HITRON CGN4EU |
Autor |
Wiadomość |
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-09-2019, 10:36
|
|
|
kilka dni temu zbiłem kontrolnie ten test i ... tak to wygląda prawie za każdym razem :/
Przechwycenie obrazu ekranu_2019-09-24_11-34-23.png
|
|
Plik ściągnięto 31 raz(y) 31,15 KB |
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-09-2019, 19:13
|
|
|
@hsurim
masz takie wyniki bo większość serwerów europejskich do testu Puma 6 jest wyłączona i działa tylko ten w Amsterdamie czyli nr 56 |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2019, 13:43
|
|
|
Podłączając bramkę VoIP (Cisco SPA-3102) do tego wynalazku, zadowoliłem się szybkim jej zalogowaniem, oraz niezłą jakością przeprowadzonej wkrótce rozmowy.
Raczej nie korzystam z połączeń wychodzących, ale pojawiły się problemy z:
- długim czasem nawiązywania połączenia
- oraz nierozłączaniu połączenia po odłożeniu słuchawki.
Użytkując Cisco EPC3925 wszystko brykało bez najmniejszych problemów.
Po wnikliwej analizie operatora Happycall a dokładnie treści odpowiedzi, od razu pomyślałem o upierdliwym Intel Puma
Cytat: | Prosimy sprawdzić czy na routerze nie ma Pani takich opcji jak ALG, Screening lub WAN - NAT Passthrough w którym są opcje do zaznaczania SIP oraz H323 które muszą być wyłączone do sprawnego działania połączeń. Na systemie w logach połączeń przychodzących zauważyliśmy długi czas odpowiedzi na komunikat połączenia ze strony bramki natomiast przy połączeniach gdzie "odłożył" Pan już telefon ze strony Pana urządzenia nie przychodziły komunikaty rozłączenia. Prosimy o dokonanie zmian zawartych w pierwszym zdaniu. Bardzo możliwe że wprowadzenie tych zmian rozwiąże problem. |
Czy może ktoś ma jakieś pomysły, co można by jeszcze zrobić, aby próbować obejść te niegodności ? |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2019, 14:04
|
|
|
@hsurim
z tego co pamiętam w Hitron CGNV4 jest ustawienie SIP ALG, poproś UPC o wyłączenie tej opcji jeśli nie masz do tego dostępu |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2019, 16:08
|
|
|
Mam to i zaraz włączę
[ Dodano: 18-10-2019, 17:34 ]
Raczej niewiele to dało, bo:
- chyba poprawiło szybkość nawiązania połączenia do VoIP (albo zbieg innych czynników na to wpłynął)
- dalej po odłożeniu słuchawki nie rozłącza nawiązanego połączenia z VoIP - czekałem 20 sekund (albo może i rozłączy po bardzo długim czasie oczekiwaniu)
[ Dodano: 18-10-2019, 17:50 ]
Połączenia do VoIP są nawiązywane tak szybko, jak było to na Cisco EPC3925.
Natomiast z VoIP trzeba czekać minimum 20 sekund.
Co do rozłączania połączeń wychodzących (po odłożeniu słuchawki) to znaczenie ma to, ażeby włączyć zasilanie podłączonej już do pracującego Hitrona bramki.
Jeśli zaś zrestartuje się tylko Hitrona (przy pracującej bramce), to po odłożeniu słuchawki, nawiązuje połączenie bez końca - dzwoni kilkadziesiąt sekund i po krótkich przerwach, zaczyna od nowa i tak w kółko :/
Przechwycenie obrazu ekranu_2019-10-18_17-15-42.png
|
|
Plik ściągnięto 66 raz(y) 56,91 KB |
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2019, 22:47
|
|
|
hsurim, przy okazji zapytam, przekierowałeś jakieś porty na bramkę? |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2019, 06:28
|
|
|
Tak jak nic takiego nie robiłem w Cisco, tak i teraz w Hitron - poza tą jedną zmianą sugerowaną przez pawelb |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2019, 10:55
|
|
|
@hsurum
Ciekawe bo generalnie zaleca sie wyłączenie tej opcji na Hitron a Ty miales ją wyłączoną
Musisz poobserwować, może być tez tak ze usluga VOiP od konkretnego dostawcy tak Ci dziala w tej konfiguracji sprzętowej, może być tez kwestia softu na Hitronie, trudno mi powiedzieć czy pracujesz na najnowszym, nie wiem co tam sie pozmieniało w międzyczasie |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2019, 13:22
|
|
|
SIP ALG powinno być wyłączone. Ponadto przekieruj sobie port 5060 UDP oraz zakres 10000-20000 UDP na bramkę. |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2019, 14:04
|
|
|
Na wstępie (spóźnione) DZIĘKI za zainteresowanie się moim problemem )
@pawelb, opatrzenie Ciebie zrozumiałem i .. włączyłem te opcję
Jednak nie miała raczej ona i tak żadnego wpływu na te niepokojące objawy - teraz ją wyłączyłem i jest tak jak było
Tę jedną, poniższą 'prawidłowość potwierdzam kilkoma wykonanymi próbami: Cytat: | Co do rozłączania połączeń wychodzących (po odłożeniu słuchawki) to znaczenie ma to, ażeby włączyć zasilanie podłączonej już do pracującego Hitrona bramki.
Jeśli zaś zrestartuje się tylko Hitrona (przy pracującej bramce), to po odłożeniu słuchawki, nawiązuje połączenie bez końca - dzwoni kilkadziesiąt sekund i po krótkich przerwach, zaczyna od nowa i tak w kółko :/ | Dodatkowo, jeśli przy odłożonej słuchawce ktoś odbierze połączenie, to zaczyna normalnie zaliczać czas jego trwania aż do momentu rozłączenia się tego rozmówcy - a ja nic o tym nie wiem, bo przecież odłożyłem słuchawkę )
@Zuzia, nie są mi znane wszystkie - wymagane w Hitronie - opcje (terminy) do ustawienia w celu przekierowania tych portów i tym samym wolę nie brać się za to.
=================================
Jeszcze temat przemyślę, czy zostawić to jak jest - VoIP służy mi tylko do odbierania połączeń - czy też reklamować Hitrona i próbować wywalczyć Cisco. |
Ostatnio zmieniony przez hsurim 19-10-2019, 14:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2019, 14:07
|
|
|
hsurim napisał/a: |
@Zuzia, nie są mi znane wszystkie - wymagane w Hitronie - opcje (terminy) do ustawienia w celu przekierowania tych portów i tym samym wolę nie brać się za to. | W takim razie uproszczę. W ramach testu w Hitronie ustaw sobie DMZ (mam nadzieję, że jest ta opcja gdzieś w sekcji firewalla) na adres IP bramki i sprawdź, czy coś pomogło. |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2019, 14:12
|
|
|
Nie daje się ...
Przechwycenie obrazu ekranu_2019-10-19_15-11-42.png
|
|
Plik ściągnięto 67 raz(y) 71,22 KB |
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2019, 14:15
|
|
|
A bramka na pewno ma adres z końcówką 11?
[ Dodano: 19-10-2019, 15:15 ]
W ogóle może ktoś potwierdzić, że DMZ działa na Hitronie z UPC? |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2019, 14:25
|
|
|
Tak, 192.168.1.11 - po kliknięciu w 'podłączone urządzenia' jest lista wszystkiego, co mam w sieci.
Cytat: | SipuraSPA 192.168.1.11 00:0E:08:C1:A7:99 DHCP-IP Ethernet Aktywny |
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2019, 14:59
|
|
|
Być może jest tam taki błąd jak w innych modemach, trzeba wyłączyć firewalla i wtedy dodać adres do DMZ i po tym dopiero włączyć firewalla. |
|
|
|
|
|