Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Śmierć abonenta, a kontynuacja umowy
Autor Wiadomość
brovar 
classic master

Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 223
Skąd: KRAKÓW_NH_---
Wysłany: 12-05-2021, 14:35   Śmierć abonenta, a kontynuacja umowy

1) Czy po śmierci abonenta można kontynuować korzystną umowę z zobowiązaniem
2) Czy można przepisać umowę na siebie tzw cesje, po śmierci abonenta wraz z aktualnym zobowiązaniem. Czy też w grę wchodzi tylko nowa umowa.

Jak to wszystko moi drodzy wygląda z prawnego punktu widzenia
_________________
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2021, 21:03   

Wszystko masz wyjaśnione w FAQ na stronie UPC.
https://pytania.upc.pl/?q=fact_1006858
 
 
brovar 
classic master

Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 223
Skąd: KRAKÓW_NH_---
Wysłany: 13-05-2021, 09:06   

Niezupełnie wszystko jest takie jak piszą. Byłem w salonie UPC i przedstawiciel handlowy przekonywał mnie, że nie mogę kontynuować tej umowy, można tą wyłączyć i podpisać nową na mnie.

Nie mogę wykonać cesji z osoby zmarłej, bo osoba zmarła nie może się podpisać i wyrazić zgodę. Powiedział, że sprawnego punktu widzenia trzeba zakończyć umowę, lub kontynuować tą nie zgłaszając śmierci abonenta.

Czy rzeczywiście przedstawicie UPC ma rację?
_________________
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 13-05-2021, 11:20   

Na stronie jest napisane, że w przypadku zgonu Abonenta zapewniają ciągłość korzystania z usług, w sensie, że nie odetną sygnału, ale prawdą jest, że wraz ze śmiercią ustaje zdolność do czynności prawnych i po przedstawieniu im aktu zgonu umowa zostanie rozwiązana i musi być zawarta na inną osobę mającą tytuł prawny do lokalu.
Oczywiście przedstawiciel nie chce lub nie może przenieść starych warunków (nie jest to formalna cesja, ale to możliwe tylko potrzebna dobra wola operatora), chce natomiast sprzedać nową umowę. Dziwna porada z ust pracownika UPC z kontynuowaniem umowy na zmarłego.
_________________
  -Zuzia
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-05-2021, 06:02   

brovar napisał/a:
Niezupełnie wszystko jest takie jak piszą. Byłem w salonie UPC i przedstawiciel handlowy przekonywał mnie, że nie mogę kontynuować tej umowy, można tą wyłączyć i podpisać nową na mnie.

Nie mogę wykonać cesji z osoby zmarłej, bo osoba zmarła nie może się podpisać i wyrazić zgodę. Powiedział, że sprawnego punktu widzenia trzeba zakończyć umowę, lub kontynuować tą nie zgłaszając śmierci abonenta.

Czy rzeczywiście przedstawicie UPC ma rację?


To było go odesłać do ich własnej strony gdzie wyraźnie zarzekają się, że jest możliwa kontynuacja umowy i nie będą robić problemów i by ustalił z przełożonym jedną "teorie" w tej sprawie.
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 16-05-2021, 18:00   

Tak sobie myślę, że w salonie nie mają dobrych ofert i możliwości niestandartowych działań, chyba lepiej złożyć pismo z kopią aktu zgonu, a w nim nienachalnie wyrazić chęć korzystania z usług, podać swój telefon i czekać, co zaproponuje DUK.
_________________
  -Zuzia
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 16-05-2021, 22:26   

-Zuzia napisał/a:
Tak sobie myślę, że w salonie nie mają dobrych ofert i możliwości niestandartowych działań, chyba lepiej złożyć pismo z kopią aktu zgonu, a w nim nienachalnie wyrazić chęć korzystania z usług, podać swój telefon i czekać, co zaproponuje DUK.


Nic nie zaproponuje, u mnie była taka sytuacja.

Jak wyślesz akt zgonu to odłączają i "może pan podpisać nową umowę".

Trzeba zrobić według poradników na forum - nowa umowa, wypowiedzenie i negocjujesz cenę.
 
 
jarpen 
light master


Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 108
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-05-2021, 11:01   

-Zuzia napisał/a:
Na stronie jest napisane, że w przypadku zgonu Abonenta zapewniają ciągłość korzystania z usług, w sensie, że nie odetną sygnału, ale prawdą jest, że wraz ze śmiercią ustaje zdolność do czynności prawnych i po przedstawieniu im aktu zgonu umowa zostanie rozwiązana i musi być zawarta na inną osobę mającą tytuł prawny do lokalu.
Oczywiście przedstawiciel nie chce lub nie może przenieść starych warunków (nie jest to formalna cesja, ale to możliwe tylko potrzebna dobra wola operatora), chce natomiast sprzedać nową umowę. Dziwna porada z ust pracownika UPC z kontynuowaniem umowy na zmarłego.


Ja dzisiaj usłyszałem przez telefon to samo. Pan powiedział, że UPC to prywatna firma i dopóki płaci się za rachunki to nic ich nie interesuje. Gorzej jak trzeba będzie coś ogarnąć to wtedy będzie problem.


Mam wynegocjowaną u rodziców dobrą ofertę i żadna nowa nie porównuje się do obecnej.

Zastanawiam się w którą stronę iść.
_________________
 
  jarpen
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 26-05-2021, 12:25   

Do momenntu dostarczenia kopii aktu zgonu umowa będzie trwała. Podejście konsultantów UPC jest mało profesjonalne, powinni raczej zaoferować przeniesienie obecnych warunków na inną osobę zamiast kontunuowanie umowy na zmarłego. Z drugiej strony może lepiej posłuchać tych porad, lepiej mieć dobrą umowę niż nową, nieatrakcyjną lub żadną.
_________________
  -Zuzia
 
jarpen 
light master


Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 108
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-05-2021, 12:58   

-Zuzia napisał/a:
Do momenntu dostarczenia kopii aktu zgonu umowa będzie trwała. Podejście konsultantów UPC jest mało profesjonalne, powinni raczej zaoferować przeniesienie obecnych warunków na inną osobę zamiast kontunuowanie umowy na zmarłego. Z drugiej strony może lepiej posłuchać tych porad, lepiej mieć dobrą umowę niż nową, nieatrakcyjną lub żadną.


Ja się zastanawiam jeszcze jak to rozegrać np. w przypadku kiedy dostarczę akt śmierci ale chciałbym sam mojej mamie wyklikać dobrą nową umowę. Czy tak się da czy nie za bardzo.
_________________
 
  jarpen
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 26-05-2021, 12:58   

Może jeszcze konsultanci przymkną oko na zrobienie cesji hehe :P
_________________
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 26-05-2021, 13:15   

Sytuacja wygląda następująco. Nie masz żadnego obowiązku informowania prywatnych firm o śmierci ich klientów. Ale jeśli to uczynisz, po dostarczeniu aktu zgonu, umowa wygasa i powinna być zawarta inna (nowa lub przeniesienie warunków) na osobę mającą tytuł prawny do lokalu. Co zrobi UPC nie wiadomo, ma różne możliwości, wszystko zależy od ich profesjonalizmu i dobrej woli. Oby nie skończyło się na odcięciu sygnału, jak wyżej wspomniano.
_________________
  -Zuzia
 
atomix 
chello guru

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 3537
Skąd: Śląsk
Wysłany: 26-05-2021, 15:46   

jarpen napisał/a:
Pan powiedział, że UPC to prywatna firma i dopóki płaci się za rachunki to nic ich nie interesuje.


Do czasu, gdy płacisz to możesz spać spokojnie i nadal kontynuować. Problem pojawia się, gdy będziesz chciał coś zmienić w umowie i potrzebny będzie abonent, ale wtedy już lepiej wyjaśnić sprawę.

-Zuzia napisał/a:
Podejście konsultantów UPC jest mało profesjonalne, powinni raczej zaoferować przeniesienie obecnych warunków na inną osobę zamiast kontunuowanie umowy na zmarłego.


Podobno nie mogą. Przerabiałem to gdy kilka lat temu zmarł mój ojciec i chcieliśmy to wszystko, by "przejęła" mama. Trudno zrobić cesję ze zmarłą osobą. Nam akurat udało się, że mama otrzymała zbliżona ofertę do tej co była na ojca. Ale przed... musieli zamknąć konto abonenta ojca i musieli odebrać główny dekoder, który był przypisany na ojca. Przyjechał technik i podpiął nowy dekoder, który był już przypisany do konta mamy. Sprawa dotyczyła tylko głównego dekoder, bo mulitroom pozostał i telefon stacjonarny.
_________________
 
 
-Zuzia 
plus master


Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 27 Paź 2020
Posty: 600
Wysłany: 26-05-2021, 16:05   

Operator może wszystko, co najwyżej nie chce lub konsultant jest za "mały" na wykonanie takiej operacji. Wiadomo również, że większy interes ma w sprzedaży nowej, zazwyczaj mniej korzystnej umowy więc to zaproponuje w pierwszej kolejności.

PS. Znalazłam najnowszą wykładnię UKE:
https://uke.gov.pl/blog/co-z-umowa-po-smierci-abonenta,22.html
_________________
  -Zuzia
 
atomix 
chello guru

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 3537
Skąd: Śląsk
Wysłany: 26-05-2021, 16:59   

Pewnie, że mogą wszystko. Sprawa była załatwiana na wyższym szczeblu niż konsultant, bo nie chciało mi się z nimi rozmawiać. Poszło sprawnie :)

-Zuzia napisał/a:
PS. Znalazłam najnowszą wykładnię UKE:
https://uke.gov.pl/blog/co-z-umowa-po-smierci-abonenta,22.html


"Jeżeli chcesz przejąć numer telefonu po osobie zmarłej lub kontynuować korzystanie z usług to możesz złożyć wniosek o wykonanie cesji umowy. Cesja jest przeniesieniem praw i obowiązków wynikających z umowy na osobę trzecią. Przekazanie usług zazwyczaj odbywa się na dotychczasowych warunkach. Może się jednak zdarzyć, że konieczna będzie zmiana oferty. Wówczas dostawca ustali z nowym klientem warunki świadczenia usług. (...) Nie zawsze cesja jest możliwa i nie wszystkich usług dotyczy. Warunki sprawdź u danego dostawcy usług."

Czyli takie prawne pitu-pitu :)
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,42 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: