Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
UPC - Giga Connect Box
Autor Wiadomość
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 22-01-2021, 09:17   

decees, Coś mało kanałów masz, powinno byc 24. Jaka lokalizacja?
_________________
 
 
decees 
easy master

Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 30
Wysłany: 22-01-2021, 10:45   

Tez sie nie znam niestety, ale z jedne strony masz wiecej kanałów + masz jeden kanał typu 3.1, z drugiej strony masz chyba gorsze parametry poziomu sygnału ode mnie.
U mnie właśnie była przerwa w dostawie łącza, po powrocie trochę się polepszyło - z ok 200Mb na ok 350Mb, jeszcze kilka takich przerw i może sytuacja wróci do normy...
Ostatnio zmieniony przez decees 22-01-2021, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
decees 
easy master

Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 30
Wysłany: 22-01-2021, 10:46   

zylx napisał/a:
decees, Coś mało kanałów masz, powinno byc 24. Jaka lokalizacja?


Ząbki - Szwoleżerów
 
 
decees 
easy master

Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 30
Wysłany: 27-01-2021, 18:47   

I jak sytuacja u Was, coś się poprawiło?
Do mnie jutro przyjeżdża technik, zobaczymy.
Dzisiaj jak dzwoniłem na pomoc techniczną to konsultant stwierdził że te 19 kanałów jest OK, spytał mnie o pinga - jakoś wcześniej nie zwracałem na to uwagi - i mam 50ms - to raczej sporo? Łącze ciągle wyciąga max 400Mb, hard restet modemu nie pomógł :neutral:
Edit: właśnie ping wrócił do normy, 7ms, szybkość spadła do 200Mb :evil:
 
 
invictus 
light master

Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 124
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2021, 22:02   

U mnie bez większych zmian, internet działa stabilnie (na moim routerze), ale prędkości są dalekie od deklarowanych. W ciągu dnia realnie w okolicach 200-250, wieczorami do 400 (więc nijak się ma to do 1Gb/s). Ostatnio nie mam trochę czasu na walkę z nimi więc odpuściłem (po dwóch wymianach GigaBoxa).

A mam jeszcze takie pytanie, czym się różni tryb modemu (bridge) od normalnego użytkowania z wyłączonymi sieciami wifi?
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2021, 22:06   

Wtedy router zachowuje się jak modem, masz tylko port 1 i 2 LAN aktywny i na tych dwóch portach dostajesz dwa różne publiczne IP w urządzeniach, które podłączysz do danego portu.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2021, 22:15   

@decees
Dziwne że nie wyświetla ci kanału OFDM czyli Docsis 3.1, może w Twojej lokalizacjii nie jest jeszcze uruchomiony D3.1
 
 
decees 
easy master

Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 30
Wysłany: 28-01-2021, 13:17   

pawelb napisał/a:
@decees
Dziwne że nie wyświetla ci kanału OFDM czyli Docsis 3.1, może w Twojej lokalizacjii nie jest jeszcze uruchomiony D3.1


Przy obu rozmowach z pomocą techniczną pytałem o te kwestie : czy to normalne że jest tylko 19 kanałów i czy to normalne że nie mam żadnego 3.1, ale w obu przypadkach była tylko cisza. Chyba nie lubią jak dzwoni ktoś kto się trochę orientuje w temacie...

invictus napisał/a:
Ostatnio nie mam trochę czasu na walkę z nimi więc odpuściłem (po dwóch wymianach GigaBoxa).

nie odpuszczaj, pisz reklamacje, ja nie zamierzam, tym bardziej że za 3 miesiące kończy mi się umowa i jak mi zaproponują przedłużenie "najlepszej usługi internetu dostępnej dla klienta indywidualnego" w takim stanie rzeczy to ich wyśmieję...
 
 
decees 
easy master

Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 30
Wysłany: 28-01-2021, 17:50   

Ok, jestem po wizycie technika, na szczęście trafił się bardzo ogarnięty i miły Pan:

- podmiana GigaBox na nowy - bez zmian (aczkolwiek Pan stwierdził że mój był uszkodzony bo paliła się tylko połowa ringu, one ponoć na potęgę się przegrzewają i zalecił kłaść je poziomo)
- sprawdzenie łącza i jak powiedziałem że mam 19 kanałów to aż nie chciał uwierzyć, ale sprawdził i rzeczywiście na nowym Boxie również 19. Sprawdził zdalnie kilka Compali na klatce i klatce obok i wszystkie zestawione były na 19 kanałach)
- sprawdzenie swoim serwisowym modemem po wpięciu do skrzynki - niby zestawia 24, ale 5 ostatnich po chwili tracą siłę.
- telefon do technika po swojej stronie i potwierdzili że coś jest nie halo z tymi 5cioma brakującymi kanałami.

Aczkolwiek z na tą chwilę nic więcej nie mógł zrobić, zgłosił to do UPC żeby sprawdzili dlaczego ta reszta kanałów się nie zestawia i muszę czekać na informację. Wygląda na problem grubszego kalibru z sygnałem dochodzącym do budynku :sad:
 
 
radkor 
light master

Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2021, 08:42   

decees napisał/a:
Przy obu rozmowach z pomocą techniczną pytałem o te kwestie : czy to normalne że jest tylko 19 kanałów i czy to normalne że nie mam żadnego 3.1, ale w obu przypadkach była tylko cisza. Chyba nie lubią jak dzwoni ktoś kto się trochę orientuje w temacie...

Czyli świadczą Ci usługę, do świadczenia której nie mają możliwości technicznych.
Przecież to jest jawne naciąganie klienta i nadaje się do UOKiK!

Co do sygnału to muszą wysłać serwis liniowy. Szkoda, że dopiero po takim czasie. Jakość tam leci na łeb, na szyję...
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2021, 11:29   

radkor napisał/a:
decees napisał/a:
Przy obu rozmowach z pomocą techniczną pytałem o te kwestie : czy to normalne że jest tylko 19 kanałów i czy to normalne że nie mam żadnego 3.1, ale w obu przypadkach była tylko cisza. Chyba nie lubią jak dzwoni ktoś kto się trochę orientuje w temacie...

Czyli świadczą Ci usługę, do świadczenia której nie mają możliwości technicznych.
Przecież to jest jawne naciąganie klienta i nadaje się do UOKiK!

Co do sygnału to muszą wysłać serwis liniowy. Szkoda, że dopiero po takim czasie. Jakość tam leci na łeb, na szyję...

nigdzie nie jest powiedziane ze trzeba mieć 24 kanały DS przypominam, standard D3.1 nie wymaga tego, tak po prawdzie to nie wymaga nawet kanału OFDM ktorego modem @decees nie wykrywa jak widać ;)
To raczej nasze oczekiwanie zeby modemy D3.1 wykorzystywaly nowe modulacje charakterystyczne dla D3.1 a nie kanały SC-QAM....jak widać w części lokalizacji gdzie UPC uruchomilo usługę gigabitowa nie ma jeszcze kanałów OFDM po prostu!
 
 
decees 
easy master

Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 30
Wysłany: 01-02-2021, 14:14   

pawelb napisał/a:
nigdzie nie jest powiedziane ze trzeba mieć 24 kanały DS przypominam, standard D3.1 nie wymaga tego


Z tego co mi wytłumaczył technik do 1Gbps nie jest wymagany standard 3.1, natomiast nie ma szans żeby taka prędkość zestawiła się na 19stu kanałach.

Przy okazji odezwał się do mnie kolega który pracował chwilę w T-mobile, i jak mu powiedziałem o moim problemie to mnie trochę zdołował. Mianowicie jest duże prawdopodobieństwo że UPC dla mojej lokalizacji dzierżawi łącze od T-Mobile, a tam mieli w 2019 roku pożar na Żeraniu w data center i ponoć od tej pory nie mogą się pozbierać w kwestiach przepustowości :roll:
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2021, 14:55   

decees napisał/a:
pawelb napisał/a:
nigdzie nie jest powiedziane ze trzeba mieć 24 kanały DS przypominam, standard D3.1 nie wymaga tego


Z tego co mi wytłumaczył technik do 1Gbps nie jest wymagany standard 3.1, natomiast nie ma szans żeby taka prędkość zestawiła się na 19stu kanałach.

Przy okazji odezwał się do mnie kolega który pracował chwilę w T-mobile, i jak mu powiedziałem o moim problemie to mnie trochę zdołował. Mianowicie jest duże prawdopodobieństwo że UPC dla mojej lokalizacji dzierżawi łącze od T-Mobile, a tam mieli w 2019 roku pożar na Żeraniu w data center i ponoć od tej pory nie mogą się pozbierać w kwestiach przepustowości :roll:


łatwo policzyć, przyjmując na jeden kanał QAM 256 około 50Mbps rzeczywistej przepustowości dla klienta przy 19tu kanałach wychodzi 950Mbps ;)
 
 
decees 
easy master

Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 30
Wysłany: 03-02-2021, 11:12   

No i naprawili kabel, wróciły 24 kanały i nawet pojawił się jeden 3.1 :D
Jak Pan technik z UPC to czyta, to dzięki wielkie za pomoc

Zrzut ekranu 2021-02-03 113525.png
Plik ściągnięto 10 raz(y) 33,86 KB

Zrzut ekranu 2021-02-03 111101.png
Plik ściągnięto 37 raz(y) 44,75 KB

_________________
 
 
invictus 
light master

Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 124
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2021, 15:03   

decees napisał/a:
No i naprawili kabel, wróciły 24 kanały i nawet pojawił się jeden 3.1 :D
Jak Pan technik z UPC to czyta, to dzięki wielkie za pomoc


To speedtest po kablu czy po wifi? Czyli wygląda na to że dalej muszę cisnąć UPC bo u mnie prędkości max w okolicach 350 (bez względu czy an GB czy na własnym routerze - posiadam DECO M4).

EDIT: dzisiaj nawet 450, ale to nadal daleko do 1000.

Zrzut ekranu 2021-02-7 o 15.04.53.png
Plik ściągnięto 7 raz(y) 138,17 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 16
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: