Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
HITRON CGN4EU
Autor Wiadomość
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2019, 10:36   

kilka dni temu zbiłem kontrolnie ten test i ... tak to wygląda prawie za każdym razem :/

Przechwycenie obrazu ekranu_2019-09-24_11-34-23.png
Plik ściągnięto 31 raz(y) 31,15 KB

 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2019, 19:13   

@hsurim
masz takie wyniki bo większość serwerów europejskich do testu Puma 6 jest wyłączona i działa tylko ten w Amsterdamie czyli nr 56 :evil:
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2019, 13:43   

Podłączając bramkę VoIP (Cisco SPA-3102) do tego wynalazku, zadowoliłem się szybkim jej zalogowaniem, oraz niezłą jakością przeprowadzonej wkrótce rozmowy.

Raczej nie korzystam z połączeń wychodzących, ale pojawiły się problemy z:
- długim czasem nawiązywania połączenia
- oraz nierozłączaniu połączenia po odłożeniu słuchawki.
Użytkując Cisco EPC3925 wszystko brykało bez najmniejszych problemów.

Po wnikliwej analizie operatora Happycall a dokładnie treści odpowiedzi, od razu pomyślałem o upierdliwym Intel Puma
Cytat:
Prosimy sprawdzić czy na routerze nie ma Pani takich opcji jak ALG, Screening lub WAN - NAT Passthrough w którym są opcje do zaznaczania SIP oraz H323 które muszą być wyłączone do sprawnego działania połączeń. Na systemie w logach połączeń przychodzących zauważyliśmy długi czas odpowiedzi na komunikat połączenia ze strony bramki natomiast przy połączeniach gdzie "odłożył" Pan już telefon ze strony Pana urządzenia nie przychodziły komunikaty rozłączenia. Prosimy o dokonanie zmian zawartych w pierwszym zdaniu. Bardzo możliwe że wprowadzenie tych zmian rozwiąże problem.



Czy może ktoś ma jakieś pomysły, co można by jeszcze zrobić, aby próbować obejść te niegodności ?
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2019, 14:04   

@hsurim

z tego co pamiętam w Hitron CGNV4 jest ustawienie SIP ALG, poproś UPC o wyłączenie tej opcji jeśli nie masz do tego dostępu
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2019, 16:08   

Mam to i zaraz włączę :)

[ Dodano: 18-10-2019, 17:34 ]
Raczej niewiele to dało, bo:
- chyba poprawiło szybkość nawiązania połączenia do VoIP (albo zbieg innych czynników na to wpłynął)
- dalej po odłożeniu słuchawki nie rozłącza nawiązanego połączenia z VoIP - czekałem 20 sekund (albo może i rozłączy po bardzo długim czasie oczekiwaniu)

[ Dodano: 18-10-2019, 17:50 ]
Połączenia do VoIP są nawiązywane tak szybko, jak było to na Cisco EPC3925.
Natomiast z VoIP trzeba czekać minimum 20 sekund.

Co do rozłączania połączeń wychodzących (po odłożeniu słuchawki) to znaczenie ma to, ażeby włączyć zasilanie podłączonej już do pracującego Hitrona bramki.
Jeśli zaś zrestartuje się tylko Hitrona (przy pracującej bramce), to po odłożeniu słuchawki, nawiązuje połączenie bez końca - dzwoni kilkadziesiąt sekund i po krótkich przerwach, zaczyna od nowa i tak w kółko :/

Przechwycenie obrazu ekranu_2019-10-18_17-15-42.png
Plik ściągnięto 66 raz(y) 56,91 KB

 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2019, 22:47   

hsurim, przy okazji zapytam, przekierowałeś jakieś porty na bramkę?
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2019, 06:28   

Tak jak nic takiego nie robiłem w Cisco, tak i teraz w Hitron - poza tą jedną zmianą sugerowaną przez pawelb
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2019, 10:55   

@hsurum
Ciekawe bo generalnie zaleca sie wyłączenie tej opcji na Hitron a Ty miales ją wyłączoną :P
Musisz poobserwować, może być tez tak ze usluga VOiP od konkretnego dostawcy tak Ci dziala w tej konfiguracji sprzętowej, może być tez kwestia softu na Hitronie, trudno mi powiedzieć czy pracujesz na najnowszym, nie wiem co tam sie pozmieniało w międzyczasie
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2019, 13:22   

SIP ALG powinno być wyłączone. Ponadto przekieruj sobie port 5060 UDP oraz zakres 10000-20000 UDP na bramkę.
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2019, 14:04   

Na wstępie (spóźnione) DZIĘKI za zainteresowanie się moim problemem :) )

@pawelb, opatrzenie Ciebie zrozumiałem i .. włączyłem te opcję :D
Jednak nie miała raczej ona i tak żadnego wpływu na te niepokojące objawy - teraz ją wyłączyłem i jest tak jak było

Tę jedną, poniższą 'prawidłowość potwierdzam kilkoma wykonanymi próbami:
Cytat:
Co do rozłączania połączeń wychodzących (po odłożeniu słuchawki) to znaczenie ma to, ażeby włączyć zasilanie podłączonej już do pracującego Hitrona bramki.
Jeśli zaś zrestartuje się tylko Hitrona (przy pracującej bramce), to po odłożeniu słuchawki, nawiązuje połączenie bez końca - dzwoni kilkadziesiąt sekund i po krótkich przerwach, zaczyna od nowa i tak w kółko
:/
Dodatkowo, jeśli przy odłożonej słuchawce ktoś odbierze połączenie, to zaczyna normalnie zaliczać czas jego trwania aż do momentu rozłączenia się tego rozmówcy - a ja nic o tym nie wiem, bo przecież odłożyłem słuchawkę :D )

@Zuzia, nie są mi znane wszystkie - wymagane w Hitronie - opcje (terminy) do ustawienia w celu przekierowania tych portów i tym samym wolę nie brać się za to.

=================================

Jeszcze temat przemyślę, czy zostawić to jak jest - VoIP służy mi tylko do odbierania połączeń - czy też reklamować Hitrona i próbować wywalczyć Cisco.
Ostatnio zmieniony przez hsurim 19-10-2019, 14:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2019, 14:07   

hsurim napisał/a:

@Zuzia, nie są mi znane wszystkie - wymagane w Hitronie - opcje (terminy) do ustawienia w celu przekierowania tych portów i tym samym wolę nie brać się za to.
W takim razie uproszczę. W ramach testu w Hitronie ustaw sobie DMZ (mam nadzieję, że jest ta opcja gdzieś w sekcji firewalla) na adres IP bramki i sprawdź, czy coś pomogło.
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2019, 14:12   

Nie daje się ...

Przechwycenie obrazu ekranu_2019-10-19_15-11-42.png
Plik ściągnięto 67 raz(y) 71,22 KB

 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2019, 14:15   

A bramka na pewno ma adres z końcówką 11?

[ Dodano: 19-10-2019, 15:15 ]
W ogóle może ktoś potwierdzić, że DMZ działa na Hitronie z UPC?
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2019, 14:25   

Tak, 192.168.1.11 - po kliknięciu w 'podłączone urządzenia' jest lista wszystkiego, co mam w sieci.
Cytat:
SipuraSPA 192.168.1.11 00:0E:08:C1:A7:99 DHCP-IP Ethernet Aktywny
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2019, 14:59   

Być może jest tam taki błąd jak w innych modemach, trzeba wyłączyć firewalla i wtedy dodać adres do DMZ i po tym dopiero włączyć firewalla.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: