Śmierć abonenta, a kontynuacja umowy |
Autor |
Wiadomość |
brovar
classic master
Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 223 Skąd: KRAKÓW_NH_---
|
Wysłany: 12-05-2021, 15:35 Śmierć abonenta, a kontynuacja umowy
|
|
|
1) Czy po śmierci abonenta można kontynuować korzystną umowę z zobowiązaniem
2) Czy można przepisać umowę na siebie tzw cesje, po śmierci abonenta wraz z aktualnym zobowiązaniem. Czy też w grę wchodzi tylko nowa umowa.
Jak to wszystko moi drodzy wygląda z prawnego punktu widzenia |
_________________
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
brovar
classic master
Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 223 Skąd: KRAKÓW_NH_---
|
Wysłany: 13-05-2021, 10:06
|
|
|
Niezupełnie wszystko jest takie jak piszą. Byłem w salonie UPC i przedstawiciel handlowy przekonywał mnie, że nie mogę kontynuować tej umowy, można tą wyłączyć i podpisać nową na mnie.
Nie mogę wykonać cesji z osoby zmarłej, bo osoba zmarła nie może się podpisać i wyrazić zgodę. Powiedział, że sprawnego punktu widzenia trzeba zakończyć umowę, lub kontynuować tą nie zgłaszając śmierci abonenta.
Czy rzeczywiście przedstawicie UPC ma rację? |
_________________
|
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 13-05-2021, 12:20
|
|
|
Na stronie jest napisane, że w przypadku zgonu Abonenta zapewniają ciągłość korzystania z usług, w sensie, że nie odetną sygnału, ale prawdą jest, że wraz ze śmiercią ustaje zdolność do czynności prawnych i po przedstawieniu im aktu zgonu umowa zostanie rozwiązana i musi być zawarta na inną osobę mającą tytuł prawny do lokalu.
Oczywiście przedstawiciel nie chce lub nie może przenieść starych warunków (nie jest to formalna cesja, ale to możliwe tylko potrzebna dobra wola operatora), chce natomiast sprzedać nową umowę. Dziwna porada z ust pracownika UPC z kontynuowaniem umowy na zmarłego. |
_________________
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-05-2021, 07:02
|
|
|
brovar napisał/a: | Niezupełnie wszystko jest takie jak piszą. Byłem w salonie UPC i przedstawiciel handlowy przekonywał mnie, że nie mogę kontynuować tej umowy, można tą wyłączyć i podpisać nową na mnie.
Nie mogę wykonać cesji z osoby zmarłej, bo osoba zmarła nie może się podpisać i wyrazić zgodę. Powiedział, że sprawnego punktu widzenia trzeba zakończyć umowę, lub kontynuować tą nie zgłaszając śmierci abonenta.
Czy rzeczywiście przedstawicie UPC ma rację? |
To było go odesłać do ich własnej strony gdzie wyraźnie zarzekają się, że jest możliwa kontynuacja umowy i nie będą robić problemów i by ustalił z przełożonym jedną "teorie" w tej sprawie. |
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 16-05-2021, 19:00
|
|
|
Tak sobie myślę, że w salonie nie mają dobrych ofert i możliwości niestandartowych działań, chyba lepiej złożyć pismo z kopią aktu zgonu, a w nim nienachalnie wyrazić chęć korzystania z usług, podać swój telefon i czekać, co zaproponuje DUK. |
_________________
|
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 16-05-2021, 23:26
|
|
|
-Zuzia napisał/a: | Tak sobie myślę, że w salonie nie mają dobrych ofert i możliwości niestandartowych działań, chyba lepiej złożyć pismo z kopią aktu zgonu, a w nim nienachalnie wyrazić chęć korzystania z usług, podać swój telefon i czekać, co zaproponuje DUK. |
Nic nie zaproponuje, u mnie była taka sytuacja.
Jak wyślesz akt zgonu to odłączają i "może pan podpisać nową umowę".
Trzeba zrobić według poradników na forum - nowa umowa, wypowiedzenie i negocjujesz cenę. |
|
|
|
|
jarpen
light master
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 108 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26-05-2021, 12:01
|
|
|
-Zuzia napisał/a: | Na stronie jest napisane, że w przypadku zgonu Abonenta zapewniają ciągłość korzystania z usług, w sensie, że nie odetną sygnału, ale prawdą jest, że wraz ze śmiercią ustaje zdolność do czynności prawnych i po przedstawieniu im aktu zgonu umowa zostanie rozwiązana i musi być zawarta na inną osobę mającą tytuł prawny do lokalu.
Oczywiście przedstawiciel nie chce lub nie może przenieść starych warunków (nie jest to formalna cesja, ale to możliwe tylko potrzebna dobra wola operatora), chce natomiast sprzedać nową umowę. Dziwna porada z ust pracownika UPC z kontynuowaniem umowy na zmarłego. |
Ja dzisiaj usłyszałem przez telefon to samo. Pan powiedział, że UPC to prywatna firma i dopóki płaci się za rachunki to nic ich nie interesuje. Gorzej jak trzeba będzie coś ogarnąć to wtedy będzie problem.
Mam wynegocjowaną u rodziców dobrą ofertę i żadna nowa nie porównuje się do obecnej.
Zastanawiam się w którą stronę iść. |
_________________
|
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 26-05-2021, 13:25
|
|
|
Do momenntu dostarczenia kopii aktu zgonu umowa będzie trwała. Podejście konsultantów UPC jest mało profesjonalne, powinni raczej zaoferować przeniesienie obecnych warunków na inną osobę zamiast kontunuowanie umowy na zmarłego. Z drugiej strony może lepiej posłuchać tych porad, lepiej mieć dobrą umowę niż nową, nieatrakcyjną lub żadną. |
_________________
|
|
|
|
|
jarpen
light master
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 108 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26-05-2021, 13:58
|
|
|
-Zuzia napisał/a: | Do momenntu dostarczenia kopii aktu zgonu umowa będzie trwała. Podejście konsultantów UPC jest mało profesjonalne, powinni raczej zaoferować przeniesienie obecnych warunków na inną osobę zamiast kontunuowanie umowy na zmarłego. Z drugiej strony może lepiej posłuchać tych porad, lepiej mieć dobrą umowę niż nową, nieatrakcyjną lub żadną. |
Ja się zastanawiam jeszcze jak to rozegrać np. w przypadku kiedy dostarczę akt śmierci ale chciałbym sam mojej mamie wyklikać dobrą nową umowę. Czy tak się da czy nie za bardzo. |
_________________
|
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 26-05-2021, 13:58
|
|
|
Może jeszcze konsultanci przymkną oko na zrobienie cesji hehe |
_________________
|
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 26-05-2021, 14:15
|
|
|
Sytuacja wygląda następująco. Nie masz żadnego obowiązku informowania prywatnych firm o śmierci ich klientów. Ale jeśli to uczynisz, po dostarczeniu aktu zgonu, umowa wygasa i powinna być zawarta inna (nowa lub przeniesienie warunków) na osobę mającą tytuł prawny do lokalu. Co zrobi UPC nie wiadomo, ma różne możliwości, wszystko zależy od ich profesjonalizmu i dobrej woli. Oby nie skończyło się na odcięciu sygnału, jak wyżej wspomniano. |
_________________
|
|
|
|
|
atomix
chello guru
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Gru 2005 Posty: 3540 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 26-05-2021, 16:46
|
|
|
jarpen napisał/a: | Pan powiedział, że UPC to prywatna firma i dopóki płaci się za rachunki to nic ich nie interesuje. |
Do czasu, gdy płacisz to możesz spać spokojnie i nadal kontynuować. Problem pojawia się, gdy będziesz chciał coś zmienić w umowie i potrzebny będzie abonent, ale wtedy już lepiej wyjaśnić sprawę.
-Zuzia napisał/a: | Podejście konsultantów UPC jest mało profesjonalne, powinni raczej zaoferować przeniesienie obecnych warunków na inną osobę zamiast kontunuowanie umowy na zmarłego. |
Podobno nie mogą. Przerabiałem to gdy kilka lat temu zmarł mój ojciec i chcieliśmy to wszystko, by "przejęła" mama. Trudno zrobić cesję ze zmarłą osobą. Nam akurat udało się, że mama otrzymała zbliżona ofertę do tej co była na ojca. Ale przed... musieli zamknąć konto abonenta ojca i musieli odebrać główny dekoder, który był przypisany na ojca. Przyjechał technik i podpiął nowy dekoder, który był już przypisany do konta mamy. Sprawa dotyczyła tylko głównego dekoder, bo mulitroom pozostał i telefon stacjonarny. |
_________________
|
|
|
|
|
-Zuzia
plus master
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 27 Paź 2020 Posty: 600
|
Wysłany: 26-05-2021, 17:05
|
|
|
Operator może wszystko, co najwyżej nie chce lub konsultant jest za "mały" na wykonanie takiej operacji. Wiadomo również, że większy interes ma w sprzedaży nowej, zazwyczaj mniej korzystnej umowy więc to zaproponuje w pierwszej kolejności.
PS. Znalazłam najnowszą wykładnię UKE:
https://uke.gov.pl/blog/co-z-umowa-po-smierci-abonenta,22.html |
_________________
|
|
|
|
|
atomix
chello guru
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Gru 2005 Posty: 3540 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 26-05-2021, 17:59
|
|
|
Pewnie, że mogą wszystko. Sprawa była załatwiana na wyższym szczeblu niż konsultant, bo nie chciało mi się z nimi rozmawiać. Poszło sprawnie
"Jeżeli chcesz przejąć numer telefonu po osobie zmarłej lub kontynuować korzystanie z usług to możesz złożyć wniosek o wykonanie cesji umowy. Cesja jest przeniesieniem praw i obowiązków wynikających z umowy na osobę trzecią. Przekazanie usług zazwyczaj odbywa się na dotychczasowych warunkach. Może się jednak zdarzyć, że konieczna będzie zmiana oferty. Wówczas dostawca ustali z nowym klientem warunki świadczenia usług. (...) Nie zawsze cesja jest możliwa i nie wszystkich usług dotyczy. Warunki sprawdź u danego dostawcy usług."
Czyli takie prawne pitu-pitu |
_________________
|
|
|
|
|
|