Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze stykiem międzyoperatorskim Level3/UPC
Autor Wiadomość
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2020, 16:46   Problem ze stykiem międzyoperatorskim Level3/UPC

Od kilku tygodni niektórzy użytkownicy zauważają drastyczny wzrost opóźnień na wybrane europejskie serwery:
https://forum.upc.eu/t5/dyskusja-ogolna/wysoki-ping-w-grach-na-serwerach-zagranicznych/td-p/37143

U mnie wspomniane niedogodności też występują, losowo, głównie w godzinach popołudniowych i wieczornych. UPC chowa głowę w piasek udając, że problemy ich nie dotyczą zamiast usprawnić zapchany węzeł. Poniżej kilka testów na europejskie serwery gier (ESO i Path of Exile), wykonane dziś, kiedy styk zaczyna być przeciążony. Tylko UPC ma problem.

Sprawdziłam kilkanaście wyjść różnych operatorów w tym również korzystających z Level 3 i nie mają tak drastycznych skoków opóźnień, wyniki akceptowalne 40-60 ms.
Ostatnio zmieniony przez Zuzia 04-01-2020, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2020, 16:52   

Ja myślę, że w końcu to zgłoszą gdzie trzeba, bo dostają coraz więcej zgłoszeń.

[ Dodano: 04-01-2020, 17:30 ]
Tutaj jest trasa z Netii:

Jeszcze dostanę test z T-Mobile to dorzucę.

[ Dodano: 04-01-2020, 17:42 ]
I obiecany T-Mobile:
 
 
Kasia 
chello master


Pomogła: 39 razy
Dołączyła: 08 Lis 2016
Posty: 2794
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-01-2020, 17:46   

No tutaj poruszane przez Ciebie Zuzia tematy,  skompromitowana "banem za nic" ekipa ze Społeczności może tylko z czytać, nic więcej Ci zrobić nie mogą  😃👍🏻
_________________
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2020, 17:56   

Może chociaż zaczną działać w końcu, bo to ewidentny problem w UPC i spółek matek. Nie kto inny tylko UPC ma kontakty, by to zgłosić w odpowiednie miejsce.
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2020, 18:01   

Kasia, trochę żal patrzeć jak asekuracyjnie zwodzą użytkowników zamiast po prostu przekazać do odpowiedniego działu. Zresztą wątek nie jest przeciwko komuś, a raczej chęcią pomocy tym, których tak kołują odsyłając od Annasza do Kajfasza.

brtk, świetnie, widzę, że Netia i T-Mobile radzą sobie naprawdę nieźle. W UPC problem chyba coś za długo trwa, przez kilka tygodni nie mogą naprawić, oby jak najszybciej uporali się z tematem i nie szli drogą Orange. Zamieszczam kolejną porcję testów, trasa przez * amsterdam1.level3.net lub * frankfurt1.level3.net i opóźnienia o ponad połowę mniejsze niż w UPC.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2020, 18:16   

@Zuzia

to nie jest styk Leve3/Ziggo tylko Level3/UPC :)
Ziggo jest częścią UPC
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2020, 18:20   

pawelb, dobrze, że zwróciłeś uwagę, już poprawiam, tak mi się porobiło od czytania o tym Ziggo na Społeczności :)
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2020, 18:31   

Jeszcze na wykopie można temat założyć, ale zrobię to spokojnie jak będę w domu albo jutro (bo dziś mogę nie dać rady 😁). Chyba, że komuś z Was się chce. Trzeba otagować dobrze, by pracownicy UPC temat na wykopie widzieli, bo mają tam konto. Tam więcej osób zagłada jak na społeczności, więc więcej odpowiedzi będzie, więcej osób może wrzucić testy. Dużo osób może nie zdawać sobie sprawy, by to zgłosić do UPC, bo ping wzrasta w Level3 a nie w sieci UPC czy Aorty, a to UPC a właściwie LibertyGlobal jest odpowiedzialne za styki z innymi.
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2020, 18:40   

Ja też zastanawiam się jaka jest naprawdę skala problemu. Bo oficjalnie często piszą, że to indywidualne przypadki i nie mają wielu zgłoszeń...
Po osiemnastej jest już gorzej, zaczynają ginąć pakiety, ale tylko na łączu UPC.

[ Dodano: 04-01-2020, 18:42 ]
Zaznaczam, że wcześnie rano albo bardzo późno w nocy pingi wracają do normy ok. 40 ms więc wszystko wskazuje na przeciążenie styku w godzinach szczytu.
 
 
Azar 
plus master


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 688
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-01-2020, 19:32   

Ciekawe czy upc to naprawi czy zleją temat i poczekają aż sprawa przycichnie i Ci którym to przeszkadza odejdą do konkurencji.
Sprawę zamkną tak jak to miało miejsce z problemem puma6 ;p
_________________
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2020, 19:38   

Tutaj akurat sytuacje mogą naprawić, a problemu sprzętowego nie naprawią, a władowali się w setki tysięcy sztuk tego Compala.
Najlepiej jakby każdy z Nas złożył zgłoszenie na to, z adnotacją by technik nie szukał nic u Nas w domu, bo potrafią przysłać technika niepotrzebnie.
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2020, 20:41   

Azar, raczej naprawią, ale kiedy, tego nikt nie wie ;)

Do zgłoszenia warto załączyć coś konkretniejszego, ponieważ operatorzy lubią czasem lekceważyć testy ping ICMP. Wrzucam test TCP, serwer 172.255.5.244, port 6112, interwał 1 sekunda, program MTR. Pod Windows najlepszym wyborem będzie PingPlotter. UPC po raz kolejny wypada źle.
 
 
ralf 
ultra master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 911
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 04-01-2020, 21:11   

Nic z tym UPC nie zrobi, bo chyba nie myślicie że przez coś takiego ludzie zaczną masowo odchodzić z UPC??. Takie firmy reagują dopiero jak zaczynają się masowe skargi i odejścia...Nie znamy kosztów jakie musi ponieść UPC żeby to poprawić. Może się okazać że jest to całkowicie nieopłacalne. Moim zdaniem sprawa jest całkowicie przegrana. W umowie nie ma gwarancji niskich pingów do serwerów z grami. Szybciej usłyszycie "Droga wolna jak się nie podoba" niż cokolwiek z tym zrobią. Nie zrobią bo NIE muszą. Tak samo jak z VPN i loopbackiem....
_________________
  ralf
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2020, 21:44   

ralf, co zrobią użytkownicy lub UPC to już inna sprawa, każdy wedle własnego uznania. Śledzę temat, bo mnie w pewnym sensie dotyczy choć nie dotyka bezpośrednio, nie gram w takie gry :) Ale teoretycznie jutro mogę mieć problem z zagranicznym serwerem VoIP więc interesuje mnie jak UPC reaguje na podobne rzeczy.

Wiem co odpowiadają operatorzy na skargi na zły ping, znam ich wybiegi pozwalające na utrącenie zgłoszeń opartych o diagnostykę protokołem ICMP.
Dlatego właśnie sugeruję użycie protokołu używanego do transmisji danych w internecie, czyli TCP. Odzwierciedla realną komunikację w trybie klient - serwer. Ostatni test potwierdza tezę o przeciążeniu styku i idealnie nadaje się do zgłoszenia.

PS. Niezalogowani nie widzą linku w podpisie, trochę o wykonywaniu testów w poprawny sposób, żeby na wstępie nie zbyto nas formułką "ping nie jest gwarantowany" :arrow: https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=211454
Wersja uzupełniona: :arrow: https://forum.upc.eu/t5/connectbox/instrukcja-wykonania-diagnostyki-lacza-puma6-pod-windows-czesc-1/td-p/29596
 
 
ralf 
ultra master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 911
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 05-01-2020, 00:55   

Będę naprawdę w ciężkim i pozytywnym szoku jeśli UPC coś z tym zrobi. Ale w cuda nie wierzę. Chyba że będzie ich to kosztowało jedynie kilka kliknięć myszką w celu konfiguracji połączenia.
_________________
  ralf
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,32 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: