|
|
UPC diagnoza walnięty kabel w ziemi |
Autor |
Wiadomość |
sequence
light master
Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 53 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2019, 20:36 UPC diagnoza walnięty kabel w ziemi
|
|
|
Dobry,
od początku, Gdańsk, domek jednorodzinny, jakieś 15m od skrzynki UPC - kabel w ziemi poprowadzony około 13lat temu do domku, modem Ubee, jest też horizon pod TV. Teściowa ma jeszcze analoga na piętrze:)
Korzystałem normalnie z neta aż około miesiąc czasu temu w przeglądarce ujrzałem "brak dostępu do internetu". Doszedłem sam do tego że są wysokie piki na Upstream do 57dB albo więcej, bo skala chyba jest do 57 tylko. Restart modemu nic nie daje, loguje się tylko na jeden kanał zwrotny i wskazuje 57dB. Down jest wszystko zalogowane od -2 do -5, SNR 36-37.
Po pewnym czasie sygnał wraca do normy i upstream wskazuje wtedy w okolicy 41-42dB i Ubek loguje się na 4 kanały. I tak w kółko randomowo całkiem, czasami dzień i noc jest ok, czasami 2 dni jest ok, a czasem wali kilka razy dziennie.
Co do tej pory zostało zdiagnozowane? (były 4 wizyty Techników)
- sprawdzone połączenia w skrzynce UPC i w domu, podmiana splittera, zmiany tłumików itd.
- sprawdzone przyłącze do domu wszystko poprawione przez Techników
- teraz do tego piątku jest założony 5-dniowy monitoring
- Technicy rozkładają już ręce, finalnie nie mają już pomysłu i wskazują na kabel w ziemi.
I teraz moje pytania, bo domyślam się z czym to się wiąże. Zapewne Kosztorys od firmy zewn., wysyłka do UPC itd.
Pytanie do Was Droga Społeczności - czy macie/mieliście jakieś podobne doświadczenia?
Jakie jest podejście UPC w temacie kosztorysów? (akcept od ręki czy jakieś widełki. Zakładam że trochę to będzie kosztować, na zewnątrz uliczka z kostki, trzeba by rozebrać część ulicy - przekierować ruch gdzie indziej, ekipa itd. pewnie jeszcze decyzje z miasta itp).
Nie ukrywam jestem trochę w "D". Osiedle Wzgórze Mickiewicza w Gdańsku a mam tylko 1 Operatora którym jest UPC. Umowa defacto trwa do końca bodajże czerwca 2019. Boję się sytuacji że padnie spory koszt, tym samym UPC przeciągnie temat do czerwca, finalnie wypowie umowę i jest kibel.
Może macie jakieś ew. sugestie, prośba o wsparcie, wielkie dzięki
2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 60 raz(y) 82,5 KB |
1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 48 raz(y) 60,16 KB |
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2019, 21:23
|
|
|
sequence napisał/a: | Jakie jest podejście UPC w temacie kosztorysów? |
UPC do każdej sprawy gdzie trzeba ustalić kosztorys podchodzi indywidualnie ze względu na to, że na wysokość kosztorysu wpływa wiele czynników. Proponuję założyć temat o tym problemie na Społeczności UPC |
|
|
|
|
Robin
ultra master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Sty 2006 Posty: 1465 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2019, 21:36
|
|
|
Kosztorys ustalany jest w przypadku podłączania domku jednorodzinnego do sieci. Natomiast ewentualne uszkodzenie kabla w trakcie bycia już abonentem i koszt jego wymiany moim zdaniem leży po stronie UPC (serwis). Choć rzeczywiście mogą uznać, że naprawa jest nieopłacalna i po prostu wypowiedzieć umowę.
Najpierw jednak powinni dokładnie sprawdzić czy ten kabel w ogóle jest uszkodzony. Serwis liniowy dysponuje odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi. A najprościej to pociągnąć 15 m koncentryka bezpośrednio ze skrzynki UPC do domu i sprawdzić jak zachowuje się modem. Sam w przeszłości miałem podobną sytuację i technik tak właśnie postąpił. |
|
|
|
|
sequence
light master
Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 53 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2019, 22:28
|
|
|
Robin napisał/a: |
Najpierw jednak powinni dokładnie sprawdzić czy ten kabel w ogóle jest uszkodzony. Serwis liniowy dysponuje odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi. A najprościej to pociągnąć 15 m koncentryka bezpośrednio ze skrzynki UPC do domu i sprawdzić jak zachowuje się modem. Sam w przeszłości miałem podobną sytuację i technik tak właśnie postąpił. |
Dobry pomysł z tym koncentrykiem, nawet nie wpadłem:) dzięki |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2019, 22:37
|
|
|
Widziałam podobny temat poruszony na forum Społeczności UPC, klient zgłaszał problemy, a któregoś dnia dostał pismo z wypowiedzeniem umowy ze strony UPC w trybie natychmiastowym z powodu niemożności dalszego świadczenia usługi z przyczyn technicznych. I na tym stanęło, tak się wątek zakończył. Ale nic nie szkodzi dać im szansę, trzeba wykorzystać każdą możliwość, a nie masz ich wiele.
[ Dodano: 02-04-2019, 22:57 ]
PS. https://forum.upc.eu/t5/moja-umowa-z-upc/brak-internetu-od-roku/m-p/24603#M1046 |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 03-04-2019, 00:59
|
|
|
sequence napisał/a: | Dobry pomysł z tym koncentrykiem, nawet nie wpadłem:) dzięki |
Ale to co, chcesz Sam w tej skrzynce majstrować?
sequence napisał/a: | Zakładam że trochę to będzie kosztować, na zewnątrz uliczka z kostki, trzeba by rozebrać część ulicy - przekierować ruch gdzie indziej, ekipa itd. pewnie jeszcze decyzje z miasta itp). |
Na moje (obym się mylił) przeciągną wszystko do zakończenia umowy i ją wypowiedzą (co w sumie zrozumiałe bo umowa niedługo wygasa a nie mają pewności, czy zostaniesz z nimi dłużej, no i spooore koszty usunięcia tej usterki). Kostkę rozebrać to nie taki pikuś, trzeba ją później ułożyć. Przekierowaniu ruchu na inne ulice - jeśli się miasto zgodzi na zamknięcie ulicy. Na moje potrzeba na to minimum tydzień, bo technicy wymienią tylko przewód ale ktoś musi to odkopać, zakopać, ubić ziemię, zrobić te wszystkie podsypki pod kostkę itd.
Praca dla minimum 5 ludzi, maszyny. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez KOCUREK1970 03-04-2019, 01:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-04-2019, 01:30
|
|
|
Nic nie trzeba kopać, napowietrznie mogą puścić w razie jakby winny był kabel. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
|
|
|
|
sequence
light master
Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 53 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2019, 10:00
|
|
|
KOCUREK, czekam na odpowiedź od tego Moda.
A w kontekście grzebania w skrzynce, rzecz jasna nic sam tam nie będę tykał.
Ew. jak w piątek Technik przyjedzie to porozmawiam, po tym całym monitoringu. |
|
|
|
|
Robin
ultra master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Sty 2006 Posty: 1465 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2019, 11:31
|
|
|
@sequence, był u Ciebie już serwis liniowy, czy póki co tylko serwis abonencki? Kto postawił diagnozę, że uszkodzony jest kabel w ziemi?
Przede wszystkim spróbuj podejść do tematu bardzo spokojnie. Jak zaczniesz słać reklamacje, skargi, itp. to serio mogą Ci wypowiedzieć umowę z powodu braku technicznych możliwości świadczenia usługi na wymaganym poziomie.
Moim zdaniem usterka kabla jest mało prawdopodobna. Podczas serwisu abonenckiego można ją wykluczyć, przeciągając koncentryk bezpośrednio ze skrzynki UPC do modemu. Dodatkowo wykluczy to ewentualny problem w Twojej instalacji domowej.
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym też czy sąsiedzi nie mają podobnych problemów. Może się bowiem okazać, że usterka leży gdzieś w elemencie aktywnym (wzmacniacz, węzeł optyczny). Mogą występować luźne styki, a nawet zimne luty.
A w ogóle to w usłudze telewizyjnej nie zaobserwowałeś żadnych problemów? Programy odbierają zawsze płynnie, bez żadnych zacięć? Analog w porządku?
Jeśli wystąpią problemy z internetem, to ja bym błyskawicznie sprawdził jak wtedy działa TV cyfrowa i analogowa. Może po prostu tylko modem (a nawet sam zasilacz) jest uszkodzony i wystarczy jego wymiana. |
|
|
|
|
sequence
light master
Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 53 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2019, 18:24
|
|
|
Robin napisał/a: | @sequence, był u Ciebie już serwis liniowy, czy póki co tylko serwis abonencki? Kto postawił diagnozę, że uszkodzony jest kabel w ziemi?
Przede wszystkim spróbuj podejść do tematu bardzo spokojnie. Jak zaczniesz słać reklamacje, skargi, itp. to serio mogą Ci wypowiedzieć umowę z powodu braku technicznych możliwości świadczenia usługi na wymaganym poziomie.
Moim zdaniem usterka kabla jest mało prawdopodobna. Podczas serwisu abonenckiego można ją wykluczyć, przeciągając koncentryk bezpośrednio ze skrzynki UPC do modemu. Dodatkowo wykluczy to ewentualny problem w Twojej instalacji domowej.
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym też czy sąsiedzi nie mają podobnych problemów. Może się bowiem okazać, że usterka leży gdzieś w elemencie aktywnym (wzmacniacz, węzeł optyczny). Mogą występować luźne styki, a nawet zimne luty.
A w ogóle to w usłudze telewizyjnej nie zaobserwowałeś żadnych problemów? Programy odbierają zawsze płynnie, bez żadnych zacięć? Analog w porządku?
Jeśli wystąpią problemy z internetem, to ja bym błyskawicznie sprawdził jak wtedy działa TV cyfrowa i analogowa. Może po prostu tylko modem (a nawet sam zasilacz) jest uszkodzony i wystarczy jego wymiana. |
wiesz co, na ten moment przyjeżdzają Panowie z firmy zewnętrznej, więc rozumiem iż nie jest to serwis liniowy UPC. Sąsiedzi wg. Techników mają wszystko OK tzn. nikt według nich nic nie zgłasza i nie ma interwencji w tym rejonie, prócz mnie.
Ja podchodzę do tematu na spokojnie i staram się krok po kroku wykluczyć wszystkie tematy z pomocą Panów Techników również. Odnośnie TV czasami miałem pikselizację (programy TVP z reguły, czasem TVN bodajże), ale jakoś na horizonie nie mam już tego bynajmniej kurde nic już nie zauważam, zniknęło to, albo za mało TV oglądamy
Jest tak że tego Ubee w sumie nikt jeszcze nie dotknął tak na prawdę......prócz moich restartów.
Po Topicu na UPC forum, odpowiedź mam taką że czekam na wizytę po monitoringu do piątku. Po 18:00 w piątek ma być Technik |
|
|
|
|
Robin
ultra master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Sty 2006 Posty: 1465 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2019, 20:12
|
|
|
sequence napisał/a: | na ten moment przyjeżdzają Panowie z firmy zewnętrznej, więc rozumiem iż nie jest to serwis liniowy UPC. |
Niekoniecznie. Od jakiegoś czasu serwis liniowy jest już także realizowany przez firmę zewnętrzną.
Generalnie jest tak, że technicy, którzy przyjeżdżają do domu, to serwis abonencki. Natomiast liniowcy działają tylko w terenie i w sumie abonent nawet nie wie kiedy byli, bo nie ma z nimi kontaktu (zdarzają się wyjątki od tej reguły). Serwis liniowy podejmuje interwencję dopiero po uzyskaniu zlecenia od serwisu abonenckiego, albo jeśli z monitoringu (bądź na podstawie licznych zgłoszeń) widzą, że w danym rejonie wystąpiła globalna awaria.
sequence napisał/a: | Sąsiedzi wg. Techników mają wszystko OK tzn. nikt według nich nic nie zgłasza i nie ma interwencji w tym rejonie, prócz mnie. |
Niestety może być tak, że usterka występuje w sieci zewnętrznej i sąsiedzi niczego nie zgłaszają. Jedni bo nie zauważą problemu, inni z lenistwa (a niech ktoś inny zgłosi). U mnie tak właśnie było.
sequence napisał/a: | na horizonie nie mam już tego bynajmniej kurde nic już nie zauważam |
sequence napisał/a: | Jest tak że tego Ubee w sumie nikt jeszcze nie dotknął tak na prawdę......prócz moich restartów. |
Skoro telewizja działa prawidłowo, problem z internetem może po prostu powodować wadliwy modem (zasilacz). Aż dziw bierze, że tylu techników się przewinęło i żaden z nich nie podstawił innego modemu.
Jest jeszcze możliwość, że padnięta jest zwrotnica multimedialna (np. Tris-307p), o ile takową w ogóle masz zainstalowaną. Z tym, że pisałeś, iż technicy podmieniali wszystkie elementy pasywne. |
|
|
|
|
sequence
light master
Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 53 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-04-2019, 17:42
|
|
|
Reasumując, jestem po wizycie Technika, ostateczna decyzja, kabel w ziemi.
Po monitoringu piki są na horizonie oraz ubee jednocześnie, tym samym wykluczyli wadliwość ubee, jest random kilka raz dziennie powyżej 57dB.
Mam czekać na decyzję, tyle. |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2019, 19:07
|
|
|
Pozostaje tylko życzyć, aby wymienili ten kabel. Daj znać jak to się rozwiąże. |
|
|
|
|
Robin
ultra master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Sty 2006 Posty: 1465 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-04-2019, 23:03
|
|
|
sequence napisał/a: | Reasumując, jestem po wizycie Technika, ostateczna decyzja, kabel w ziemi. |
Kto postawił taką diagnozę - serwis abonencki czy serwis liniowy?
Czy w trakcie wizyty serwisu abonenckiego przeciągnięty został koncentryk od skrzynki do domu i na tymże kablu modem działał prawidłowo? Czy może serwis liniowy sprawdzał kabel w ziemi odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi i to on stwierdził jego uszkodzenie?
Piszesz ogólnikowo i w sumie nie wiadomo nawet kto i na podstawie czego postawił taką właśnie diagnozę.
sequence napisał/a: | Po monitoringu piki są na horizonie oraz ubee jednocześnie |
A pytałem czy w trakcie awarii internetu problemy występują także w usłudze telewizyjnej (cyfra i analog). Pisałeś, że nie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,49 sekundy. Zapytań do SQL: 16 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|