Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
33 mln zł kary dla UPC.
Autor Wiadomość
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 16-08-2019, 16:39   

Nieznajomy napisał/a:
No ok, dobra faktycznie skasowali 3 kompletnie nie znane (mi) kanały, 3 lata temu...

Takie coś może się przytrafić u każdego operatora, zawsze jakiś kanał może zniknąć


Właśnie o to chodzi w decyzji UTK, że UPC nie miało prawa podawać jedynie ilości kanałów gwarantowanych, tylko normalnie, jak każdy inny operator miało podać ich listę.

Żaden inny operator nie ma z tym problemu i w przypadku skasowania jakiegoś kanału wysyła pocztą(!) do klientów informację, że taki kanał zniknie i z tego powodu mogą bez konsekwencji rozwiązać umowę. W NC+ dwa razy miałem taką sytuację. Tylko UPC myślało tutaj, że może inaczej niż wszyscy.

PS: Tak bardzo chcą zamieść temat tej kary pod dywan i boją się dyskusji na ten temat, że za ustawienie prywatnego podpisu na społeczności z tytułem artykułu z wirtualnych mediów na temat kary grożono mi usunięciem konta :?
_________________
 
 
Szeptacz
[Usunięty]

Wysłany: 16-08-2019, 16:47   

Można teraz tylko wyciągnąć pewne wnioski.
Najlepiej podpisać umowę z operatorem gwarantującym dostęp do ulubionych kanałów, z którym można załatwić większość spraw w tym zwrot/ wymiana sprzętu, wypowiedzenie umowy w salonie.
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 16-08-2019, 17:05   

Szeptacz, Wiele osob, w tym ja woli zalatwiać sprawy online niż biegać do salonu. Z mojego punktu widzenia mogło by ich w ogóle nie być.
_________________
 
 
Nieznajomy 
classic master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Maj 2019
Posty: 270
Wysłany: 16-08-2019, 17:17   

Rzeczy które mi nie pasują i chętnie bym je uwzględnił w tej karze to:
-brak możliwości zwrotu sprzętu w salonie
-brak możliwości złożenia rezygnacji w salonie (można tylko w określonych przypadkach)
-pakiet bezpieczeństwa który domyślnie jest aktywny i od 2 miesiąca 9zł i brak możliwości rezygnacji na etapie składania zamówienia, a niektórzy konsultanci wciskają kit, że co najmniej 2 tygodnie musi być aktywny.
-po skończonym okresie zobowiązania rośnie kwota umowy i zwykle proponują tylko drożej chyba, że złożysz wypowiedzenie
-opłata aktywacyjna. O ile instalacyjną jeszcze rozumiem, tak aktywacyjna ? Zamawiasz cokolwiek i jeszcze za karę płacisz opłatę aktywacyjną zwykle 30 zł. A zamawiając przez stronę 1 zł, ale nie wszystko się da przez stronę
-brak umów bez zobowiązania / z krótkim okresem zobowiązania dla obecnych klientów
-brak możliwości wymiany ubee / thomsona na connectbox poniżej prędkości 500 mbps (jeszcze rok temu bez problemu można było to zrobić)
-brak możliwości 500 mbps mając TV przez CI+ (w teorii się da ale sporo zachodu i tylko chyba przez reklamacje się da)
-brak możliwości zawarcia umowy dopiero PO zapoznaniu się z umową, tzn musisz się zgodzić i dopiero później dostajesz dokumenty (niby meil prawie od razu przychodzi i jest odstąpienie 14 dniowe, ale jak ktoś nie chce od razu to powinna być możliwość późniejszej aktywacji)
-powiedzmy, że ten argument z tymi kanałami też do mnie przemówił i faktycznie powinni gwarantować konkretne kanały i jak jakiś znika to powinna być możliwość wypowiedzenia bez ponoszenia kosztów.
-wpychanie tel stacjonarnego na siłę i problem z jego rezygnacją, bo jak masz zobowiązanie to musisz czekać do jego końca jak się wpakujesz w tel.
-jak się im nie opłaca naprawiać to mogą wypowiedzieć nam umowę zamiast naprawić (niby to rozumiem, ale tak czy inaczej dość nie fajnie)
-brak automatycznego obniżenia rachunku jak jest awaria, trzeba się kontaktować i prosić o zniżkę, która z reguły wynosi 1-2 zł, no chyba że awaria trwa mega długo
-brak gwarancji na rzeczy które obiecują sprzedawcy... przykład ? aplikacja YT, mocno promowana przez sprzedawców i nagle wycofana i co za to dostajesz w zamian ? Nic, bo o tym nie było ani słowa w umowie, a jak nie masz smart tv to jesteś w czarnej *****
-nienaprawianie znanych błędów "bo się nie opłaca" i są one od wieków jak np nagrywarka w horizonie
-zbyt niski upload
-router niespełniający standardów - brak 12 i 13 kanału na connectbox, właściwie to dotyczy to tego pkt powyżej o nienaprawianiu znanych błędów

-płatne wizyty technika np po zmianie częstotliwości, ja rozumiem że to nasz sprzęt, rozumiem, że muszą takie zmiany zachodzić, rozumiem, że na certyfikowanym sprzęcie nic nie trzeba robić, ale bądźmy szczerzy, zmieniają coś w sieci = powinni ponieść koszty, a nie później babcia czy dziadziuś 80 lat i z emerytury jeszcze 50 zł muszą bulić, bo sobie nie pooglądają TV, a sami wyszukać nie potrafią
-niedopracowane oprogramowanie w sprzęcie
-brak szczegółów na temat awarii na stronie upc.pl, później wchodzisz, patrzysz że awaria usług zaś w twojej okolicy, a tak na prawdę to tylko problem z nagraniem pozycji zniewolona na TVP 1 na horizonie.... (awarią bym tego nie nazwał, a już na pewno nie awarią wszystkich usług czy degradacją)
-koszmarna muzyczka na IVR
-brak możliwości ustawienia sms z informacją o fakturze (przychodzi dopiero jak się windykacja przy*******)
-brak szczegółów technicznych na temat sprzętu, chodzi mi o dość dokładną specyfikację, bo obecnie tej trzeba szukać w nieoficjalnych miejscach :/
-konsultanci którym "system" często nie pozwala na banaaaalne rzeczy, może pora zmienić ten "system" ? A nie później technik dzwoni z informacją, panie ale co ja mam u pana zrobić ? przecież to wszystko zdalna aktywacja, tylko konsultanta system nie przepuścił, a siedzisz jak jołop i czekasz na technika aż się zjawi...
-brak możliwości umówienia technika na konkretną godzinę, tylko są dostępne 3 godzinne przedziały, fajnie chociaż że pracują 365 dni w roku, tak samo jak infolinia techniczna
-brak możliwości (bezproblemowej) dekonsolidacji sprzętu tj posiadania i modemu i horizona przy necie poniżej 500 mbps dla nowych kl którzy connectbox nie mają. Była taka możliwość i ni ma i jak chcesz mieć bridge, czy 4 porty ethernetowe to tylko 500 mbps / własny sprzęt/ kombinowanie aby mieć connectbox
-konieczność rezynacji z usług, aby poznać sensowną ofertę
-brak dostępnej weryfikacji 2 etapowej w moje upc i w ogóle moje upc to porażka (ponoć mają to zmienić)


Tak wiem, większość rzeczy to coś co po prostu mi w upc nie pasuje i do żadnej kary się nie nadaje, ale tak po prostu mogli by to zmienić, jak już tak narzekamy, może akurat ktoś to czyta z upc :D
 
 
Szeptacz
[Usunięty]

Wysłany: 16-08-2019, 17:46   

A mnie szkoda tych dziadków, którym nie wiedzieć poco utrudnia się życie.Moze i w salonie dostaną jakąś pomoc ale jak co do czego czy online są w stanie ogarnąć, zwrot przez paczkomaty? Opłata za nieuzasadnione wezwanie technika według widzi mi się operatora,
niejasne regulaminy.Glowna umowa 30 dni na testowanie, podpisujesz dodatkowy pakiet np C+ (zwykle dla nowych są darmowe miesiące i ciekawe promocje)jest haczyk bo już obowiązuje rezygnacja do 14 dni i zwrot WSZYSTKICH przyznanych ulg.
 
 
Nieznajomy 
classic master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Maj 2019
Posty: 270
Wysłany: 16-08-2019, 18:00   

Ciekawą rzeczą, którą też ktoś powinien się zainteresować to adres e-mail z upc

Każdy klient go dostaje, nie ważne czy korzysta cz nie i służy m.in do rejestracji sprzętu i nie byłoby problemu, gdyby niektórzy korzystali z tego meila...

Wystarczy zmiana sprzętu, wyjście technika i ... email przestaje nam działać, hasło ulega zmianie i JEST DRUKOWANE na zleceniu technika, hasło do poczty, na której ktoś może mieć poufne emaile!! Dlatego kompletnie nie polecam używania tej skrzynki, zwłaszcza, że nawet weryfikacji 2 etapowej nie ma
 
 
TęczowyMiś 
light master

Dołączył: 30 Lip 2019
Posty: 65
Wysłany: 18-08-2019, 09:18   

Hasła na umowach czy tam zleceniach to jest afera, która już była rozwiązana kilka lat temu. :P
 
 
Nieznajomy 
classic master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Maj 2019
Posty: 270
Wysłany: 18-08-2019, 09:33   

Wiem, że było o tym głośno, ale nic się nie zmieniło i nadal ten e-mail działa w identyczny sposób.

Jak już tak chcą pogrywać to najprościej by mieli zostawić e-mail tylko do rejestracji sprzętu i tam do woli zmieniać / podawać hasła i założyć klientowi 2 skrzynkę już tylko służącą jako poczta i pod żadnym pozorem nie zmieniać i nie podawać nigdzie tego hasła i byłoby OK.
Niestety wiele, zwłaszcza starszych osób używa poczty upc, a jednak poczta do której byle instalator może uzyskać dostęp do bezpiecznych na pewno nie należy, dla porównania taki gmail - bezpieczne hasło, do którego nikt nie ma dostępu, weryfikacja 2 etapowa której upc nie posiada, alert o każdym nowym logowaniu, również upc tego nie posiada i bardzo dobre filtry antyspamowa i filtrujące meile z wirusami które w upc też leżą. Ktoś jeszcze zainteresowany korzystaniem z poczty upc? :P
 
 
TęczowyMiś 
light master

Dołączył: 30 Lip 2019
Posty: 65
Wysłany: 18-08-2019, 09:40   

Owszem, działa w identyczny sposób, ale nie pisz, że Twoje hasło jest wydrukowane na zleceniu. To jest po prostu kłamstwo, albo nieznajomość tematu.
 
 
Nieznajomy 
classic master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Maj 2019
Posty: 270
Wysłany: 18-08-2019, 09:53   

Wydrukowane na zleceniu czy nie, instalatorzy cały czas z tego korzystają z tego co wiem, dowodem na to jest to, że przy każdej zmianie modemu zostaje zmienione hasło do poczty upc.

Gdyby rejestrowali np po adresie MAC to na choinkę im zmiana hasła ? :)
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2019, 09:57   

Mamy przecież RODO. W skrzynce mailowej są dane osobowe, bo przesyłają tam rzeczy związane z umową.
 
 
TęczowyMiś 
light master

Dołączył: 30 Lip 2019
Posty: 65
Wysłany: 18-08-2019, 10:51   

Nieznajomy napisał/a:
Wydrukowane na zleceniu czy nie, instalatorzy cały czas z tego korzystają z tego co wiem, dowodem na to jest to, że przy każdej zmianie modemu zostaje zmienione hasło do poczty upc.

Gdyby rejestrowali np po adresie MAC to na choinkę im zmiana hasła ? :)

O to się nie kłócę przecież. Mówię o tym, że to hasło, które masz w tym momencie jest niedostępne dla technika.
To, że hasło sobie musi zmienić to jest inna sprawa. Przyznam, że idiotyczna sprawa. No, ale mam od dłuższego czasu mam wrażenie, że UPC to powinni zaorać i na jego zgliszczach stworzyć nowego isp.
 
 
Nieznajomy 
classic master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Maj 2019
Posty: 270
Wysłany: 18-08-2019, 10:55   

Tak, tak obecne hasło oczywiście nie jest dla nikogo dostępne (o ile ktoś zmieni hasło po wizycie technika) i nigdzie tak nie napisałem, a jeśli tak zrozumiałeś moją wypowiedź to przepraszam i tak dla jasności napiszę jeszcze raz
technik widzi tylko hasło zmienione na czas instalacji nowego sprzętu, jak je zmienimy to oczywiście nikt hasła nie zna, co i tak w ogóle nie powinno mieć miejsca.

Znacie inną usługę w której pracownik ma chwilowo dostęp do waszego hasła, a wręcz zmienia je wam na inne tak po prostu i zwykle bez wcześniejszego info ?
 
 
TęczowyMiś 
light master

Dołączył: 30 Lip 2019
Posty: 65
Wysłany: 18-08-2019, 11:05   

Nieznajomy napisał/a:

Znacie inną usługę w której pracownik ma chwilowo dostęp do waszego hasła, a wręcz zmienia je wam na inne tak po prostu i zwykle bez wcześniejszego info ?


Nie ma nigdzie takich sytuacji i ta osoba, która pracując w UPC wymyśliła coś takiego, musiała być na niezłym kacu.
 
 
djdark 
easy master

Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 37
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-08-2019, 12:42   

Nieznajomy napisał/a:
-brak możliwości 500 mbps mając TV przez CI+ (w teorii się da ale sporo zachodu i tylko chyba przez reklamacje się da)


Da się bez problemu i bez pisania reklamacji - przy jednej rozmowie taki miks załatwiłem sobie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: