINK Archer C2 V1 lub V3.

Przedwczoraj zauważyłem, że mam inną wersję oprogramowania - 4.5.10.201-CD-UPC (było 4.5.10.192-CD-UPC) ale dalej jest tak samo źle.
Tymczasowo ratuję się podzieleniem sprzętu na obydwa pasma (2,4 i 5 GHz) i na dzień dzisiejszy starcza.

Coraz bliży jestem zakończenia "współpracy" z UPC z końcem umowy ;)
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2020, 21:41   Puma6fail Linuks

hsurim, jeśli nadal masz do dyspozycji tylko Linuksa spróbuj tak:
Kod:
su
apt-get update && apt-get install wine wine32:i386 wine64
cd /root
mv ~/.wine ~/.wine.bak
WINEARCH=win64 wineboot
wget https://github.com/nallar/Puma6Fail/releases/download/v0.6/puma6_fail.exe

wine ./puma6_fail.exe 192.168.0.1 0 6 50000 -1
W drugim okienku równolegle mtr:
Kod:
mtr iperf.upc.pl
Obserwujesz, czy opóźnienia rosną. Możesz sobie w przeglądarce sprawdzać, czy w ogóle strony się otwierają.
Ostatnio zmieniony przez Zuzia 13-02-2020, 22:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2020, 21:49   

Nie chcę na tym komputerku instalować wine.
Ale mogę odpalić Win10 - co i jak mam dokładnie zrobić ?
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2020, 22:04   Puma6fail Windows

Zainstaluj Ncap: https://nmap.org/npcap/dist/npcap-0.9987.exe
Pobierasz program Puma6fail: https://github.com/nallar/Puma6Fail/releases/tag/v0.6
Dalej zgodnie z zaleceniami MrPepka: https://forum.upc.eu/t5/connectbox/test-puma6-i-problemy/m-p/12902/highlight/true#M1290 ;)
Uruchamiasz w wierszu poleceń (jako Administrator) przy wyłączonej Zaporze.

W osobnym okienku ping. A jak chcesz ładny wykres zainstaluj PingPlotter: https://www.pingplotter.com/download

Ping lub test w PingPlotter na adres iperf.upc.pl
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2020, 22:46   

Nie mogę zainstalować puma6_fail - "Ta aplikacja nie będzie działać na Twoim komputerze (...)"
Tryb zgodności z Win7 też niczego nie poprawia :/

Przy próbie instalacji tekstowej, wypluwa coś takiego:
Cytat:
puma6_fail.exe nie jest zgodna z wersją uruchomionego systemu Windows. Sprawdź informacje dotyczące systemu operacyjnego na tym komputerze, a następnie skontaktuj się z wydawcą oprogramowania.
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2020, 23:03   

Działa pod Windows 10 tylko musi być w wierszu poleceń i Twoja ścieżka do pliku:
Kod:
C:\Program Files\puma6_fail.exe 192.168.0.1 0 6 50000 -1
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2020, 23:07   

Ale NIE mogę zainstalować tej aplikacji (??)

Przechwytywanie.PNG
Plik ściągnięto 9167 raz(y) 9,3 KB

Ostatnio zmieniony przez hsurim 13-02-2020, 23:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2020, 23:08   

Nie trzeba instalować, aplikacja jest gotowa do uruchomienia z parametrami jak wyżej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 16
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: