|
|
EPC3925 zaprzestał logowania się do sieci |
Autor |
Wiadomość |
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2019, 22:39 EPC3925 zaprzestał logowania się do sieci
|
|
|
Po powrocie z urlopu, mój niezatapialny Cisco zaprzestał logowania się do sieci - jakbym już gdzieś czytał o takich przypadkach - deja vi ??
- ustawiana fabryczne niczego nie zmieniają,
- telefon na 'party line'
- po około 2 godzinkach serwisant (niemalże) z compalem w ręku (??)
- serwisant nie miał klucza do 'centralki' w piwnicznym korytarzu, aby coś próbować przełączyć
- jedyna propozycja - compal i nic więcej
- oczywiście odmówiłem.
Przechwycenie obrazu ekranu_2019-08-17_19-44-13.png
|
|
Plik ściągnięto 115 raz(y) 47,23 KB |
Przechwycenie obrazu ekranu_2019-08-17_20-19-53.png
|
|
Plik ściągnięto 46 raz(y) 82,57 KB |
|
|
|
|
|
Nieznajomy
classic master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Maj 2019 Posty: 270
|
Wysłany: 17-08-2019, 22:42
|
|
|
Wycofują stare dekodery, tutaj raczej zbieg okoliczności. No chyba, że za modemy też się wzieli. Jak dla mnie mogą te starocie powymieniać
A compala mogłeś przynajmniej spróbować podłączyć i sprawdzić czy on by zaskoczył |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2019, 22:44
|
|
|
Korzystam z VoIP i utraty pakietów/skoki pingów są dla mnie nie do przyjęcia.
Serwisant podłączał swoje urządzonko i logował się bez problemu - przydzielało IP |
|
|
|
|
Nieznajomy
classic master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Maj 2019 Posty: 270
|
Wysłany: 17-08-2019, 22:48
|
|
|
Też na początku bardzo nie chciałem connectboxa, a teraz jak widać jestem zadowolony, a też korzystam z internetu w taki sposób, że skoki pingów czy straty pakietów są nie do przyjęcia, bo nie dałoby rady pracować. A jakoś daje radę
Wiadomo na testach nie ma idealnie, jak się puści pingi to tam kilkadziesiąt ms raz na jakiś czas podskoczy, ale na co dzień w ogóle tego nie widać, ani w grach, ani w czasie pracy, ani w ogóle korzystając z neta
PS: A zawsze możesz wziąć 1 gbps jeśli jesteś w zasięgu, na giga conectbox jak na razie nikt nie zgłaszał problemów z puma |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2019, 23:55
|
|
|
hsurim posiada usługę biznesową więc chyba naturalne, że ma prawo wymagać urządzenia lepszego niż Compal. Mogli przynajmniej zaproponować Hitrona.
Jeśli chodzi o VoIP na Compalu to na polski serwer Halonet ping skacze z 10 ms do 120 ms, rozmawiać da się tylko dlatego, że zachowanie przyzwoitej jakości głosu jest możliwe przy wartości nie przekraczającej 150 ms. Polski serwer jest blisko, ale np. na zagranicznym sip.voipstund.com nie będzie dało się normalnie korzystać z VoIP, bo ze względu na trasę dojdzie jeszcze kilkadziesiąt ms i górna granica 150 ms zostanie przekroczona.
Oczywiście w odróżnieniu od wszystkich zadowolonych wrzucam wyniki testu na poparcie swoich słów Tym razem wykonane na Compalu z najnowszym softem.
[ Dodano: 18-08-2019, 00:35 ]
Jeśli rzeczywiście następuje wymiana starszych modemów to UPC wkracza na śliski grunt oferując jedynie Compala nie tylko ze względu na Puma 6, ale również niedopasowanie do polskich standardów WiFi (brak obsługi 12 i 13 kanału). To ostanie miało być poprawione, ale na ostatnim sofcie nadal jest dostępnych tylko 11 kanałów. Niektórzy użytkownicy mogą być niezadowoleni i wysyłać skargi do UKE. |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-08-2019, 08:35
|
|
|
Zostawiłem tak wszystko włączone na noc i ... skończył się zasilacz.
Jeszcze z samego ranka restartowałem EPC a za kilka minut wszystko zgasło - na wyjściu zasilacza zamiast 15, niecałe 1V.
Oczywiście zaraz podłączyłem - łudząc się, że to może tylko zasilanie - zasilacz laboratoryjny, ale niestety ... objaw ten sam.
Przy podaniu 15V, pobór prądu niecałe pół ampera (0,486A) i nadal migająca dioda ONline.
Coś czuję, że wpakowałem się w niezły kanał - podpisana wiosną umowa na 2 lata
... a tak się cieszyłem, że na dwa lata mam EPC zamiast wadliwego modemu na Pumie
Będę oczywiście próbował ... może choć nawet jakiś używany 3925 się im jeszcze ostał.
==================
Nieznajomy napisał/a: | (...) na giga conectbox jak na razie nikt nie zgłaszał problemów z puma |
Cytat: | Jaki problem dotyczy mojego modemu?
Opóźnienie / drgania
Opóźnienie to czas trwania każdej operacji sieciowej. Typowa strona internetowa wymaga ukończenia 20-100 operacji przed zakończonym ładowaniem. Czas trwania każdej operacji sumuje się i dominuje Twoje wrażenia. Ładowanie stron internetowych jest spowolnione bardziej z powodu opóźnień niż problemów z przepustowością (prędkością). Opóźnienie wpływa na wszystko, co robisz w sieci. Każda operacja - od naciśnięcia klawisza podczas grania po korzystanie z VPN do oglądania / słuchania strumienia - wymaga dużej liczby operacji sieciowych na sekundę.
Jitter określa, o ile skacze opóźnienie. Tak więc, jeśli opóźnienie zmienia się radykalnie, przeskakując z 10 sekund do czasami tak niskich jak 0,001 sekundy dla każdej operacji, to ma wysoki jitter. Jitter sprawia, że korzystanie z Internetu jest losowe i frustrujące, w przypadku niektórych aplikacji, takich jak gry, jest śmiertelne, gdy umierasz w grze z powodu wstrząsów.
Test „prędkości” jest obecnie prawie bez znaczenia dla typowego użytkownika, ponieważ opóźnienie stało się prawdziwym problemem.
Do połowy 2017 r. Opóźnienia i drgania NIE BYŁY TESTOWANE PODCZAS PROJEKTOWANIA I WYTWARZANIA WIĄZKÓW. PRODUCENCI MODEMU / ROUTERA NIE ZOSTAŁY TESTOWANE. ISP nie przetestował tego. NIE JEST NAWET STANDARDOWY BADANIE. Cable Labs, organ branżowy ds. Standardów, nawet nie pomyślał o włączeniu go do żadnego standardu. Doprowadziło to do tego, że producenci i dostawcy usług internetowych całkowicie ignorowali ten problem, a wydajność wielu rzeczy w Internecie cierpi z powodu tej choroby.
Niektórzy twórcy układów mają ukryte problemy z opóźnieniami i fluktuacjami typowych testów używanych przez konsumentów, a nawet dostawców usług internetowych. Ping NIE MOŻE być niezawodnie używany do testowania opóźnienia lub fluktuacji.
Ten rażący nadzór doprowadził do naprawdę przerażającego problemu z wydajnością, który został wdrożony u milionów użytkowników usługodawców internetowych na całym świecie. Układy Intel Puma 6/7 wykazują naprawdę straszne skoki opóźnień i fluktuacje, które wpływają na prawie wszystkie zastosowania przez firmy i konsumentów. Wpływy obejmują zarówno powolne i przemyślane ładowanie stron internetowych, jak i szeroki zakres problemów z grami, a także problemy z VPNami i aplikacjami, takimi jak handel akcjami wysokiej częstotliwości.
Dopóki Intel nie wypuścił chipa Puma 6, Broadcom zdominował rynek chipów modemowych. Układ Broadcom nie ma problemów z opóźnieniami ani fluktuacjami. Ponieważ nikt wcześniej nie widział takich problemów, nikt ich nie szukał. Wśliznęli się pod radar dla wszystkich, w tym Intela. Co najwyraźniej spowodowało, że procesor Intel wydaje się niezdolny lub niechętny do naprawy za pomocą oprogramowania układowego.
Problem był trudny do zidentyfikowania, ponieważ nie przeprowadzono standardowych testów w tym zakresie, co spowodowało, że konsumenci nie są pewni, co jest przyczyną problemów, a dostawcy usług internetowych próbują dowiedzieć się, co powoduje problemy dla jego konsumentów. Najgorsze jest to, że konsumenci zakładają, że niski poziom wydajności jest „normalny”
Liczba dotkniętych urządzeń jest ponad milion na całym świecie i wciąż rośnie, ponieważ Intel wciąż wysyła te układy tak szybko, jak to możliwe, dzięki czemu Amazon nadal sprzedaje modemy / bramy tak szybko, jak to możliwe, pomimo złych raportów prasowych i jasnych testów wskazujących problemy .
Poniżej znajdują się wykresy pokazujące problem. Im wyższa linia, tym dłużej trwa praca sieci.
Po lewej stronie widać Intel Puma 6 VS Broadcom po prawej stronie. Wydajność Pumy Intela jest szokująco słaba i wywołała spore okropności.
Ten problem z wydajnością występuje we WSZYSTKICH urządzeniach Puma 6/7 i został potwierdzony przez firmę Intel
| http://www.badmodems.com/ |
|
|
|
|
Nieznajomy
classic master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Maj 2019 Posty: 270
|
Wysłany: 18-08-2019, 09:32
|
|
|
A podłączyłeś w ostatnim czasie connectbox, sprawdzałeś jak to działa ?
Zuzia testów nie wysyłałem, bo przecież wprost napisałem, że mam skoki po kilkadziesiąt ms raz na jakiś czas.
Tan piszą o problemach z ładowaniem się stron, problemy z VPN itd i ok na ipv6 faktycznie takie problemy odczuwałem, ale na ipv4 ? Jak na moje oko wszystko działa prawidłowo.
Opóźnienie przy ładowaniu się stron ? Klikam i jest otwarta, aplikacji głosowych jak discord używam praktycznie całymi dniami i nie zauważam, żadnych opóźnień.
OK w teście puma6 jest nie za fajnie, w teście ping też najlepiej to nie wypada, ale to są kurka testy, a co pisali w internetach o łatkach na spectre ? Było taaak, spowolnią prace komputera, nowe gry się będą bardziej zacinać ble ble ble i co ? obecnie ktoś jeszcze coś na ten temat pisze ? Bo chyba wszystko ucichło, a nowe procesory dalej wychodzą z różnymi lukami.
Na prawdę chciałbym, żeby UPC wypuściło modemy na innym chipsecie, nawet za dodatkowo opłatą, pewnie byłbym jednym z pierwszych który taki modem by zakupili, ale obecnie mam connectbox i horizona jako access point i poza testami (czy pingami) nie odczuwam problemów z puma. Ale z 2 strony też się nie raz pogrywa w gierki typu cs go, gdzie ping ma dość spore znaczenie i nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek miał z tym problem, albo ginął przez skoki pingu / wstrząsy |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-08-2019, 10:15
|
|
|
Nieznajomy napisał/a: | A podłączyłeś w ostatnim czasie connectbox, sprawdzałeś jak to działa ? (...) | Skoro powszechnie wiadomo, że włożenie palca w ogień kończy się jego poparzeniem, to czy pomimo licznych doniesień o tym, mam na siłę pchać go tam, aby sprawdzić jak to będzie u mnie ???
Podłącz bramkę VoIP i zdaj relację z działania połączeń głosowych.
Pozwól komuś (na próbę) na DDOS i zdaj relację z dziania internetu
Spróbuj skorzystać z kanału 11 lub 12 (u mnie inne są napchane)
==================
Pomiędzy godz. 11 a 12 będzie technik ze sprzętem - jest ponoć szansa na EPC |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1653
|
Wysłany: 18-08-2019, 10:24
|
|
|
hsurim, powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
Nieznajomy
classic master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Maj 2019 Posty: 270
|
Wysłany: 18-08-2019, 10:27
|
|
|
Szczerze to wątpię, że cisco przyniesie, ale życzę powodzenia
Z 11 skorzystasz bez problemu, z 12 lub 13 może być problem bo ich obecnie connectbox nie obsługuje. I tak siedzę na sieci 5 GHz więc jakiś duży problem to nie jest, chyba tylko 1 sprzęt w domu nie ma 5 GHz, ale ten laptop to i tak częściej na kablu siedzi niż po wifi
A kto w normalnych sytuacjach ma DDOS przeprowadzany ? Komu by się opłacało pozbawiać dostępu do internetu przeciętnego Kowalskiego ?
Bramki VoIP nie posiadam, używam z aplikacji ogólnodostępnych to discord i ts + aplikacja wewnętrzna firmy i na żadnej nie ma problemów z rozmawianiem i oby tak zostało |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2019, 10:35
|
|
|
Nieznajomy, przy oglądaniu stron, wysyłaniu poczty, filmikach z YouTube nawet dodatkowe 200 ms nie będzie miało większego znaczenia. Są też gry, gdzie wyższy ping nie wpływa na jakość rozgrywki. Moja sąsiadka, emerytka też ma Compala i jest zadowolona, bo Facebook i Pudelek działają
Ja podobnie jak hsurim korzystam z VoIP, mam spięte kilka numerów. Kolejny przykład, bardziej wymowny, polski, dość popularny VoIP Actio.pl, tu już nie jest wesoło, bo średni ping 130 ms i przy tej wartości usługa powinna pracować dobrze, ale niestety Compal dorzuca od siebie skoki pingu do 220 ms, decydowanie więcej niż graniczne 150 ms. Taki test odzwierciedla działanie usługi, a jestem w stanie wykonać lepsze po protokole UDP (z niego głównie korzysta VoIP), gdzie będzie widać jak Compal potrafi masakrować transmisję. Sprawdzam takie rzeczy z każdą nową wersją softu w Compalu, choć w sumie wiem, że tego nie da się naprawić programowo |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-08-2019, 10:36
|
|
|
... chodziło mi o 12 i 13 (chwilowa pomroczność jasna)
Skoro Intel doskonale wie o przypadłościach Pumy 6 i 7 to dlaczego (i) UPC wciska go nachalnie klientom ?
Skoro cały świat narzeka (przecież nie bezpodstawnie) na Pumę, to próba zachęcenia w stylu (jak wczoraj technik i Ty dzisiaj ) " a podłączał go już pan " w żaden sposób że przekona mnie do niego.
Zawsze zaczynam czytanie opinii od wad, aby wiedzieć, czego złego mogę się spodziewać
A jeśli już przyjdzie mi się z nim męczyć, to ... aby do końca umowy ( a może i nieco wcześniej) !
p.s.: odnoszę wrażenie, jakbyś pracował dla UPC. Data rejestracji na forum, czy ten przekaz dnia 'czy podłączał go już pan' to jakby sugeruje. |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2019, 11:15
|
|
|
Nieznajomy napisał/a: | Tzn korzystam z VoIP softwarowego, chodziło mi po prostu, że sprzętowo nic u siebie w domciu nie mam i jak najbardziej działa OK | Bo to zależy od pingu wyjściowego na dany VoIP, sprawdziłam Halonet i IPfon i teoretycznie nawet na Compalu jakoś może dać radę, bo start jest od mniej więcej 10 ms i nawet wzrost o 100 ms nie spowoduje słyszalnej degradacji usługi. Problem w tym, że jest wiele innych serwerów w tym zagraniczne i tu już niekoniecznie będzie działać bezproblemowo. |
|
|
|
|
Nieznajomy
classic master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Maj 2019 Posty: 270
|
Wysłany: 18-08-2019, 11:23
|
|
|
To fakt, u mnie pingi raczej nie przekraczają kilkunastu ms, ale trochę zboczyliśmy z tematu chyba |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-08-2019, 11:39
|
|
|
Sprawy mają się następująco:
1. otrzymałem SMSa że pomiędzy 12 a 13 pojawi się technik
2. Dzwonił technik i pytał, czy ma przyjechać, bo ma dla mnie Hitrona a jeśli jednak chciałbym Cisco, to muszę zaczekać do poniedziałku, bo muszą go przesłać do danego magazynu
Czyżbym miał otrzymać Cisco EPC3925 - niech mnie ktoś uszczypnie ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 15 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|