Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
UPC diagnoza walnięty kabel w ziemi
Autor Wiadomość
sequence 
light master

Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-04-2019, 19:36   UPC diagnoza walnięty kabel w ziemi

Dobry,
od początku, Gdańsk, domek jednorodzinny, jakieś 15m od skrzynki UPC - kabel w ziemi poprowadzony około 13lat temu do domku, modem Ubee, jest też horizon pod TV. Teściowa ma jeszcze analoga na piętrze:)

Korzystałem normalnie z neta aż około miesiąc czasu temu w przeglądarce ujrzałem "brak dostępu do internetu". Doszedłem sam do tego że są wysokie piki na Upstream do 57dB albo więcej, bo skala chyba jest do 57 tylko. Restart modemu nic nie daje, loguje się tylko na jeden kanał zwrotny i wskazuje 57dB. Down jest wszystko zalogowane od -2 do -5, SNR 36-37.
Po pewnym czasie sygnał wraca do normy i upstream wskazuje wtedy w okolicy 41-42dB i Ubek loguje się na 4 kanały. I tak w kółko randomowo całkiem, czasami dzień i noc jest ok, czasami 2 dni jest ok, a czasem wali kilka razy dziennie.

Co do tej pory zostało zdiagnozowane? (były 4 wizyty Techników)
- sprawdzone połączenia w skrzynce UPC i w domu, podmiana splittera, zmiany tłumików itd.
- sprawdzone przyłącze do domu wszystko poprawione przez Techników
- teraz do tego piątku jest założony 5-dniowy monitoring
- Technicy rozkładają już ręce, finalnie nie mają już pomysłu i wskazują na kabel w ziemi.

I teraz moje pytania, bo domyślam się z czym to się wiąże. Zapewne Kosztorys od firmy zewn., wysyłka do UPC itd.
Pytanie do Was Droga Społeczności - czy macie/mieliście jakieś podobne doświadczenia?
Jakie jest podejście UPC w temacie kosztorysów? (akcept od ręki czy jakieś widełki. Zakładam że trochę to będzie kosztować, na zewnątrz uliczka z kostki, trzeba by rozebrać część ulicy - przekierować ruch gdzie indziej, ekipa itd. pewnie jeszcze decyzje z miasta itp).
Nie ukrywam jestem trochę w "D". Osiedle Wzgórze Mickiewicza w Gdańsku a mam tylko 1 Operatora którym jest UPC. Umowa defacto trwa do końca bodajże czerwca 2019. Boję się sytuacji że padnie spory koszt, tym samym UPC przeciągnie temat do czerwca, finalnie wypowie umowę i jest kibel.

Może macie jakieś ew. sugestie, prośba o wsparcie, wielkie dzięki

2.JPG
Plik ściągnięto 60 raz(y) 82,5 KB

1.JPG
Plik ściągnięto 45 raz(y) 60,16 KB

  sequence
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2019, 20:23   

sequence napisał/a:
Jakie jest podejście UPC w temacie kosztorysów?

UPC do każdej sprawy gdzie trzeba ustalić kosztorys podchodzi indywidualnie ze względu na to, że na wysokość kosztorysu wpływa wiele czynników. Proponuję założyć temat o tym problemie na Społeczności UPC
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-04-2019, 20:36   

Kosztorys ustalany jest w przypadku podłączania domku jednorodzinnego do sieci. Natomiast ewentualne uszkodzenie kabla w trakcie bycia już abonentem i koszt jego wymiany moim zdaniem leży po stronie UPC (serwis). Choć rzeczywiście mogą uznać, że naprawa jest nieopłacalna i po prostu wypowiedzieć umowę. :sad:
Najpierw jednak powinni dokładnie sprawdzić czy ten kabel w ogóle jest uszkodzony. ;) Serwis liniowy dysponuje odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi. A najprościej to pociągnąć 15 m koncentryka bezpośrednio ze skrzynki UPC do domu i sprawdzić jak zachowuje się modem. Sam w przeszłości miałem podobną sytuację i technik tak właśnie postąpił. ;)
 
 
sequence 
light master

Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-04-2019, 21:28   

Robin napisał/a:

Najpierw jednak powinni dokładnie sprawdzić czy ten kabel w ogóle jest uszkodzony. ;) Serwis liniowy dysponuje odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi. A najprościej to pociągnąć 15 m koncentryka bezpośrednio ze skrzynki UPC do domu i sprawdzić jak zachowuje się modem. Sam w przeszłości miałem podobną sytuację i technik tak właśnie postąpił. ;)


Dobry pomysł z tym koncentrykiem, nawet nie wpadłem:) dzięki
  sequence
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2019, 21:37   

Widziałam podobny temat poruszony na forum Społeczności UPC, klient zgłaszał problemy, a któregoś dnia dostał pismo z wypowiedzeniem umowy ze strony UPC w trybie natychmiastowym z powodu niemożności dalszego świadczenia usługi z przyczyn technicznych. I na tym stanęło, tak się wątek zakończył. Ale nic nie szkodzi dać im szansę, trzeba wykorzystać każdą możliwość, a nie masz ich wiele.

[ Dodano: 02-04-2019, 22:57 ]
PS. https://forum.upc.eu/t5/moja-umowa-z-upc/brak-internetu-od-roku/m-p/24603#M1046
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 02-04-2019, 23:59   

sequence napisał/a:
Dobry pomysł z tym koncentrykiem, nawet nie wpadłem:) dzięki

Ale to co, chcesz Sam w tej skrzynce majstrować?
sequence napisał/a:
Zakładam że trochę to będzie kosztować, na zewnątrz uliczka z kostki, trzeba by rozebrać część ulicy - przekierować ruch gdzie indziej, ekipa itd. pewnie jeszcze decyzje z miasta itp).

Na moje (obym się mylił) przeciągną wszystko do zakończenia umowy i ją wypowiedzą (co w sumie zrozumiałe bo umowa niedługo wygasa a nie mają pewności, czy zostaniesz z nimi dłużej, no i spooore koszty usunięcia tej usterki). Kostkę rozebrać to nie taki pikuś, trzeba ją później ułożyć. Przekierowaniu ruchu na inne ulice - jeśli się miasto zgodzi na zamknięcie ulicy. Na moje potrzeba na to minimum tydzień, bo technicy wymienią tylko przewód ale ktoś musi to odkopać, zakopać, ubić ziemię, zrobić te wszystkie podsypki pod kostkę itd.
Praca dla minimum 5 ludzi, maszyny.
_________________
Ostatnio zmieniony przez KOCUREK1970 03-04-2019, 00:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-04-2019, 00:30   

Nic nie trzeba kopać, napowietrznie mogą puścić w razie jakby winny był kabel.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 03-04-2019, 00:36   

brtk napisał/a:
napowietrznie mogą puścić w razie jakby winny był kabel.

Spróbuj się przebić z papierologią jak chcesz coś na swojej działce/ziemi zrobić a tu masz coś, co nie należy do Autora.
Gdyby to było takie oczywiste i łatwe, to już by chyba działali.

sequence,
I co za odpowiedz otrzymałeś?
https://forum.upc.eu/t5/dyskusja-ogolna/upc-wstepna-diagnoza-uszkodzony-kabel-w-ziemi/m-p/27419#M2989
_________________
 
 
sequence 
light master

Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-04-2019, 09:00   

Cytat:
sequence,
I co za odpowiedz otrzymałeś?
https://forum.upc.eu/t5/dyskusja-ogolna/upc-wstepna-diagnoza-uszkodzony-kabel-w-ziemi/m-p/27419#M2989


KOCUREK, czekam na odpowiedź od tego Moda.
A w kontekście grzebania w skrzynce, rzecz jasna nic sam tam nie będę tykał.
Ew. jak w piątek Technik przyjedzie to porozmawiam, po tym całym monitoringu.
  sequence
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-04-2019, 10:31   

@sequence, był u Ciebie już serwis liniowy, czy póki co tylko serwis abonencki? Kto postawił diagnozę, że uszkodzony jest kabel w ziemi?
Przede wszystkim spróbuj podejść do tematu bardzo spokojnie. Jak zaczniesz słać reklamacje, skargi, itp. to serio mogą Ci wypowiedzieć umowę z powodu braku technicznych możliwości świadczenia usługi na wymaganym poziomie.
Moim zdaniem usterka kabla jest mało prawdopodobna. Podczas serwisu abonenckiego można ją wykluczyć, przeciągając koncentryk bezpośrednio ze skrzynki UPC do modemu. Dodatkowo wykluczy to ewentualny problem w Twojej instalacji domowej.
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym też czy sąsiedzi nie mają podobnych problemów. Może się bowiem okazać, że usterka leży gdzieś w elemencie aktywnym (wzmacniacz, węzeł optyczny). Mogą występować luźne styki, a nawet zimne luty. :sad:
A w ogóle to w usłudze telewizyjnej nie zaobserwowałeś żadnych problemów? Programy odbierają zawsze płynnie, bez żadnych zacięć? Analog w porządku?
Jeśli wystąpią problemy z internetem, to ja bym błyskawicznie sprawdził jak wtedy działa TV cyfrowa i analogowa. Może po prostu tylko modem (a nawet sam zasilacz) jest uszkodzony i wystarczy jego wymiana. :)
 
 
sequence 
light master

Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-04-2019, 17:24   

Robin napisał/a:
@sequence, był u Ciebie już serwis liniowy, czy póki co tylko serwis abonencki? Kto postawił diagnozę, że uszkodzony jest kabel w ziemi?
Przede wszystkim spróbuj podejść do tematu bardzo spokojnie. Jak zaczniesz słać reklamacje, skargi, itp. to serio mogą Ci wypowiedzieć umowę z powodu braku technicznych możliwości świadczenia usługi na wymaganym poziomie.
Moim zdaniem usterka kabla jest mało prawdopodobna. Podczas serwisu abonenckiego można ją wykluczyć, przeciągając koncentryk bezpośrednio ze skrzynki UPC do modemu. Dodatkowo wykluczy to ewentualny problem w Twojej instalacji domowej.
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym też czy sąsiedzi nie mają podobnych problemów. Może się bowiem okazać, że usterka leży gdzieś w elemencie aktywnym (wzmacniacz, węzeł optyczny). Mogą występować luźne styki, a nawet zimne luty. :sad:
A w ogóle to w usłudze telewizyjnej nie zaobserwowałeś żadnych problemów? Programy odbierają zawsze płynnie, bez żadnych zacięć? Analog w porządku?
Jeśli wystąpią problemy z internetem, to ja bym błyskawicznie sprawdził jak wtedy działa TV cyfrowa i analogowa. Może po prostu tylko modem (a nawet sam zasilacz) jest uszkodzony i wystarczy jego wymiana. :)


