UPC diagnoza walnięty kabel w ziemi |
Autor |
Wiadomość |
sequence
light master
Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 53 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-04-2019, 12:40
|
|
|
Robin napisał/a: | Kto postawił taką diagnozę - serwis abonencki czy serwis liniowy?
Czy w trakcie wizyty serwisu abonenckiego przeciągnięty został koncentryk od skrzynki do domu i na tymże kablu modem działał prawidłowo? Czy może serwis liniowy sprawdzał kabel w ziemi odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi i to on stwierdził jego uszkodzenie?
Piszesz ogólnikowo i w sumie nie wiadomo nawet kto i na podstawie czego postawił taką właśnie diagnozę. |
Była to firma zewnętrzna. Koncentryka nikt nie puści bo nie będzie przecież leżał koncentryk kilka godzin na ulicy aby czekać na pik sygnału. Pisałem że to dzieje się o różnych porach i nie ma reguły. Teraz np. mam sygnał idealny i logowanie na wszystkie zwrotne i down.
Robin napisał/a: | A pytałem czy w trakcie awarii internetu problemy występują także w usłudze telewizyjnej (cyfra i analog). Pisałeś, że nie. |
Pisałem że nie zauważam po prostu. Ale skoro upc miało monitoring i w logach wyszło że piki są na horizonie i na ubee to nie mam powodu by im nie wierzyć. |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 06-04-2019, 13:02
|
|
|
sequence, Nie chce nikomu zarzucać kłamstwa, ale moje doświadczenie pokazuje, że warto dwa razy sprawdzać to conmowia pracownicy UPC. Czasem powiedzą cokolwiek by tylko m iść spokój. |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 06-04-2019, 13:23
|
|
|
sequence napisał/a: | Teraz np. mam sygnał idealny i logowanie na wszystkie zwrotne i down. |
I oby to była tendencja trwała! |
_________________
|
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1656
|
Wysłany: 06-04-2019, 15:38
|
|
|
sequence, niestety kolega Robin, ma racje. Jeżeli zależy Ci na szybkim zakończeniu problemu to zagadaj z sąsiadami. Ten cały monitoring nie jest taki miarodajny. U mnie swojego czasu dwóch różnych serwisantów rozmiawalo z DWT i włosy sobie rwało z glowy. Wyglądało jak by każdy sprawdzał co innego. |
_________________
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2019, 17:36
|
|
|
Robin napisał/a: | Ale ja zrobiłem dużo więcej od Ciebie, aby rozwiązać problem. Przede wszystkim przeszedłem się po sąsiadach (i tych z domków i tych z bloków). |
Robin napisał/a: | Radzę więc przejść się po sąsiadach, zanim zaczną kopać i wymieniać kabel, który być może jest sprawny i nie jest przyczyną występowania usterki. Ja z niektórymi sąsiadami nawet dogadałem się, że w momencie wystąpienia usterki zadzwonię do nich i oni wówczas sprawdzą czy problem u nich też występuje. | Nie wykluczam, że masz rację, ale może nie każdemu pasuje biegać po sąsiadach z takimi sprawami. Naprawdę źle to świadczy o serwisie UPC jeśli w ogóle takie pomysły przychodzą klientom do głowy |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1656
|
Wysłany: 06-04-2019, 18:03
|
|
|
Zuzia, nie każdemu pasuje to fakt, ale serwis działa jak dziala, a czas leci. |
_________________
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2019, 18:56
|
|
|
Źle mnie zrozumieliście, jak najbardziej uważam Wasze rady za słuszne, trzeba jakoś działać, zwłaszcza jak nie ma konkurencji i UPC jest jedynym dostawcą. Po prostu wyobraziłam sobie siebie w podobnej sytuacji i chodzenie po sąsiadach wydaje mi się niezręczne, chyba wolałabym zrezygnować z usług dostawcy, który w pewnym sensie zmusiłby mnie do czegoś podobnego. Ale to tylko moja opinia, niech każdy robi jak uzna za stosowne. |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1656
|
Wysłany: 06-04-2019, 22:19
|
|
|
sequence, w każdym razie cierpliwości i powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 07-04-2019, 20:07
|
|
|
Zuzia, Jak masz wybór to można rezygnować. Niestety dla sporej części abonentów UPC to jedyna sensowna opcja, a wtedy, niestety, trzeba chodzić za swoim. |
_________________
|
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1656
|
Wysłany: 07-04-2019, 21:22
|
|
|
zylx, trzeba chodzić za swoim bo serwis ma wywalone, albo to go przerasta |
_________________
|
|
|
|
|
sequence
light master
Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 53 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-05-2019, 20:11
|
|
|
*UPDATE*
jest zgoda UPC na wymianę kabla.
W piątek umówiona ekipa, 10.05
Trzymajcie kciuki, dam znać po
[ Dodano: 12-05-2019, 01:00 ]
*UPDATE2*
Mission complete. Firma jako podwykonawca z Gdańska, pełny profesjonalizm - walka trwała od 12:00 do ok. 23:00. Kabel nówka jest!:)
Ubee jak dostał dobry sygnał to zwariował. Musiałem wziąć na koniec Compala.
Teraz jest elegancko, sygnał praktycznie książkowy, down w okolicy 0, upstream 41-42. |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2019, 10:50
|
|
|
sequence napisał/a: |
Ubee jak dostał dobry sygnał to zwariował. Musiałem wziąć na koniec Compala.
Teraz jest elegancko, sygnał praktycznie książkowy, down w okolicy 0, upstream 41-42. | Super, że wszystko udało się, ale czemu niby Ubee "zwariował" od dobrego sygnału? |
|
|
|
|
sequence
light master
Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 53 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-05-2019, 11:51
|
|
|
Zuzia napisał/a: | Super, że wszystko udało się, ale czemu niby Ubee "zwariował" od dobrego sygnału? |
podobno czasami tak się może wydarzyć, jeżeli siedzi długi czas na słabych parametrach. Tak bynajmniej tłumaczył to serwis. |
_________________
|
|
|
|
|
Robin
ultra master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Sty 2006 Posty: 1465 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-05-2019, 12:44
|
|
|
I co, na wymienionym kablu było widać uszkodzenia? Koszty wymiany wzięli na siebie?
sequence napisał/a: | Teraz jest elegancko, sygnał praktycznie książkowy, down w okolicy 0, upstream 41-42. |
No, to super. A jaki masz teraz SNR? |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2019, 14:19
|
|
|
sequence napisał/a: | Zuzia napisał/a: | Super, że wszystko udało się, ale czemu niby Ubee "zwariował" od dobrego sygnału? |
podobno czasami tak się może wydarzyć, jeżeli siedzi długi czas na słabych parametrach. Tak bynajmniej tłumaczył to serwis. |
Spróbuj sobie go zautoryzowac jak go nie zabrali. Ciekawe co oznacza że zwariował od dobrego sygnału 😁 |
|
|
|
|
|