wiesz co, na ten moment przyjeżdzają Panowie z firmy zewnętrznej, więc rozumiem iż nie jest to serwis liniowy UPC. Sąsiedzi wg. Techników mają wszystko OK tzn. nikt według nich nic nie zgłasza i nie ma interwencji w tym rejonie, prócz mnie.
Ja podchodzę do tematu na spokojnie i staram się krok po kroku wykluczyć wszystkie tematy z pomocą Panów Techników również. Odnośnie TV czasami miałem pikselizację (programy TVP z reguły, czasem TVN bodajże), ale jakoś na horizonie nie mam już tego bynajmniej kurde nic już nie zauważam, zniknęło to, albo za mało TV oglądamy :)
Jest tak że tego Ubee w sumie nikt jeszcze nie dotknął tak na prawdę......prócz moich restartów.
Po Topicu na UPC forum, odpowiedź mam taką że czekam na wizytę po monitoringu do piątku. Po 18:00 w piątek ma być Technik
  sequence
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-04-2019, 19:12   

sequence napisał/a:
na ten moment przyjeżdzają Panowie z firmy zewnętrznej, więc rozumiem iż nie jest to serwis liniowy UPC.

Niekoniecznie. Od jakiegoś czasu serwis liniowy jest już także realizowany przez firmę zewnętrzną.
Generalnie jest tak, że technicy, którzy przyjeżdżają do domu, to serwis abonencki. Natomiast liniowcy działają tylko w terenie i w sumie abonent nawet nie wie kiedy byli, bo nie ma z nimi kontaktu (zdarzają się wyjątki od tej reguły). Serwis liniowy podejmuje interwencję dopiero po uzyskaniu zlecenia od serwisu abonenckiego, albo jeśli z monitoringu (bądź na podstawie licznych zgłoszeń) widzą, że w danym rejonie wystąpiła globalna awaria.

sequence napisał/a:
Sąsiedzi wg. Techników mają wszystko OK tzn. nikt według nich nic nie zgłasza i nie ma interwencji w tym rejonie, prócz mnie.

Niestety może być tak, że usterka występuje w sieci zewnętrznej i sąsiedzi niczego nie zgłaszają. Jedni bo nie zauważą problemu, inni z lenistwa (a niech ktoś inny zgłosi). U mnie tak właśnie było. :sad:

sequence napisał/a:
na horizonie nie mam już tego bynajmniej kurde nic już nie zauważam

sequence napisał/a:
Jest tak że tego Ubee w sumie nikt jeszcze nie dotknął tak na prawdę......prócz moich restartów.

Skoro telewizja działa prawidłowo, problem z internetem może po prostu powodować wadliwy modem (zasilacz). Aż dziw bierze, że tylu techników się przewinęło i żaden z nich nie podstawił innego modemu. :?
Jest jeszcze możliwość, że padnięta jest zwrotnica multimedialna (np. Tris-307p), o ile takową w ogóle masz zainstalowaną. Z tym, że pisałeś, iż technicy podmieniali wszystkie elementy pasywne.
 
 
sequence 
light master

Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-04-2019, 16:42   

Reasumując, jestem po wizycie Technika, ostateczna decyzja, kabel w ziemi.
Po monitoringu piki są na horizonie oraz ubee jednocześnie, tym samym wykluczyli wadliwość ubee, jest random kilka raz dziennie powyżej 57dB.
Mam czekać na decyzję, tyle.
  sequence
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2019, 18:07   

Pozostaje tylko życzyć, aby wymienili ten kabel. Daj znać jak to się rozwiąże.
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-04-2019, 22:03   

sequence napisał/a:
Reasumując, jestem po wizycie Technika, ostateczna decyzja, kabel w ziemi.

Kto postawił taką diagnozę - serwis abonencki czy serwis liniowy?
Czy w trakcie wizyty serwisu abonenckiego przeciągnięty został koncentryk od skrzynki do domu i na tymże kablu modem działał prawidłowo? Czy może serwis liniowy sprawdzał kabel w ziemi odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi i to on stwierdził jego uszkodzenie?
Piszesz ogólnikowo i w sumie nie wiadomo nawet kto i na podstawie czego postawił taką właśnie diagnozę.

sequence napisał/a:
Po monitoringu piki są na horizonie oraz ubee jednocześnie

A pytałem czy w trakcie awarii internetu problemy występują także w usłudze telewizyjnej (cyfra i analog). Pisałeś, że nie. :neutral:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,39 sekundy. Zapytań do SQL: 16
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: